Jump to content


Fotografije

krivine i brzina


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
27 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 April 2006 - 09:03 PM

Krivine i brzina

Pravilo: gledajte dovoljno daleko ispred vas kada vozite. Ukoliko to postujete, vec i pre ulaska u krivinu, vi ste izabrali najbolju i najsigurniju putanju u vasoj glavi i mozete istu proci bez usporavanja i kocenja.

Ukoliko treba da povecate brzinu, uradite to pre ulaska u krivinu. Pustite kocnice onda kada ste u krivini, kako bi iz nje izasli noseci brzinu, a ne usporavajuci.
Izuzetno jer vazno da se centralno pozicionirate na biciklu i odrzite nisko teziste, sa podignutom glavom.

Pozicionirajte pedale normalno ukoliko imate dovoljnu snagu u samoj krivini. Ukoliko to nije slucaj, i krivina je nepotpuna, tzv. “off-chamber”neophodno je da se tezina prebaci na spoljnu pedalu da bi ostali “u sedlu”. U ovom slucaju, spoljna pedala treba da je u poziciji “ 6 sati” sa prebacenom solidnom vasom tezinom na istu. Ovo ce pomoci pravilnom rasporedu tezine sa ciljem da se odrzi pravilan pozozaj i rotacija guma

Izbor guma je kljuc brzine u krivinama. Uvek se trudite da izaberete pravi tip guma i pravilan pritisak u njima prema terenu po kom se vozi. Ukoliko je teren rastresit, koristite gume sa izrazenim kramponima i nizi pritisak u gumama. Ukoliko je teren utaban i kompaktan, koristite gume sa sarom koja ce omoguciti postizanje vece brzine, sa sitnijim kramponima i veci pritisak u istim.

Podesite vas amortizer tako da doprinese postizanju maksimalne brzine, ali u isto vreme i da apsorbuje sve udare terena.
Za pravilno podesavanje amortizera je potrebno iskustvo. Ukoliko je amortizer suvise mekan, bicikl ce biti spor pri vozni a pogotovu u krivinama. Ukoliko je amortizer suvise tvrd, lakse cete izgubiti vezu sa terenom i trasom i proklizavati. Eksperimentisite kako bi nasli pravu meru koja ce biti najbolja za vas bicikl, nacin vozne i vasu tezinu.

Vezba cini cuda. Nadjite krivinu koja vam zadaje probleme i vozite je iznova i iznova. Eksperimentisite sa polozajem na biciklu, sa kocenjem, i sa brzinom ulaska u istu bez gubljenja “tla pod nogama”.
Dosta od ovoga moze da se primeni i za XC voznju.

I na kraju, za downhill vozaca vazi nepisano pravilo: sto manje razmislja o posledicama brze i vratolomne voznje – to bolji, brzi i neustrasljiviji vozac postaje!
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 25 April 2006 - 10:28 AM

Bravo Shomi... :D
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 April 2006 - 07:39 PM

Hvala, vidim da sam unapredjen u press centar, zahvaljujem :)
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 25 April 2006 - 08:01 PM

hehe da nema tebe ne bismo imali sta citat :)

btw. nesto zeza mail na serveru poslednjih nekoliko dana. Jesi dobio mail od mene, u vezi unapredjenja?
  • 0

#5 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 April 2006 - 08:26 PM

Nisam dobio mail od tebe :(
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#6 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 25 April 2006 - 08:55 PM

hmm. cudno..

slao sam ti jos ranije neke mailove, ali uvek direktno iz foruma. (Dugme E-mail u poruci). Mislio sam mozda si zaboravio da odgovoris ili slicno...

Jedino ako ti e-mail koji si koristio pri registraciji nije standardni e-mail..


Svi saradnici su izlistani i na stranici Credits..
  • 0

#7 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 April 2006 - 09:14 PM

Nisam dobijao mail-ove, a mail koji je dat je standardan na verat provajderu, jedino ako sam provajder nesto ne blokira, nije mi ni anti spam ukljucen, tako da ne znam sta bi to moglo da bude...

p.s. sad sam probao i poslao sam sebi mail sa foruma i radi, ne znam sta je bio problem.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#8 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 25 April 2006 - 10:22 PM

hmm. neznam ni ja do cega je moglo biti...

nema veze, vazno da radi sada.

poz :D
  • 0

#9 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 26 April 2006 - 08:24 AM

Pozicionirajte pedale normalno ukoliko imate dovoljnu snagu u samoj krivini. Ukoliko to nije slucaj, i krivina je nepotpuna, tzv. “off-chamber”neophodno je da se tezina prebaci na spoljnu pedalu da bi ostali “u sedlu”. U ovom slucaju, spoljna pedala treba da je u poziciji “ 6 sati” sa prebacenom solidnom vasom tezinom na istu. Ovo ce pomoci pravilnom rasporedu tezine sa ciljem da se odrzi pravilan pozozaj i rotacija guma

Ja sam na spustu uvek u polozaju da mi je desna noga nazad, a leva napred, znaci, pedale mi budu paralelne sa tlom. Ne znam koliko je to pravilno, ali se tako osecam najstabilnije... bajk vozim vec preko 10 godina i oduvek sam se spustao u tom polozaju.

Izbor guma je kljuc brzine u krivinama.

Moram pohvaliti Ritchey Zmax gume, odlicne su i za zemlju i za beton, ali nisu bas za blato.
  • 0

#10 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 April 2006 - 08:41 AM

Ja sam na spustu uvek u polozaju da mi je desna noga nazad, a leva napred, znaci, pedale mi budu paralelne sa tlom. Ne znam koliko je to pravilno, ali se tako osecam najstabilnije... bajk vozim vec preko 10 godina i oduvek sam se spustao u tom polozaju.


Da, sto se tice spusta i ravnih delova staze to je najoptimalniji polozaj, bilo da je leva napred ili desna, kako je kome zgodnije. Za krivine je ipak prenos tezine jako bitna stvar da ne bi doslo do proklizavanja i izletanja.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#11 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 07 May 2006 - 05:32 PM

Da, sto se tice spusta i ravnih delova staze to je najoptimalniji polozaj, bilo da je leva napred ili desna, kako je kome zgodnije. Za krivine je ipak prenos tezine jako bitna stvar da ne bi doslo do proklizavanja i izletanja.

Danas mi je na jednom spustu (krivini) kako se kaže - proleteo život pred očima... :(

malo glupo pisati o ovome: nikada se nisam ovako brzo sjurio niz šljunak pa u blato a da sam u međuvremenu leteo :( ko zna kako sam ja uopšte ostao na stazi... nisam ni pao, ali mi je adrenalin prskao iz tela :lol:

Kako skrenuti misli sa posledica :?:
  • 0

#12 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 May 2006 - 10:03 PM

He,he, to se i meni u pocetku desavalo, ali s vremenom sam apsolutno prestao da o tome mislim, cak i posle padova :D
Dosta ih koristi foru da dok vozi u sebi pevusi omiljene stvari i tako tera niz brdo... :idea:
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#13 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 May 2006 - 05:46 AM

Dosta ih koristi foru da dok vozi u sebi pevusi omiljene stvari i tako tera niz brdo... :idea:

Moraću da probam, bar za neki početak ;)
Treba uzeti u obzir da tek oko godinu dana vozim ovakav (profesionalniji) bicikl :roll:
  • 0

#14 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 08 May 2006 - 06:43 AM

hehe nemoj da te zanese pesma :wink:
  • 0

#15 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 09 May 2006 - 07:13 AM

hehe nemoj da te zanese pesma :wink:

[-o<
  • 0

#16 Primarijus

Primarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 152 posts
  • LocationBaranda

Postavljeno 06 June 2008 - 08:18 AM

meni se jednom zakocila zadnja glava npred ulazak u krivinu, pedalom zakacio asfalt i i polomio se k'o ...........
  • 0

#17 mihec

mihec
  • Members
  • PipPipPip
  • 87 posts
  • LocationNis

Postavljeno 17 June 2008 - 08:17 PM

Ovoga cu se secati verovatno celoga zivota,evo da vam ispricam.Kada sam se svojevremeno trkao na kupu Bosnjana (negde `77 mozda 78) ili tako nekako,specijalkom,padala je kisa.Ja sam za tu trku dobio da vozim drugi bicikl,a ne moj iz ne secam se kog razloga.Medjutim kod ovog bicikla sajle su bile prilicno opustene, verovatno su kocnice dobro kocile na suvom,ali na kisi su samo polako usporavale,sto je bilo prilicno naporno voziti trku.Desilo se na nizbrdici kojih 7 - 8 posto da na krivini nije stojao momak da mase zastavicom da je opasna krivina i ja kada sam vec kasno to primetio ustao sam sa sedista da vidim gde cu dole da zavrsim, ali (ipak ima onog gore sto sve vidi i sve cuje,pa i cuva budale kao ja) kako sam ustao sa sedista,tako mi je usled stiska do daske zadnje kocnice, blokirao zadnji tocak i ja sam uspeo u svoj onoj brzini da nekako izvedem "policajku". To su videli iza mene par vozaca i onda su i oni to za razliku od mene, svesno ucinili.Secam se dobro, svi smo bacili tog trenutka bicikle i izljubili se onako sportski od srece, sto nismo tamo dole negde zavrsili...To je bilo to sto sam hteo da vam ispricam...Pozdrav od Miheca
  • 0

#18 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 17 June 2008 - 10:09 PM

2006, hrlim u susret ekipi iz Knjaževca sokobanjskim drumom, uspeo sam se uz rudnik i polako izbijam na prevoj koji se spušta u Levovik. Put je prijatno zatalasan, ne izgubiš mnogo brzine uzbrdo, ali dobiješ još više nizbrdo. Iza jedne krivine počinje ~100m pravog puta sa priličnim nagibom. Pustim se niz njega i već gledam koliko ću da prikočim da samo proletim kroz krivinu - i onda provaljujem da je to serpentina i da se put vraća pod sebe, sunce ti, škrrrriiiipppp, mislim se dok se kraj puta primiče, ako TU izletim napolje, samo će po gavranovima prepoznati da je neko izleteo. Srećom, na ~2m od ivice puta sam sišao na jednocifrenu brzinu, ali sam se tako ohladio da nisam prošao kroz krivinu, nego sišao s bajka, oduvao, okrenuo ga ručno, i nastavio dalje... prilično polako narednih minut-dva.
  • 0

#19 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 19 June 2008 - 09:00 AM

U opasnim situacijama za kočenje pored kočnica mogu lepo da posluže i stopala, tj. patike ili pločice na istima za one koji koriste LOOK sistem. Ne znam zašto se većina ljudi loži da se bolje koči ako se veća kočiona sila primeni na zadnji točak. Ovo samo dovodi do proklizavanja zadnjeg točka, inače kod kočenja uvek treba primeniti malo veću silu na prednji točak (odnos treba da bude oko 55%-45% do 60%-40%).
  • 0

#20 Mile

Mile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 posts

Postavljeno 19 January 2010 - 01:04 PM

Dodao bih jednu sitnicu koja meni pomaze u krivinama, kako velikim tako i malim. Kada, na primer, ulazim u desnu krivinu, koleno desne noge izbacujem u stranu a levu i dalje drzim/vrtim paralelno sa ramom. Sto se vise izbaci koleno to se lakse skrene i lezernije nagne bicikl ... Ne znam da li se to praktikuje kod trkackih i MTB ali za moj "treking" - radi.

Sto se brzine tice, uvek telo pomeram u nazad sto je veca nizbrdica, a pogotovo ako ima rupa. Ponekad skroz iza sedista i tad sam samo na nogama. Na primer kad se spustam niz Zaplanjsku.
  • 0
.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika