capriolo iguana sta mislite?
#1
Posted 31 January 2007 - 11:49 PM
#2
Posted 01 February 2007 - 12:14 AM
a sto se tice bola u preponama, mislim da to nije zbog nedostatka zadnjeg amortizera nego zbog sedista koje verovatno ne odgovara tvojoj zadnjici ili ako do sada nisi vozio duge voznje onda hoce da se javi bol.
Po kom terenu obicno vozis? Koliko otprilike traju duze voznje?
Poz
#4
Posted 01 February 2007 - 12:24 AM
Bajs sa oba amortizera nije za duge voznje po asvaltu vec za offroad.
Ako spadas u grupu rekreativaca koja vozi duge voznje po asvaltu, moja preporuka bi bila neki trecking ili hibrid da pazaris.
#5
Posted 01 February 2007 - 12:40 AM
Sve u svemu za 400 evra bezobrazluk. Po pravilu za iznose vece od negde 200 evra se visestruko isplati uzeti polovnjak. Imaju kvalitetnije delove koji duze traju, izdrzljiviji su (manje se kvare) i preciznije rade (menjaci ne zapinju pri prebacivanju, osovina pogona ne dobija zazor, viljuska ne dobija tek tako luft).
Posto si rekao da se ne razumes u delove, pogledaj malo po biciklistickim forumima slicne teme, da vidis sta valja, sta ne valja, pa onda pogledaj biciklisticke berze. Za 400 evra van sezone moze da se nadje bas dobar bicikl (i full suspension ako treba), koji moze maltene da se koristi i u takmicarske svrhe. Razmotri i namenu, tj. po kakvom terenu ces da vozis (ako ne vozis jaci offroad, ne treba ti full suspension). To je otprilike to za pocetak.
Pozdrav,
edit: Dok sam pisao ovo tu se pojavilo nekoliko odgovora, izmedju ostalog i kuda vozis, i ovo za rupe. Nece od par truckanja da bole prepone (osim ako ih ima mnogo pa trucka stalno), vec od neodgovarajuceg sedista, koje pritiska tu regiju i ne omogucava cirkulaciju. Posto uglavnom vozis po asfaltu, zadnji amort ti definitivno ne treba, a treking ili hibrid bi mogli da dodju u obzir, mada ponuda nije kao za mauntin bajkove.
400 evra za ovako nesto je dranje, s obzirom na dobru ponudu kvalitetnih polovnjaka (cak su obicno i uslovi garancije bolji kod vecih prodavaca polovnjaka, nego kod Capriola i Planeta).
#6
Posted 01 February 2007 - 12:44 AM
a iguana jeste malo skupa. Na slici izgleda odlicno. Ako sam dobro video radi se o osmofazu, a oni su pregazeni jos odavno... Mozda neko sa foruma ima iskustva sa ovim bajkom pa ce ti dati vise informacija.
#8
Posted 01 February 2007 - 01:28 AM
Usput bi preporucio flite titanijum i fizik nisene koja su fenomenalna sedista, a mogu se naci po servisima gde prodaju polovnjake za pristojnu kintu.
#9
Posted 01 February 2007 - 01:37 AM
Generalno za kvalitetna sedista vaze Selle Italia, San Marco,..
Cena sedista govori o kvalitetu presvlake, materijala, brenda ali ne garantuje da ce ti to sediste biti i udobno.
Generalno treba izbegavati previse mekana sedista, jer ce to sediste jos vise da zulja jer zadnjica propadne u njega. Kada sedimo na bajku tezina treba da ide preko one dve koske u zadnjici na sediste. Ukoliko je sediste mekano onda ce ono da vrsi pritisak na vecu povrsinu jer glavni oslonac propadne u samo sediste.
Probaj sledeci metod. Sednes u pesak. Kada ustanes ostace ocrtane dva udubljenja od svakog guza. Uzmes centimetar i izmeris rastojanje izmedju dve najnize tacke, sto je ustvari rastojanje izmedju one dve koske na kojima sedimo. E sad pri kupovini sedista neka ti dobijena sirina bude orijentir.
Treba napomenuti da i pozicija sedista moze da utice na udobnost. Po pravilu sediste bi trebalo biti paralelno sa asfaltom, kako nebi dodatno opterecivali kicmu pri voznji.
#10
Posted 01 February 2007 - 07:23 AM
#11
Posted 01 February 2007 - 10:17 AM
#12
Posted 01 February 2007 - 10:57 AM
Treba obratiti paznju na sve pivote, ma koliko ih bilo, i varove oko istih jer se desava da ti ramovi bas na ovim mestima popustaju.
Uglavnom testiras tako sto kad sednes na bajs, ubacis u malo nizu brzinu otprilike trecu, i onda napinjes na pedale i gledas koliko se sasija uvija. Ako se puno uvija, probaj da stegnes pivote kljucem jer se desava da se malo odviju u voznji.
Ako se i posle toga bicikl previse uvija kada napnes na pedalu, to znaci da su pivoti osteceni(istroseni lezajevi).Takodje proveri biksne na amortizeru, tj. obrati paznju da li amotizer "radi" oko svojih osovinica koje ga drze.
Sve to propada od maltretiranja bicikle. Naravno biksne se mogu zamentiti, ali to je posao koji zahteva odlazak kod strugara. Ukoliko amortizer osciluje u samom ramu a ne u biksni, za to vec treba vise truda da se to ispravi, a u vecini slucajeva ne moze se nista uraditi.
Toliko o tome, ostali delovi na bajsu su zamenljivi pa ne bih o tome diskutovao.
#13
Posted 01 February 2007 - 09:45 PM
amortizer RST Omega AIR ( 2006 ) vazduh-ulje, Lock-Out, Alu
vrat, težina oko 1800g, najjači model RST-a za 2006. 100mm hoda.
- točkovi sa Ambrosio bandašima i Deore XT crnim nablama, gume
Maxis
- pogon Deore XT -batak ( octalinc - hollowtec )
- šifteri i ručice kočnica Deore XT DCL ( shamaraljke )
- prednji i zadnji menjač Deore XT
- kočnice Deore XT - v-brake...
Sta reci...
MTB do groba a i posle...
#14
Posted 02 February 2007 - 12:03 AM
Toliko o tome, ostali delovi na bajsu su zamenljivi pa ne bih o tome diskutovao.
Da, ali nije ni štos dati pare za bicikl pa još toliko za delove.
Kako ja to vidim,
Amortizer, prednji: što manje oštećenja na njemu, to bolje (sitne ogrebotine po farbi se ne računaju). Da mu se nogice ne klimaju u telu; da nema lufta pri sabijanju.
Klješta kočnica: da im se šrafovi & c koji drže paknove nisu usekli u telo (viđao na jeftinijim modelima)
Zupčanici bilo gde: da nisu istrošeni i istegnuti. Hint - što više liče na cirkular a manje na zupčanik, to gore.
Srednji pogon - bez ikakvog lufta u patronu (uhvati za obe kurble pa probaj da ih razglaviš)
Točkovi - da nisu olupani; da im zidovi nisu izjedeni od paknova (konkavni). Pomaže i da su balansirani
Menjači: da RADE kako treba (poželjno da nemaju tragove padova na sebi mada su lake ogrebotine podnošljive) . Sedneš na bicikl, odvozaš tri kruga, šaltaš, šaltaš, šaltaš... ako je sve u redu, dobro. Ako nije, daj 'majstoru' da došteluje. Ako ni tad ne valja, neka, hvala. Možda zeza menjač, možda lanac, možda šalteri, možda kaseta...
PS Mišo, vidim da ovaj RST amort pominješ u pozitivnom svetlu. Jel' to u skladu s onim da postaju ozbiljna firma?
#15
Posted 02 February 2007 - 06:45 AM
Samo sam dao par saveta kako ram da izabere, jer vecina ljudi zna cake sa opremom sto je i normalno, ali kad treba da izaberu FS ram, mozes da mu uvalis mrtav ram 100% i da nikad ne primeti.Jer ce sa njim voziti samo po asfaltu i nikad nece videti pravu freeride voznju, a tamo pucaju ramovi, amortizeri, vile........
#16
Posted 02 February 2007 - 09:58 AM
Poslednjih par godina su rapidno poboljsali kvalitet izrade, pa sad recimo za 2007 ima i daljinskih lock-out-a, obicnih, ali se uradjenu u sistemu hidraulike, takodje i hidraulicni rebound, poboljsani air kertridzi.
Pored Omege, tu su i Storm, Space, Rapide, Megaan i ostale serije, svaka za odredjenu namenu i populaciju
MTB do groba a i posle...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users