Jump to content


Fotografije

Shimano Di2 i MTB


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
17 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 December 2009 - 05:31 PM

Dura ace je vec "elektriziran", ali evo i jos malo poslastica za ljubitelje elektronike - ona stize i u MTB.
Vec je "skockan" MTB prototip i sklopljen bajk sa 2x10 opcijom i elektronskim menjacima...po svemu sudeci - ubrzo mozemo ocekivati na UCI takmicenjima "pit stop-ove" za dopune baterija ;)
A kako to izgleda - evo i videa. Interesantno da su "pratece" stvari na bajku KCNC varijante kao i Manitou - na jednom od njih i karbonski lancanici pogona, kao i karbonski rotori kocnica...

[youtube_embed2][/youtube_embed2]

Postavljena slika

Postavljena slika
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4284 posts

Postavljeno 08 December 2009 - 05:59 PM

Bilo je logicno da MTB dobije ono sto ima i drumas, to me ne cudi.
Ali karbonski diskovi na bajsu mi deluje kao veca ludost. Iako sam bio siguran da ce se i to desiti opet sam iznenadjen. Opste poznata stvar iz auto-moto sporta je da karbonski kocioni diskovi lose (citaj ocajno) koce kada su hladni. A to "hladni" znaci bar do 200-300 stepeni. Sto je glavni razlog sto nisu nasli primenu na putnickim pa cak ni na sportskim automobilima. Kako ce se to resiti zivo me interesuje. Da li nekim posebnim vrstama kocionih plocica ili necim drugim, ne znam. U glavnom, bice interesantno :wink: .
  • 0
.

#3 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 08 December 2009 - 06:03 PM

Koliko sam ja shvatio ovo je ustvari Dura Ace elektronac prepakovan na mtb bajs? nista bez drumaša :D
  • 0

#4 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 08 December 2009 - 06:04 PM

Prednji menjac se cuje kao Robocop : zzzzz zzz zz, jos samo da kaze:Thank you for your cooperation :D !Svidelo mi se sto prednji i zadnji menjac komuniciraju pa se prednji prilagodjava zadnjem kako ne bi bilo kontakta lanac-kavez dok se vozi.
  • 0

#5 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 December 2009 - 07:09 PM

samo koliko je otporna sva ta elektronika na udarce, vodu i sve te stvari koje dođu kao normalno na mtb-u? :?
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#6 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 09 December 2009 - 01:14 PM

samo koliko je otporna sva ta elektronika na udarce, vodu i sve te stvari koje dođu kao normalno na mtb-u? :?

Moze se to napraviti da bude otporno, samo me brine koliko ce da kosta... Da ne smisle da stave bateriju koja ne moze da se menja, kao na Polar speed senzoru (bas mi pomaze sto je vodootporan - hermeticki zatvoren, kad posle godinu dana mogu da ga bacim #-o
  • 0

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 09 December 2009 - 01:21 PM

Kakav besmisao! Ovo ima svrhe na kolima/motorima gde je lakše i brže pritisnuti dugme nego napraviti koordinisan pokret rukama/nogama ali koja je razlika između pritiskanja dugmeta na kutiji i pritiskanja polugice na istoj takvoj kutiji? Treba ti 2 kg više sile na palcu? :mrgreen:

Samo da vidimo ko će prvi da ispozeriše svojim novim menjačima :twisted:
  • 0

#8 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 09 December 2009 - 01:36 PM

Kakav besmisao! Ovo ima svrhe na kolima/motorima gde je lakše i brže pritisnuti dugme nego napraviti koordinisan pokret rukama/nogama ali koja je razlika između pritiskanja dugmeta na kutiji i pritiskanja polugice na istoj takvoj kutiji? Treba ti 2 kg više sile na palcu? :mrgreen:

Samo da vidimo ko će prvi da ispozeriše svojim novim menjačima :twisted:

Ovo bi bilo super na bajkovima za klince (oni sa brzinama naravno). No, zbog cene to nece biti vidjeno jos dugo na decijim biciklovima, pa za moju decu to nece biti aktuelno. A da li ima smisla na XTR ili XT nivou? Ne znam, nisam probao. Nekada su programatori na ves masinama bili mehanicki a danas svaka ima mikrokontroler. Na Jugu sam mogao sve da rastavima, sastavim, popravim. Na danasnjim automobilima sve sama elektronika, koju i ako znas ne mozes mnogo da popravljas, jer nemas delove, SW, itd.
Drugim recima, nije neophodno, ali je zgodnije. Imam utisak da ce tako biti i sa biciklovima, samo neznam kojim tempom ce to da prodre i postane norma.
  • 0

#9 Brada

Brada
  • Members
  • PipPipPip
  • 72 posts

Postavljeno 09 December 2009 - 02:20 PM

Razumeo sam da je baterija zamenjiva ali da joj je vek toliko dug da je dugovečnija od prosečnog bicikliste.Kažu i da je poenta elektronskog menjanja brzina u otpornosti na blato kišu travu,iskrivljenu kuku menjača...jer procesor i motor rade korekciju.
  • 0

#10 sogli

sogli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 403 posts
  • LocationGornji Milanovac

Postavljeno 09 December 2009 - 03:31 PM

Ja koliko znam, baterija na polar senzorima može da se promeni.
  • 0
Nemanja Glisic

#11 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 10 December 2009 - 06:30 AM

Ja koliko znam, baterija na polar senzorima može da se promeni.

Neki mogu (uglavnom oni sto dolaze sa modelima koji idu na ruku), a oni sto idu uz CS200 ne mogu #-o
  • 0

#12 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 10 December 2009 - 07:58 AM

Ja koliko znam, baterija na polar senzorima može da se promeni.

Daću ti ja 2 senzora da mi promeniš baterije :mrgreen:
  • 0

#13 sogli

sogli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 403 posts
  • LocationGornji Milanovac

Postavljeno 10 December 2009 - 02:30 PM

A ti imas CS seriju, za nju nisam siguran, ali na S seriji moze, ide baterije CR2032
  • 0
Nemanja Glisic

#14 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 10 December 2009 - 09:11 PM

Opste poznata stvar iz auto-moto sporta je da karbonski kocioni diskovi lose (citaj ocajno) koce kada su hladni. A to "hladni" znaci bar do 200-300 stepeni. Sto je glavni razlog sto nisu nasli primenu na putnickim pa cak ni na sportskim automobilima. Kako ce se to resiti zivo me interesuje. Da li nekim posebnim vrstama kocionih plocica ili necim drugim, ne znam. U glavnom, bice interesantno :wink: .


Mislim da si lose informisan sto se tice carbon-ceramic disk kocnica na sportskim i trkackim masinama.
Nemaju primenu na putnickim autima zbog cene i prakticne neupotrebljivosti(jer nema potrebe za takve kocnice), a svaki ozbiljniji sportski automobil neki u seriskoj neki u opcionoj varijanti imaju carbon-ceramic disk kocnice (Porsche GT3,CGT,GT2,Turbo; Ferrari F430 CS ; Lambo itd itd)

Po meni je ovaj elektro sistem sa baterijama glupost.
Bolje bi bilo sa dinamom u glavama od tockova ili osovini srednjeg pogona.
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#15 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4284 posts

Postavljeno 10 December 2009 - 10:14 PM

Sto opet ne znaci da ti diskovi koce dobro kada su hladni :wink: .
Zivo me interesuje kojom to brzinom moras da se kreces biciklom pa da klasicni diskovi ne mogu da te zaustave vec je potreban karbon?
  • 0
.

#16 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 10 December 2009 - 10:22 PM

Hajde da se slozimo da je karbon-keramika bolja za kocnice od metala,takodje je Di2 Shimano bolji od mehanike ali koliko bolji i da li to vredi kupiti kao rekreativac ili takmicar ili kao takmicar koji ima jake sponzore pa mu oni kupe jer misle da ce ulozeno vratiti svojim rezultatima.Karbon-keramika je bolja od metala,laksa zbog karbona a otporna na visoku temperaturu i habanje zbog keramike.Sto se tiche diskova na biciklama mislim da je u pitanju samo tezina...
  • 0

#17 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 December 2009 - 11:53 PM

takodje je Di2 Shimano bolji od mehanike ali koliko bolji i da li to vredi kupiti kao rekreativac ili takmicar ili kao takmicar koji ima jake sponzore pa mu oni kupe jer misle da ce ulozeno vratiti svojim rezultatima


Pa sad prvo je pitanje da li je bolji, sem krajnje demonstrativne prilike da ga probam na sajmu , druge ozbiljne za bilo kakvu ocenu imao licno nisam, ali ljudi koji su ga nesto intimnije drndali nisu bas odusevljeni njime ... Ima solidan broj prijava skakanja zadnjeg menjaca sa sajbne na sajbnu (iz cista mira) kao i vracanja istog u pocetni polozaj (najmanje sajbna) iako je baterija citava ...
  • 0
Postavljena slika

#18 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 11 December 2009 - 02:18 AM

Nemaju primenu na putnickim autima zbog cene i prakticne neupotrebljivosti(jer nema potrebe za takve kocnice)

A Audi RS6 Avant, porodični karavan :mrgreen:? Sa 570KS i 2 tone veoma su potrebne :D.
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika