Stalovanje kocnice?
#1
Postavljeno 04 June 2007 - 12:09 PM
Postoji li nacin regulisanja prednje kocnice tako da se ponasa slicno ABS-u kod automobila?Padalo mi je na pamet montiranje paknova losijeg kvaliteta?Napominjem da nisam neiskusan ali iznenadna opasnost cini da stegnete obe kocnice do kraja...
#2
Postavljeno 04 June 2007 - 01:07 PM
Znam, zvuči grozno, ali kočnice koje slabije rade su isto pogubne.
-nauči da kočiš prednjom kočnicom. Zadnja se koristi samo po klizavom terenu, kad bi prednji točak mogao da ti proklizne. Zakovan zadnji točak samo drlja gumu i otima ti kontrolu nad repom bicikla
-očekuj da ćeš da naglo ukočiš u svim situacijama gde nisi sam na pravom putu. UVEK.
-čim pomisliš da ćeš da kočiš, odupri se rukama o volan, pomeri zadnjicu malo unazad, odupri se o pedale
-ako 'zakuješ' prednji točak i zadnji točak krene da ti se diže - pusti kočnicu. Čim osetiš da je bajk opet krenuo napred, opet zvizni kočnicu.
Pre dve godine sam neočekivano - i zato u potpuno mlitavom stavu - morao da zakujem kočnicu i preleteo sam preko volana sa 22 na sat. Dočekao sam se mekano na obe šake i uradio premet preko ramena. Nisam se ni ogrebao, jedino sam se iznervirao.
Pre nekoliko dana sam sa 25 na sat morao da stanem u mestu da ne ubijem momka koji je pretrčavao pešački i pojavio se niotkuda. Zakovao sam kočnicu, bicikl se digao, pustio sam kočnicu, krenuo je da se spušta, ponovo sam je zakovao, rep se opet digao ali bicikl je tada već stao, tako da zadnji točak više nije hteo napred, nego se vratio na zemlju. Ukupan zaustavni put mi je bio manji od metra.
Jedino je poželjno da ti zadnjica nije u sedištu kad ti zadnji točak pada na zemlju, nabićeš kičmu
#3
Postavljeno 04 June 2007 - 06:56 PM
Kada se oporavis simuliraj malo u kontrolisanim situacijama jace kocenje, da znas bolje kako se ponasa bicikl pri blokiranju. Sto vise moguce prebacuj teziste pozadi pri takvom kocenju, ako imas prednji amort pritiskaj volan sto manje na dole, jer se viljuska tada spusta i omogucava ti da poletis. Sto se tice izdizanja zadnjice sa sedista pri spustanju tu treba paziti da ti noge ne skliznu sa pedala, jer ces onda mozda nabiti neke druge delove tela. I to treba uvezbati.
U test voznji bicikla kojeg trenutno vozim, pre 7 meseci, dosao sam u situaciju da naglo kocim a da se nisam potpuno navikao na kocnice. Na prethodnom biciklu, rucice sam morao da gnjecim da bih dobro zakocio. U mlitavom stavu, pri oko 25 na sat sam samo konstatovao da se nesto cudno desava, krenuo sam na premet preko ramena, medjutim reakcija je bila zakasnela, pa je to bio neki premet i preko glave i preko ramena, gde sam ocesao i arkadu i rame. Izgledao sam strasnije nego sto je zapravo bilo stanje, doduse morao sam na usivanje arkade.
Inace, cuo sam i za situacije gde je vozac pri spustanju sa Senjaka na Bulevar vojvode Misica ukopao bicikl u mestu i naleteo na haubu automobila koji mu je ublazio pad .
#4
Postavljeno 04 June 2007 - 07:26 PM
Postoji li nacin regulisanja prednje kocnice tako da se ponasa slicno ABS-u kod automobila?
Postoji, odes u Planet Bike i kupis power modulator. Prilikom kocenja sila ide preko opruge, tako u slucaju iznenadnog kocenja nece se direktno preneti na tocak, sto je dovoljno da ne uradis salto.
#5
Postavljeno 04 June 2007 - 08:36 PM
#7
Postavljeno 05 June 2007 - 08:19 AM
Ja sam prvi dan, tj. 5 minuta posto sam kupio prvi pravi MTB, leteo preko guvernala a bajs odleteo preko mene i pao tik od ivice keja. Uzrok, naglo kocenje sa novim mnogo osetljivijim kocnicama, kao i obrnut raspored rucica.
#8
Postavljeno 05 June 2007 - 09:09 AM
Sto se tice pada evo jos par informacija.Vozio sam oko 35km/h,na asvaltu-blaga nizbrdica.Prilikom kocenja proklizao je prvo zadnji pa prednji tocak,zatim se spusta amort. i ja polecem.Sve je trajalo manje od sekunde.Imam iskustva u padanju i dosad se nikad nisam povredio ali sam uvek imao stah od ovakve situacije.Bajs je kros,28',V-brake,gume CST 40-622 .Pozdrav svima!
#9
Postavljeno 05 June 2007 - 07:00 PM
Pri toj brzini epilog je jos i dobar, jer si ipak zastitio glavu, pri kosom hicu sa sedista sa pocetnom brzinom od oko 35 km/h, i glava moze da nastrada, a kamoli kljucna kost. Dosta mozes nauciti o padanju gledajuci moto trke.
#10
Postavljeno 05 June 2007 - 08:54 PM
Jednom sam prisustvovao padu drugara na nizbrdici na asvaltu, sto je on pao al sto je rogom povukao i mene pa smo se u delicu sekunde nasli na "patosu"...
Elem, ja ustadoh odmah, ali on ostade da lezi kao da ga je snajper pogodio, a iz glave krenu lokva krvi.
Zavrsio je u urgentnom sa jedno 6-7 kopci i zavojima, a da je tada imao kacigu, imao bi ogrebotine po rukama i nogama, ali bi ostao citav, bez krpljenja.
MTB do groba a i posle...
#11
Postavljeno 05 June 2007 - 10:54 PM
#12
Postavljeno 06 June 2007 - 09:34 AM
1. štiti glavu (i oči) od sunca/sunčanice
2. štiti glavu od hladnoće
3. ima ventilaciju
4. Izgledaš 'ozbiljnije' (poželjno ne pokvariti utisak pokušavanjem održavanja ravnoteže na biciklu )
5. Lepše je kad te neka niska grana (ili ceo žbun) zvizne po kacigi nego po tintari.
6. onako šaren (i sa fensi bajkom) bez kacige odmah bih upao u uči eventualnim 'naplaćivačima' za razliku od milion 'običnih' biciklista na škriputavim krševima koji će se verovatno provlačiti bez kacige još godinama.
7. lepše je pasti na kacigu nego na glavu, nisam probao al' javlja mi se
8. kad ti nešto sa žaokom uleti u kacigu, dosadna 'vožnja do radnje' se pretvara u ludu avanturu
#15
Postavljeno 06 June 2007 - 07:34 PM
U martu sam uzeo kacigu, i nakon što sam pregrmeo (kratkotrajnu) 'izgledam kao debil, staviću kesu na glavu dok sam u komšiluku' fazu, zaključio sam da to čudo uopšte nije loše.
2. štiti glavu od hladnoće
3. ima ventilaciju
5. Lepše je kad te neka niska grana (ili ceo žbun) zvizne po kacigi nego po tintari.
8. kad ti nešto sa žaokom uleti u kacigu, dosadna 'vožnja do radnje' se pretvara u ludu avanturu
Kada sam vozio po gradu sa kacigom imao sam cudan osecaj "svi me gledaju", pogotovo sto se nekoliko ljudi cudno zagledalo u tu napravu na mojoj glavi. Kao da nikad nisu videli biciklistu. Pojedine komsije me u pocetku nisu prepoznavale , tako da stavljanje kese na glavu u u komsiluku faza nije bila ni potrebna.
2. i 3. Jedini problem sa kacigim mi je sto kao da imam grejalicu na glavi. Zimi to dobro dodje, ali po suncu...
5. Cuva glavu od cevi u prostoriji gde ostavljam bicikl
8. Da li si probao?
Kolika je brzina reakcije ovog modulatora? Da li produzava zaustavni put?
#17
Postavljeno 11 June 2007 - 07:36 PM
.. nemoj ici na pakne slabijeg kvaliteta.. mozda da ipak poradis malo vise na tehnici voznje i uspijes razumeti ponasanje svog bicikla u raznim okolnostima.
.. secam se da kada sam ja pocinjao, imao sam slicnu nezgodu samo sa happy end! .. par ogrebotina..
.. modulator kocenja, mozda ti bude zanimljiv u pocetku, ne preporucujem za daljne koristenje!
p.s. kaciga glavu cuva!
#18
Postavljeno 14 June 2007 - 10:35 AM
#19
Postavljeno 14 June 2007 - 07:58 PM
mashina hvala na podrsci.Zbog cega ne preporucujes modulator kocenja?Moja ideja je:posto se biciklista ne moze zaustaviti na duzini od cetiri metra pri brzini od 35km/h,bolje je udariti u prepreku nego pasti sa bicikla.Nikakvo doziranje tu ne pomaze?Ponavljam da nisam pocetnik imam 34 godine i dosta iskustva iza sebe.Doduse na specijalki...
Marko, ja nisam ni mislio da si pocetnik. Ja jesam pocetnik, jasem bicikl po brdima tek nekih 3 godine.
Mozes se zaustaviti na cetiri metra pri brzini od 35km/h. Nakon sto sam procitao tvoj post, odradio sam laganu voznju. Na ravnom sam postigao brzinu od 35km/h. Zadnjom kocnicom sam naglo poceo usporavati a prednjom dosta brze kociti, pa popustiti jer mi se zadnji kraj digao, potom ponovo zakocio naglo i prednjom i zadnjom. Stao sam. Mozda pri spustu ovo ne bi ferceralo, ali na ravnom provereno. Zato sam ti i napisao u prethodnom postu, vidi sta sve moze tvoj bicikl, testiraj ga. Pokusaj sa brzinom od 20km/h, pa kreni dalje, povecavaj brzinu....
Kazem ne za modulator, jer ovo sto sam ja uradio, ne bi uspio sa modulatorom kocenja. A osim toga, prilikom upotrebe ponasa se tako da dobijes osecaj da ti kocnica propada i nakon nekog perioda zakoci, sto moze biti opasno u voznji kada ti je potrebno brzo zaustavaljanje...
Bojim se da ne mogu svoje impresije sa modulatorom preneti i na tebe.
I iskreno, pri toj brzini ako se ne mozes zaustaviti a trebas udariti dijete koje ti izleti na putu, ili si kasno primetio opasnu rupetinu na putu, ili... mislim da je bolje savladati tehniku kocenja naspram bezobzirnog stiskanja rucica kocnica, ili ne raditi nista te predmet na putu udariti.
Na kraju ipak, tvoja volja sta zelis ciniti. U svakom slucaju, zelim ti ugodnu voznju.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika