Kompresor
Started By
Zorex
, Oct 05 2010 04:39 PM
18 replies to this topic
#2
Posted 05 October 2010 - 06:23 PM
ovako nesto imam ja i vrsi posao za sve sto ti treba ,cak i za farbanje,sem sto moras pistolj da kupis jer ovaj koji dobijes nije kvalitetan,dobijes 4 pistolja uz kompresor,kosta oko 4000din (ne ova marka nego neki obican)ja imam neki kinez vec 4 god i radi super
#7
Posted 06 October 2010 - 06:21 AM
puno znoja,malo krvi
#12
Posted 07 October 2010 - 07:46 PM
Kompresor je veoma diskutabilna stvar, a evo iz kog razloga: radni pritisak
većine ovih niskobudžetnih je nedovoljan da bi zadovoljio potrebe celog dijapazona
bajkerskih guma ( normalni pritisak u drumaškim drotaricama ide i preko 8 bar, a u
tabularima i do 15 bar !).
No, kako oni uglavnom zadovoljavaju upotrebu za veće gume, gde je i radni pritisak
nešto niži, mogu se koristiti, uz nabavku i jedne dobre podne pumpe, kao dopune. Ja sam
kupio u Planetu pumpu Giyo GF-12 čiji je max. pritisak do 18 bar!!! Preporučujem.
Kompresori koji bi mogli sve ovo da pokriju su preskupi (za velike pritiske se i ne koriste
standardni klipni, nego vijačni), pogotovu za korišćenje u bajk servisu.
E sad, znam da su mnogi pravili kompresore tako što su na već gotove kompresorske jedinice
koje su išle uz kamione dodavali elektromotor, ali se u ovo ne bih posebno upuštao.
većine ovih niskobudžetnih je nedovoljan da bi zadovoljio potrebe celog dijapazona
bajkerskih guma ( normalni pritisak u drumaškim drotaricama ide i preko 8 bar, a u
tabularima i do 15 bar !).
No, kako oni uglavnom zadovoljavaju upotrebu za veće gume, gde je i radni pritisak
nešto niži, mogu se koristiti, uz nabavku i jedne dobre podne pumpe, kao dopune. Ja sam
kupio u Planetu pumpu Giyo GF-12 čiji je max. pritisak do 18 bar!!! Preporučujem.
Kompresori koji bi mogli sve ovo da pokriju su preskupi (za velike pritiske se i ne koriste
standardni klipni, nego vijačni), pogotovu za korišćenje u bajk servisu.
E sad, znam da su mnogi pravili kompresore tako što su na već gotove kompresorske jedinice
koje su išle uz kamione dodavali elektromotor, ali se u ovo ne bih posebno upuštao.
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"
#14
Posted 07 October 2010 - 09:44 PM
Zubo, može i od toga da se napravi kompresor (pošto to i jeste kompresor), samo
treba pustiti da malo radi i izbaci ulje. Samo se bojim da cena ne izađe blizu onom
fabričkom, pogotovu ako kupuješ novi, tj nemaš odakle da skineš stari. U svakom
slučaju, mora da se kupi manometar i da se sve to smontira. I opet liči na karabu-
dževinu.
treba pustiti da malo radi i izbaci ulje. Samo se bojim da cena ne izađe blizu onom
fabričkom, pogotovu ako kupuješ novi, tj nemaš odakle da skineš stari. U svakom
slučaju, mora da se kupi manometar i da se sve to smontira. I opet liči na karabu-
dževinu.
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"
#16
Posted 08 October 2010 - 10:10 PM
moj deda je napravio kompresor od starog motora frizidera, tolko dobro pumpa da ja nisam verovao, a najbolja stvar je sto je potpuno necujan. jedino sto bi bilo dobro je ugraditi neki manometar na takav kompresor
ja baš zbog ovog samo (jedva) čekam kada će da mi rikne frižider i čekam i čekam a stara drtina nikako da baci kašiku Isto video kod jednog lokalnog "majstora" ne da pumpa nego boli glava kako dobro radi ta kombinacija, samo ne sme, ako se dobro sećam, da se drži duže vreme uključen non stop.
#18
Posted 09 October 2010 - 01:23 PM
Dobro je što su drumaške gume uske, pa se brzo naduvaju pumpom, inače za
MTB se mora baš raditi, o kolima da i ne pričam. O opravdanosti nabavke dobre
pumpe da se i ne govori, ne možeš baš svuda da vučeš kompresor. Čak sam i
pristalica dobre male pumpe, ima i njih za dosta visoke pritiske. Inače, to što je
za više pritiske, ne mora samo po sebi ništa da znači, ali dosta govori o kvalitetu
same pumpe.
Inače, u svom dosadašnjem poslu sam se dosta baktao sa kompresorima i pumpama,
čak sam i napravio nekoliko pumpi za vazduh za ribarnice, ustvari membranski (suvi)
kompresor niskog pritiska sa kontinualnim radom (uključiš ga ujesen, isključiš za
Uskrs iduće godine). Zato, još jedna pojedinost: uljni kompresori, pogotovo ako su
stariji (isto važi i za onaj sa frižidera) hoće da izbacuju ulje zajedno sa vazduhom.
Da bi se to otklonilo, ugrađuje se pripremna grupa, tj prečistač vazduha, što opet
zahteva dodatne troškove.
Zato, preporučujem suve iliti bezuljne kompresore. Oni su uostalom i jeftiniji.
MTB se mora baš raditi, o kolima da i ne pričam. O opravdanosti nabavke dobre
pumpe da se i ne govori, ne možeš baš svuda da vučeš kompresor. Čak sam i
pristalica dobre male pumpe, ima i njih za dosta visoke pritiske. Inače, to što je
za više pritiske, ne mora samo po sebi ništa da znači, ali dosta govori o kvalitetu
same pumpe.
Inače, u svom dosadašnjem poslu sam se dosta baktao sa kompresorima i pumpama,
čak sam i napravio nekoliko pumpi za vazduh za ribarnice, ustvari membranski (suvi)
kompresor niskog pritiska sa kontinualnim radom (uključiš ga ujesen, isključiš za
Uskrs iduće godine). Zato, još jedna pojedinost: uljni kompresori, pogotovo ako su
stariji (isto važi i za onaj sa frižidera) hoće da izbacuju ulje zajedno sa vazduhom.
Da bi se to otklonilo, ugrađuje se pripremna grupa, tj prečistač vazduha, što opet
zahteva dodatne troškove.
Zato, preporučujem suve iliti bezuljne kompresore. Oni su uostalom i jeftiniji.
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"
#19
Posted 11 October 2010 - 11:39 PM
Ja sam koristio motor od frizidera na koji je direktno prikaceno crevo. Potpuno praznu mtb gumu naduva za 30-35 sekundi. Mozda je malo i sporo, ali za pocetak sasvim pristojna brzina. Kasnije sam koristio dva motora od frizidera koja su radila istovremeno, a creva spojena Y racvom. Brzina duvanja vise nego dovoljna. Bitna stvar da zauzima malo mesta i besuman je i hoce da ponekad pljucne malo ulja kroz crevo, a za to me bas "briga"
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users