Jump to content


Fotografije

Trenazer


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
265 odgovora na ovu temu

#21 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 26 October 2009 - 07:40 PM

Jedno pitanje , cime se stvara otpor pri kontrljanju valjaka tj pri voznji na tom trenzeru ?
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#22 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 26 October 2009 - 08:50 PM

Promenom prenosa, kao u pravoj voznji.
  • 0
.

#23 antiR3ality

antiR3ality
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Postavljeno 26 October 2009 - 09:08 PM

Jedno pitanje , cime se stvara otpor pri kontrljanju valjaka tj pri voznji na tom trenzeru ?

I mene ovo zanima, a bese mi glupo da pitam :)

Promenom prenosa, kao u pravoj voznji.


Dakle u pravoj voznji se otpor stvara zbog promene prenosa?!?! :shock: :shock: :-k [-X
Mislim da ovo nije pravi odgovor. Ako nista na trenazeru ne stvara dodatni otpor okretanju tocka bilo bi nemoguce "voziti" - trenirati jer bi se prelako okretale pedale. Cekamo da Djordje da odgovor. A mozda i kolika je investicija napraviti ovako nesto?
Pozdrav!
  • 0
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!

#24 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 26 October 2009 - 09:26 PM

I mene ovo zanima, a bese mi glupo da pitam :)

Nije glupo ne znati, glupo je ne pitati :). I mene zanima odakle otpor, pošto definitivno sam valjak mora da pruža neki inicijalni otpor, a on se posle finije šteluje izborom brzina.
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#25 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 26 October 2009 - 09:43 PM

Podignite zadnji tocak i vrtite pedale u razlicitim stepenima prenosa. Lako cete videti da u "prvoj" brzini otpora skoro da nema pa polako menjajte prenose i videcete o cemu pricam.
Sigurno je da sa ovakvim valjkom nema toliko jakog otpora kao sa nekim magnetnim ali je i to dovoljno za pola sata voznje.
  • 0
.

#26 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 26 October 2009 - 09:44 PM

Ja mislim da je "jedina" razlika između valjaka i vožnje napolju otpor vazduha (i otpor u ležajevima pomoću kojih se okreću valjci, ali on je zanemarljiv u odnosu na otpor koji pruža vetar/vazduh). Okrenite bike naopako, i vrtite pedale (rukom) na prazno - mnogo je lakše vrteti u najnižem stepenu prenosa (najmanjoj brzini) nego u najvišem (najveća brzina).

To je "logičko" objašnjenje.

"Fizičko" objašnjenje bi bilo da ti jednu vrstu energije (pedalanje) pretvaraš u drugu vrstu energije (brzina okretanja točka - kinetička energija E=(m x V^2)/2 ).

U prevodu, što brže hoćeš da okrećeš točak treba ti veća energija :)

Al' sam se nalupao :P

p.s. Preteče me Žare :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#27 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 26 October 2009 - 09:47 PM

Promenom prenosa, kao u pravoj voznji.


Dakle u pravoj voznji se otpor stvara zbog promene prenosa?!?! :shock: :shock: :-k [-X

Vozi na ravnom 15 km/h 39/25 pa promeni na 53/12 i dalje na 15 km/h. Sta se promenilo? Otpor puta, kotrljanja, vetra sigurno nije. A ti zapinjes iz sve snage :wink: .
  • 0
.

#28 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 October 2009 - 09:49 PM

Valjci(voznja na njima) simuliraju osecaj prave voznje i nemaju dodatni otpor dok voznja uz pomoc trenazera nije toliko realna kao kod valjaka ali postoji podesavanje otpora.

Linkovi govore bolje od 'iljadu reci...

Valjci
... re=related

Trenazer
... re=related

EXTRA forica
http://www.youtube.com/watch?v=xDjQr5IqBr4
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#29 stdjordje

stdjordje
  • Members
  • Pip
  • 14 posts
  • LocationNis

Postavljeno 26 October 2009 - 11:03 PM

Ovako, otpor na mom trenazeru stvaraju vise stvari. Prvo to je tezina same bicikle i mene sa njom na valjcima pri cemu se stvara trenje, drugo je optor sto stvaraju lageri, a trece je itakako opterecenje koje stvaram menjanjem brzina.
Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.
Kada sam dosao na ideju da pravim trenazer, odlucio sam se da modifijujem klasicnu varijantu sa valjcima i trenazera koji ima fixiran zadnji deo, tako da mi je pala ova ideja na pamet, i uopste nije ispalo lose.
  • 0

#30 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 October 2009 - 02:11 AM

Otpor na valjcima prave najvise gume i sama tezina valjka.
  • 0

#31 antiR3ality

antiR3ality
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Postavljeno 27 October 2009 - 01:14 PM

Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.

Otpor na valjcima prave najvise gume i sama tezina valjka.


Nisam to tako zamisljao, pa sam iznenedjen. Verujem ja vama momci, al dok ne probam [-( [-( [-( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Djole i onako nisi castio za "upgrade". Spremi neko tamno niksicko, pa se javi :mrgreen: n:anim_49
Uzdravlje!
  • 0
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!

#32 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 27 October 2009 - 06:13 PM

Ovako, otpor na mom trenazeru stvaraju vise stvari. Prvo to je tezina same bicikle i mene sa njom na valjcima pri cemu se stvara trenje, drugo je optor sto stvaraju lageri, a trece je itakako opterecenje koje stvaram menjanjem brzina.
Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.
Kada sam dosao na ideju da pravim trenazer, odlucio sam se da modifijujem klasicnu varijantu sa valjcima i trenazera koji ima fixiran zadnji deo, tako da mi je pala ova ideja na pamet, i uopste nije ispalo lose.


Znaci , otpor guma (koji je ako su slikovi izuzetno mali <20W na vecim brzinama >40km/h)
Otpor lagera ? Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ? Da li tu racunas i otpor lagera u tocku ?
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#33 Grux

Grux
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationLeskovac + DST

Postavljeno 27 October 2009 - 07:03 PM

Otpori koji su ovde prisutni su otpor unutar osovine bicikle, između lanca i zupčanika, otpor lagera u valjku i otpor između gume i valjaka koji zavisi od težine kojom guma pritiska valjke. Veća masa (težina kako većina kaže, ali pogrešno) i veći poluprečnik točka i valjaka čini samo otpor ubrzavanju do željene brzine, nakon dostizanja zeljene brzine njihov uticaj se gubi i sva snaga se troši na savlađivanje sila otpora (guma-valjak, lageri u valjku, osovina točka, trenja lanac-zupčanici). Svaka promena brzine stvara dodatni otpor.
Kako prenos na bicickli stvara otpor? Što je veći prenos, teže se pedala, ali se dostiže i veća brzina okretanja točka. Na većim brzinama trenje znatno raste u osovini točka pa i u osovini valjaka trenažera i zato je potrebno trošiti više energije da bi se ti otpori savladavali i brzina održala konstantnom.
Radi se o najobičnijem zakonu inercije koji je ometen ovim silama otpora. Zavrtite rukom valjak ili točak i on će sam od sebe stati posle izvesnog vremena upravo zbog postojanja tog otpora.
U pravoj vožnji, otpor vazduha je kralj svih otpora i prilično je veći od ovih ostalih. Na trenažeru ćete sigurno moći da postignete veće brzine nego u pravoj vožnji, naravno ako je otpor kotrljanja valjaka približan otprou kotrljanja na putu.
  • 0

#34 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 27 October 2009 - 09:32 PM

U pravoj vožnji, otpor vazduha je kralj svih otpora i prilično je veći od ovih ostalih. Na trenažeru ćete sigurno moći da postignete veće brzine nego u pravoj vožnji, naravno ako je otpor kotrljanja valjaka približan otprou kotrljanja na putu.


Teško da je na usponu od 20% "kralj" otpora vazduh...
  • 0

#35 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 27 October 2009 - 10:00 PM

Ovaj trenazer , barem koliko sam video sa tih slika , nema cime da generise otpor pri kotrljanju.
Otpor gume,lagera , lanca i lancanika su bezazleno mali da bi se ubrajali ili osetili.

