energija
#1
Postavljeno 26 April 2010 - 05:36 PM
#2
Postavljeno 26 April 2010 - 05:51 PM
P.s. ako su lagali mene, i ja lažem vas
#3
Postavljeno 26 April 2010 - 06:32 PM
Svako ima svoje navike i ono sto za njega funkcionise. Mislim da ne treba da pominjem kako nekvalitetnu hranu treba izbegavati (burek, pecivo...). Naravno da svako od nas nije u prilici da uvek to ispostuje, ali treba se disciplinovati, dok ne udje u rutinu.
Dakle normalan obrok treba pojesti najmanje 2h pre voznje, kako bi se svario. Da ne ulazimo u tematiku mnogo samo cu reci da za energiju pri voznji treba uneti secere. To je sirok pojam i nije isto ako uneses UH (ugljeni hidrati) iz milke ili iz bonzite. Mada se glikogenski depoi istrose u proseku u roku od 1h, sve preko se dobija iz masti, ili iz onoga sto unosimo tokom voznje. Ovde cu da stanem jer odavde krece "engleski".
Dakle, konkretno: na sat vremena 1 bonzita, posle drugog sata gel ili nesto sto si poneo (sendvic sa necim sto ti se svidja, a da ne bude mnogo tesko za stomak). Neko na svakih 40min. pojede bonzitu ili dve, tako da sam moras utvrditi u odnosu na tempo sta ti odgovara. Ono sto je bitno je da ne trebas osetiti glad niti drastican pad energije, vec da se unapred hranis.
Sve ovo je nista bez pravilne hidratacije. Na sat vremena bi u proseku trebalo piti 500ml tecnosti. Ja prvog sata pijem vodu, pa drugog sata izotonicni napitak (Misa je lepo o tome pisao u podforumu Trening) u kombinaciji sa vodom, i nadalje vodu. Ne smes osetiti zedj vec na svakih 10-ak min srk ili dva. Dakle za voznju od 4h, umeren tempo je (barem meni) potrebno 2-3 bonzite, 1.5l vode, 0.5l izotonika i 1 sendvic.
Posle takve voznje u roku od 30min unesem jos malo secera (40-50g), a posle 60min sednem da jedem nesto bogato proteinima. Pored svega je odmor (kvalitetan) takodje vrlo bitan.
#4
Postavljeno 27 April 2010 - 06:02 AM
Nema tu neke nauke. Bitno je da tokom citavog dana redovno unosis hranljive materije. Dakle voznja ne bi smela da prekine taj unos, tako da i za vreme voznje mora da se jede.
Svako ima svoje navike i ono sto za njega funkcionise. Mislim da ne treba da pominjem kako nekvalitetnu hranu treba izbegavati (burek, pecivo...). Naravno da svako od nas nije u prilici da uvek to ispostuje, ali treba se disciplinovati, dok ne udje u rutinu.
Dakle normalan obrok treba pojesti najmanje 2h pre voznje, kako bi se svario. Da ne ulazimo u tematiku mnogo samo cu reci da za energiju pri voznji treba uneti secere. To je sirok pojam i nije isto ako uneses UH (ugljeni hidrati) iz milke ili iz bonzite. Mada se glikogenski depoi istrose u proseku u roku od 1h, sve preko se dobija iz masti, ili iz onoga sto unosimo tokom voznje. Ovde cu da stanem jer odavde krece "engleski".
Dakle, konkretno: na sat vremena 1 bonzita, posle drugog sata gel ili nesto sto si poneo (sendvic sa necim sto ti se svidja, a da ne bude mnogo tesko za stomak). Neko na svakih 40min. pojede bonzitu ili dve, tako da sam moras utvrditi u odnosu na tempo sta ti odgovara. Ono sto je bitno je da ne trebas osetiti glad niti drastican pad energije, vec da se unapred hranis.
Sve ovo je nista bez pravilne hidratacije. Na sat vremena bi u proseku trebalo piti 500ml tecnosti. Ja prvog sata pijem vodu, pa drugog sata izotonicni napitak (Misa je lepo o tome pisao u podforumu Trening) u kombinaciji sa vodom, i nadalje vodu. Ne smes osetiti zedj vec na svakih 10-ak min srk ili dva. Dakle za voznju od 4h, umeren tempo je (barem meni) potrebno 2-3 bonzite, 1.5l vode, 0.5l izotonika i 1 sendvic.
Posle takve voznje u roku od 30min unesem jos malo secera (40-50g), a posle 60min sednem da jedem nesto bogato proteinima. Pored svega je odmor (kvalitetan) takodje vrlo bitan.
Prijatelju samo jedno pitanje, gde poneses na bajsu 2l tecnosti?
#5
Postavljeno 27 April 2010 - 07:25 AM
#6
Postavljeno 27 April 2010 - 11:37 AM
Hehe pa i ne nosim. Dopunjujem. Krenem sa bidonom (voda) koji je oko 600ml i koji stoji na ramu, a izotonik od 500ml u dzep dresa. Unapred znam gde se moze dopuniti voda pa tu i stanem.
to sam hteo da znam ipak stajes, jer mnogo stvari ovde na forumu kada citam mi nije jasno...
#7
Postavljeno 27 April 2010 - 12:06 PM
Inace 2008. kada sam tek poceo da otkrivam biciklizam sam stvarno nosio 2l Delom seta za infuziju sam pravio crevo preko kog sam pio jer flasu sam morao da uvezem za ram. A tek kako me je voda ljuljala na nizbrdicama tehnickim . Slobodno me zezajte, zasluzio sam . P.S. A tek velicina rama je prica za sebe.
Izvinjavam se za off
#8
Postavljeno 27 April 2010 - 06:50 PM
Dobro i ja sam u prvom postu bio lose napisao. Niko se naucen nije rodio. Dobro je pitati. Ovaj forum je i meni dosta pomogao oko mnogo stvari.
Inace 2008. kada sam tek poceo da otkrivam biciklizam sam stvarno nosio 2l Delom seta za infuziju sam pravio crevo preko kog sam pio jer flasu sam morao da uvezem za ram. A tek kako me je voda ljuljala na nizbrdicama tehnickim . Slobodno me zezajte, zasluzio sam . P.S. A tek velicina rama je prica za sebe.
[attachment=0]Slika131.jpg[/attachment]
Izvinjavam se za off
Vozio sam juce, jos uvek sam pocetnik i na relativno ravnom terenu sam posle 15 km ostao bez vode, naravno onaj kineski bidon od 300-400 ml... em vrucina a em sam i ja tog dana jeo kao blesav tako da te potpuno razumem za flasu od 2 litra...
#11
Postavljeno 28 April 2010 - 04:32 PM
Neka moja piskaranja http://ja-pisem-posl...i.blogspot.com/
#12
Postavljeno 28 April 2010 - 05:47 PM
#14
Postavljeno 28 April 2010 - 08:32 PM
#15
Postavljeno 28 April 2010 - 09:56 PM
Ovo je gospodska verzija zidarskog, manje 'leba ali je punjen na dva sprataGile, ako nije od pola 'leba, nema tu ni "z" od zidarskog. Kako god, bez njega nista!
Neka moja piskaranja http://ja-pisem-posl...i.blogspot.com/
#16
Postavljeno 28 April 2010 - 10:02 PM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika