Jump to content


Photo
- - - - -

GirO d'Italia na pola trke


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#21 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Posted 26 October 2020 - 08:35 PM

U drumskom biciklizmu su diskovi glupost. Ono kada oni najvise dolaze do izrazaja a to je bas pri jakom pljusku, je obicno i momenat kada vozaci muce daleko vecu muku da im tocak u ostroj krivini drzi dodir sa asfaltom i da ne prokliza, a ne da ih kocnice nece zaustaviti. A i vec 20 godina unazad se koriste posebne pakne pravljene za vlaznu podlogu koju umnogome poboljsavaju performanse kaliper kocnica na mokrom.

Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#22 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Posted 26 October 2020 - 09:35 PM

Mada ako vozis na karbonskim tockovima a nemas sponzora mozda diskovi i nisu los izbor...


  • 3

#23 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Posted 27 October 2020 - 05:46 AM

U drumskom biciklizmu su diskovi glupost. Ono kada oni najvise dolaze do izrazaja a to je bas pri jakom pljusku, je obicno i momenat kada vozaci muce daleko vecu muku da im tocak u ostroj krivini drzi dodir sa asfaltom i da ne prokliza, a ne da ih kocnice nece zaustaviti. A i vec 20 godina unazad se koriste posebne pakne pravljene za vlaznu podlogu koju umnogome poboljsavaju performanse kaliper kocnica na mokrom.

Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...


Mislim da nije relevantno za Giro, hidraulično ulje prokuva od stalnog kočenja na dugim spustovima i onda izgubiš kočnice potpuno, a Friuli brda gore su cik-cak oštre strmine. Sve zavisi i od etape, sredi se bajs adekvatno za svaku bez greške.
  • 0

#24 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 27 October 2020 - 12:31 PM

U drumskom biciklizmu su diskovi glupost. Ono kada oni najvise dolaze do izrazaja a to je bas pri jakom pljusku, je obicno i momenat kada vozaci muce daleko vecu muku da im tocak u ostroj krivini drzi dodir sa asfaltom i da ne prokliza, a ne da ih kocnice nece zaustaviti. A i vec 20 godina unazad se koriste posebne pakne pravljene za vlaznu podlogu koju umnogome poboljsavaju performanse kaliper kocnica na mokrom.

Disk kocnice su u najvecoj prednosti jer su kompleksnije, slozenije za pravljenje pa im je samim tim i cena mnogo veca i vise se zaradjuje na prodaji istih. Zato ih toliko i sile i guraju u prvi plan...

 

"Obične" kočnice loše rade kad ima puno snega & leda, ili kad ima puno blata koje stalno pokriva felnu.

Na kiši će kočiti dovoljno snažno.

ALI:

i sa dobrim paknama, uz alu felne, "obične" kočnice imaju osetno lošiju modulaciju u odnosu na disk kočnice. A to je veoma važno, pogotovo kada se vozi brzo u krivinama - tu neželjene promene sile kočenja (bez najave) mogu praviti problem.

Mada - trke u biciklizmu se dobijaju na usponima i pravcima. Velik procenat profesionalaca vozi te spusteve sasvim prosečno. A i besmisleno je da voze rizično na spustu, na granici - važno je samo da stignu, da se ne skrše, jer se trke ne dobijaju na spustu - tu se provodi minimalno vremena i razlike u ukupnom vremenu su prilično male. To je barem moj neki utisak.

 

Za one koji se ne trkaju - veća težina, lošija aerodinamika, skuplja cena i nešto komplikovanije održavanje (uz poželjno imanje alata za to) su stvari koje mora svako izvagati za sebe. Lično nisam neki ljubitelj diskova.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#25 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 posts

Posted 27 October 2020 - 01:36 PM

Sve je to tačno da je gomila prednosti na strani "običnih", jedino... sa diskovima se mnogo bolje modulira sila kočenja. Bolje koče u svim uslovima i veća je sigurnost.

Ja sam, nakon 35.000 km sa diskovima, hteo lakši bicikl, uzeo drumaša sa rim kočnicama, vozio ga 3000 km i... vratio se (sa novim biciklom) na diskove. Prevelika je razlika u kvalitetu kočenja, tako da sam (teška srca) prihvatio teži bicikl.
Možda za neku specijalnu priliku bude ok V brakes, ali za svaki dan - NE!
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users