Neko je okacio sliku Cycleops-ovog trenazer , igrom slucaja imam slican (Fluid^2) .
Obicno se koristi magnet (Neodymium),Fluid ili vrsta vazdusne elise koja generise otpor.
Nista od slicnog ne vidim na slikama a sumnjam da su magneti implementirani unutar valjaka da generisu otpor ;)

p.s.Zupcanici na vecem broju bicikala ne postoje , to sto vecina naziva zupcanicima to su lancanici ;)
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#36 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 27 October 2009 - 10:09 PM

Grux je lepo i najprostije ispricao pricu o otporima. Ko nece da veruje njegova stvar, neka sedne na ovakav trenazer pa neka vidi da li ce da vrti pedale bez ikakvog napora. To sto neko nesto ne zna ili ne razume ne znaci da je to nemoguce :wink: .
  • 0
.

#37 Grux

Grux
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationLeskovac + DST

Postavljeno 27 October 2009 - 10:38 PM

Teško da je na usponu od 20% "kralj" otpora vazduh...


Dobra primedba, to nisam uzeo u obzir, ali gravitacija i nije prava sila otpora. Sila otpora se javlja kada se telo kreće kroz sredinu (isto važi i za trenje), a gravitacija deluje neumorno i kada se stoji na iskošenom tlu.
Gravitaciju treba neprekidno savlađivati prlikom penjanja uzbrdo, dok na tenažeru kada ubrzaš točak i valjke onda se gubi sila koju trošiš na ubrzavanje i ostaje samo borba protiv trenja u ležajevima. A ako nagneš trenažer i probaš da motaš promene neće biti jer je bicikl fiksiran i ne kreće se uzbrdo, tj. ne bori se protiv gravitacije.
Ipak se kod ovog trenažera sve svodi na trenje, što u valjcima, što u osovini točka.

Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ?


Otpora i trenja ima svuda i osnovna osobina tih sila je da se drastično povećavaju sa porastom brzine.

Ovaj trenazer , barem koliko sam video sa tih slika , nema cime da generise otpor pri kotrljanju.
Otpor gume,lagera , lanca i lancanika su bezazleno mali da bi se ubrajali ili osetili.


Po tebi, možemo zamotati par puta i ostaviti točak tako da se vrti u nedogled!?
stdjordje, brzo u zavod za patente, napravio si perpetuum mobile!!!

p.s.Zupcanici na vecem broju bicikala ne postoje , to sto vecina naziva zupcanicima to su lancanici


Ipak, razumeo si šta je u pitanju. ;)
  • 0

#38 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 28 October 2009 - 12:09 AM

MarkoFQ je napisao:Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ?


Otpora i trenja ima svuda i osnovna osobina tih sila je da se drastično povećavaju sa porastom brzine.


Ne vidim kako se tvoj odgovor odnosi na moje pitanje ?

Po tebi, možemo zamotati par puta i ostaviti točak tako da se vrti u nedogled!?
stdjordje, brzo u zavod za patente, napravio si perpetuum mobile!!!


Ako je vama dovoljan otpor koji se javlja u lezajevima i trenje i otpor izmedju gume i valjaka , svaka vam cast ;)
Ocigledno da niste vozili ili probali "pravi" trenazer.
Bas me interesuje koliki otpor pravi na 30km/h a koliki na 40km/h(ako neko ima power meter da izmeri)
Postavljena slika

p.s. Konkretno cycleops fluid^2 , pored generatora otpora sadrzi i 2 lezaja.
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#39 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 October 2009 - 12:44 AM

Orpor u lagerima je toliko zanemarljiv da ga uopste nebi svrstavao pod otpor. Lageri sluze kako bi se otpor sveo na minimum, a ovde se prica o opterecenju. Sa druge strane vecina vas juri tockove sa industriskim lagerima, iz razloga sto bolje okrecu ili sto ih je lekar prepisao pa mora :D
  • 0

#40 petrovicivan

petrovicivan
  • Members
  • PipPipPip
  • 123 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 October 2009 - 05:53 AM

ODLICNO =D>
Koliko je stabilna konstrukcija,mislim na fiksiranje vile...zadnji tocak seta po valjcima a posto je viljuska fiksirana pri naglim pokretima(npr. silazak sa bicikla)moze doci do ostecenja vile?
Gde si nabavio materijal(valjke i drzace valjaka),kolika je suma na kraju?
Kako se ponasaju valjci,biciklo,konstrukcija,...sljaka li sve ok ili nesto zeza?
Planiram sebi nesto ovako pa zato davim :oops:

I Tacx ima sličan model
http://www.teamcycli...ic_P9626C11.cfm
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika