Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#301 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 February 2021 - 09:37 AM

Takodje su i neki stage-vi TDF-a osvojeni upravo sa biciklom sa disk kočnicama, a jedan od pristalica istih, Petar Sagan je svakako jedan od najboljih biciklista sadašnjeg doba.

I šta znači to što je Pogačar osvojio TDF na kaliperima? Da ga možda već sledeće sezone nećemo videti da pobedi na diskovima? ČIsto sumnjam...

Hteli mi to da prihvatimo ili ne, diskovi polako ali sigurno postaju standard u Pro Pelotonu, a šta oni postave kao standard, to uglavnom kod amatera postane moda, doduše nešto kasnije....

Ja kažem da više volim diskove...

Koliko god se meni sviđali, sve ukazuje na to da diskovi nisu nikakva prednost na drumašu jer je najveću i najtežu trku osvojio čovek bez diskova.

Tako je demantovao sve priče u vezi toga i jasno pokazao svima nama koji volimo diskove da u stvari nemamo pojma i da se proseravamo.



Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#302 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 09:54 AM

Ja kažem da više volim diskove...

Koliko god se meni sviđali, sve ukazuje na to da diskovi nisu nikakva prednost na drumašu jer je najveću i najtežu trku osvojio čovek bez diskova.

Tako je demantovao sve priče u vezi toga i jasno pokazao svima nama koji volimo diskove da u stvari nemamo pojma i da se proseravamo.



Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

Ne mora da znači. Vozači voze šta sponzori kažu da moraju. Pa ko je dobar, osvoji trku i ako nije sve idealno - pogotovo što je svim vrhunskim vozačima taj deo priče isti (ne pitaju se za sve oni).

 

Što se tiče performansi (modulacija, na prvom mestu, i snaga kočenja), hidraulične kočnice su najbolje što su ljudi do sada izmislili (barem koliko ja znam).

Ali kad se izvaga sa manama - mislim da nisu uvek i za svakoga najbolji izbor. Na drumašu pogotovo. Dok proizvođači to furaju sad na gotovo sve bicikle - hteli mi to, ili ne.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#303 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 10:06 AM

Ja sam uvek za disk, zbog svega. Ili kupis neke lepe skupe tockove i onda ih vremenom sastruzes od kocenja i ajd u kantu. Plus sto su mi tockovi bas onako lepi kada su celi crni. A o drugi stvarima su drugi napisali. A trke dobijaju tako reci uvek najbolji penjaci i tu najmanje imaju veze kocnice, na brdima se dobijaju trke. Inace po suvom Dura ace ce isto zakociti u mestu kao i hidraulika, tu je veci problem sto ce da proklizne tocak nego nedostatak sile kocenja.


  • 1

#304 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 11:32 AM

Ja kažem da više volim diskove...
Koliko god se meni sviđali, sve ukazuje na to da diskovi nisu nikakva prednost na drumašu jer je najveću i najtežu trku osvojio čovek bez diskova.
Tako je demantovao sve priče u vezi toga i jasno pokazao svima nama koji volimo diskove da u stvari nemamo pojma i da se proseravamo.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk


Znači, po onome što sto si ti napisao glavni uzrok što je Pogačar odneo
pobedu na generalnom plasmanu TDF-a je to što nije imao bicikl sa disk kočnicama. Znači onda po toj logici da je slučajno imao diskove teorije nema da bi pobedio. :)

A kako ćemo to da objasnimo kada kroz 4, 5 godina ili još ranije 90% vozača bude vozilo disk i pobedu na najprestižnijim trkama budu nizali upravo oni što imaju disk kočnice uprkos tome što su u trci učestvovali i vozači koji koriste kaliper kočnice? U čemu li će tada ležati tajna uspeha onih što voze diskove i neuspeha onih sto furaju kalipere i obrnuto?

Ode ovo polako iz ironije u komediju. Meni dosta, za sad. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#305 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 February 2021 - 11:40 AM

Znači, po onome što sto si ti napisao glavni uzrok što je Pogačar odneo
pobedu na generalnom plasmanu TDF-a je to što nije imao bicikl sa disk kočnicama. Znači onda po toj logici da je slučajno imao diskove teorije nema da bi pobedio. :)

A kako ćemo to da objasnimo kada kroz 4, 5 godina ili još ranije 90% vozača bude vozilo disk i pobedu na najprestižnijim trkama budu nizali upravo oni što imaju disk kočnice uprkos tome što su u trci učestvovali i vozači koji koriste kaliper kočnice? U čemu li će tada ležati tajna uspeha onih što voze diskove i neuspeha onih sto furaju kalipere i obrnuto?

Ode ovo polako iz ironije u komediju. Meni dosta, za sad. :)

Kakve ti dečko praviš konstrukcije... Izvrćeš moje reči...
Kažem da diskovi nisu presudni niti su bitni za pobedu, a nisam ni u jednom trenutku rekao to da bi Pogačar izgubio da je imao diskove.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#306 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 11 February 2021 - 11:42 AM

movie-theatre-popcorn-800x1200-720x405.jpg


  • 2
Homesick for a place you've never been...

#307 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 11:42 AM

Trku bi mogle da odluce disk kocnice samo kada bi se teoretski desilo da na prm. vecina etape Djira budu po kisnom i losem vremenu i tada bi bili u prednosti velikoj ovi na diskovima, po normalnim vecinom suvim etapama, nigde veze. Na brdu se dobijaju trke. Sada sto je Pogacar na kraju pobedio na hronometru, isto nema veze sa kocnicama.


  • 0

#308 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 12:19 PM

Ja sam uvek za disk, zbog svega. Ili kupis neke lepe skupe tockove i onda ih vremenom sastruzes od kocenja i ajd u kantu. Plus sto su mi tockovi bas onako lepi kada su celi crni. A o drugi stvarima su drugi napisali. A trke dobijaju tako reci uvek najbolji penjaci i tu najmanje imaju veze kocnice, na brdima se dobijaju trke. Inace po suvom Dura ace ce isto zakociti u mestu kao i hidraulika, tu je veci problem sto ce da proklizne tocak nego nedostatak sile kocenja.

 

Tako je - na usponima se dobijaju trke i najslabija karika je najčešće moć prijanjanja guma na podlogu, a ne snaga kočnice.

 

Samo bih dopunio vezano za točkove: troše se samo felne. Tako da ne moraju točkovi u kantu, samo se prepletu sa novom felnom.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#309 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 01:21 PM

Rasprava polako tone u off. Ne znam kome od rekreativaca baš trebaju ultra mega giga kočnice, večina vozi iz zadovojstva i malo razmišljanja uglavnom predupredi sve takve situacije. Za prelazak na diskove treba novi bajs a uzimati drugi bicikl samo zbog kočnica je besmisleno ako već imaš pristojne.Druga je stvar ako uzimaš nov bajs ali to ionako proizvođači regulišu ponudom. Imam 105 i koče odlično.Prije toga imao Soru i razlika se primjeti ali ni sa Sorom nikad nisam završio u kanalu.Na MTB-u Deore hidraulika i drugačija priča ali to je bajs za sasvim druge namjene.

A za ovo zadnje podsjeti me na onu foru iz Mućki sa metlom. Kad se potroše felne prepleteš nove. kad se potroše nabe zamijeniš i njih.Posle zamijeniš i žice. I voziš iste točkove dok si živ.


  • 4

#310 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 01:41 PM

Tako je - na usponima se dobijaju trke i najslabija karika je najčešće moć prijanjanja guma na podlogu, a ne snaga kočnice.

 

Samo bih dopunio vezano za točkove: troše se samo felne. Tako da ne moraju točkovi u kantu, samo se prepletu sa novom felnom.  :)

 

 Ako pricamo o profesionalcima, oni nikada nece menjati samo obruce nego ce naravno dobiti nove tockove.

 E sad ako pricamo o nama amaterima, ocigledno nisu upoznat sa cenama obruca dobrih tockova.

Svojevremeno sam vozio cross max SLR, tadasnji aktuelni model. Cena oba tocka je bila oko 900 e, znaci daleko od nekih najskupljih tockova koji postoje. Posle nekog vremena mi pukne felna kod ventila gde svako djubre od te felne pukne.

Kontaktiram nekako mavicovog zastupnika, oni kontaktiraju Francuze i to onda ide ovako. Prvo se kao cude kako to da je puklo. Onda mi trazili da im posaljem fotografije gde se vidi pukotina. A vreme dok odgovore traje, sva ta prepisaka sa njima je trajala vise od mesec dana. Kada su se kao uverili da je pukla, onda mi trazili broj felne. I to sam im posalo. I na kraju kao rese da mi izadju u susret sa cenom jedne felne od 230 e.  E sada naravno da ovde niko nece dati od nas 500 e za 2 obruca. Za vehunske drumske tockove i mnogo vise. Ova je cena cak i za zapadne zemlje velika, iz razloga sto se u Nemackoj za pletenje cross max SLR tada za ruke uzimalo preko 200e po tocku. Ako nekog zanima zasto tolko uzimaju, mogu i o tome ispleo sam nekoliko komada pa sam upoznat sa problematikom,

 

Prema tome te price da ce se na dobrim skupim biciklima menjati felne je u rangu SF. Bicikli koji su dobri, skupi, to je jednostavno neisplativo i za mnogo bogatije, a kamoli za nas. E zato su diskovi mama i tata. Felne uvek lepe i nove.


  • 1

#311 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 01:44 PM

 Ako pricamo o profesionalcima, oni nikada nece menjati samo obruce nego ce naravno dobiti nove tockove.

 E sad ako pricamo o nama amaterima, ocigledno nisu upoznat sa cenama obruca dobrih tockova.

Svojevremeno sam vozio cross max SLR, tadasnji aktuelni model. Cena oba tocka je bila oko 900 e, znaci daleko od nekih najskupljih tockova koji postoje. Posle nekog vremena mi pukne felna kod ventila gde svako djubre od te felne pukne.

Kontaktiram nekako mavicovog zastupnika, oni kontaktiraju Francuze i to onda ide ovako. Prvo se kao cude kako to da je puklo. Onda mi trazili da im posaljem fotografije gde se vidi pukotina. A vreme dok odgovore traje, sva ta prepisaka sa njima je trajala vise od mesec dana. Kada su se kao uverili da je pukla, onda mi trazili broj felne. I to sam im posalo. I na kraju kao rese da mi izadju u susret sa cenom jedne felne od 230 e.  E sada narano da ovde niko nece dati od nas 500 e za 2 obruca. Za vehunske drumske tockove i mnogo vise. Ova je cena cak i za Zapadne zemlje velika, iz razloga sto se u Nemackoj za pletenje cross max SLR tada za ruke uzimalo preko 200e po tocku. Ako nekog zanima zasto tolko uzimaju, mogu i o tome ispleo sam nekoliko komada pa sam upoznat sa problematikom,

 

Prema tome te price da ce se na dobrim skupim biciklima menjati felen je u rangu SF. Bicikli koji su dobri, skupi, to je jednostavno neisplativo i za mnogo bogatije, a kamoli za nas. E zato su diskovi mama i tata. Felne uvek lepe i nove.

 

Felne su lepe i nove... dok ne puknu usled nekog kamena, ili defekta - kako si opisao.  :)

 

Možda drugi ljudi puno, puno više voze (ili više koče :)  ), ali nije kao da se felne moraju menjati svake godine.

Dok je zezanje sa diskovima koji češu prisutno često i pri svakom vađenju točka iz prihvata (krpljenje gume i sl.), ili čak i bez da se išta dira - samo tako, posle nekog vremena.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#312 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 01:52 PM

Felne su lepe i nove... dok ne puknu usled nekog kamena, ili defekta - kako si opisao.  :)

 

Možda drugi ljudi puno, puno više voze (ili više koče :)  ), ali nije kao da se felne moraju menjati svake godine.

Dok je zezanje sa diskovima koji češu prisutno često i pri svakom vađenju točka iz prihvata (krpljenje gume i sl.), ili čak i bez da se išta dira - samo tako, posle nekog vremena.

Pazi ako vozis 500 km godisnje, neces u zivotu morat da menjas. Ali polazimo od pretpostavke da te vrhunske bicikle ipak kupuju i voze ljuidi koji se malo ozbiljnije bave biciklizmom. To po meni znaci od nekih 15 do 20000 km godisnje. Toliku kilometrazu da napravis moras da imas i dosta i zimskih treninga i po kisi itd. Tu felne brzo odu, jos ako se nabije neko parce aluminijuma u pakni, felna ode ko na strugu da je radjena. Malo li ih sam zamenio?

Mom drugu je pored mene na spustu eksplodirala guma, unutrasna jer je pukla felna koja je bila pojedena od paknova.


  • 0

#313 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 February 2021 - 01:57 PM

^^

 

Oni što se trkaju ne pipaju oko toga ništa, sa svim tim se petljaju mehaničari pa su opet nezadvoljni, a nisu ni svesni muke oko održavanja :D sad zamišljam kad bi sami morali stalno da prčkaju te probleme, kao mi rekreativci, popizdeli bi. :D

Dalje, vrhunski, najbolji mehaničari im to održavaju pa opet razni problemi, jer su mane nerešive. Samo čekam da žuta majica izgubi majicu zbog disk kočnica pa da vidiš buke na internetu haha.

U stvari briga me za njihove majice, ni ne pratim više trke, ali meni da se desi neki problem sa tom kompleksnom skalamerijom negde u tri lepe, mogu da se slikam, za razliku od kalipera (sa kojima i ne može nikakav problem da se desi koliko su jednostavne, pouzdane i dokazane).


  • 2

#314 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 02:10 PM

^^

 

Oni što se trkaju ne pipaju oko toga ništa, sa svim tim se petljaju mehaničari pa su opet nezadvoljni, a nisu ni svesni muke oko održavanja :D sad zamišljam kad bi sami morali stalno da prčkaju te probleme, kao mi rekreativci, popizdeli bi. :D

Dalje, vrhunski, najbolji mehaničari im to održavaju pa opet razni problemi, jer su mane nerešive. Samo čekam da žuta majica izgubi majicu zbog disk kočnica pa da vidiš buke na internetu haha.

U stvari briga me za njihove majice, ni ne pratim više trke, ali meni da se desi neki problem sa tom kompleksnom skalamerijom negde u tri lepe, mogu da se slikam, za razliku od kalipera (sa kojima i ne može nikakav problem da se desi koliko su jednostavne, pouzdane i dokazane).

Ja nemam toliko iskustva sa drumskim diskovima, ali na mtb imam mnogo. Mislim da sam medju prvima u Srbiji vozoi diskove kada su se pojavili. Znaci imam mnogo kilometaraq i to na mtb gde su ti diskovi izlozeni mnnogo vecoj prljavstini itd. Za sve te godine uvek je to radilo bez problema, a daleko od toga da moze negde da te ostavi

Jedino jednom sto mi se desilo bilo je davno, dugacak spust sa nekih 960 m nadmoorske visne na nekih 500, po ogromnom kamenjaru gde se neprekidno drzi kocnica uzasno dugo, e tu mi je jedna cinimi se zadnja malo propala jer se pregrejela. Ali tome sam ja doprineo, prvo plocice su bile tanke kao papir pa su lako provodile toplotu na kljesta, ali jos bitnija stvar je bilo ulje koje nije bilo nikada menjano. Znaci moja greska ne greska kocnica.


  • 0

#315 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 03:14 PM

- Pa ovi na trkama se valjda takmiče ko će brže da vozi (posebno uzbrdo), a ne ko će bolje da koči. :D

- Meni je i dalje nejasno zašto amateri/rekreativci ne bi težili da imaju najbolje kočnice koje postoje, s obzirom na to da su kočnice najvažniji deo na biciklu i s obzirom na to da voze u uslovima otvorenog saobraćaja.


Dok je zezanje sa diskovima koji češu prisutno često i pri svakom vađenju točka iz prihvata (krpljenje gume i sl.), ili čak i bez da se išta dira - samo tako, posle nekog vremena.

Ti si stručniji od mene, ali... ne bih se baš složio.
Ja sam na trekingu imao taj problem i jeste me izluđivao,
ali sad na ovom hibridu ima onaj... sad ne znam kako se to po naški zove, italijani kažu perno passante* (a ja se informišem kod njih), i to se ušrafi i kad vratiš točak - on uvek bude u istoj poziciji u delić milimetra, pa nema tog problema (sviranja diskova).

* to je ovo... ↓


RSPR-DT7-RPI-12-100-sw-il.jpg
  • 0

#316 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 03:35 PM

Thru axle (TA) po engleski moze i puna osovina po naski. Takve osovine doprinosi cvrstoci veze viljuska tocak i kao sto MI1966 rece skoro eliminisu probleme sa ponovnim vracanjem tocka u viljusku i rotora kocnice u celjusti. Licno mislim da su diskovi manje smaranje od V-brake kocnica u pogledu namestanja tocka bilo sa TA ili QR osovinom. Drumske caliper kocnice su mnogo jednostavnije za podesavanje od V-brake tako da sto se tice podesavanja disk/ caliper djene djene otprilike. Sto se tice kocenja, osecaja i ekspoatacije sva prednost na strani diskova. Problem je jedino cena drumskih hidraulicnih kocnica i integrisanost sa rucicama menjaca ali elitni vozaci trebaju da placaju i elitnu cenu :), mislim ultegra caliperi preko 120e...


  • 0

#317 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 05:50 PM

Nije puna - šuplja je.

Tehnički, nije ni osovina.  :)

 

I, tehnički, pomaže čvrstoći viljuške, ali ne i čvrstoći veze točka sa viljuškom. S tim da pomaže lakšem vraćanju točka u "za-isti-delić-milimetra" identičan položaj nakon skidanja, što smanjuje učestalost pojave češanja pakni o disk nakon skidanja & vraćanja točka.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#318 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 06:08 PM

U mom svetu kad se nesto okrece oko necega sto je u osi onda je osovina. Takodje kada prevedete TA na srpski rado cu prihvatiti tu rec, dotle kako se koj snadje... Mozda "vadivi dugacki zavrtanj za nablu"?


  • 1

#319 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 February 2021 - 06:53 PM

U mom svetu kad se nesto okrece oko necega sto je u osi onda je osovina. Takodje kada prevedete TA na srpski rado cu prihvatiti tu rec, dotle kako se koj snadje... Mozda "vadivi dugacki zavrtanj za nablu"?

 

Osovina nosi opterećenje ležaja. Ovo čudo ide kroz osovinu, tj. na engleskom "through axle," a osovina je unutar nable kod takvih sistema.

 

Ne znam kako to prevesti na srpski - lično u radnjama koristim "thru osovina" i znaju šta tražim. Inače sam probao i tražiti "punu osovina" u radnjama, pa se dešavalo da gledaju one što su stvarno pune, za točkove bez quick-release (ako znaš na šta mislim :)  ).

 

Muka. #teškoe   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#320 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 11 February 2021 - 06:58 PM

To ti pricam, osovina je osovina a igla je igla. A ko kod zeli da ispravlja krive drine neka odmah predlozi resenje a ne samo da kritikuje uprazno.

Da ne bude da te samo kritikujem evo jos jednog predloga zahvaljujuci tebi "osovina koja to u stvari nije" ili skraceno OKTUSn


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika