Jump to content


Fotografije

Vazdusne vile


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
19 odgovora na ovu temu

#1 ttomo

ttomo
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts

Postavljeno 27 June 2007 - 06:30 PM

Imam manitou R7 super 100mm koji vec u zadnje vreme pusta vazduh,pa ga svake nedelje moram naduvati.Ako moram doliti ulje,koje ide i kako da znam kad ga prepunim.Jel je rizicno otvarati ga,imao je neko iskustva sa slicnim? :?
  • 0

#2 vladimir

vladimir
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 242 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 28 June 2007 - 07:09 PM

Tomo
Misha XTR je veliki fan a i "kolekcionar "Manitou-a(ima i taj amort) tako da ce ti ,poznavajuci njega ,sigurno pomoci,sa gomilom korisnih informacija, ali ces morati da sacekas da se montira pokraj compa ,posto je opravdano odsutan.
Posedujem isti ,srecom radi extra,ali nisam neki strucnjak oko tehnikalija ali verujem da ce ti neko sa Foruma pomoci.
Pozdrav
  • 0

#3 ttomo

ttomo
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts

Postavljeno 28 June 2007 - 07:22 PM

Ok sacekacu. :wink:
  • 0

#4 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 June 2007 - 08:10 PM

Što reče Vladimir, Mišaxtr poznaje tematiku. Meni je objasnio nešto oko Manitou Axel Elite amorta. Sada bih i ja iskoristio priliku da pitam zašta su (one male rupice ne znam kako da ih nazovem) sa zadnje strane spoljnih nogica amorta. Iznad njih piše MIKROLUBE, shvatam da je to za neko podmazivanje, ali ne znam kako, šta, gde... Zaboravih da pitam Harija pre neki dan!

E da, pročitah na nekom forumu da profa iz Terana servisira te amorte.
Ne znam koliko je to tačno :!:
  • 0

#5 mekee

mekee
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationSarajevo

Postavljeno 28 June 2007 - 10:08 PM

Imam Manitou Black Elite 100/120 i ima te iste sarafe sa zadnje strane.
Koliko sam skonto serviser, to je dio za dosipane ulja za podmazima viljuske. Dakle, dio onog sto se naziva "semi bath lube", ili ti ga nekakvi unutrasnje podmazivanje koje je standard ko iole boljih viljuski.
Takodje, tokom rada i koristenja, ovo se ulje vremenom trosi i treba ga dopuniti. Puni se uljem za podmazivanje gustoce 2,5W (to je valjda oznaka za ovu vrstu ulja) za razliku od ulja koje ide u same noge viljske, a koje je 5W.
Nadam se da sam pomogo?

Nego, moracu onda malo pratiti ovaj forum i cekat Misu XTRa da ga pitam par pitanja u vezi svog amortizera, ako je toliki strucnjak:D
  • 0
BBK Igman crew member

http://www.bbkigman.com/

#6 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 29 June 2007 - 01:05 AM

Jasno je i meni da je to za podmazivanje, ali ne možeš tek tako u njih sipati ulje, zar ne?
Predpostavljam da treba neka specijalna mazalica za to!
Znam da u nogice viljuške ide 5w, a za ovo što ti pominješ 2.5w stvarno nemam pojma... A očigledno niko drugi ne zna!
Tako da nam ostaje jedino da sačekamo Mišu...


Dopuna: Kad smo već pomenuli to, da li neko može da kaže ukratko šta uopšte to znači 5w, 2.5w...itd. Ili npr. koja je razlika izmedju ulja 5w40 i 5w30, tj šta predstavlja prva a šta druga cifra. (izvinjavam se što malo davim)
  • 1

#7 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 June 2007 - 06:49 AM

Juce sam imao slican problem na mom starom Marzocchiju. Problem je takodje pustanje vazduha ali na 24 casa. Sve je reseno samo dotezanjem iglice ventila. Neko me urekao. :D
Proveri jel kod tebe ventil i iglica ventila dobro stegnuta.

5w, 2.5w znaci gustina ulja. Sto manji broj ulje redje.
  • 2

#8 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 29 June 2007 - 06:54 AM

sto se tice ovih oznaka. Sva ulja sa oznakom XXW-XX su visestepena sto znaci da odrzavaju bolju gustinu na sirem temperaturnom opsegu nego jednostepeno ulje. Jednostepeno ulje ima optimalnu gustinu na odredjenoj temperaturi dok visestepeno ima istu osobinu na 2 razlicite temperature.

Prvi broj "5W" znaci da ulje na nekoj hladnijoj temperaturi (neznam tacno koja) ima istu gustinu kao jednostepeno ulje oznake "5W". "5W" moze da se koristi na manjoj temperaturi nego "10W", "0W" na manjoj od "5W"...

Drugi broj "40" znaci da je gustina ulja na 100'C ista kao kod jednostepenog ulja oznake "40".


E sad pretpostavljam da razlicita ulja imaju i razlicit sastav, volumen te se nemoze svako ulje koristiti za sve potrebe inace bi svi sipali 0W40 :)
tu bi moro neko drugi da se nadoveze.
  • 1

#9 Calibos

Calibos
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 29 June 2007 - 07:09 AM

Koju je gustinu ulja najbolje koristiti posto ima raznih gustina. Pitam iz ciste radoznalosti.
  • 0

#10 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 29 June 2007 - 07:58 AM

Hvala na odgovorima!
  • 0

#11 mekee

mekee
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationSarajevo

Postavljeno 30 June 2007 - 05:05 PM

Koju je gustinu ulja najbolje koristiti posto ima raznih gustina. Pitam iz ciste radoznalosti.


Pa covjek je fono rekao. Zavisi :lol:


@dejan80
Ja mislim, nisam siguran, da se kroz one ventile ulje sipa nekakvom spricom il tako nesto :roll:

Nista, ostaje nam da cekamo Misu :?
  • 0
BBK Igman crew member

http://www.bbkigman.com/

#12 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 30 June 2007 - 05:17 PM

Da, bio sam danas do Harija, pa mi je objasnio. Ubrizgava se mast, ima valjda da se kupi u Planet-u.
  • 0

#13 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2007 - 08:20 PM

Cao svima, evo vrnuo sam se sa truckanja po Zlatiboru :wink:
Mnogo pitanja pa da krenemo redom:
R7 kao i viljuske Manitou-a poslednjih generacija ( scareb i sl. ) imaju 3 tipa ulja koje se u njih sipa:
Za rebound u desnu nogicu se sipa sinteticko uje gradacije 2,5w, 5w, 10w. Ovde ću odmah odgovoriti i cemu služe te gradacije: niža gradacija znači i ređe ulje a samim tim i brži rebound i obrnuto. Što je gušće ulje, hod je sporiji. Ja konkretno koristim 2,5w MOTUL proizvođača. Volim da viljuška radi brzo i da odmah reaguje na neravnine.
Dalje, odozdo u nogice se kod tzv. "semi bath sistema" 16 cc u svaku od njih sipa sintetičko ulje gradacije 5w40. Ovde može i dobro ulje za automobile bez problema - ja koristim Valvoline gold.
Treca stavka je da se oko 4-5 cc sipa u levu nogicu odozgo tako što se odvije unutrašnji deo ventila u koji se pumpa vazduh i isto sipa špricom. Može biti i obično 5w40. Ovo se ulje ponaša i kao svojevrsni dihtung i onda viljuška neće puštati vazduh - odgovor na prvobitno pitanje na ovoj temi. Naravno, može i kao što je Hari rekao da bude do nezavrnutog ventila, ali i do kvara na unutrašnjem sistemu, kada se moraju menjati gumice i sl.

Microlube je stariji sistem Manitou-a za interno podmazivanje unutrašnjosti viljuške. Počeo je sa primenom davnih dana sa recimo legendarnom MARS serijom. U ove otvore se specijalnom brizgaljkom ustrcava unutra MAST - dakle nikako ne ulje. PREP M je mast koju je Manitou razvio za ovaj sistem, ali može i Motorex, Rock shox - ova mast, ima i nas ekvivalent, radi je FAM - selena ređa mast. Napomena - mast ne treba da bude sa teflonom. Dakle, ovo NIJE SEMI BATH SISTEM, jer se kod njega ulje sipa u nogice odozdo, a kod ovog sistema mast u microlube otvore. Za istu je neophodna brizgaljka, jer ulazi pod pritiskom i drugačije ne može, osim da se viljuška rastavlja. Mast treba povremeno uspricavati i to u zavisnosti od toga koliko se često i zahtevno vozi. Ukoliko se nema ta štrcaljka, i rasklapanje i čišcenje će učiniti posao, ovo je samo brža varijanta po sistemu "stop and go"
UKOLIKO SU VAŠI MANITOU AMORTIZERI SA SEMI BATH TEHNOLOGIJOM, - MICROLUBE SISTEM NE POSTOJI, ČAK IAKO POSTOJE RUPICE, JER SE U NJIH ODOZDO SIPA ULJE. U svim ostalim situacijama ide već pomenuta mast.
Brizgaljku između ostalih radi i Weldtite i ima ih u Planet bike-u.
Pozdrav, kada budem okacio slike sa Zlatibora, sibnuću link :wink:
  • 1
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#14 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 July 2007 - 12:42 AM

Pozdrav Mišo!

Malo si me zbunio ovim odgovorom. Već sam pričao sa tobom oko ovog amorta, znači Manitou Axel elite. Na viljušci dole pri dnu piše fluid flow damping, i tu je ona bravica za rebound, a imam i ove rupice za microlube.
Imam i te šrafove odozdo, koji verovatno i služe za ubrizgavanje ulja, tj na levoj nožici. Ali na desnoj gde je bravica za rebound, ne ide baš...tj ne ide nikako. Odvrnem šraf, skinem plastičnu bravicu, ali ni kap ulja neće u nju.
Sa levom nije bilo nikakvih problema. Hari mi reče da bi možda trebao da probam odozgo.
  • 0

#15 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 July 2007 - 07:31 PM

Dakle, s obzirom da kod tebe ipak nije semi-bath tehnologija u pitanju
, ti u Axel ubrizgavas ulje kroz microlube otvore. To znaci da nabavis brizgaljku i mast i povremeno ubrizgas 4-5 puta mast u svaku nogicu.
Ulje ide u desnu nogicu odozgo kao sto sam i rekao, ali za
podmazivanje ide mast.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#16 dejan80

dejan80
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 02 July 2007 - 02:18 PM

Primljeno k'znanju. Hvala!
  • 0

#17 anta

anta
  • Members
  • PipPipPip
  • 95 posts
  • LocationNis

Postavljeno 04 July 2007 - 09:47 AM

Posto je malo teze naci ulje 5w, da li bi moglo da se sip[a sinteticko ulje 5w40 i sl.? Da li rad bio drugaciji ili isti?
  • 0

#18 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 July 2007 - 09:54 AM

Evo adrese distributera za MOTUL ulje koji imaju u svojoj paleti proizvoda i ove gradacije, jer ova ulja koriste i motorcikli u svojim viljuskama:

MASS Company d.o.o.
Jovanke Radaković br. 25
11160 Beograd
tel. 011/2781-740
tel. 011/2781-695
fax. 011/2756-757
mob. 063/10-67-400
mob. 063/10-68-400

Nemoj sipati 5w40, jer je ono gušće i viljuška će raditi sporije. Ulja za viljuške imaju takođe u sebi i spec. aditive protiv penušanja i sl.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#19 anta

anta
  • Members
  • PipPipPip
  • 95 posts
  • LocationNis

Postavljeno 04 July 2007 - 10:08 AM

Hvala. Zvao sam ih, ali imaju samo u pakovanju od 1L i nije bas jeftino.
  • 0

#20 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 July 2007 - 10:12 AM

Znam, ali je vrhunsko, jedno od najboljih na svetu i trajaće ti dugo, prema tome jednom kupis i prebrines brigu. Ovako, razne improvizacije mogu i da oštete unutrašnje delove, pa je takva varijanta uvek mnogo skuplja od prethodne.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika