Jump to content


Fotografije

Brevet(audax) voznje u Srbiji


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
14 odgovora na ovu temu

#1 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 03 April 2010 - 07:45 PM

Helou ;)


Prvo, "randonnee" stil "voznje" nije takmicenje, tako da nisam siguran da bas pripada pod ovu kategoriju,
ali jeste neka vrsta "dokazivanja" i takmicenja, pre svega sa vremenom, i samom sobom.

No, poenta celog posta je da vidim da li bi bilo zainteresovanih za takve dogadjaje ovde u Srbiji.
Kako sam nameravam da ih vozim, a najblizi su u Sloveniji, ili Bugarskoj(veoma su popuparni tamo)
a ici svako malo tamo nije bas ni zgodno a ni jeftino, kontaktirao sam organizaciju Audax Club Parisien,
odnosno Brevets Rendonneurs Mondiaux sa pitanjem kako ogranizovati takve dogadjaje kod nas.
Vrlo brzo je stigao odgovor sa kratkim objesnjenjem, i sve u svemu nikakv problem, samo treba naci voljne bicikliste da te dogadjaje i voze :)
Mislim limita nema, mogu i dva coveka, ali ono, malo je to bezveze ;)

No, za vas koji se mozda pitate sta je to Brevet, odnosno Randonnee, evo objasnjenja
(moj slbodan prevod clanka na Wikipediji http://en.wikipedia....revet_(cycling)
U nedostatku tacnijeg prevoda reci Randonneur (ucesnik randonnee-a) nazvacu to dugoprugas.
Dakle,



Brevet, ili Randonnee je organizovana dugoprugaska biciklisticka voznja u sportu zvanom randonneuring (recimo dugoprugastvo ;) )
Biciklista koji u ovoj disciplini moze biti zvan dugoprugasem, prati odredjenu nemarkiranu rutu,
duzine od 200 do 1400km, prateci prolazne kontrolne tacke, i mora da zavrsi celu rutu u okviru unapred predvidjenog vremena.
Ovi vremenski okviri iako ni malo laki, jos uvek dozvoljavaju da se voznja kompeltira komfornim tempom,
dakle nema potrebe za brzinama koje prave profesionalni biciklisti, niti ima potrebe sa upotrebom trkacke strategije.

Randonnee je francuska rec koja odprilike u prevodu znaci "dugo putovanje".
Brevet tacnije znaci sertifikat, i odnosi se na karticu koju dugoprugas nosi sa sobom,
i koja se pecatira na kontrolnim tackama niz odredjenu rutu,
ali se takodje i sam dogadjaj naziva tom recju (sertifikovana voznja), dakle Brevet ili Randonnee, sasvim svejedno.

U Velikoj Britaniji i Australiji za brevete se koristi izraz Audax,
a fransuski brevet klub se naziva Audax Club Parisien, sto unosi dodatnu konfuziju ;)

Dugorpugasi se ne takmice protiv drugih biciklista, brevet je test izdrzljivosti, samostalnosti i nezavisnosti, i voznji bicikla na duge staze.

Od dugoprogasa se ocekuje da nosi sa sobom odecu za uslove koji ce ga ocekivati na voznji (hladnoca/vrucina/kisa)
rezervne delove i alate potrebne da se izvrse eventualne sitne popravke koje se mogu ocekivati na tako dugoj voznji.
Breveti cesto ukljucuju i nocnu voznju, ge je dugoprugas obavezan da poseduje svetla,
rezervne sijalice ili rezervna svetla u slucaju da primarno otkaze,
kao i reflektujuci materijal (nalepnice,narukvice, prsluci)
Nikakvi posebni bicikli se ne zahtevaju, a vecina vozaca koristi drumaske trkacke bicikle,
ili brze turing bicikle, ali takodje se vidjaju i lezeci, kao i brdski bicikli sa tankim gumama.
Obicno su svi snabdeveni sa blatobranima(u slucaju kise) kao i sa torbicama na ramu i sedistu,ili torbica na volanu, ili pak pak tregerom i manjom torbicom na vrhu.

Klasicne duzine breveta su 200,300,400 i 600 kilometara.
Uspesno zavrsiti celu takvu seriju tokom jedne godine je poznato kao "kompletiranje serije"
Dugoprugas je obavezan da kompletira takvu seriju kako bi se kvalifikovao za Paris-Brest-Paris,
ili kakav drugi 1200km+ brevet.
Dakle postoje i breveti duzi od 600km, ali ne kraci od 200km.
Organizacije doduse organizuju voznje krace od 200km pod nazivom "populaires"
takozvane popularne voznje.


Vremenska ogranicenja za odredjene duzine breveta su sledece:

200km - 13,5h
300km - 20h
400km - 27h
600km - 40h
1000km - 75h
1200km - 90h (po ozboru takodje 80 ili 84)
1400km - 116h i 40 minuta (po izboru 105:16 ili 93:20)


Paris-Brest-Paris

Pariz-Brest-Pariz je brevet od odprilike 1200km
i odrzava se na tamo-i-nazad trasi izmedju Pariza i Bresta(na Atlantiku) i nazad istom trasom.
To je najpopularniji je brevet na svetu, i odrzava se svake cetvrte godine.
Prvi PBP obrzan je daleke 1891 i najstariji je biciklisticki dogadjaj koji se jos uvek odrzava.
Poceo je kao trka za profesionalne bicikliste, ali je vremenom postao dogadjaj netakmicarskog maratonskog karaktera.
Da bi se dugoprugas uopste kvalifikovao sa PBP potrebno je da uspesno izveze celu seriju (200-600k)
u toj istoj godini kada se odrzava PBP
Serija se moze izvesti bilo kojim redosledom, ali najpopularniji nacin je redom, 200,300,400 pa 600
s tim sto se bilo koji kraci brevet moze zameniti duzim.
Dakle ako recimo propustite rani martovski/aprilski 200k mozete ga kasnije nadoknaditi sa recimo 300k(pored izvezenog redovnog 300k)

Drugi popularni 1200k+ breveti:

* BMB Boston-Montreal-Boston 1200k (USA)
* Bonifay Cheaha Challenge 1200K (USA)
* Cascade 1200 (USA)
* Gold Rush Randonnée (USA)
* Great Southern Randonnée (Australia)
* Hamburg-Berlin-Cologne-Hamburg 1500 km (Germany)
* Last Chance 1200k Randonnée (USA)
* LEL: London-Edinburgh-London 1400km (United Kingdom)
* Madrid-Gijon-Madrid 1200km (Spain)
* PAP: Perth-Albany-Perth (Australia)
* Rocky Mountain 1200 (Canada)
* Sofia-Varna-Sofia 1200km (Bulgaria)
* Super Brevet Scandinavia 1200km (Denmark, Norway, Sweden)
* VanIsle 1200 (Canada)
* Big Tour of Bavaria 1200km (Germany)


Breveti se odrzavaju pod okriljem Audax Club Parisien-a preko lokalnih organizacija koje organizuju sam dogadjaj,
i sprovode pravila ustanovljena od strane ACP.
Od strane organizatora se utvrdjuje trasa i lokacije kontrolnih tacki,
i sve se to stavlja na mapu kao i na "road book" koji dugoprugasa vodi po trasi,
po principu 20km pravo, zatim skreni desno ka mestu tom i tom,pa tim putem jos 13km, itd
a takodje mogu i na samoj trasi biti postavljeni kakvi znakovi, obelezja na putu i slicno,
kako bi se dugoprugasi lakse snalazili i pronalazili pravu rutu.
Naravno danas je tu i GPS tehnologija, te se vec spremljena ruta samo ubaci u GPS i on vas vodi gde treba ;)
Ako dugoprugas slucajem napusti predvidjenu trasu, duzan je da se vozeci bicikl vrati na mesto odakle je sa trase sisao,
i odatle nastavi dalje predvidjenom trasom.
Nikakve precice nisu dozvoljene, i takvi slucajevi kao i drugi slucajevi krsenja pravila ce biti sankcionisani dodatnim vremenom, ili diskfalifikacijom.
Dugoprugas ne moze primati bilo kakvu pomoc od trecih lica (od drugih ucesnika breveta moze)
kako od lica, tako i od vozila, znaci ne sme niko da vam pomaze u osposobljavanju pokvarenog bicikla,
ne sme vam niko na trasi iz vozila dodavati hranu, pice i tome slicno,
a takodje je zabranjena i voznja u zavetrini drugih vozila, i bicikala koji ne ucestvuju u brevetu (samo ucesnici mogu formirati grupu u okviru saobracajnih pravila koja vaze[dakle kod nas nema voznje jedan pored drugog)
Dugoprugas moze da ima podrsku vozila, koje se mora prijaviti i registrovati,
i za koje se odredjuje posebna ruta do kontrolnih tacaka, jer ne sme da ide istom rutom kao i dugoprugas (ako se uhvati na toj trasi moguca je diskfalifikacija)
i vozilo moze podrsku davati dugoprugasu samo na predvidjenim kontrolnim tackama.
(hrana/pice/servis bicikla)
U slucaju da nastane kvar na biciklu i dugoprugas ne moze da nastavi dalje bez pomoci,
tada se poziva organizator koji obezbedjuje vozilo, ili dozvoljava nekom drugom vozilu da bicikl i dugoprugasa prebaci do najblize kontrolne tacke gde ce se bicikl servisirati,
a zatim vozilom dugoprugas vratiti na tacku do koje je stigao pre kvara, i odatle ce nastaviti dalje.
Sto se samih bicikala tice, sve je dozvoljeno ukoliko vozilo ispunjava osnovne definicije bicikla,
dakle dva ili tri tocka, pogonjeno iskljucivo ljudskom snagom, i upravljano kormanom.
Naravno podrazumeva se da je tehnicki ispravan, ima kocnice i tome slicno.
U toku noci na biciklu je obavezno minimum jedno prednje svetlo bele boje (moze i treptuce)
a pozadi je obavezno minimum jedno NEtreptuce crveno svetlo (kako ne bi iritiralo bicikliste koji voze iza)
potrebno je i dodatno opremiti bicikl reflektujucim materijalom koji se vidi i od pozadi i sa bokova,
a potreban je i reflektujuci materijal ili prsluk na samom biciklisti.
Ukoliko je prsluk zaklonjen rancem, ili je u pitanju lezeci bicikl ili velomobil,
potrebno je na druge nacine nadomestiti nedostatak reflektujuceg materijala.
Pored tih minimalnih zahteva za svetla, potrebno je imati i rezervna(ili rezervne sijalice)
kao i dovoljno rezervnih baterija ako je u pitanju svetlo na baterije.
Taj minimum svetala mora biti non stop na biciklu, i tokom dana, i ako se biciklista zatekne bez tih svetala,
bilo nocu bilo danju, sledi ostra kazna.
Reflektujuci prsluk ili pojas je obavezan samo nocu, ili u uslovima smanjene vidljivosti.
Nosenje kacige nije obavezno.
Kod duzih breveta se u okviru kontrolnih tacaka obezbedjuje mesto za spavanje,
obicno u kakvoj sali/ucionici na dusecima/podlogama sa vrecama i sl.
a dugoprugas se uz put moze hraniti u usputnim objektima,
kao i na kontrolnim tackama u okviru same organizacije, ili u okviru podrske svog vozila.
Takodje na duzim brevetima postoji i opcija za one koji nemaju podrsku vozila,
da se paketi predati na startu vozilom organizatora dopreme na zeljenu kontrolnu tacku gde ce cekati dugoprugasa da je preuzme (hrana,pice, dodatna odeca,vreca za spavanje i sl)
Kao sto je receno, uobicajenog pobenika nema, nego je pobednik svako ko uspesno zavrsi breve u predvidjenom vremenu.
Na cilju se evidentira vreme proteklo od starta, i po tom vremenu se upisuje na listu,
a ako na cilj ulazi grupa od vise biciklista, toj grupi se, kao i svima koji su pristigli u tom minutu pise isto vreme,
sto zavrsne sprinteve cini izlisnim ;)
Za uspesno zavrsen brevet se sa popunjemom brevet kartom brevet verifikuje u Parizu,
a moguce je uz doplatu naruciti i BRM medalju.
Obicno se placa startnina u nekoj sumi koja pokriva nabavljanje brevet kartica,
kao i njihovo slanje za Pariz i nazad, kao i pokrivanje godisnje clanarine lokalne organizacije u BRM,
i za krace brevete je to obicno oko 10 eura.

I tako .. to su osnovne informacije i neka od pravila breveta.
Ako ima pitanja, slobodno pitajte :)

Moja ideja je kao sto sam rekao, da se kod nas organizuju breveti, radi same popularizacije takvih "maratonskih" voznji,
kao i lakse kvalifikacije dugoprugasa sa ovih prostora za vece dogadjaje kao sto je Paris-Brest-Paris koji se odrzava sledece godine,
ili 1200k Sofija-Varna-Sofija koji se odrzava svake godine i tako dalje ..

Ima li zainteresovanih da se na jesen upisemo u kalendar breveta i od sledece godine pocne zvanicno sa organizacijom i voznjama ?


Pozdrav! :)
  • 1

#2 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 April 2010 - 08:29 PM

Igore, to zvuči strašno zanimljivo, ja sam zainteresovan (s tim što ne znam koliko praktično i vremenski mogu u izgradnji organizacije da učestvujem, ali o tom potom). A ti bi ostao na recumbentu?

U svakom slučaju, tu sam (u sandalama kupljenim onomad od tebe, i sa izlečenim bronhitisom začetim na Boranji) :D .
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#3 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 04 April 2010 - 01:02 PM

U svakom slučaju, tu sam (u sandalama kupljenim onomad od tebe, i sa izlečenim bronhitisom začetim na Boranji) :D .


Eeej naopako, nisi valjda tamo navukao.

Sto se organizacije tice, nije to nista previse komplikovano, treba samo smisliti trasu,
proci je radi provere realnog stanja, i obeleziti ako ima potrebe.
Najvise "posla" za vreme samog breveta, gde treba naci dobrovoljce koji bi bili pristuni na kontrolnim tackama i lupali pecate u kartice.
Kontrolne tacke mogu da budu i u vidu recimo kakve prodavnice, ili benzinske pumpe,
pa se kao dokaz da ste tamo bili upotrebljava fiskalni racun za nesto sto ste kupili (zvaka,cokoladica,sok)
Sve u svemu prilicno opusteno, i potrebno je samo malo dobre volje nekolicine ljudi.
Pravila su jednostavna, i vise su pitanje casti. Dakle u duhu sporta ih treba 100% postovati,
a i zasto bi ih neko krsio, ako za uzvrat nece dobiti nista, jer pobede nema ;)
Dakle to nije trka u klasicnom smislu, i akcenat je na izdrzljivosti i snalazljivosti,
kao i na zdravom duhu i dobroj atmosferi medju ucesnicima.

Ja naravno na lezecem :D ne mislis valjda da bi vozio 600km u dan i po na drumasu ;)



Pozzz
  • 0

#4 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 30 June 2010 - 02:55 PM

I sta bi ? Nula interesovanja za pravi muski individualni izazov ? 8)
  • 0

#5 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 June 2010 - 03:34 PM

Ja sam i dalje zainteresovan... :D
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#6 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 30 June 2010 - 04:09 PM

Srdjane tebe sam vec "upisao" pa te nisam racunao ;-)
  • 0

#7 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 June 2010 - 09:32 PM

Šta ću, slab sam na te muške izazove (o ženskim da ne pričam :D ). Nego možda je problem u dužini uvodnog teksta, pa je ljude mrzelo da čitaju :mrgreen: i nemaju pojma koliko to interesantno zvuči...
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#8 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 June 2010 - 10:33 PM

Zanimljivo za voziti. n:bicycle
  • 0

#9 zeljkov

zeljkov
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1246 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 27 December 2010 - 02:43 PM

...sorry za dizanje teme, ali, nešto sam gledao, pa me zanima malo više o ovoj temi...

Naime, u oficijelnoj dokumentacije najvećeg breveta Pariz-Brest-Pariz stoji da će se u Srbiji održati nekoliko kvalifikacionih breveta, i to:

200km: 20-mart-11
300km: 09-april-11
400km: 30-april-11
600km: 11-jun-11

Odgovorno lice za Srbiju:
Randonneur Serbia
Igor Ralic
[email protected]

Znam da sam trebao napisati čovjeku mail, ali eto nisam, pa pitam na ovaj način...
  • 0

2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com


#10 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 27 December 2010 - 11:50 PM

Javiće se već Igor sam, siguran sam, ako ne pre, odmah posle Božića... :D
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#11 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 27 December 2010 - 11:53 PM

E pa da :) taj sam ja ;) odgovorno lice ;)

Nikako da uhvatim vremena da skockam kavu medijsku promociju.
Takodje moram pripremiti konacne trase breveta za sertifikaciju, a trebam i prevesti izvod iz pravila,
kao i brosuru.
Generalno bi trebalo celu stvar promovisati, sto verujem da se moze zavrsiti preko biciklistickih portala/foruma kod nas,
a mozda i kakva promocija preko biciklistickih klubova i mesta koje biciklisti tog kalibra posecuju.

Dakle da, kalendar je takav kao sto se vidi u zvanicnom kalendaru BRM za 2011
a evo i preliminarnih ruta svih breveta iz kalendara http://www.mapmyride...onneurs_serbia/
Kliknite samo na tab "routes" na profilu.
Inace MapMyRide nesto baguje, bar meni, pa se na duzim trasama izgubi profil visna, te sam iste poceo da spremam i na RideWithGps.com gde mi se cini da je softver malo bolji.

Ovim putem takodje pozivam sve zainteresovane sa pomoc oko trasiranja i organizacije da mi se jave
pa da se zajedno potrudimo oko svega toga.
Konkretno lepo bi bilo da neko iz juznijih krajeva nase zemlje kuda prolaze trase breveta, ili neko ko je na drugi nacin upoznat sa delovima trase da svoj komentar sto se tice same trase, kvaliteta puta,
korisnih informacija tipa prodavnice, benzinske stanice, izbori vode i tome slicno,
kako bi se detaljnije mogla urediti mapa, ili eventualno korigovati trasa.
U vezi same organizacije, potrebno ce biti da se "obluszuju" kontrolne tacke,
sto znaci postavu od bar jednog coveka, koji ce na datom mestu kontrolisati brevet karte i lupati pecate,
sto inace moze da bude i np kakva prodavnica, radnja, benzinska stanica i tome slicno
na kojoj bi neko od dobrovoljaca, ili pak mozda i zaposleni na tom mestu lupali svoj pecat u brevet kartu kao dokaz da je dugoprugas prosao tom trasom.

Eto za sada tako kratko, a posle praznka, kad se vratim u zemlju, definitivno cu prionuti na posao sto se tice svega,
pa se jos cujemo :)

Za sva pitanja i odgovore mozemo i ovde javno, ili privatno na e-mail.


Pozdrav!
  • 0

#12 zeljkov

zeljkov
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1246 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 28 December 2010 - 12:04 PM

...a trebam i prevesti izvod iz pravila,
kao i brosuru.

Ako su na engleskom, mogu ti pomoći, i prevesti pravila, kao i čitavu brošuru... Piši ovde, ili na PP...
  • 0

2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com


#13 3opaH

3opaH
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 25 January 2011 - 04:07 PM

Nije da pozurujem stvar, ali dva pitanja:

1. Jesu li prosli praznici?
2. Ima li zainteresovanih (jos) osim Igora i Srdjana?
  • 0

#14 Trajkociklista

Trajkociklista
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationDom mi je tamo gde mi je bi/tricikl :D

Postavljeno 25 January 2011 - 05:40 PM

Nije nekad ni lose malo pozurivati ;)

Praznici nisu jos prosli, ostaje Kineska nova godina :D
Salu na stranu, tekstic sa generalnim opisom i opstim pravilima sam spremio, samo da se objavi u internet medijima.
Sto se zainteresovanih tice, za sada niko drugi nije prijavio zainteresovanje, ali verujem da kada se cela stvar konkretno objavi i najavi da ce se zainteresovani vec javiti sami, a verujem i da ce najvise biti onih prijavljenih u poslednji cas, kako to obicno biva i sa uobicajenim voznjama kod nas,
jer niko obicno ne moze da planira bas puno unapred.
Al reko nismo valjda gori od Slovenaca ;) tamo imaju vec 20 zainteresovanih da izveze celu seriju i ide na Paris-Brest-Paris u avgustu, a racunam mi smo mnogo veca zamlja pa .. ;)

Javljam cim bude kakvih novosti.


Pozdrav!
  • 0

#15 zeljkov

zeljkov
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1246 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 22 February 2011 - 08:50 AM

Da se malo doprinese temi...

Naime, Audax Australia Club, za svoje članove, a i šire čitateljstvo, pravi magazin CHECKPOINT, namjenjen ultra endurance biciklistima.
Normalno, na njihovoj stranici se mogu naći i PDF verzije, za preuzimanje, i to one malo starije , od prošle sezone, jer sa novim brojevima malo se ispomažu sa donacijama....
A budući da se i ovdje, lagano, oformljava randonneur društvance, možda nebi bilo loše vidjeti šta to oni tamo rade...

Postavljena slika

A evo i link na stranicu sa prošlim brojevima magazina: Audax Australia Club - Checkpoint

:D
  • 0

2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika