Jump to content


Photo

Savet sta dalje


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1 munja100

munja100
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 posts
  • LocationBeograd

Posted 01 March 2010 - 05:36 PM

Zaljubljen sam u svoj prepotopski brzinac sa slike dole

Postavljena slika

Presao sam oko 6000 kilometara s njim u zadnje 3 godine, ali na tesku muku. Svakih 200-300 kilometara moram da pravim sitne popravke, a na svakih 1000 imam velike havarije, pa mi je cesce bajs u kvaru nego u voznom stanju. Masina je stara i jos nekakvih cudnih dimenzija, pa je tesko naci delove, osim buvljak-varijante, a oni nisu bas preterano trajni.

Sad, za ovu sezonu razmisljam da li da kupim nesto novo, ili da nastavim da ulazem u rupu bez dna. U radnji kapriolo su mi preporucili roadster model, kojim su ona dva lika otisla iz Futoga u Peking

http://bike.capriolo...icikle/roadster

Sad, moje razumevanje u bicikle se svodi na to da umem da vozim, da promenim gumu, sajle i paknove, pa imam par nedoumica.

Ono cega se plasim je cinjenica da je moj bicikl imao prednji pogon od 52 zupcanika (najveci) i zadnji od 12 (najmanji), dok ovaj roadster ima 48x16. Takodje moj je imao gume 27 inca a ovaj RUBENA - 37-622 V 66 FLASH (700 x 35C) (ne mogu da protumacim koje su ovo dimenzije).

Dakle moje pitanja su: koliko ce me muciti prelaz sa 52x12 na 48x16, jer stvarno volim da forsiram 10. brzinu? Da li ovo uopste vredi kupovati, ili je bolje uloziti vise para u nesto drugo? (mogao bih mozda do 400 evra da skupim, mada mi 300 vise odgovara). Bilo koji drugi savet bi mi koristio. Bitno mi je samo da bicikl bude kolko-tolko trajan, da mogu da ga lepo zaletim i da osecaj makar malo lici na voznju mog starog bajsa
  • 0
1700 km u 2008, 2700 km u 2009, 5600 km u 2010, 4900 km u 2011.

300 km u 2012 & counting

Sa bajsom ili na njemu! :)

#2 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1711 posts

Posted 01 March 2010 - 05:49 PM

http://bike.capriolo...ikle/roadster-0
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#3 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 01 March 2010 - 05:53 PM

Uskoro će biti simpatična ponuda TREK biciklova u Fanatic-u. Mislim da vredi sačekati, jer će cene biti jako povoljne, a ipak je Trek mnogo veće ime od Capriolo-a ;)
  • 0

#4 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1711 posts

Posted 01 March 2010 - 06:12 PM

http://www.fanatic.r...Trek Ponuda.pdf
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#5 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 01 March 2010 - 07:03 PM

http://www.fanatic.rs/Trek%20Ponuda.pdf

Ovo što treba da stigne nema još ni u kakvoj ponudi. Ta moja najava je onako, ispod ruke :wink:
  • 0

#6 robhood

robhood
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 867 posts

Posted 01 March 2010 - 07:08 PM

mozda covek nece mtb.,nego drumski...to sto kazes da vozis velik prenos bolje nemoj,bolje sitan prenos,cuvaj ledja..
  • 0

#7 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 01 March 2010 - 07:09 PM

Čekaj, Munjo, i skupljaj kintu. Svakih 50 evra više, može puno da ti znači.
A kad kupiš nov, uzmeš lepo bimbalo, pa iseckaš stari bajk u sitne komadiće.
Samo je nekoj budali iz bivše Juge palo na pamet da pravi drumaše sa 27".
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#8 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 01 March 2010 - 08:01 PM

mozda covek nece mtb.,nego drumski...to sto kazes da vozis velik prenos bolje nemoj,bolje sitan prenos,cuvaj ledja..

ja i mislim na drumaša ;)
  • 0

#9 munja100

munja100
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 posts
  • LocationBeograd

Posted 01 March 2010 - 08:46 PM

Al koju onda velicinu da jurim? Po mojoj nekoj logici, sto je veci tocak to je bolje. Isto mislim i za odnos broja zupcanika. Mada vrlo lako moguce i da gresim..

Koje su dimenzije tocak/ram (i sta vec tu sve ima?) idealne za drumasa? (moje dimenzije su 182cm/85kg)

I da li se onaj roadster sto sam gore linkovao uklapa u to?

I jos jedna stvar. Kao sto sam pomenuo, Capriolo je napravio dokumentarac sa ona dva lika kako idu do Kine sa dva Capriolo roadstera, uz neke sitnije kvarove usput. Da li su ti modeli realno toliko dobri, ili je u pitanju samo reklama?

p.s. Hvala svima na komentarima, svaka pomoc mi znaci ;)
  • 0
1700 km u 2008, 2700 km u 2009, 5600 km u 2010, 4900 km u 2011.

300 km u 2012 & counting

Sa bajsom ili na njemu! :)

#10 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 01 March 2010 - 09:01 PM

U suštini, ram 56cm (L) sa nekom 10 - 12cm lulom i centralnom ili blago povijenom šticnom bi bila idealna veličina. Znam po sebi, pošto sam ja visok 180...
  • 0

#11 Brane

Brane
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 359 posts
  • LocationJagodina

Posted 01 March 2010 - 09:36 PM

...i da osecaj makar malo lici na voznju mog starog bajsa

Ako spucas 400 evra na nekog dobrog polovnog drumasa osecaj nece da lici na voznju starog bajsa... Bice mnoooogo bolji! :mrgreen:
Kad su drumasi u pitanju ja ti licno ne bih preporucio Capriolo vec da kupis nekog polovnjaka za 300-400 evra koji ce bolje da te sluzi. Bilo kakav nov (iz radnje) za te pare imace jako slabu opremu...
Sad je standard za drumase da je tocak 28 inca, tako da neces imati problema sa delovima.
Sto se tice srednjeg pogona idi na varijantu da veliki zupcanik ima 53 ili 52 zuba, a kasetu po zelji... Ispod toga ne. Ipak je to drumski bajs. Taj pogon 48x16 je slab za drum...
Za visinu 176-182 cm ide velicina rama 53-57cm za drumski, a 45-49 za MTB... pa se ti sad tu pronadji... :)

Srecno u kupovini! 8)
  • 0
Staro pravilo za kupovinu bicikala i delova: lagano, dugotrajno, jeftino - izaberite dvoje od toga.

#12 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 01 March 2010 - 10:27 PM

Nionizam je mnogo gadna bolest, kad te uhvati, džaba što ti neko nešto priča,
on i dalje: "Rodster, rodster..."
Zaboravi to već jednom, to ti je isto sr.nje tipa Unis No 1 ili Rog, sa točkovima
27". Isti si ko' moj zet, on ima isti bajk ko tvoj, pa kuka što nema gume za njega,
samo kod Kineza. Samo, on je nepopravljiv slučaj, a za tebe možda ima nade, ako
obećaš da više nećeš da pominješ onaj šit, pa da potražimo šta ti odgovara. A ima
bajkova za te pare, ako si ozbiljan kupac.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#13 Sotir

Sotir
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts

Posted 02 March 2010 - 08:12 AM

Što se prenosa i veličine točkova tiče, ne brini, sa novim bajsom može da se desi samo da ideš BRŽE nego sa starim. Tu veličina točkova nije bitna, sve se rešava prenosom. Najvažnije je da ti odgovara veličina rama, pre svega dužina. Ništa se ne uzima napamet, nego sedneš pa vidiš kakav je osećaj.

Za forsiranje najviših stepena prenosa i niske kadence postoje dva leka: ili na vreme naučiš da to nije dobro za kolena, ili rasturiš kolena pa onda smanjiš prenos. Jbg tako stoje stvari. Ako nisi takmičar a i dalje insistiraš na visokom prenosu, to samo pokazuje da nisi obavešten kako treba. Pa čisto da znaš, i meni je trebalo neko vreme da to saznam.

Inače gume za 27'' mogu da se kupe u Kapriolu (27x1-1/4). Jeste da je izbor mali ali postoje. Ta veličina točka je u svoje vreme bila standard, ali to je bilo pre koju deceniju. Kod nas se sada najčešće sreće na starim Rogovima, Pežoima i slično. Današnje 27'' gume ne prave se sa vrhunskim performansama, tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.

Ja ne bih razmišljao o Capriolo Roadster-u, pusti put u Peking i te fore. Pa bio je i onaj lik što je preko celog Londona gurao zrno kikirikija nosem (iz nekog protesta), pa ne znači da je to najbolji način da se pređe London. I kakav mu je to prenos 48x16 za drumaša??

Nemoj da bacaš stari bajs, jednog dana kad/ako nabaviš trenažer možeš da ga staviš na njega, da ne naprežeš ram od novog bicikla. Ili možeš da ga koristiš za zimsku vožnju ili šta već.
  • 0

#14 munja100

munja100
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 posts
  • LocationBeograd

Posted 02 March 2010 - 02:22 PM

@sotir

Gume sam i kupovao u Capriolo radnji, ali sa srednjom osovinom, lezajevima i raznim drugim cudima ide mnogo, mnogo teze. Cak sam par puta morao da uzimam neke polovne delove. Sad mi je igleda crkao navoj na onom okviru sto drzi srednju osovinu da se ne mrda gore dole, i to nemam najblazu ideju gde i kako da promenim

I kakav mu je to prenos 48x16 za drumaša??


To sam i ja pitao ;) Nekako mi se cini 52x12 adekvatnije, pogotovo kad ga zaletis nizbrdo. Gledajuci svoj bajs, mislim da se pri 30km/h na 48x16 pedale okrecu toliko brzo da noge ne mogu da isprate (sto se sa 52x12 desava tek na 50-55km/h). A iskreno, ima dosta deonica na kojima 30km/h nije dovoljno :)

tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.


Ulozio sam prosle godine 10000, pretprosle nesto manje itd, ali sta god da mu uradim, ne moze da izdrzi duze od 1000km do neke velike havarije. Ne znam da'l sam kriv ja, fush delovi ili majstori..

Zaboravi to već jednom, to ti je isto sr.nje tipa Unis No 1 ili Rog, sa točkovima
27". Isti si ko' moj zet, on ima isti bajk ko tvoj, pa kuka što nema gume za njega,
samo kod Kineza. Samo, on je nepopravljiv slučaj, a za tebe možda ima nade, ako
obećaš da više nećeš da pominješ onaj šit, pa da potražimo šta ti odgovara. A ima
bajkova za te pare, ako si ozbiljan kupac.


Ozbiljan sam ja sasvim, ali se u bajseve razumem taman toliko da bi mogli da mi uvale moped umesto polovnog drumasa. Zato sam i gledao po radnjama da kupim nesto novo, jer njima bar mogu da se zalim u nekom garantnom roku. Ako kupujem polovni, jedino mogu da napravim djir-dva, da vidim da'l skripi nesto, sto i nije neki specijalni test
  • 0
1700 km u 2008, 2700 km u 2009, 5600 km u 2010, 4900 km u 2011.

300 km u 2012 & counting

Sa bajsom ili na njemu! :)

#15 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 02 March 2010 - 03:47 PM

jer njima bar mogu da se zalim u nekom garantnom roku.


Kad pročitaš garantne uslove, videćeš da grancija važi jedino ako ti bicikl eksplodira u trenu dok ga pod budnim okom prodavca nežno iznosiš iz radnje.
  • 0

#16 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 02 March 2010 - 04:46 PM

Nije sramota ne znati, već ne slušati. Ako stvarno hoćeš da kupiš bajk, lepo
objaviš preko foruma šta bi hteo, dobićeš savete od proverenih ljudi u vezi
proverenih prodavaca, i tu ti je manja šansa da budeš zajeban nego u prodav-
nici.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#17 Sotir

Sotir
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts

Posted 02 March 2010 - 04:50 PM

tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.


Ulozio sam prosle godine 10000, pretprosle nesto manje itd, ali sta god da mu uradim, ne moze da izdrzi duze od 1000km do neke velike havarije. Ne znam da'l sam kriv ja, fush delovi ili majstori..


Možda se nEsam dobro izrazio, poenta je: pređi na novije točkove (28-ica), na novom biciklu, ne brini za veličinu točkova. Onda u to sve vredi dalje ulagati.
Možeš da staviš 53x11 maks. prenos, valjda će ti to biti dovoljno :shock:
  • 0

#18 munja100

munja100
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 posts
  • LocationBeograd

Posted 02 March 2010 - 05:55 PM

Nije sramota ne znati, već ne slušati. Ako stvarno hoćeš da kupiš bajk, lepo
objaviš preko foruma šta bi hteo, dobićeš savete od proverenih ljudi u vezi
proverenih prodavaca, i tu ti je manja šansa da budeš zajeban nego u prodav-
nici.


Pa ja sam upravo i uradio to sto ti kazes :) Pitam sta, kako i gde je najbolje, u okviru tih 300 do 400 evra. Ti si mi dao neki uopsten savet, da skupim vise para pa kupim nesto bolje.

A onaj roadster sam dao kao primer da mi neko kaze sta je to sto kod njega valja ili ne valja. Ako mi kazete sta je dobro ili lose kod njega, onda mogu nesto da naucim o bajsevima. Vidim da ti se ne svidja taj model, ali bih hteo da znam zasto, ako nije tajna ;)

Možda se nEsam dobro izrazio, poenta je: pređi na novije točkove (28-ica), na novom biciklu, ne brini za veličinu točkova. Onda u to sve vredi dalje ulagati.
Možeš da staviš 53x11 maks. prenos, valjda će ti to biti dovoljno :shock:


Onaj roadster sa gumama 37-622 mu dodje kao 28-ica? Zbunjuju me strasno onim svojim oznakama, ne mogu da ih uhvatim ni za glavu ni za rep.

I koju cifru da gledam kod rama? Pise ovako: Veličina rama: 28'' X 21'', 28'' X 23''. I kako to preracunavam u centimetre? Samo neki od ova 4 broja puta 2.54, ili ima neki trik?
  • 0
1700 km u 2008, 2700 km u 2009, 5600 km u 2010, 4900 km u 2011.

300 km u 2012 & counting

Sa bajsom ili na njemu! :)

#19 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 02 March 2010 - 06:36 PM

Ti si, koliko vidim, neka životinja, ako si uspeo da prevrtiš 52x12
(ili ti je navoj propao, pa si vrteo u prazno). Ruska škola, teški prenos
pa šta crkne- bajk ili bajker. Sad bez zezanja, navedi koliko para maksimalno i da ti
nešto preporučimo.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#20 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Posted 02 March 2010 - 06:38 PM

Koje su dimenzije tocak/ram (i sta vec tu sve ima?) idealne za drumasa? (moje dimenzije su 182cm/85kg)


  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users