Vazdusne vile
#2
Postavljeno 28 June 2007 - 07:09 PM
Misha XTR je veliki fan a i "kolekcionar "Manitou-a(ima i taj amort) tako da ce ti ,poznavajuci njega ,sigurno pomoci,sa gomilom korisnih informacija, ali ces morati da sacekas da se montira pokraj compa ,posto je opravdano odsutan.
Posedujem isti ,srecom radi extra,ali nisam neki strucnjak oko tehnikalija ali verujem da ce ti neko sa Foruma pomoci.
Pozdrav
#4
Postavljeno 28 June 2007 - 08:10 PM
E da, pročitah na nekom forumu da profa iz Terana servisira te amorte.
Ne znam koliko je to tačno
#5
Postavljeno 28 June 2007 - 10:08 PM
Koliko sam skonto serviser, to je dio za dosipane ulja za podmazima viljuske. Dakle, dio onog sto se naziva "semi bath lube", ili ti ga nekakvi unutrasnje podmazivanje koje je standard ko iole boljih viljuski.
Takodje, tokom rada i koristenja, ovo se ulje vremenom trosi i treba ga dopuniti. Puni se uljem za podmazivanje gustoce 2,5W (to je valjda oznaka za ovu vrstu ulja) za razliku od ulja koje ide u same noge viljske, a koje je 5W.
Nadam se da sam pomogo?
Nego, moracu onda malo pratiti ovaj forum i cekat Misu XTRa da ga pitam par pitanja u vezi svog amortizera, ako je toliki strucnjak:D
#6
Postavljeno 29 June 2007 - 01:05 AM
Predpostavljam da treba neka specijalna mazalica za to!
Znam da u nogice viljuške ide 5w, a za ovo što ti pominješ 2.5w stvarno nemam pojma... A očigledno niko drugi ne zna!
Tako da nam ostaje jedino da sačekamo Mišu...
Dopuna: Kad smo već pomenuli to, da li neko može da kaže ukratko šta uopšte to znači 5w, 2.5w...itd. Ili npr. koja je razlika izmedju ulja 5w40 i 5w30, tj šta predstavlja prva a šta druga cifra. (izvinjavam se što malo davim)
#7
Postavljeno 29 June 2007 - 06:49 AM
Proveri jel kod tebe ventil i iglica ventila dobro stegnuta.
5w, 2.5w znaci gustina ulja. Sto manji broj ulje redje.
#8
Postavljeno 29 June 2007 - 06:54 AM
Prvi broj "5W" znaci da ulje na nekoj hladnijoj temperaturi (neznam tacno koja) ima istu gustinu kao jednostepeno ulje oznake "5W". "5W" moze da se koristi na manjoj temperaturi nego "10W", "0W" na manjoj od "5W"...
Drugi broj "40" znaci da je gustina ulja na 100'C ista kao kod jednostepenog ulja oznake "40".
E sad pretpostavljam da razlicita ulja imaju i razlicit sastav, volumen te se nemoze svako ulje koristiti za sve potrebe inace bi svi sipali 0W40
tu bi moro neko drugi da se nadoveze.
#11
Postavljeno 30 June 2007 - 05:05 PM
Koju je gustinu ulja najbolje koristiti posto ima raznih gustina. Pitam iz ciste radoznalosti.
Pa covjek je fono rekao. Zavisi
@dejan80
Ja mislim, nisam siguran, da se kroz one ventile ulje sipa nekakvom spricom il tako nesto
Nista, ostaje nam da cekamo Misu
#13
Postavljeno 30 June 2007 - 08:20 PM
Mnogo pitanja pa da krenemo redom:
R7 kao i viljuske Manitou-a poslednjih generacija ( scareb i sl. ) imaju 3 tipa ulja koje se u njih sipa:
Za rebound u desnu nogicu se sipa sinteticko uje gradacije 2,5w, 5w, 10w. Ovde ću odmah odgovoriti i cemu služe te gradacije: niža gradacija znači i ređe ulje a samim tim i brži rebound i obrnuto. Što je gušće ulje, hod je sporiji. Ja konkretno koristim 2,5w MOTUL proizvođača. Volim da viljuška radi brzo i da odmah reaguje na neravnine.
Dalje, odozdo u nogice se kod tzv. "semi bath sistema" 16 cc u svaku od njih sipa sintetičko ulje gradacije 5w40. Ovde može i dobro ulje za automobile bez problema - ja koristim Valvoline gold.
Treca stavka je da se oko 4-5 cc sipa u levu nogicu odozgo tako što se odvije unutrašnji deo ventila u koji se pumpa vazduh i isto sipa špricom. Može biti i obično 5w40. Ovo se ulje ponaša i kao svojevrsni dihtung i onda viljuška neće puštati vazduh - odgovor na prvobitno pitanje na ovoj temi. Naravno, može i kao što je Hari rekao da bude do nezavrnutog ventila, ali i do kvara na unutrašnjem sistemu, kada se moraju menjati gumice i sl.
Microlube je stariji sistem Manitou-a za interno podmazivanje unutrašnjosti viljuške. Počeo je sa primenom davnih dana sa recimo legendarnom MARS serijom. U ove otvore se specijalnom brizgaljkom ustrcava unutra MAST - dakle nikako ne ulje. PREP M je mast koju je Manitou razvio za ovaj sistem, ali može i Motorex, Rock shox - ova mast, ima i nas ekvivalent, radi je FAM - selena ređa mast. Napomena - mast ne treba da bude sa teflonom. Dakle, ovo NIJE SEMI BATH SISTEM, jer se kod njega ulje sipa u nogice odozdo, a kod ovog sistema mast u microlube otvore. Za istu je neophodna brizgaljka, jer ulazi pod pritiskom i drugačije ne može, osim da se viljuška rastavlja. Mast treba povremeno uspricavati i to u zavisnosti od toga koliko se često i zahtevno vozi. Ukoliko se nema ta štrcaljka, i rasklapanje i čišcenje će učiniti posao, ovo je samo brža varijanta po sistemu "stop and go"
UKOLIKO SU VAŠI MANITOU AMORTIZERI SA SEMI BATH TEHNOLOGIJOM, - MICROLUBE SISTEM NE POSTOJI, ČAK IAKO POSTOJE RUPICE, JER SE U NJIH ODOZDO SIPA ULJE. U svim ostalim situacijama ide već pomenuta mast.
Brizgaljku između ostalih radi i Weldtite i ima ih u Planet bike-u.
Pozdrav, kada budem okacio slike sa Zlatibora, sibnuću link
MTB do groba a i posle...
#14
Postavljeno 01 July 2007 - 12:42 AM
Malo si me zbunio ovim odgovorom. Već sam pričao sa tobom oko ovog amorta, znači Manitou Axel elite. Na viljušci dole pri dnu piše fluid flow damping, i tu je ona bravica za rebound, a imam i ove rupice za microlube.
Imam i te šrafove odozdo, koji verovatno i služe za ubrizgavanje ulja, tj na levoj nožici. Ali na desnoj gde je bravica za rebound, ne ide baš...tj ne ide nikako. Odvrnem šraf, skinem plastičnu bravicu, ali ni kap ulja neće u nju.
Sa levom nije bilo nikakvih problema. Hari mi reče da bi možda trebao da probam odozgo.
#15
Postavljeno 01 July 2007 - 07:31 PM
, ti u Axel ubrizgavas ulje kroz microlube otvore. To znaci da nabavis brizgaljku i mast i povremeno ubrizgas 4-5 puta mast u svaku nogicu.
Ulje ide u desnu nogicu odozgo kao sto sam i rekao, ali za
podmazivanje ide mast.
MTB do groba a i posle...
#18
Postavljeno 04 July 2007 - 09:54 AM
MASS Company d.o.o.
Jovanke Radaković br. 25
11160 Beograd
tel. 011/2781-740
tel. 011/2781-695
fax. 011/2756-757
mob. 063/10-67-400
mob. 063/10-68-400
Nemoj sipati 5w40, jer je ono gušće i viljuška će raditi sporije. Ulja za viljuške imaju takođe u sebi i spec. aditive protiv penušanja i sl.
MTB do groba a i posle...
#20
Postavljeno 04 July 2007 - 10:12 AM
MTB do groba a i posle...
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika