Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
530 odgovora na ovu temu

#521 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 174 posts

Postavljeno 04 November 2022 - 07:48 AM

pa režim rada motora podrazumeva broj obrtaja, tako stepen prenosa služi da održavamo motor blizu optimalnog broja obrata za razlčite brzine.

 

a efikasnost je nije neka fizička mera, to je čist odnos dobijeno uloženo, što više da pređem sa što manje ulaganja. Zato se i potrošnja auta od strane proizvođača izražava u litrima na 100 km, zar ne?


  • 0

#522 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 174 posts

Postavljeno 04 November 2022 - 07:52 AM

moja ideja od starta je bila da nije sve crno belo, više ovoga = više onoga. Uvek postoji neki optimum gde je sistem najefikasniji.

Jača snaga znači jače trošenje, naravno (gume, benzina). Ali je u isto vreme posledica da će se sa jačom snagom preći više kilometara.

 

a ako ograničimo dva vozača na isti broj kilometara, ne znači da će onaj sa više snage potrošiti više. Više će potrošiti gume onaj ko je dalje od optimuma, dok bi, bar u teoriji za isti put i uspon oba vozača trebalo da prenesu na pedale istu količinu energije, to je čista fizika.

 

To je u najkraćem sve što sam hteo da kažem. Odatkle se otišlo u dublje detalje.


  • 1

#523 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13197 posts

Postavljeno 04 November 2022 - 05:43 PM

@BikeGremlin    Ako hoces vektorski (.svg) crtez za A4 napisi e-mail da ti posaljem.

 

MAJICA_PREDNJA_STRANA.png MAJICA_ZADNJA_STRANA.png


  • 3

#524 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8663 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 November 2022 - 06:29 AM

@BikeGremlin    Ako hoces vektorski (.svg) crtez za A4 napisi e-mail da ti posaljem.

 

attachicon.gifMAJICA_PREDNJA_STRANA.pngattachicon.gifMAJICA_ZADNJA_STRANA.png

Šalji, obavezno!  :)

Moje ime (relja) majmun (@) moj sajt (bikegremlin.com)  - pišem ovako zbog neumornih spam botova.

Hvala.  :)

 

Najsigurnije je zajebavati se na svoj račun, onda se niko ne naljuti.  :)


  • 4

bike-gremlin-logo-300x106.png


#525 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8663 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 November 2022 - 01:46 PM

Evo ga, hvala Dušanu na dizajnu, dragulj savremene mode, hit proleća 2023:   :)

 

Majica za na ispod duksa   :)


  • 4

bike-gremlin-logo-300x106.png


#526 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13197 posts

Postavljeno 05 November 2022 - 01:56 PM

Kako se to kupuje za dinare?


  • 0

#527 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8663 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 November 2022 - 01:56 PM

Kako se to kupuje za dinare?

Nikako. Sr bi ja & propisi i ažurnost domaćih tkalaca.  :(

 

Odnosno, može preko viza kartice koja omogućava plaćanje preko Interneta.

Većina banaka to rešava da se iz dinara konvertuje u valutu kojom se plaća.


  • 0

bike-gremlin-logo-300x106.png


#528 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1501 posts

Postavljeno 12 November 2022 - 12:28 AM

Bio sam nedavno u jednom šoping centru gde su pločice na podu po hodnicima kao staklo mazne. I šta se dešava nama koji po navici brzo hodamo?
Dešava se to da nam cipele šlajfuju... :D
Znači kad prebacim telo napred, stopalo koje je pozadi prokliza mi pre nego što podignem nogu.
I više šlajfuje kad se brže hoda. Ja prob'o, setio se ove diskusije o gumama. :D
Čim malo usporim hod, manje proklizava, kad sasvim usporim, prestane skoro da šlajfuje.

Ako šlajfuje po maznim pločicama, to znači, kada je podloga tvrda i hrapava i nema proklizavanja - da se troše cipele odozdo! Ako se brže hoda, više se troše, ako se sporije hoda, manje se troše.

Tako bi trebalo da je i sa gumama: brže se vozi, više se troše.

Na nečiju eventualnu primedbu da nije isto koračanje i konstantno okretanje točka, tj. gume, odgovaram ovako: I kada motamo pedale, nije stalno ista brzina točka/gume, već stalno ima malih ubrzavanja/usporavanja. Svaki put kad pedalu nagazimo jednom nogom točak se malkice brže okrene, a onda sledi mala mrtva zona (*), pre nego što nagazimo drugom nogom, kad opet neznatno ubrza. I tako stalno. Kao kod koračanja. Zapinjemo u intervalima. Isti je princip.

Tako da sam siguran da se guma brže troši kada se vozi brže.
Proklizavanja bi bila veća, ako bi se vozilo po glatkim pločicama, odnosno gume se više troše po hrapavoj površini.
Isto ono što se dešava sa cipelama prilikom hodanja.



(*) da je nema, ne bi postojale one ovalne šajbne. ;)
  • 0

#529 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5253 posts

Postavljeno 12 November 2022 - 01:01 AM

Bio sam nedavno u jednom šoping centru gde su pločice na podu po hodnicima kao staklo mazne. I šta se dešava nama koji po navici brzo hodamo?
Dešava se to da nam cipele šlajfuju... :D
Znači kad prebacim telo napred, stopalo koje je pozadi prokliza mi pre nego što podignem nogu.
I više šlajfuje kad se brže hoda. Ja prob'o, setio se ove diskusije o gumama. :D
Čim malo usporim hod, manje proklizava, kad sasvim usporim, prestane skoro da šlajfuje.

Ako šlajfuje po maznim pločicama, to znači, kada je podloga tvrda i hrapava i nema proklizavanja - da se troše cipele odozdo! Ako se brže hoda, više se troše, ako se sporije hoda, manje se troše.

Tako bi trebalo da je i sa gumama: brže se vozi, više se troše.

Na nečiju eventualnu primedbu da nije isto koračanje i konstantno okretanje točka, tj. gume, odgovaram ovako: I kada motamo pedale, nije stalno ista brzina točka/gume, već stalno ima malih ubrzavanja/usporavanja. Svaki put kad pedalu nagazimo jednom nogom točak se malkice brže okrene, a onda sledi mala mrtva zona (*), pre nego što nagazimo drugom nogom, kad opet neznatno ubrza. I tako stalno. Kao kod koračanja. Zapinjemo u intervalima. Isti je princip.

Tako da sam siguran da se guma brže troši kada se vozi brže.
Proklizavanja bi bila veća, ako bi se vozilo po glatkim pločicama, odnosno gume se više troše po hrapavoj površini.
Isto ono što se dešava sa cipelama prilikom hodanja.



(*) da je nema, ne bi postojale one ovalne šajbne. ;)

a nizbrdo? Prc! :)

Tamo gde nema uticaja okretanje pedala, nepravilnosti/neujednacenosti usled pedalanja,

vec iskljucivo i samo brzina?

Ista lokacija, isti vozac, ista tezina/masa vozaca, isto doba dana/godine, ista temperatura,

jednom se rasiri kao jedro (ili sve vreme drzi blago stisnute kocnice) a drugi put se skupi u neku (tuck-in) aero poziciju

a u oba pokusaja nove novcate gume, sta ondak ?


  • 0

#530 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1501 posts

Postavljeno 12 November 2022 - 01:54 AM

Samo da nađem neku nizbrdicu u šoping centru i napravim eksperiment s patikama, pa ću ti reknem... :D
  • 0

#531 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13197 posts

Postavljeno 12 November 2022 - 02:19 AM

Ako ti slajfujes sa prenosom 50/11 svaka cast, treba da batalis biciklizam i pocnes da skaces sa motkom u vis iz mesta. Moj porsche slajfuje u prvoj i drugoj brzini a posle corak. Mada mozda su zakoni fizike drugaciji na biciklu. Ja sam uvek mislio da prenos 22/32 daje veci obrtni moment pa onda vise slajfuje guma a sa 22/32 se ne vozi brzo bicikl, nekih desetak kilometara na sat. Mozda gresim... Zato sam govorio vozite brze manje se trose gume, manje trucka, manji obrtni moment... duze traju i lanac i gume...


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika