Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#321 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 07:04 PM

To ti pricam, osovina je osovina a igla je igla. A ko kod zeli da ispravlja krive drine neka odmah predlozi resenje a ne samo da kritikuje uprazno.

Da ne bude da te samo kritikujem evo jos jednog predloga zahvaljujuci tebi "osovina koja to u stvari nije" ili skraceno OKTUSn

 

"Slow release."  :)

"Pribijač štapova."

 

"Kroz-osovina."  (kao "ona koja prolazi kroz osovinu") :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#322 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 07:06 PM

"Jedan OKTUS molim..."

"Naravno, 12 ili 15mm?"


  • 2

#323 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 07:11 PM

"Jedan OKTUS molim..."

"Naravno, 12 ili 15mm?"

 

12 mm.

 

- Dobro, koji navoj?  :)

 

 

...Nikad kraja zabavi    n2:hahaha


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#324 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 07:20 PM

može osovinekroz :D
  • 1

#325 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 February 2021 - 08:41 PM

Ja glasam za "slow release". n2:hahaha


  • 1

#326 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 11 February 2021 - 09:47 PM

O uturaču pričate? 🙃
  • 1
Homesick for a place you've never been...

#327 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 12 February 2021 - 12:32 AM

imbuskeyneedfastrelease
  • 0

#328 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 February 2021 - 07:58 AM

Kad smo kod off-a, za taj TA sistem je dokazano da ni blizu ne doprinosi krutosti veze nable i viljuške.


  • 0
The sea, the sea

#329 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 February 2021 - 08:07 AM

Ne doprinosi. Ali rekao bih da doprinosi krutosti samih štapova, što rezultuje ukupno povećanom krutošću tog prednjeg dela bicikla.

Što je bitno za one sa disk kočnicama.

 

Ali glavne prednosti tru-osovine su:

1) omogućava da točak legne što bliže istom-istackom mestu kad se vadi i vraća - zbog češanja diska.

2) sprečava da prednja disk kočnica pokušava iščupati točak iz dropova - jer su sad dropovi na dnu zatvoreni. Što se moglo rešiti i izmeštanjem čeljusti na prednju stranu viljuške...

...ali o tome niko nije razmišljao dok je kopirao 1-na-1 postojeće dizajne sa motocikala, bez uključivanja mozga.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#330 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 12 February 2021 - 02:41 PM

Ne valja taj video nista, prava osovina nable nalegne na TA osovinu, i nema potrebe stezati TA kao QR jer je TA toliko cvrsci da mu nije potrebno toliko stezanje kao QR. Drugi dokaz u praksi da je TA cvrsci od QR zna svako ko je vozio diskove sa QR pa kad okrene volan pocnu da cesu rotori o paknove, to je razlog zasto drumski bicikli sa diskovima imaju TA nable a ne QR iako su kako Gadjan rece "slow release". Dakle dokazano je da TA doprinosi krutosti veze nable i viljuske, taj video zaboravite.


  • 0

#331 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 February 2021 - 07:14 AM

Ne valja taj video nista, prava osovina nable nalegne na TA osovinu, i nema potrebe stezati TA kao QR jer je TA toliko cvrsci da mu nije potrebno toliko stezanje kao QR. Drugi dokaz u praksi da je TA cvrsci od QR zna svako ko je vozio diskove sa QR pa kad okrene volan pocnu da cesu rotori o paknove, to je razlog zasto drumski bicikli sa diskovima imaju TA nable a ne QR iako su kako Gadjan rece "slow release". Dakle dokazano je da TA doprinosi krutosti veze nable i viljuske, taj video zaboravite.

Ako osovina nable nalegne na TA, a taj spoj nije po prirodi frikcioni, već postaje frikcioni zahvaljujući dodatnom stezanju (drugim rečima, TA prolazi kroz pravu osovinu bez trenja), znači da krutost celog sistema zavisi od sile stezanja. Da bi se sa TA sistemom dobila sila kao na QR, potrebno je pritegnuti ručicu mnogo većom silom nego što je moguće izvesti ručno... Maltene treba zašrafljivati TA kao šrafove na točkovima automobila. U praksi se verovatno čini da su TA sistemi kruti, ali mislim da je za taj utisak odgovorna sama viljuška koja je deblja i čvršća na disk bajsevima. Na spoju sa nablom i dalje postoji mikro landaranje. Vozim bajs sa QR diskom, ništa ne češe pri okretanju volana, češe ako ne stavim lepo točak i ako ga pretegnem, tu je TA u prednosti...

Da se vratimo sa off-a, vozim i kaliper i disk (drum i trekking/city), osim što diskovi štede felne, nemam utisak da i jedan sistem zaslužuje da istisne ili nadživi onaj drugi. Različiti su, oba imaju prednosti i mane, ja lično ne bih mogao da odlučim, jedino u slučaju da nešto od toga evoluira toliko da ono drugo postane prevaziđeno.
  • 2
The sea, the sea

#332 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 posts

Postavljeno 13 February 2021 - 10:44 AM

Читајући многобројне теме и објаве у њима, укључујући и ову која ми је занимљива јер сам имао прилике да испробам и возим разне бицикле са разним кочницама, закључио сам да на форуму има доста људи са обимним познавањем (знањем) бициклистичке материје, поготово дела лији се односи на техничку проблематику. Ово кажем без снисходљивости. Ономшто ме занима је да ли већина има формално техничко образовање на које се надограђује остало? :)
У одређеном смислу ово питање је ван теме, али бих волео да видим бар неки одговор, можда би ми помогло да схватим неке ствари у вези са сопственим усвајањем таквог знања
  • 0

#333 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 February 2021 - 12:40 PM

Ja sam elektrotehničar, ali nije mi strano mašinstvo, fizika, mehanika... Većina stručnog znanja mi je bila samo osnova jer isti principi fizike važe za sve mehaničke sisteme. Svakako treba vremena i ličnog iskustva da stvari počnu da imaju smisla, a internet takođe pomaže :)
  • 0
The sea, the sea

#334 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 13 February 2021 - 01:26 PM

@Woody  Ajde da probam jos jednom da ti objasnim posle te necu vise zamarati. Nable sa TA osovinom i QR su dva razlicita sistema vezivanja, tu je greska koju pravis jer mislis da su slicni pa da TA mora da steze kao QR, ne mora. Zasto ne mora, zato sto QR moras da stezes da ne ispadne tocak kroz usek u viljusci, TA ne moras ni da stegnes, dovoljno je samo da je provuces kroz rupe na vuljusci i tocak nece ispasti iz viljuske. Nabla legne na TA kada sednes na bicikl ili doskocis zasigurno ako se to nije desilo pri montiranju tocka. Posto nabla lezi na TA i tocak ne moze da ispadne iz viljuske cak i ako TA nije stegnuta TA se steze samo toliko da se eliminise zazor koji postoji da se tocak moze izvaditi iz viljuske.Zato se TA ne steze kao QR jer je potrebno samo pribliziti krajeve viljuske nabli i stegnuti samo toliko da se TA ne odvrce. Ukratko kad zavrces TA samo eliminises zazor koji mora da postoji da bi se tocak lako vadio iz viljuske, kod QR stezes osovinu kao kod obicne osovine sa navrtkom samo bez potrebe za alatom.


  • 2

#335 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 February 2021 - 08:38 PM

@Woody  Ajde da probam jos jednom da ti objasnim posle te necu vise zamarati. Nable sa TA osovinom i QR su dva razlicita sistema vezivanja, tu je greska koju pravis jer mislis da su slicni pa da TA mora da steze kao QR, ne mora. Zasto ne mora, zato sto QR moras da stezes da ne ispadne tocak kroz usek u viljusci, TA ne moras ni da stegnes, dovoljno je samo da je provuces kroz rupe na vuljusci i tocak nece ispasti iz viljuske. Nabla legne na TA kada sednes na bicikl ili doskocis zasigurno ako se to nije desilo pri montiranju tocka. Posto nabla lezi na TA i tocak ne moze da ispadne iz viljuske cak i ako TA nije stegnuta TA se steze samo toliko da se eliminise zazor koji postoji da se tocak moze izvaditi iz viljuske.Zato se TA ne steze kao QR jer je potrebno samo pribliziti krajeve viljuske nabli i stegnuti samo toliko da se TA ne odvrce. Ukratko kad zavrces TA samo eliminises zazor koji mora da postoji da bi se tocak lako vadio iz viljuske, kod QR stezes osovinu kao kod obicne osovine sa navrtkom samo bez potrebe za alatom.

Potuno razumem, nema potrebe da se točak osigura stezanjem jer ne može da ispadne. To nema nikakve veze sa krutošću sistema jer se u tom slučaju krutost svodi na viljušku, a viljuška nije zatvoren sistem - krutost (u prevodu upravljivost i osećaj odziva pri skretanju, neravninama itd...) je oslabljena, vibracije pojačane, kontakt između nable i viljuške labav pa dolazi do struganja i možda oštećenja, ako je viljuška karbonska... Sve ovo je verovatno marginalno, ali mi govori da se TA sistem reklamira pogrešnim vrlinama...


  • 0
The sea, the sea

#336 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 13 February 2021 - 09:45 PM

...Nabla legne na TA kada sednes na bicikl ili doskocis zasigurno ako se to nije desilo pri montiranju tocka.

...msm da gresis...zvuci mi isto kao kad bi za starog drumasa rekao da nabla legne na QR, a msm da se to ne desava ako je sve ispravno uradjeno.

 

Msm da je caka u tome da su krajevi osovine (hub end caps u gornjem videu) kod TA sistema i za prednju a i za zadnju viljusku veceg precnika (cini mi se oko 19-20mm) u upadaju u posebne upuste u (prednoj i zadnjoj) viljusci, i preko njih se vrsi oslanjanje rama na nablu i njenu osovinu (a ne TA). Na ovim fotkama mogu da se vide ti upusti za krajeve osovine koji su dodirne tacke izmedju tocka i viljuske.

RockShox-Pike-RCT3-Solo-Air-fork-Maxle-by-Roo-Fowler-15-e1423234214109.jpg

Surly MDS dropout chips.jpg

 

Ono sto meni nije jasno da (li) se u ovom klipu pojam TA odnosi (samo) na modele *osovina* koji se uvrcu imbus kljucevima

i uporedjuje njihov *clamping load* (sto ne bih znao ni da prevedm)

sa 5mm QR sistemima sa polugom, ono sto mi zovemo zatvracem (zar ne?)

i zakljucuje da je taj *clamping load* manji kod TA nego kod QR.

 

Zasto nije poredio DTjev RWS mehanizam stezanja koji je isti kod sistema i debljina QR/TA

https://www.dtswiss....ubs-and-rws/rws

pa da mogu da izvuku direktna poredjenja i zaključci.

 

ili zasto nije poredio 15mm ili 12mm TA osovine koje imaju jos i polugu za zatezanje

rock shox TA.jpg

shimano TA QR.jpg

kakve su tu razlike, poboljsanja i/ili gubitci?


  • 1

#337 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 13 February 2021 - 09:49 PM

 Ukratko kad zavrces TA samo eliminises zazor koji mora da postoji da bi se tocak lako vadio iz viljuske, kod QR stezes osovinu kao kod obicne osovine sa navrtkom samo bez potrebe za alatom.

ovo mi nikako nije jasno? Zar QR ne radi isto, elimise zazor izmedju viljuske i tocka?


  • 0

#338 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 13 February 2021 - 10:35 PM

O uturaču pričate?

posto je *through*..ja bih predlozii PROturač...i zvuci PROfesionalnije :)

a kako zvuci *prosovina*, *krozovina*?


  • 0

#339 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 14 February 2021 - 02:18 AM

@Woody  Hoces da kazes da oni koji voze MTB nemaju pojma jer su QR zamenuli sa TA  pa im je sada - citiram te "krutost oslabljena, vibracije pojačane, kontakt između nable i viljuške labav pa dolazi do struganja i možda oštećenja".

 

@IgorN   Citat - "..msm da gresis...zvuci mi isto kao kad bi za starog drumasa rekao da nabla legne na QR, a msm da se to ne desava ako je sve ispravno uradjeno."

  Kod QR nable osovina naleze na viljusku a igla sluzi samo za stezanje da tocak ne ispade, kod TA nable TA osovina naleze na viljusku tako da se ne moze porediti.

 

Citat - "Msm da je caka u tome da su krajevi osovine (hub end caps u gornjem videu) kod TA sistema i za prednju a i za zadnju viljusku veceg precnika (cini mi se oko 19-20mm) u upadaju u posebne upuste u (prednoj i zadnjoj) viljusci, i preko njih se vrsi oslanjanje rama na nablu i njenu osovinu (a ne TA)"

  Na viljuskama za motorcikle toga nema a buduci da su kod njih daleko vece sile onda tehnicki nema potrebe ni kod viljusaka za bicikle. Cini mi se da je to stavljeno da tocak lakse legne u viljusku i bude stabilan dok se TA osovina zavrce, sto se u narodu kaze da se lakse ubode rupa.


  • 0

#340 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 February 2021 - 07:43 AM

@ Dusan011 Tema je 'drum i disk', mtb i motocikli koji (odavno) koriste TA nemaju mršave karbonske viljuškice. Kao što rekoh, ne verujem da je problem uopšte toliko izražen, samo mi logika govori da taj sistem nije superioran iz mehaničkih i strukturnih razloga pa mi je bezveze da se tako predstavlja. Lakše se tura i vadi (da prostite), lakše se postiže uvek ista pozicija točka i diska, ali sumnjam da je krutost povećana u odnosu na QR. Na drumašima.
  • 0
The sea, the sea




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika