Jump to content


Fotografije

Trenazer


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
265 odgovora na ovu temu

#261 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2404 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 13 May 2021 - 10:46 PM

1. Ima li smisla kao prvi trenazer da uzimam direct drive ili krenuti sa necim osnovnijim? Potrebe su iskljucivo radi treninga i kondicije, ne bih vozio ceo dan na njemu. Sat-dva maksimum.
2. Buka nebitna
3. Ventilator sa buvljaka ili neki smart?
4. Nisam probao Zwift i slicno - mozda mi bude i to interesantno, pa je bonus ako ima podrsku za to.
5. Modele sa valjcima za oba tocka bih izbegao jer mislim da nisu kompatibilni sa pogonom na prednjem tocku.

Vrlo malo sam istrazivao, ali imam utisak da manje znam sta mi treba nego na pocetku potrage. Direct drive deluje kao najbolje resenje jer ne moram da se smaram sa promenom guma i slicno, ali nisam siguran da mi je potrebno nesto toliko skupo za prvi trenazer. Wahoo Kickr npr znam da je kompatibilan sa mojim bajsem, Tacx Neo isto.
  • 0

#262 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 507 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 May 2021 - 05:48 AM

Uzeo sam DD kao prvi trenažer, prvenstveno zbog buke. Ako uzimaš, obrati pažnju da smart trenažer nije isto što i interactive. Postoje neki stariji modeli koji jesu smart (šalju podatke o tome koliko jako voziš), ali nisu interactive (zwift ili neka druga aplikacija ne mogu da menjaju otpor). Ako uzimaš DD, uzmi interactive. Većina wheel-on su ili potpuno glupi ili su smart ali nisu interactive (ima i interactive ali cenom su bliski DD).
Ako sam dobro video, imaš powermeter pedale tako da bi Zwift mogao sa bilo kog trenažera da dobije info koliko jako voziš. Sa non-interactive verzijom, trenažer ne bi promenio otpor kad naiđeš na brdo ili kad prestane uzbrdica. Takođe, kad radiš intervale, sam bi morao da menjaš otpor na početku/kraju intervala (ako nije velika razlika u zahtevanoj snazi, i promena brzine na biciklu će promeniti otpor).
Možda je za novčanik najbolje da uzmeš polovan wheel-on i vidiš da li je OK. Ako ne odgovara, prodaš ga za skoro iste pare. Samo je problem naći polovan za Through Axle (imaš diskove, nagađam da možda imaš i TA).
Ako trenažer koristiš retko (leti) i nije ti žao potrošnje guma, lakše/brže je staviti bicikl na wheel on varijantu. Skidanje točka i stavljanje na trenažer je malo smor. Još ako kasete nisu identično postavljene i moraš da šteluješ zadnji menjač... Blah, not fun :). Ako imaš dva bicikla i dovoljno mesta da jedan može da bude uvek montiran na trenažer, onda ovo nije problem. S druge strane, ako imaš dva bicikla sa različitim brojem brzina, moraš da menjaš kasetu na trenažeru kada stavljaš drugi bicikl. Mene je dete iznenadilo, hoće i ona na trenažer, ali njen bicikl ne može... Da je wheel-on, moglo bi da se namesti. Ovako spuštam sedište i menjam pedale na svom biciklu svaki put kad ona hoće da vozi (dok joj ne nađem drugi bicikl, ako je ne prođe volja)...

Ventilator ne mora da bude smart ali je dobro da bude sa daljinskim kada radiš duže intervale. Razlika u ceni je možda 2000 dinara, meni žao što nisam uzeo takav. Ljudi kažu da im jedan ventilator nije dovoljan, meni jeste, ali je 40cm prečnik (uglavnom kreću od 30cm). Sa dva ventilatora možeš bolje da usmeriš vazduh, ja hladim torzo i glavu, po nogama ne ide ništa, delom zato što peškir kojim štitim ram blokira protok vazduha. Drugi ventilator bi pomogao u tom smislu.

Zwift je OK, ali ja sam u zwiftu najviše koristio workouts, pa sam prestao da plaćam jer je bagovit, a programirani trening mogu da odradim i samo sa Garminom ili aplikacijom trenažera. Sa interactive trenažerom je dobra fora i da uzmeš neku svoju staru vožnju (ili kreiraš neku potpuno novu rutu) i odvezeš je virtuelno. Otpor se menja u skladu sa promenom nagiba na real-life ruti. Nije idealno, ali svaka promena je dobrodošla, treninzi u zatvorenom su prilično dosadni.
  • 2

#263 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2404 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 May 2021 - 09:28 AM

Hvala puno na iscrpnom odgovoru i objasnjenju pojmova :)

QR sistem imam pa onda za polovne wheel on ne bi trebalo da bude problem. Smart bih svakako uzimao, interactive vec ne znam ni sam da li mi treba... Slobodnog vremena imam sve manje, mozda i bude zanimljivo umesto prave voznje provozati neku virtuelnu.
Imam dva 11s bajsa, tako da ako je DD samo bih gledao da moze 11s kasetu da prihvati i valjda nece biti (puno) problema drugi bajs stavljati i skidati sa trenazera po potrebi, jer ga trenutno koristim redje dok se skroz ne oporavim.
  • 0

#264 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 507 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 May 2021 - 05:39 PM

Smart non-interactive ti ne treba ako imaš powermeter (imaš assiome, ne?).
Ili uzmi pravu stvar (smart interactive, verovatno DD) ili uzmi glupi wheel on (polovni). To je neko moje viđenje.
  • 0

#265 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2404 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 16 May 2021 - 08:04 PM

Imam assiome, da. Sve si u pravu. Verovatno ce biti obican wheel on za pocetak, razmislicu jos malo. Hvala! :)


  • 0

#266 aguanile

aguanile
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 29 December 2021 - 12:16 PM

Pozdrav,

 

kupio sam skoro polovne tacx galaxia valjke, brzo sam ukačio šta i kako, ali sve vreme dok ih vozim imam utisak blage vibracije. Detaljnijim pregledom valjaka sam primetio da bočni poklopac na valjcima, u kom se nalazi lager, ne naleže na sam cilindar kako treba. Ako posmatramo spoj poklopca i cilindra kao krug na jednom delu kruga je poklopac skroz nalegao na cilindar, dok ne drugom kraju kraju ima zazor recimo 1mm, možda i manje, ali prouzrokuje da se valjak neravnomerno okreće oko osovine. Iz nekog razloga na sva 3 valjka je taj slučaj, kao da ih je neko otvarao pa nije sklopio nazad kako treba. Možda je i neka fabrička nesavršenost ili možda model za srpsko tržište sa vernom simulacijom domaćih puteva, ako je neko imao slična iskustva sa ovim valjkom može da mi ovo potvrdi. Isti valjak ide i na Tacx Antares.

 

Video sam da su zamenski valjci prilično skupi za ono što su (oko 40$ u instranstvu parče malo debljeg pvc-a), pa sam razmišljao da okratim valjak ili poklopac tako da dobijem ravnu ivicu opet na koju bi nalegao poklopac kako treba. Ramišljao sam o raznim metodama kako ovo precizno uraditi, a da ne okratim previše, ger za drvo, ger za metal, cirkular, cnc glodalo ili strug, šmirglanje, možda laser ili water jet. Sva 3 valjka bi poravnao ovako na istu širinu. Neke preporuke bi ovde dobro došle, s tim što bih voleo pre da to mašinski precizno odradim nego ručno.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika