Jump to content


Fotografije

XT 2008


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 May 2007 - 08:23 PM

Samo sto su se stisale strasti oko noviteta Shimano-a za 2007. Godinu, a evo od njih novog iznenadjenja – redizajniran i osvezen XT 2008!
Pa da krenemo sa predstavljanjem:
Kao prvo, novi XT ce imati 2 tipa zadnjeg menjaca i to u obe kategorije – standerdan i rapid rise. Nova serija zadnjih menjaca se zove “shadow” i izgledom dosta podseca na ovogodisnji XTR dizajn. Krutog i cvrstog dizajna, pravljen je za one koji se osecaju na ekstremnio trskim i tehnicki zahtevnim terenima kao kod kuce! “Direct route” teehnologija uvodjenja kabla u menjac smanjuje mogucnost uplitanja istog u granje, korenje i stenje. Jaca opruga je tu da drzi menjac stabilnim i na najzahtevnijim terenima.
Standardni zadnji menjaci su takodje pretrpeli pormene u dizajnu i podsecaju na ovogodisnji XTR. Rade se u standardnoj i rapid rise vaerijanti. Svi navedeni se prave u varijanti dugog ili kratkog kaveza.

Disk kocnice dobijaju novitet koji je prvi put ovde instaliran – servo! Ovo omogucava u isto vreme dovoljan razmak plocica i vecu silu kocenja. Takodje i “kljesta” kocnica su redizajnirana u poznatoj “mono – blok izvedbi i kako tvrde u Shimano-u sa dodatnih 20% jaciom kocionom silom. Rucice koje su takodje potpuno redizajnirane, sada imaju podesavanja i sto se tice dohvata ruke a i sto se tice samih plocica. Radice se i kao same rucice, i kao DCL varijanta. Rotori su takodje promenili izgled, pa deluju elegantnije.

XT tockovi ce se raditi u 2 varijante: Disk varijanta sa 20mm thru Axle nablama i standardnim QR nablama. Naravno, u pitanju je center lock sistem montaze disk rotora. Felne su sa 24 rupe, sa mogucnoscu montaze kako tubeless, tako i kalsicnih guma. Samo pletenje je gotovo identicno Mavic tockovima.

Rapid fire sifteri su novog izgleda, kao i ovogodisnji XTR imace tzv. “2 way release”, u prevodu spustanje brzina u oba smera i kaziprstom i palcem, a uz to im je i data tehnologija koja omogucava momentalno otpustanje kao kod XTR-a. Iako imaju displej, kod ovog modela se on moze bez problema skinuti ( sto je i opcija ) za one kojima on nista ne znaci. Tezina 260 gr/par

DCL rucice su potpuno novog dizajna, takodje sa funkcijom servo tehnologije i podesavanjima kao i kod klasicne rucice disk kocnice. Dalje i u njih je implementirana tehnologija momentalnog okidanja ( instant release ) i multi promene brzina. Tezina im je 515 gr/par

Srednji pogon je takodje pretrpeo promene i sada stvarno izgleda svetski! Srednja sajbna je radjena u 2 varijante: karbon kompozit i celicni kompozit koji istoj daje cvrstocu a sve radi boljeg i preciznijeg menjanja brzina i povecanja otpornosti na trosenje. Tezine 850 gr

XT pedale – od 2008 po prvi put XT dobija svoje brand name pedale. Vec poznat izgled, sa tezinom od 352 gr.

Prednji menjac – radi se u sve 3 varijante – standardni, Top-swing i E tip. Selna je adaptibilna, tj. Pase za sve precnike – 28.6,31.8,34.9. Takodje ima i funkciju multi pull sto dozvoljava montazu na ramove i sa gornjim i donjim sprovodjenjem kabla. Izgledom je takodje odradjen da potseca na ovogodisnji XTR.

XT V-brake su takodje pretrpele promene i to malo kozmetike na rucicama, malo vise na kljestima koje vise nece imati paralelogram, sto je po meni retro, ali ovde se izgleda tipuje na to da ce svi hteti nove disk kocnice mnogo pre nego klasican V-brake sistem. Paralelogram ostaje samo u XTR varijanti.

Dakle, mnogo toga se ovde promenilo i poboljsalo, ostaje samo da se nasi uvoznici pobrinu da se ova serija kada dodje vreme i nadje u nasim radnjama pa da se sve ovo proba i na terenu!

Attached Thumbnails

  • XT 2008.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 random

random
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 27 May 2007 - 10:38 PM

Servo kocnice? Blago stisnes rucice a on vec kopa u mestu? Nije valjda, to me podseca kako sam zakljucio da su XT v-brake servo u odnosu na moj stari kineski v-brake. Na starom sam morao da gnjecim rucice da bih ukocio ako je hitno, a u prvoj test voznji na novom biciklu, dok su mi ruke i dalje bile naviknute na refleksno grabljenje rucice u skripcu, dosao sam bas u takvu situaciju (i nije bilo toliko strasno, ali sam panicno odreagovao i pritom zaboravio u trenutku da ovo ipak bolje koci), bajs se ukopao u mestu a ja napravio salto (dobro sam prosao sta je moglo biti). Ipak, snaga uvek dobro dodje, samo je treba dozirati. Sto se tice dobitka snage, tu vidim smisao, ali mogucnost vece osetljivosti rucica...
Kada bi ovo trebalo da izadje na trziste?
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 May 2007 - 08:44 AM

Najverovatnije od Jula, tako bar kažu odgovorni. Kod nas - ko bi ga znao!
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika