Review: XT SL-M770 shifteri
#1
Postavljeno 02 November 2009 - 11:31 AM
Odmah posle prvog saltanja se itekako oseti razlika (u mom slucaju u odnosu na sram attack shiftere). Fizicki su relativno malih dimenzija (ako se skine indicator brzina). Za pohvalu je i data mogucnost pomeranja tela shiftera u odnosu na “clamp”. Tako se pozicija shiftera moze fino uklopiti u odnosu na rucicu kocnice. Donja rucica je od aluminijuma a gornja od metala prekrivena plastikom. Rucice skoro da nemaju nikakav “play” sto je za pohvalu.
Razocarenje predstavlja donji deo kucista koji je od plastike. I sama preciznost izrade donjeg dela nije na zadovoljavajucem nivou.
Cista kozmetika je i iluzija masivne osovine koja drzi rucicu za “upshift”. To je zabravo tanak limcic ispod koga je, predpostavljam, sraf.
Indikator brzina se skida lako: odvrnu se dva srafa i rotira se levi u levo, desni u desno. Nikako vuci na gore jer ce se polomiti. Na novonastalu “rupu” se stavi poklopac koji se skine za zadnjeg dela indikatora brzina. U mom slucaju poklopac ne naleze 100%. tako da postoji mogucnost lakog ulaska prasine i ostalih stvari direktno u mehanizam shiftera.
Iako postoji mogucnost vracanja brzina na 2 nacina: kaziprstom (karakteristicno pretezno za shimano) ili palcem (karakteristicno za sram), rad rucice je razlicit. Naime, lakse je brzinu vratiti kaziprstom, dok se kod vracanja palcem oseca veci otpor. Rad rucice za “upshift” je po meni odlican. Vrlo mali otpor, relativno kratak hod, osecaj da se brzina stvarno promenila odlican.
Sve sto sam naveo po meni i nisu neki ozbiljni nedostaci (osim sto kuciste nije celo od aluminijuma). Mislim da vrede datih para i da se zauzvrat dobije pouzdan shifter.
P.S. Neke stvari koje su opste poznate nisam navodio (tezina, multi upshift..). Trudio sam se da napisem stvari koje proucavanjem preko neta nisam uspeo da saznam.
#2
Postavljeno 02 November 2009 - 07:49 PM
Ovo je jako korisna informacija...Na novonastalu “rupu” se stavi poklopac koji se skine za zadnjeg dela indikatora brzina. U mom slucaju poklopac ne naleze 100%. tako da postoji mogucnost lakog ulaska prasine i ostalih stvari direktno u mehanizam shiftera.
Vidim da može i položaj šiftera da se doteruje kada se skine indikator
#4
Postavljeno 02 November 2009 - 09:18 PM
#6
Postavljeno 02 November 2009 - 09:36 PM
Indikatore mislim da su najvise napravili da se skidaju zbog mogucnosti stavljanja (pomeranja) celog shiftera ispod rucice kocnice, tako da ti sve bude tu, tj. da nemas potrebu da pomeras dlan kako bi palcem shiftao dok vozis. Sve zavisi od velicine sake, odnosno duzine prstiju.
Indikatori stvarno nisu neophodni. U voznji se i nema bas vremena da se gleda i mozga koja je brzina, vec se po osecaju shifta, ako bas zapinje ne interesuje te koja je brzina, vec shiftas dok ti ne "legne" za dalje pedalanje. Stvar navike.
#7
Postavljeno 02 November 2009 - 09:47 PM
...ako bas zapinje ne interesuje te koja je brzina, vec shiftas dok ti ne "legne" za dalje pedalanje. Stvar navike.
Upravo to, citas mi misli!
#8
Postavljeno 02 November 2009 - 11:01 PM
Sram X-9 i X-0 triggeri takođe nemaju indikatore.
Drumske grupe (jači modeli) uopšte nemaju indikatore.
Dobro dođe da je ručica što manja na kormanu.
Bez indikatora može da se namontira "i sa druge strane" ručice kočnice.
#10
Postavljeno 03 November 2009 - 12:53 PM
Ne vozim MTB (i nemam nameru ) ali zasto bi neko uopste skidao indikator brzina?
Indikatori mogu da se skidaju da bi se mogao promenuti redosled shiftera i kocnica (sem i da se skine po koji gram).
Nekada davno, dok su kocnice bile kilave, bilo je potrebno kociti svim prstima. Zatim sa dva prsta sa V-brakes. U to vreme je bilo logicno da je kocnica uz grip, a sifter posle kocnice. Na danasnjim hidraulicnim kocnicama, koristi se samo kaziprst. Da bi rucica kocnice bila naspram kaziprsta, treba pomeriti kocnicu dalje od gripa (prema sredini kormana). Ako shifter ostane sa leve strane kocnice, bice predaleko za upotrebu. Zbog toga noviji sifteri podrzavaju da se namontiraju uz grip, dok je kocnica dalje, prema sredini kormana. Kada je namontiran indikator brzina, to je neizvodljivo...
#11
Postavljeno 17 October 2011 - 12:19 PM
. Snimak se odnosi na savrsenstvo
XTR m952 ali u se usput vidi i rezultat pomenute modifikacije.
#14
Postavljeno 21 October 2011 - 07:42 AM
Slažem se! Po mom mišljenju i iskustvu, X9 je daleko bolji od XT-a!
Verujem da su X9 sifteri bolji, iako nikad nisam priliku da ih koristim. Ja nisam presao na SRAM iz razloga sto trenutni drivetrain funkcionise savrseno, sto se i vidi sa snimka. Osim toga, smatram da je XTR 952 veoma pouzdan menjac i ne zelim da ga menjam, iako ga koristim godinama.
Moja najveca zamerka za XT se odnosi na mnogo teze pomeranje poluga siftera u odnosu na obican Deore M510, na primer. Ovo se narocito odnosi na prebacivanje na najvecim lancanicima.
Pitanje: da li X9 omogucava "multi release"?
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika