Shimano 2010 ekskluzivno
#1
Posted 16 October 2009 - 06:06 PM
Informacije pocinju da krecu u javnost od Novembra meseca 2009 godine, prezentacije od Februara 2010 pa nadalje....Ne bih bio XTR da medju prvima ne dam prikaz nove Shimano opreme...
A sada malo o samim serijama i novitetima:
Novi XTR sa oznakom 980 imace novi "dyna-sys" koncept koji ce obuhvatati i 2x10 i 3x10 verijante. Znaci, Shadow ( GS i SGS ) u varijanti 10 brzina i top-normal opciji, prednji menjaci se sada diferenciraju na one koji obuhvataju 2x10 i one koji obuhvataju 3x10 varijante i to top swing, bottom swing, E tip, direkt tip.
Rapid fire sifteri - levi ce biti kompatibilan i sa 2x10 i sa 3x10, dok ce desni biti za 10 brzina.
Hidraulicne kocnice ce imati "Heat management concept” sto bi znacilo da ce biti jos otpornije na toplotu i dugo kocenje. Osim XC varijante, bice promovisana i trail varijanta u ovoj grupi.
Pogoni ce ici u varijantama za 2x10 - 38-26T, 42-30T, 44-30T, 40-28T, dok ce za 3x10 biti standarna varijanta 44-32-22.
Kasete 10 brzina i u opcijama 11-32;11-34;11-36.
Lanac naravno u izvedbi za 10 brzina HG super narrow.
Nable sada pored klasicnog kopcanja QR idu i u E-thru 15mm ( prednja ) i E-thru 12mm zadnja.
Tu su naravno i tockovi od skandijuma, klasicni i sa E-thru tipom, pedale za XC ali i vec pominjanu trail varijantu.
Novi XT takodje startuje sa 3x10 varijantom kao i XTR ( nema 2x10 opcije ), dakle nece biti kao kod Sram-a 10 brzina privilegija onih najbogatijih ili onih koji su na vrhu UCI liste i imaju mocne sponzore. Shimano je ocigledno dobro sagledao situaciju i resio da ovu novu tehnologiju implementira u vise svojih serija.
Dakle ovde Shadow ide u varijanti za 3x10 brzina, prednji menjaci takodje modifikovani za napred 3 a pozadi 10, sifteri prilagodjeni ovim prenosima, pogon takodje prilagodjen desetofazu - 44-32-22, kasete sa opcijama 11-32; 11-34; 11-36, lanac takodje u izvedbi za 10 brzina.
U opciji ostaje naravno i set za 9 brzina, koji ce se paralelno proizvoditi sa novim sistemom.
Novi SLX dobija kao i XT varijanta 3x10 brzina i sve ostale komponente se nizu kao i kod XT grupacije ( sifteri menjaci itd. ). Takodje, u opciji ostaje i 3x9 set.
Bitno je napomenuti da i XT i SLX dobijaju "prinove", a da ce se njihov sistem 3x9 prodavati i dalje, dakle kada kazem "nov" mislim na deo za 3x10, 3x9 ostaje naravno i dalje u upotrebi. To ce u buducnosti davati mnogo veci izbir bajkerima pri kupovini
Alivio ce imati poboljsanje i prolagodjavanje na MEGA 9 brzina, prednji menjaci ce biti kompatibilni i za 44 i za 48 zuba, Rapid fire sifteri za 9 brzina sa vec poznatim siftanjem u oba smera, pogoni u verziji oktalink i "cetvrtka"...Zna se da ce ostati aktuelna i verzija za 8 brzina.
Bice i jos izmena u nizim serijama ( altus, i MTB non series varijantama ) ali da sada o tome ovde ne govorimo i detaljisemo previse.
Sto se druma tice, kod njih je manje noviteta, Dura ace dobija svoje SL pedale, tockove u kombinaciji karbon-aluminijum, kao i full karbon varijantu.
105 je prakticno nova serija sa kodom 5700 i kod nje se pojavljuju novi dual control lever sifteri, nove super SLR kocnice, a bice u 2 boje - crna i stebrna.
I u road non series varijantama ce biti izmena i to uglavnom kod tockova.
U touring seriji Carpeo F 800 takodje ima noviteta i to rapid fire sifteri, Shadow menjac, V-brake itd.
Dakle, Shimano je spremio mnogo toga novog da ponudi, pogotovu kod MTB populacije. Sa nestrpljenjem se ocekuju i prve slike ovih novih stvarcica ( bar je to moj slucaj ), pa da se vidi kakav je odgovor izlazeceg sunca na Sram XX napad...
MTB do groba a i posle...
#2
Posted 16 October 2009 - 06:24 PM
#3
Posted 16 October 2009 - 06:35 PM
#4
Posted 16 October 2009 - 07:01 PM
#10
Posted 16 October 2009 - 08:46 PM
Inace bas me interesuje koliko ce (ako uopste) pasti cene "klasicnim" sifterima i menjacima.
#11
Posted 17 October 2009 - 12:44 AM
Kako je Sram naterao Shimano na 2x10 ,tako ce Shimano da natera Sram na 3x10 i jos sve to da spusti u nize serije ,XX-9 npr.
Ali XX je tezinom stvarno zadao DOMACI ZADATAK JAPANCIMA
I po nacinu rada. XX radi po mojim procenama oko 20 brze od X.0 koji do sada je bio ubedljiv na tom terenu.Probao ga na bajku na Eurobike. 3x10 je previse pa i za rekreativce. Kome ce to da koristi. Kombinacija 2x10 je najbolja. Napred 28-42(rekreativci) i 29-44(takmicari i jaci momci) sa pozadi 11-34(36)(rekreativci) i 11-28(32)(takmicari i oni rambo 4 momci) je sasvim dovoljno za skoro svaki teren.
#12
Posted 17 October 2009 - 11:48 AM
- Drugo, svima je potrebna ova nova serija - starima ce da padnu cene
- Mr. XTR, kada ce podaci o tezini?
#17
Posted 21 October 2009 - 10:15 PM
Jes da ima, ako me pamcenje ne vara, 64 mini lagera koja treba sloziti na mesto, ali je moguce i sad rade ko svajcarski sat (dt).
E sad koliko ce trajati... bem li ga... ranije iz iskustva mogu da kazem da su xtr delovi trajali bas, bas dugo ( uz dovoljnu dozu odrzavanja)...
Ipak to japanac pravi
#18
Posted 26 October 2009 - 07:10 PM
Mene nesto interesuje dal' ce napokon da stave industrijske lezajeve u nable il' ce i dalje da smaraju narod sa zilion lagercica...
Fulcrum(Campagnolo) takodje na svoje top modele(Zero) stavlja kuglice sa konusima umesto industriskih lezajeva (koji idu u low entry ili slabije modele)
Industriski lezajevi su samo u freewheel-u (2kom)
#19
Posted 19 January 2010 - 01:04 PM
http://thebikeblog.d...-sram-x-0-2011/
http://weightweenies...php?f=1&t=68108
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users