Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2936 odgovora na ovu temu

#2381 nikolino

nikolino
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 27 March 2019 - 03:16 PM

Ponekad se spustim Bulevarom Oslobodjenja (bivsa JNA) od trosarine do autokomande i svaki put izbrojim vozila na stazi. Juce ih je bilo najmanje 13, uglavnom je oko 15 a rekord je 25. Juce je pored 13 na bici stazi bilo parkirano i 34 auta na trotoar. E sad, dolazimo do pitanja da li je biciklisticka staza kakvu tu imamo uopste bezbedna ili je bolje bez nje. Moj zakljucak je da je daleko bezbednije bez nje. Razlog je sto pre nje niko nije parkirao na kolovoz i ja sam mogao gotovo nepromenjenom putanjom na 1m od ivicnjaka da vozim do dna. Sada bici staza daje slobodu vozacima da na nju parkiraju kola i teraju bicikliste da budu u prekrsaju i da skrecu na kolovoz. Pored toga sto su biciklisti u prekrsaju, oni su i bezbednosno ugrozeni, jer pre brzini od 20-30 na sat morate da se okrenete i pogledate ide li neko iza, pa da ispruzite ruku, a da za to vreme i pratite da neko ne izadje iz kola.

Propisan nacin voznje tom ulicom je, da biciklista vozi svojom trakom, predvidjenom za bicikliste, a kada naidje na parkiran auto, da se zaustavi, sidje sa bicikla i pregura ga trotoarom oko auta. Ali sta u slucaju kada je i trotoar zatvoren autom? Tada bi biciklista po propisu morao da se vrati unazad, ali gurajuci bicikl trotoarom, jer je u pitanju jednosmerna biciklisticka traka. Taj nacin drugim recima znaci, ne idi tom ulicom!. Policije tuda nema, ali za bilo koji i najmanji incident, ako neko pozove policiju, vozac bicikla je kriv sto vozi nepropisno. Sto se tice 34 auta koji su parkirani na trotoar, problem je sto ih pesaci obilaze upravo preko biciklisticke trake, uglavnom bez da se okrenu da vide da li ima biciklista. I oni su u prekrsaju, a biciklista snosi deo krivice ako se sudare. 

Vozaci autobusa po svaku cenu pokusavaju da stanu na stajaliste, bez obzira sto je biciklista vec na njemu. Jednom mi se desilo da vozim kroz stajaliste i autobus se zaustavlja van bici staze, jer ne moze da pridje blize od mene. Ja taman pomislim, dobro je nije bio lud da me udari, kad on otvori vrata i putnici pravo na mene. Jedan komentar je bio "E gledaj ove ludake na biciklima, ne mogu da sacekaju autobus."
To su razlozi zbog kojih mislim da biciklisticke trake na delu kolovoza nemaju nikakvu svrhu i da moraju biti izdvojene od kolovoza.


  • 0

#2382 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2019 - 07:08 PM

U NS su odvojene, pa ih zauzmu kolicima i... isto kolima - bilo parkiranim, bilo da se njima dovoze do ulaza/radnje/šta god.

 

Juče baš čoveku? koji gura kolica i izađe pred mene na semaforu da gura stazom kažem "mora li biciklističkom?" Odgovara sa: "naravno" - mrtav hladan.  :)  Rek'o "svaka čast majstore!".  Uglavnom vozim kolovozom.  :)


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2383 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 28 March 2019 - 01:50 PM

Imaju svrhu biciklističke trake ali tu u BG imaš tek na dva mesta i vozačima su čudne i moraju da nauče da ih poštuju

Znaci ako se auto zaustavio na bici traci to nije isto kao zaustavljanje na nepropisnom mestu već je to teži prekršaj.
U ostalom siguran sam da apsolutno niko nije kažnjen za nepoštovanje bici trake, staze i bilo čega u vezi sa biciklom...
E zato je tako kako jeste.

Zbog svega toga ja isključivo kolovozom idem jer se tu osećam najbezbednije.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 4

#2384 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 March 2019 - 06:58 PM

"U ostalom siguran sam da apsolutno niko nije kažnjen za nepoštovanje bici trake, staze i bilo čega u vezi sa biciklom."

Ни због гомиле других саобраћајних прекршака. Што је најгоре, оних свакодневних и најгорих - паркирања на тротоарима, непропуштања пешака на прелазима, одузимања предности, коришћења телефона и пушења у току вожње, као и проласка на црвено.

 

А оно што се не санкционише аутоматски се подржава и то од стране полиције, инспекције и највише власти.

Иначе, проблем са трајама није само у томе што су уз десну ивицу коловоза која је редовно оштећена и препуна шахтова, чиме се ефективна ширина смањује на 20ак цм и то у најбољем случају. Кога занима, ево моје вожње по бициклистичкој траци на Бањици. Без паркираних аутомобила (у самој траци), али са пуно проблема, наравно:

 


  • 0

#2385 Dstamenkovic90

Dstamenkovic90
  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts

Postavljeno 29 March 2019 - 12:41 AM

Mene zamalo oko 21h da pokupi lik na pešačkom na raskrsnici Omladinskih Brigada i Milutina Milankovića, sa desne strane ulice u pravcu ka J. Gagarinu.

Na semaforu crveno za pešake, sa moje leve strane u M. Milankovics u tri trake zaustavljena vozila, četvrta prazna čak se ne vidi ni da ima auto u traci. Samo sam vratio pogled na semafor, pali se zeleno za pešake i ja krećem, i čujem da neko svira. Na polovini trake sam spazio i nekako se sklonih, i iza mene je proleteo lik sa preko 50 sigurno, a mozda i mnoogo vise. Ne znam ni kako sam se sklonio, ni gde se je provukao. Užas. Toliko je isao brzo da sam samo video, mislim, da je neki beli auto, a model tek nije bilo šanse da vidim.

Nejasno mi je kako je smeo da uleteti u raskrsnicu kad su u tom trenutku kretala vozila u traci ka Juriju Gagarinu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

#2386 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 29 March 2019 - 11:27 AM

Toliko je isao brzo da sam samo video, mislim, da je neki beli auto, a model tek nije bilo šanse da vidim.

 

Beli su najopasniji :).


  • 0
Pozdrav

#2387 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 19 April 2019 - 01:35 PM

https://www.youtube....h?v=fO1pZgQroy4


  • 2

#2388 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 15 June 2019 - 07:35 AM

Pre neki dan vozim lezerno po ruiniranom putu, nema para za opravku,zato sto se prave kruzni tokovi, ivice puta izgledaju kao velika zupcasta letva,ali moze da se skrene u desno ,na pola metra makadama ali on nije predvidjen za voznju, pod uslovom da pazis na kom delu se sklanjas jer su negde vertikalne ivice i  15 cm.Kad odjednom iza mene krstarica pustila brodsku sirenu,cujem ja ide stotku,a u suret nam ide automobil.  Znaci ta sirena znaci-sklanjaj se ide jaci ood tebe poznato mi to. Ja dignem levu ruku i spustim i pokazem dlanom -USPORI - kad on udje mi u makazice pa nije bio udaljen vise od pola metra,usporio je u medjuvremenu i vidim ja da ni to mu nije dosta nego skrece prednjim krajem  i silazi s puta s namerom da me izgura ,normalno kada mi se zadnji tocak priblizio na opasnu blizinu sve vise i vise sam skretao u desno(na kraju na travu)  da ne bih otisao bogu na istinu,i tako desetak sekundi i doda on gas i ode. Ja nisam stigao ni da se uplasim,ali trezveno razmisljajuci to je pokusaj ubitsva. Jedino sam mogao glasno da prekomentarisem -dabogda njegovo dete bilo u mojoj situaciji.

 

Ovo mi se isto cesto desava- da auto prodje velikom brzinom pored mene bez usporavanja a u susret mu dolazi drugi auto. Pa sada je ne mogu da shvatim da neko moze da bude bas takva skotina. Ajde sto mi ulazis u makaze,ali  neka bar uspori. Nekultura na svakom koraku. 

 

Jos nesto . Policiju veoma retko vidjam na regionalnim putevima sa radarom. Zauzeti su na magistralnim putevima. Toliko o tome koliko misle o bezbednosti svojih gradjana. 


  • 0

#2389 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14613 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 02:21 AM

Naprave biciklisticke staze razdvojene od motornog saobracaja i kao rezultat vise ljudi pocne da vozi bicikl.

 


  • 2

#2390 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 03:56 AM

I sada sta znaci ovaj video? Sta je pisac hteo time da kaze? Da malo zeeki?
  • 0

#2391 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14613 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 04:26 PM

@mirek200   Nema veze sa tobom. Video je nastavak price o tome da li u gradu biciklisticke staze trebaju biti fizicki odvojene od motornog saobracaja, bilo je o tome reci u drugoj temi o transportnim biciklima. Evo postavicu i video London pre fizicki odvojenih biciklistickih staza pa posle, mozda ti bude jasno.

 


  • 3

#2392 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 June 2019 - 06:13 PM

Nema veze sa tobom nego sa mnom, a diskusija se odnosi na resenje za BG

 

Ovo je super resenje, ali to U BG nece da bude nikad, zato sam ja rekao da je bolje da budu obelezene trake na kolovozu jer to realno mogu da naprave za razliku od tog "autoputa"


  • 1

#2393 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 06:38 PM

Naprave biciklisticke staze razdvojene od motornog saobracaja i kao rezultat vise ljudi pocne da vozi bicikl.

7:36 na prvom klipu: If you build it, they will come

 

 

...ali to U BG nece da bude nikad,..

naravno da hoce. Samo da ne bude kasno pa da nema ko da vozi po njima :(


  • 0

#2394 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14613 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 07:32 PM

London pre odvajanja biciklistickih staza.

 


  • 0

#2395 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 June 2019 - 08:45 PM

7:36 na prvom klipu: If you build it, they will come
 
 
naravno da hoce. Samo da ne bude kasno pa da nema ko da vozi po njima :(

Ja bi voleo to da vidim, ali ako ih budu pravili ovako kako ih prave (po trotoarima) siguran sam da to nece biti nikad.
tako da mislim da bi bio jako dobar pocetak da se pocne obelezavati prvo deo kolovoza jer to bi onda jednog dana moglo dovesti do fizicki odvojenog dela kolovoza za bicikliste.


  • 0

#2396 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14613 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 01:35 AM

Napravice nam nasa braca Kinezi.

 


  • 0

#2397 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 17 June 2019 - 07:49 AM

Nemačka ima mnogo biciklističkih staza ali njih upotrevljaavaju više ljudi sa električnim biciklama i city bike-ovima. Drumaši su većinom na kolovozu. Retko ovde ko vozi uz ivicu, većinom su na 1m od ivice. Obilazi se skoro skroz drugom trakom i ako to ne mogu da urade ne obilaze dok se stvori situacija za obilazak. Da li je to poštovanje ili ne ne znam. Ja sam više pod utiskom da će u slučaju nesreće vozači mot. vozila to skupo platiti.

Sent from SM-N9005
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#2398 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 June 2019 - 08:16 AM

Nemačka ima mnogo biciklističkih staza ali njih upotrevljaavaju više ljudi sa električnim biciklama i city bike-ovima. Drumaši su većinom na kolovozu. Retko ovde ko vozi uz ivicu, većinom su na 1m od ivice. Obilazi se skoro skroz drugom trakom i ako to ne mogu da urade ne obilaze dok se stvori situacija za obilazak. Da li je to poštovanje ili ne ne znam. Ja sam više pod utiskom da će u slučaju nesreće vozači mot. vozila to skupo platiti.

Sent from SM-N9005

 

Tamo gde sam ja bio: ljudi su jednostavno opušteni i normalni. Sve ostalo proizilazi odatle.

 

Shvatiš koliko su ljudi kod nas prsli, tek kad se vratiš sa dužeg boravka napolju.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2399 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 June 2019 - 08:41 AM

Дужег боравка?Ја бих рекао да је на сваких недељу дана ван Србије потребно месец дана да се човек опасуљи и схвати где се вратио. Ако летујеш десетак недеља ван овога опасуљићеш се таман пред следећи одлазак, па ћеш живот у Србији проводити у стању сталне неверице и кратког споја. Што се Немаца тиче, можда је тако у Немачкој, али кад дођу на Балкан многи нису баш толико пажљиви. Рецимо, у Словенији су неки пролазили поред мене, без преласка у другу траку. Није баш да су ме угрожавали, али није ни да су чекали или скроз обилазили. Опет, у Истри се често дешава то чекање иза мене (па ми још праве нервозу :)).  Мислим да зависи и од пута. Возачи имају неку своју перцепцију о томе где им је у реду да виде бициклисте и онда су ок, али тамо где они сматрају да треба да буде мотопут ствари су другачије. Наравно, за пуно српских возача сваки сокак треба да буде мотопут. Уосталом, за однос према бициклистима довољно је отићи на Аду и гледати како стоке шеткају по бициклистичкој стази. То је огледало менталитета. Исто као и они који возе бицикле по унутрашњем кругу, где је забрањено и где стварно нема ни места.


  • 1

#2400 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 11:28 AM

Ovde kazu-batica se sam bacio pod auto,i jos mu poveruju,kao, sta ima biciklista da trazi na kolovozu,samo smeta.Em losi putevi,em traktori,em kombajni,em svadbe, em biciki, 

 

 

Што се Немаца тиче, можда је тако у Немачкој, али кад дођу на Балкан многи нису баш толико пажљиви. Рецимо, у Словенији су неки пролазили поред мене, без преласка у другу траку. Није баш да су ме угрожавали, али није ни да су чекали или скроз обилазили.

 Da  to nisu isti takvi Nemci kao oni sto su ubili Sabana.

 

Ja kada se vratim sa voznje uvek sam sretan-ZATO STO SAM SE ZIV I U KOMADU VRATIO.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika