Jump to content


Fotografije

Sve o amortizerima


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
424 odgovora na ovu temu

#381 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 25 April 2017 - 08:50 PM

Danas sam rasturio amortizer na ženinom bajsu i dobro ga očistio, promenio slajdere i prašinare, podmazao, i imam par pitanja.

Na oba štapa se nalazi gumeni klizač (valjda se tako zove), nema onog plastičnog qrčića koji valjda fabrički treba da stoji na jednom ... a koji sam video na nekom tutorijalu na yt. Ili je to možda bila neka druga vila ... ova je xct mlo100

Nisam imao neke specijalne fensi masti, pa sam podmazao FAM itijumskom. Je l' to Ok ili sam trebao da potražim neku bolju ?
  • 0

#382 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 26 April 2017 - 04:48 AM

@sajkotik

Da si koristio mast za suspenziju (Stendec, SlickHoney i sl.) koja je malo meksa od te FAM litijumske, vila bi verovatno za nijansu lepse radila (pod uslovom da je vila kao nova i da nema ostecenja od korozije), ali verovatno ne bi imala tako dobru zastitu od korozije, sto je kod SrSuntour vila sa celicnim stapovima jako vazno.

 

FAM masti su izuzetnog kvaliteta i kod ove aplikacije nije u pitanju kvalitet vec tip masti. Generalno treba izbegavati upotrebu litijumske masti u vilama sa O ringovima u kojima se nalazi ulje za suspenziju, jer se desava da se gumice naduju u kontaktu sa litijumskom mascu (mada sam ja kontaktirao FAM fabriku i rekli su mi da LPD2 mast generalno nije agresivna na gumu). Obzirom da u toj SrSuntour vili nemas ni O ringove ni ulje, postupio si potpuno ispravno.


  • 2

#383 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 April 2017 - 06:11 AM

@sajkotik

Da si koristio mast za suspenziju (Stendec, SlickHoney i sl.) koja je malo meksa od te FAM litijumske, vila bi verovatno za nijansu lepse radila (pod uslovom da je vila kao nova i da nema ostecenja od korozije), ali verovatno ne bi imala tako dobru zastitu od korozije, sto je kod SrSuntour vila sa celicnim stapovima jako vazno.

 

FAM masti su izuzetnog kvaliteta i kod ove aplikacije nije u pitanju kvalitet vec tip masti. Generalno treba izbegavati upotrebu litijumske masti u vilama sa O ringovima u kojima se nalazi ulje za suspenziju, jer se desava da se gumice naduju u kontaktu sa litijumskom mascu (mada sam ja kontaktirao FAM fabriku i rekli su mi da LPD2 mast generalno nije agresivna na gumu). Obzirom da u toj SrSuntour vili nemas ni O ringove ni ulje, postupio si potpuno ispravno.

 

Odličan post, samo da dopunim (uz ispravke ako gde grešim):

Dosta sam se interesovao za tu tematiku (http://www.bikegreml.../ulja-i-maziva/ - i u pripremi članak o mastima za suspenziju). Koliko sam uspeo saznati, izguglati, "tajni" sastav SlickHoney i sličnih masti - uglavnom su na bazi Ca 12-hidroksi ugušćivača, što im daje sasvim pristojnu otpornost na ispiranje vodom i zaštitu od rđe. Najjeftinija alternativa su PTFE i silikonskim mastima, a da su kompatibilne sa većinom gumenih zaptivki. Sa druge strane, kao što si rekao - i nove litijumske masti imaju aditive koji omogućavaju kompatibilnost sa većinom gumenih zaptivki.  :)  

 

Zapravo, glavna razlika između litijumskih i kalcijumovih po pitanju gumica je što kalcijumove imaju manji procenat ulja u sebi - a obe imaju uglavnom mineralno ulje, koje generalno nije baš dobro za dosta vrsta guma, ali unutar masti u malom procentu dolazi u kontakt sa istim - kod kalcijumovih, kao što rekih, još manjem.

 

Što se same tvrdoće masti tiče, mislim da su i te mekše (NLGI 1 tvrdoća) i te malo tvrđe (NLGI 2 tvrdoća) sasvim OK za većinu primena na bajsu - čak cenim da je NLGI 2 neka zlatna sredina i ako se uzima samo jedna (vrsta) mast(i), najbolje da bude NLGI 2 - nije toliko tvrđa da pravi osetnu i merljivu razliku. Zato pitanje: jesi ti imao situaciju da štapovi lošije i teže klize sa tvrđom mašću?


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#384 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 26 April 2017 - 06:16 AM

bataSale, nije kao nova, ima malo oštećenja od korozije na štapovima, video sam kada sam je rastavio. Zbog toga sam prvo pomislio da batalim sve, ali me je toliko nervirao luft koji je imala da sam ipak nastavio. Svestan sam da je xct krš, ali sada je barem to rešeno.

Čini mi se da je neko spominjao da koristi FAM litijumsku mast, i da je OK, zato sam ipak podmazao njome. Ne znam koliko će to pomoći u zaštiti od korozije jer je već krenula, ali računam da neće ni odmoći.

FalloutBoy, šta drži a-head vilu na mestu, pravilno zategnuta lula ? Verovatno je glupo pitanje, ali ti znaš da sam od skoro u ovoj priči, sa a-head sam se prvi put susreo na ovom ženinom KTM-u, tako da nemam pojma kako funcioniše ...


  • 0

#385 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 April 2017 - 06:30 AM

FalloutBoy, šta drži a-head vilu na mestu, pravilno zategnuta lula ? Verovatno je glupo pitanje, ali ti znaš da sam od skoro u ovoj priči, sa a-head sam se prvi put susreo na ovom ženinom KTM-u, tako da nemam pojma kako funcioniše ...

 

Nema glupih pitanja, samo glupih odgovora. :)

I u pravu si - šrafom na kapici se podesi potrebno predopterećenje, a sve to drže na mestu šrafovi kojima se lula steže na cev kormana.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#386 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 26 April 2017 - 06:39 AM

n2:thumbsup

 

Još jedna stvar, možda nekome pomogne, onaj baja sa tutorijala na yt plastične slajdere vadi na silu. Pogrešno. Dovoljno je samo zaokrenuti malo slajder da osigurač ispadne iz ležišta, i takoreći sam izlazi ... barem je tako na ovoj xct vili.


  • 2

#387 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 26 April 2017 - 04:30 PM

@FalloutBoy 

Prvo i pre svega, otkinuo si sa tim istrazivanjem na temu maziva, svaka cast i hvala sto si to podelio sa nama  n2:drinks  Hteo sam u prethodnom postu da stavim i link tvog clanka ali cenim da bi to bio "overkill" za coveka pa sam odustao.

 

Da li sam imao situaciju da štapovi lošije i teže klize sa tvrđom mašću? Nikada nisam koristio druge litijumske masti osim FAM LPD2 i FAM FOR 3. Najveca razlika izmedju navedenih masti je to sto je FOR 3 nekako suvija, manje se razvlaci i nekako mi daje cak i bolje rezultate sto se tice podmazivanja stapova vile. LPD2 je kvalitetnija mast ali je mnogo masnija i pravi veci otpor kada su u pitanju stapovi vile. Mada ja uglavnom ocistim fabricku mast i sipam ulje za vile u "lowers" tih SrSuntour vila, ako nisu korodirale po stapovima pa onda ubacujem gumene zaptivke da ulje ne iscuri dole na srafovima. Iako nisu dizajnirane da rade sa uljem, bezobrazno dobro rade posle te modifikacije, iako su sa zicanom oprugom.

 

@sajkotik
Nista drugo i nisi mogao da uradis, eventualno da malo ispoliras korodirale delove. Bez brige, trajace ta vila jos dugo. Ne valja kad ljudi sipaju masinsko ulje i/ili weldite sprej unutra, pa jos tokom pranja narokaju vodu unutra tako sto smrk priblize i usmere na dust seal.

A sto se tice tih ljudi po klipovima, ima dosta takvih gluposti. Mene najvise nervira kad rade neki service guide na novoj vili ili dropper sticni i sl. a prethodno su razlabavili sve srafove pa sve ide kao med i mleko :D


  • 0

#388 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 April 2017 - 04:45 PM

Zanimljivo, pošto je LPD 2 em mekša, em kvalitetnija od FOR 3 masti.  :)  Ko bi rekao?!  Hvala na podeljenom iskustvu.

 

Što se šrafova tiče, montažna pasta (bakarna "mast" na primer) je zakon - možeš bajs godinu dana da ostaviš u moru i šrafovi će se odvrtati normalno, kao da su juče zavrnuti. Ja je stavljam na sve šrafove, osim onih koji su u dodiru sa mazivim mastima i uljima (konusi, i sl.).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#389 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 26 April 2017 - 06:29 PM



Zanimljivo, pošto je LPD 2 em mekša, em kvalitetnija od FOR 3 masti. :) Ko bi rekao?! Hvala na podeljenom iskustvu.

Što se šrafova tiče, montažna pasta (bakarna "mast" na primer) je zakon - možeš bajs godinu dana da ostaviš u moru i šrafovi će se odvrtati normalno, kao da su juče zavrnuti. Ja je stavljam na sve šrafove, osim onih koji su u dodiru sa mazivim mastima i uljima (konusi, i sl.).


Sto se tice bakarne masti - možeš je 30godina ostaviti pa će se odvijati kao što kažeš :) ko je izmislio, svaka mu čast :)

Sent from my K013 using Tapatalk
  • 0

#390 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 27 April 2017 - 10:39 AM

Kod primene anti-seize pasti (protiv "zapeka") na šarafe, ima jedna loša stvar a to je da povećavaju pritisak troše i istežu šarafe. Znači svi šarafi koji su već pod pritiskom, jednostavno ili labavije zavrnu ili se ne nanosi pasta/mast. 

Ovo sam slučajno otkrio kad sam se bakćao sa off-road točkovima za auto, ima video ovde lepo objašnjava i meri:


  • 0

#391 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 April 2017 - 11:56 AM

Moje iskustvo je pozitivno. I na točkovima kola, i na točkovima i šrafovima i čeljustima kočnica motora, a i na biciklima. Pogotovo kada se čelični šraf zavrće u aluminijum - desi se lako da zapekne kada se ne stavi pasta, a nije mi se dešavalo da se nešto odšrafljuje kada se ne stavi pasta.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#392 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 05 May 2017 - 11:26 AM

https://www.pinkbike...works-2017.html

Ovo je jako lepa priča o r3act amortizerima, koje je isto ne bih ničim podmazivao tj ni nosače :) 

p5pb14603334.jpg


  • 1

#393 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 04:30 PM

Da li mogu da sipam malo ovog ulja u amortizer ? Sr suntour Raidon x1 je u pitanju

d7a032721ae926ca735ef08213142cfe.jpg
  • 0

#394 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 06:33 PM

@lowzyyy 

 

Ne bas. U vilu ipak treba da ide ulje za vilu,koje je verujem i jeftinije od tog weldite ulja. Dakle nabavi ulje za vile viskoznosti ~15 i to sipaj u donji deo vile (po oko 15cc po nozi) i cep vazdusne opruge (oko 5cc), naravno pre sipanja ocisti te delove gde hoces da sipas ulje.


  • 0

#395 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 06:53 PM

Pa bas zato i pitam posto potrosi silne pare za ovo pare za ono, kao zenu da odrzavam :D

Mislio sam na sipanje od gore, posto tu ima je l tako onaj sunjder, pa da njega malo natopim, nista vise...ne mogu da rasklapam viljusku sada jer nemam pumpu za visok pritisak niti mislim da je ima neko u sd..
Znaci samo kroz one prasinare kako kazu, malko, nisam mislio ono sto ide u stapove dole..
  • 0

#396 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 07:34 PM

Svejedno, nabavi ulje za vile pa sipaj gde hoces. Ja nikako ne bih to weldite ulje koristio za vilu, vrlo verovatno bi se dust sealovi naduli ako bi uradio to sto si opisao.


  • 0

#397 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 18 July 2017 - 08:00 PM

Ne sipa se na taj nacin,tako ces kao sto je rekao kolega samo natopiti sundjer ispod dust seal-a.
Nadji specifikaciju koje ulje ide i u kojoj kolicini, ali u svakom slucaju mora da se rastavlja.
  • 0

#398 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 08:06 PM

Moze da se "sipa" malo ulja onako kako lowzyyy hoce, podignes oprugu sa dust seala, ubacis vezicu ili nesto drugo plasticno a tanko izmedju stapa vile i dust seala (par mm), kapnes par kapi ulja, sabijes, ponovis nekoliko puta. Samo treba odgovarajuce ulje. Naravno, to nikako nije sipanje ulja vec blago podmazivanje tog dela vile koje je daleko od idealnog ali je delotvorno ako nema uslova za odgovarajuc servis.


  • 1

#399 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 18 July 2017 - 08:17 PM

Moze da se "sipa" malo ulja onako kako lowzyyy hoce, podignes oprugu sa dust seala, ubacis vezicu ili nesto drugo plasticno a tanko izmedju stapa vile i dust seala (par mm), kapnes par kapi ulja, sabijes, ponovis nekoliko puta. Samo treba odgovarajuce ulje. Naravno, to nikako nije sipanje ulja vec blago podmazivanje tog dela vile koje je daleko od idealnog ali je delotvorno ako nema uslova za odgovarajuc servis.

 

Eto i Nislija se ukljucio posle 100 godina... Si to promenio baterije pa mozes opet da tipkas  n2:Heristical

 

Elem, daleko je bolje uraditi servis lowers-a nego nakapavati zarad podmazivanja... 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#400 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 18 July 2017 - 08:46 PM

Eto i Nislija se ukljucio posle 100 godina... Si to promenio baterije pa mozes opet da tipkas  n2:Heristical

 

Elem, daleko je bolje uraditi servis lowers-a nego nakapavati zarad podmazivanja... 

Trudim se kad god mogu da sprecim horor u vidu trpanja raznog ulja u vile, moram ja kad glavni maestro na forumu zabusava :D


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika