Jump to content


Fotografije

Hidraulika Pitanje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
169 odgovora na ovu temu

#1 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 05 May 2010 - 01:26 AM

ajmo sad mehanicari. interesuje me jedno, koji je viskozitet ulja koje ide u hidraulicne kocnice i koja gustina treba da bude. moze li se staviti ulje za sistem kocenja na kolima? radi se o tome sto nisma bas upucen u arhotekturu celjusti na hidrauliku, pa ako se desi slucajno propustanje tecnosti, sta se desava sa paknovima i diskom, da li se opasti, pa onda zivini sto nisi moga da stanes, ili je to nekako regulisano na drugi nacin? zato me interesuje sta ide u sistem i moze li da ide nesto sto jeste za hidrauliku, ali sto nije mazivo?
  • 0
Posted Image

#2 mouse

mouse
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 420 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 05 May 2010 - 06:18 AM

Svaki proizvođač ima svoju specifikaciju ulja za hidraulične sisteme, i uopšte nije preporučljivo mešati ulja različitih proizvođača, tj. stavljati ulje jednog proizvođača u kočnice druge firme. Dakle, čitaš sa sajta koji te interesuje, a ako menjaš sam biće ti potreban i odgovarajući alat.

...moze li da ide nesto sto jeste za hidrauliku, ali sto nije mazivo?

Može, Dijamant ulje, ono litarsko pakovanje, pogotovo ako je na akciji! vidi ovde :mrgreen:
  • 0

#3 aborisavljevic

aborisavljevic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 660 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 07:38 AM

interesuje me jedno, koji je viskozitet ulja koje ide u hidraulicne kocnice i koja gustina treba da bude.


Moraš napisati koje su ti kočnice. Pa ako je neko imao iskustva sa njima i zamenskim uljima za njih može da ti pomogne, a ovakva hipotetička i ne određena ppitanja zahtevaju hipotetički i neodređeni odgovor kao što si sada i dobio.
Jel ti imaš neke kočnice, ili pitaš jer te interesuje.
U slučaju da na bilo koji način ulje dođe na disk ili pločice ne piše se dobro vozaču. Al ja do sada nisam čuo da se nekome u vožnji desilo da mu ulje iscuri na kočnice, i ako se to desi, mala je verovatnoća da će se desiti na oba sistema odjednom (prednji i zadnji sistem su odvojeni sistemi)
Tako ako ti se to desi na jednoj, kočnici imaš alternativu da koliko toliko bezbedno zaustaviš svog ljubimca na dva točka.
Prolivanje ulja na disk i pločice u najvećem broju slučajeva dolazi prilikom servisiranja kočnica usled ne poznavanja, nemara, ili drugih pehova. Al nije ni to strašno. Nekim od čistača kočnica u spreju (ima ih svaka automehaničarska radnja) poprskaš i disk i pločice. Posle montiranja istih, voziš opreznije i najbolje je da nađeš neko "debelo brdo" i da napraviš jedan spust gde ćeš pritiskati kočnicu da postigne temperaturu i da ulje samo sagori na kočionim površinama.
  • 0
easy life, easy ride

#4 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 05 May 2010 - 09:15 AM

hvala na odgovoru. radi se o Avid Juicy 3 hidraulici. evo sta sam mislio. lhm, ulje koje ide u hidrauliku u citroena, nije mazivo. naprotiv, veoma je suvo u prilikom dodira sa kocionim sistemom, ne pravi problem, bas sato sto sto je i hidraulika na citroenu pored tockova. interesuje me mogu li ja to ulje staviti u kocnice na biciklu
  • 0
Posted Image

#5 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 11:34 AM

Kupis ulje od velikih proizvodjaca tipa Motul, Motorex, Optima, Finish Line. Oni imaju DOT 4 i DOT 5.1. Uzmes litrenjak i miran si za zivota. To ti je oko 1000-1300 din. :)
  • 0

#6 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 12:32 PM

tip ulja zavisi od tipa kocnica:
shimano i magura koriste mineralna ulja
ostali proizvodjaci koriste DOT ulja
nikako se ne smije staviti drugo ulje, mislim mineralna u ova za DOT i obrnuto, jer brtve jednih nisu predvidjene za rad s drugim uljima
sto se tice sad proizvodjaca ulja to je vec druga stvar, bitno je da ulje zadovoljava specifikacije proizvodjaca kocnica, sto znaci:
1.za mineralne kocnice(shimano-magura) ima shimano i magura ulje, ali isto tako, ako ne i bolje , moze ici i LHM mineralno ulje koje se koristi u Citroenovim vozilima(opet raznih proizvodjaca) za hidraulicki ovjes (ne kocnice). Licno koristim LHM, Total, kosta 7 eura litra, za razliku od shimanovog gdje je 1decilitar cini mi se 5-6 eura
2. za DOT kocnice ima vise vrsta ulja DOT 3,4,5 DOT 4,1 i DOT 5,1 , po nekom pravilu, s povecanjem broja , povecava se i tacka kljucanja,ali smanjuje opornost na nakupljanje vlage pa ga treba cesce mjenjati. Ne moze se puno pogrijesiti , koje god da se uzme jer su kompatibilna
Ako do sad nisi shvatio :D NE NIKAKO NE MOZE ICI LHM U AVID
  • 0

#7 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 05 May 2010 - 12:55 PM

hm, hvala na vrlo iscrpnim odgovorima. ima li neko od vas koju preporuku sta da radim u avid? dakle koje ulje ide i taj sistem? mineralno ili sinteticko
  • 0
Posted Image

#8 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 01:00 PM

Sinteticko, tj. DOT ulje.
  • 0

#9 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 01:24 PM

=D> kralj si !?
shimano, magura MINERALNO ulje :!: :!: :!:
svi ostali DOT ulje :!: :!: :!:
ima sad da nesto nije jasno :!: :?:
  • 0

#10 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 05 May 2010 - 03:07 PM

ne, sve je sad razjasnjeno. hvala
  • 0
Posted Image

#11 Rendisha

Rendisha
  • Members
  • PipPipPip
  • 93 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 May 2010 - 07:24 PM

Zar ti ne pise na poklopcima komora na kocnicama (pored rucica):
ONLY
DOT 5.1
DOT 4
  • 0

#12 Buda

Buda
  • Members
  • PipPip
  • 34 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 07:54 PM

Ako baš neko hoće da se uputi u razlike između kočionih tečnosti i da nešto sazna o uljima za amortizere.
http://www.maziva.org/izbor/ostalo.htm
  • 0

#13 Buda

Buda
  • Members
  • PipPip
  • 34 posts

Postavljeno 05 May 2010 - 07:58 PM

Još jedna napomena.
Ne treba stavljati kočione fluide višeg standarda (DOT 4, DOT 5,1) tamo gde se preporučuje fluid nižeg standarda (DOT 3). Može da ošteti ostale materijale u kočnici (zaptivke, semeringe itd.).
Treba primeniti kočioni fluid prema preporuci proizvođača ... Manje boli glava posle toga 8)
  • 0

#14 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 05 May 2010 - 11:05 PM

Još jedna napomena.
Ne treba stavljati kočione fluide višeg standarda (DOT 4, DOT 5,1) tamo gde se preporučuje fluid nižeg standarda (DOT 3). Može da ošteti ostale materijale u kočnici (zaptivke, semeringe itd.).
Treba primeniti kočioni fluid prema preporuci proizvođača ... Manje boli glava posle toga 8)




hvala ti na ovome. to nisam znao. bas sam mislio da ce biti bolje da se uzme ujde veceng standarga, bez obzira sta pise na sistemu. vodio sams e onim, da je kocnica nastala onda kada, npr. DOT 4 nije postoja, pa je i najvisi poznat tada standard bio DOT 3, koji i preporucuju jel. pa dalje sledi, standart i tehnologija je otisla daleko i preski su na nesto bolje i kvalitetnije, pa DOT 4 je boilji od DOT 3, sa ocuvanjem kvaliteta proslog? ili se mozda varam...
  • 0
Posted Image

#15 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 06 May 2010 - 05:39 AM

Pa kako ce preporuciti nesto sto nije postojalo ! Vidis iz onog linka da su sve iste i mogu se koristiti, kao i da su sa povecanjem broja poboljsane performanse, te da se samo DOT 5 nebi trebao MJESATI sa ostalima, ali to ne znaci da se ne moze koristiti.
Ali kao sto je vec neko rekao, ako hoces najmanje da komplikujes, i da te ne boli glava poslije, uspi brate sta pise na kocnici i vozi. Nemoj komplikovati. Stvarno je nebitno jel ti kocnica na biciklu kuva na 180, 250 ili 300 Celzija !?
  • 0

#16 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 09 May 2010 - 12:53 AM

uzeo sam hidrauliku. rec je o kocnicama tipa avid juice 3. ima li neko detaljnu semu kako funkcionisu te kocnice i presek delova, da vidim gde uproazi ulje i uputstvo kako najbolje sipati ulje i nastelovati?
  • 0
Posted Image

#17 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Postavljeno 09 May 2010 - 04:58 AM

http://www.sram.com/... ... subcatID=1
  • 0

#18 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 09 May 2010 - 07:32 AM

Bolje da ništa ne diraš oko servisa. Kada sam ja sređivao Juicy Ultimate shvatio sam da nije sve objašnjeno u uputstvu, a treba ti i specifičan alat. Ostavi taj deo majstorima, pogotovo što ne možeš ništa da šteluješ na toj kočnici osim položaja ručice (a nisam ni za to siguran)...
  • 0

#19 betelgez

betelgez
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 825 posts
  • LocationNiš-Valencia

Postavljeno 09 May 2010 - 11:20 AM

da da, hvala
  • 0
Posted Image

#20 BojanNS

BojanNS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 09 May 2010 - 11:24 AM

Da, moze da se steluje samo polozaj rucice.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika