Kao što je I najavljeno na prezentaciji, Polar Viper SL se uveliko nalazi u prodaji, a evo I takođe tada najavljenog testa ovog bicikla. Kako smo I tada naglasili, Viper karakteriše potpuno nov, unikatan i redizajniran ram, hidroforming sistema i „triple butted“ varijante. Težina mu je 1620 gr i to u L veličini što je mora se priznati odlična performansa. Pri tom, čvrstina rama je 35% veća u odnosu na klasične cevi i klasičnu konstrukciju. Upravo je L model I bio na testu, pa kada smo kod dimenzija, da kažemo I kako to u brojkama izgleda:
horizontalna cev je dugačka 58cm, mereći od sredine vrata do sredine sedalne cevi, a dužine sedalne cevi je 47cm. Dakle, iako nosi oznaku L – dimenzijama pokriva solidno veliki broj vozača koji ne moraju biti mnogo visoki rastom da bi ga vozili. Sama konstrukcija rama kada se pogledaju uglovi, govori da je ovaj bajk pravljen u XC race geometriji sa dobro pozicioniranim težištem, a sve radi stabilnije vožnje po terenu, za šta je prvenstveno I namenjen. Možete ga slobodno što se pomenute geometrije porediti sa svetskim brendovima tipa Scott, Merida, Felt, Specialized…Ram je disc only varijanta.
Sam ram je izuzetno lepog dizajna sa donjom cevi koje je interesantnog, retko viđenog trouglastog preseka I koja kod vrata pravi sluping – konstrukcija koja se u praksi pokazala kao izuzetno pouzdana I kruta. Ni boja ovog modela ne zaostaje za kvalitetom same izrade I možete birati između crveno-belo-crne varijante I zeleno-belo-crne.
Od ostale opreme tu je Suntour Epicon, o kome je bilo jako puno lepih reči posle pravog testa izdržljivosti od godinu dana ( viewtopic.php?f=11&t=3448 ), a I o kočnicama koje smo imali prilike da ekskluzivno testiramo dok su bile prototip I koje su u svojoj klasi sasvim korektne I pouzdane ( http://cikloberza.co... ... 5-2010.php ). Shimano SLX je zadužen za mehaniku ( zadnji menjač, šifteri ), dok je Deore pogon I prednji menjač. Točkovi su WH-MT15 Shimano center lock disc only varijanta, težine nešto preko 1900 gr, Ritchey volan, šticna, lula sedište...jednom rečju – ovaj model je konkurentan kako u standardnim MTB vožnjama, tako i na MTB takmičenjima.
Ono što je praktično I najbitnija stvar je – kako se ovaj model ponaša u “realnosti” ili ti kakav je u vožnji, specijalno kako se ponaša na terenu za šta je I namenjen.
Za sve one koji već uveliko voze HT MTB varijante I koji voze teren – ovaj bicikl će mnogo toga imati da pruži, bilo da su u pitanju rekreativci ili oni koji se takmiče I imaju visoke standarde kada su MTB bicikli u pitanju I ono šta očekuju od njih.
Od prvog trenutka se vidi da je već pominjana geometrija tu da pruži maksimum od HT varijante rama. Krutost, dobar položaj na samom biciklu se odmah uočavaju. Sigurnosti na stazi umnogome doprinosi Epicon koji upija perfektno sve što se na terenu nađe pod njim. Ovaj model amortizera nema daljinski lock, ali je dugme na samoj viljušci pametno pozicionirano, tako da je praktično veoma lako zaključati I otključati ga u samoj vožnji.
MT 15 točkovi iako nešto teži, dobro se ponašaju u vožnji, pa tako doprinose generalnom osećaju stabilnosti u samoj vožnji. Sedište Ritchey comp Maraton daje takođe odličnu komfornost na terenu.
Kenda Nevegal su već legendarne gume koje imaju dobar grip na gotovo svim podlogama, a u ovom slučaju su vožene po vlažnom kao I po suvom terenu. Napomena – ukoliko ćete vise voziti asvalt, a mnogo manje teren – bilo bi poželjno da ove gume zamenite nekim užim modelom, prolagođenim tom vidu vožnje, jer su Nevegal praktično gume za teren, dok iste na asvaltu daju solidan otpor.
Uz ovaj bicikl idu klasične alu pedale – na slikama je sa SPD varijantom koju sam odmah stavio jer lično ne mogu da vozim bez SPD pedala I patika – čak ni po snegu.
Viper Sl je praktično spreman za vožnju čim izađete iz prodavnice – isprobano I u praksi – dakle naštelovan, podešen, samo je bilo potrebe stegnuti I fino podesiti lulu volana.
Napomena – ukoliko nemate kod kuće pumpu za amortizer, ( koji je vazdušni ) zamolite u samoj radnji da ga našteluju na potrebni pritisak, jer su fabrički svi napumpani na oko 120 Psi, što je ekstra tvrdo – za informaciju – za moju kilažu od 70kg moje setovanje Epicona je na 70-75 Psi.
Dakle, ovaj model je topla preporuka svima onima koji žele kvalitetan regularan MTB bicikl sa kojim ćete moći da se otisnete u ozbiljne MTB avanture, ne brinući o kvalitetu I izdržljivosti istog.
Za one koje možda interesuje samo ram – da napomenem da je I to naravno moguća varijanta kupovine I to u L I XL veličini.
http://www.cikloberz...p?img=11076&t=n
http://www.cikloberz...p?img=11083&t=n
Evo I kompletne specifikacije:
POLAR VIPER SL 2011
veličina rama: L(47cm)
veličina točka / Broj brzina: 26''/27
ram: hidroformiran aluminijum, 3 puta tanjen
viljuška: Suntour Epicon LO / hod 100mm / sa zaključavanjem / alu vrat
ležaj viljuške: Ritchey Comp Logic zero
lula volana: Ritchey Comp OS
volan: Ritchey Comp Rizer 620x20 OS
ručke volana: Ritchey WCS Ergo
cev sedišta: Ritchey Comp 31,6x350mm
sedište: Ritchey Comp Maraton
obruči: Shimano WH-MT15
prednja glavčina: Shimano WH-MT15
zadnja glavčina: Shimano WH-MT15
ručice kočnica: Shimano BL-M445 hidraulične
prednja kočnica: Shimano BR-M445 hidraulična
zadnja kočnica: Shimano BR-M445 hidraulična
prednji menjač: Shimano Deore FD-M591
zadnji menjač: Shimano SLX RD-M660 SGS
ručice menjača: Shimano SLX SL-M660 3x9
zadnji zupčanik: Shimano CS-HG50-9 11-32
lanac: Shimano CN-HG73
ležaj/osovina srednje glave: Shimano patrona BB-UN51
prednji lančanik: Shimano Deore FC-M590 44x32x22 175mm
pedale: Alu FP-980
gume: Kenda 26x2.10 Nevegal Kevlar
Na kraju, treba pohvaliti ovaj poduhvat domaćeg proizvođača, koji je I u ovim ekonomski teškim vremenima napravio bicikl vredan pažnje – prvenstveno što se tiče rama, ali I sa kvalitetnim delovima koji ga prate.
Još jedan info - ovaj bicikl će biti moguće za one koji su zainteresovani - i probati, a o tome ćete se moći i dogovoriti sa nadležnima u Planetbike-u.
Lično bih voleo kada bi Planetbike u nekoj skorijoj budućnosti pokrenuo priču oko dizajniranja I FS kvalitetne MTB varijante – jer bi to praktično bio I prvenac kada je u pitanju viša-ili visoka klasa kada su u pitanju domaći proizvođači.
Galerija slika:
http://cikloberza.co...lb ... 26mem=95
Polar VIPER SL - test
Started By
misaxtr
, Jun 20 2011 07:30 PM
11 replies to this topic
#10
Posted 27 June 2011 - 05:42 PM
Hvala za test jer se nadam da cu do kraja godine moci da kupim viper. Realnija opcija mi je ''obican'' viper a ne ovaj sl ali kapiram da imaju dosta slicnosti. Sl je dodatno olaksan i prilagodnjen profi upotrebi, ako sam dobro razumeo. Za moje potrebe ce i ne-sl viper biti odlican i zanima me da li je tacna ta cena od oko 600e na koju sam naleteo negde na netu ?
Spiral out, keep going!
#12
Posted 27 June 2011 - 09:25 PM
Hvala. Ja sam inace laik sto se tice opreme ali sam tako nesto procitao, da je sl ipak utegnutija i kvalitetnija verzija viper-a ali je i 200e skuplji.. Ako budem mogao pazaricu stock viper, promena u odnosu na ovaj 7 god. mator blizzard ima da bude epska
Spiral out, keep going!
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users