GirO d'Italia na pola trke
#21
Posted 26 October 2020 - 08:35 PM
Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#23
Posted 27 October 2020 - 05:46 AM
U drumskom biciklizmu su diskovi glupost. Ono kada oni najvise dolaze do izrazaja a to je bas pri jakom pljusku, je obicno i momenat kada vozaci muce daleko vecu muku da im tocak u ostroj krivini drzi dodir sa asfaltom i da ne prokliza, a ne da ih kocnice nece zaustaviti. A i vec 20 godina unazad se koriste posebne pakne pravljene za vlaznu podlogu koju umnogome poboljsavaju performanse kaliper kocnica na mokrom.
Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...
Mislim da nije relevantno za Giro, hidraulično ulje prokuva od stalnog kočenja na dugim spustovima i onda izgubiš kočnice potpuno, a Friuli brda gore su cik-cak oštre strmine. Sve zavisi i od etape, sredi se bajs adekvatno za svaku bez greške.
#24
Posted 27 October 2020 - 12:31 PM
U drumskom biciklizmu su diskovi glupost. Ono kada oni najvise dolaze do izrazaja a to je bas pri jakom pljusku, je obicno i momenat kada vozaci muce daleko vecu muku da im tocak u ostroj krivini drzi dodir sa asfaltom i da ne prokliza, a ne da ih kocnice nece zaustaviti. A i vec 20 godina unazad se koriste posebne pakne pravljene za vlaznu podlogu koju umnogome poboljsavaju performanse kaliper kocnica na mokrom.
Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...
"Obične" kočnice loše rade kad ima puno snega & leda, ili kad ima puno blata koje stalno pokriva felnu.
Na kiši će kočiti dovoljno snažno.
ALI:
i sa dobrim paknama, uz alu felne, "obične" kočnice imaju osetno lošiju modulaciju u odnosu na disk kočnice. A to je veoma važno, pogotovo kada se vozi brzo u krivinama - tu neželjene promene sile kočenja (bez najave) mogu praviti problem.
Mada - trke u biciklizmu se dobijaju na usponima i pravcima. Velik procenat profesionalaca vozi te spusteve sasvim prosečno. A i besmisleno je da voze rizično na spustu, na granici - važno je samo da stignu, da se ne skrše, jer se trke ne dobijaju na spustu - tu se provodi minimalno vremena i razlike u ukupnom vremenu su prilično male. To je barem moj neki utisak.
Za one koji se ne trkaju - veća težina, lošija aerodinamika, skuplja cena i nešto komplikovanije održavanje (uz poželjno imanje alata za to) su stvari koje mora svako izvagati za sebe. Lično nisam neki ljubitelj diskova.
#25
Posted 27 October 2020 - 01:36 PM
Ja sam, nakon 35.000 km sa diskovima, hteo lakši bicikl, uzeo drumaša sa rim kočnicama, vozio ga 3000 km i... vratio se (sa novim biciklom) na diskove. Prevelika je razlika u kvalitetu kočenja, tako da sam (teška srca) prihvatio teži bicikl.
Možda za neku specijalnu priliku bude ok V brakes, ali za svaki dan - NE!
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users