Viljuska
Started By
petza
, Jan 15 2007 08:20 PM
13 odgovora na ovu temu
#3
Postavljeno 25 January 2007 - 05:44 PM
Pitanje za strucnije.Zanima me kako se moze odrzavati viljuska manutou r7 super za 2006-tu ,jer na ovim nizim temperaturama slabi kompresija,pa ih povremeno moram naduvati!
http://www.answerpro... ... &itemid=15
http://www.answerpro... ... &itemid=15
#4
Postavljeno 25 January 2007 - 09:36 PM
Poznata je stvar da se u toku zime i hladnih dana vazduh "skupi" sto bi neki rekli, pa kao i gume, i viljuske koje imaju vazdusno ogibljenje treba malo vise napumpati.
Takodje, ja koristim ulje motul 2,5w koje je redje i viljuska lepse i brze radi, mada se kompresija i sa vecom gradacijom moze stelovati bez problema.
E sad, ako stalno dopumpavas viljusku - to znaci da je recimo ventil popustio. Savet: odvrni unutrasnji deo ventila i sipaj 10-15 kapi obicnog 15w40 ulja. Ono se ponasa kao odlican dihtung. Ovo se savetuje i kao generalno odrzavanje vazdusnih amortizera i pozeljno je u zavisnosti od ucestalosti voznji s vremena na vreme doliti malo ulja u ventil.
Takodje, ja koristim ulje motul 2,5w koje je redje i viljuska lepse i brze radi, mada se kompresija i sa vecom gradacijom moze stelovati bez problema.
E sad, ako stalno dopumpavas viljusku - to znaci da je recimo ventil popustio. Savet: odvrni unutrasnji deo ventila i sipaj 10-15 kapi obicnog 15w40 ulja. Ono se ponasa kao odlican dihtung. Ovo se savetuje i kao generalno odrzavanje vazdusnih amortizera i pozeljno je u zavisnosti od ucestalosti voznji s vremena na vreme doliti malo ulja u ventil.
MTB do groba a i posle...
#6
Postavljeno 25 January 2007 - 11:06 PM
Da li neko moze da mi kaze da li mogu sam da otvorim,ocistim,podmazem viljusku gore sa slike suntour xcp 75 i ako mogu da mi malo detaljnije objasni kako to da odradim? A ako ne gde da je nosim na remont ona meni lepo radi ali od kada sam kupio bajk (polovan) vec 1god. samo jo viljuska nije otvarana?!
#7
Postavljeno 25 January 2007 - 11:08 PM
kada sedis na bajsu, ventil ti je sa leve strane. Jeste sestougaon ali ne skidas CEO ventil, vec samo onu unutrasnju iglicu, kao i kod unutrasnje gume i kada je odvrnes i izvadis, sipas ulje u ventil. Dakle, ne rasturas celu nogicu i mehanizam.
MTB do groba a i posle...
#8
Postavljeno 25 January 2007 - 11:12 PM
Za Pecu
Kao prvo, takve viljuske moraju da se cesce rasklapaju, ciste i podmazuju iz razloga sto semerinzi ne dihtuju kao kod brand-name viljusaka. Dalje, posto kod nje nema interne lubrifikacije ( podmazivanja ) zahteva odrzavanje na aproksimativno 50 sati voznje, u zavisnosti kakav tip voznje je u pitanju. Ako je teren - i pre, asvalt - moze da se probije ovaj period.
Princip je - odvrnes desni, kao i levi rebaund podesivac, ocistis unutrasnjost nogica. Odvrnes imbuse odozdo i razdvojis nogice od tela. SVE lepo ocistis od masti i prljavstine, i nogice i unutrasnjost spoljnih nogica ( tela ). Podmazes nogice posteno ( ne stedi na masti ) kao i samu unutrasnjost, semeringe. Nema potrebe rasturati je u sitna crevca, ovo je samo redovno odrzavanje a ne popravka. U njoj nema ulja, pa o tome necu ni da govorim. Sto se masti tice, podmazuj sa nekom koja ima vecu temp. toleranciju i u - i u + sto se temperature tice. Moze da bude i teflonska kao i obicna.
Dakle to je bazicna viljuska sa federima u obe nogice i odrzavanje je relativno lako i brzo.
Kao prvo, takve viljuske moraju da se cesce rasklapaju, ciste i podmazuju iz razloga sto semerinzi ne dihtuju kao kod brand-name viljusaka. Dalje, posto kod nje nema interne lubrifikacije ( podmazivanja ) zahteva odrzavanje na aproksimativno 50 sati voznje, u zavisnosti kakav tip voznje je u pitanju. Ako je teren - i pre, asvalt - moze da se probije ovaj period.
Princip je - odvrnes desni, kao i levi rebaund podesivac, ocistis unutrasnjost nogica. Odvrnes imbuse odozdo i razdvojis nogice od tela. SVE lepo ocistis od masti i prljavstine, i nogice i unutrasnjost spoljnih nogica ( tela ). Podmazes nogice posteno ( ne stedi na masti ) kao i samu unutrasnjost, semeringe. Nema potrebe rasturati je u sitna crevca, ovo je samo redovno odrzavanje a ne popravka. U njoj nema ulja, pa o tome necu ni da govorim. Sto se masti tice, podmazuj sa nekom koja ima vecu temp. toleranciju i u - i u + sto se temperature tice. Moze da bude i teflonska kao i obicna.
Dakle to je bazicna viljuska sa federima u obe nogice i odrzavanje je relativno lako i brzo.
MTB do groba a i posle...
#11
Postavljeno 27 January 2007 - 12:14 PM
Sredio sam i ja svoju viljusku kada sam otvorio levi cepic onaj sto podesava tvrdocu unutra je bilo ovako: Namascena opruga unutar nje gumeni stap odmastio sam je i napunio mascu i vratio! Desno lockout unutra nesto nalik patroni odvrnuo sam dole imbus ali nece da izadje unutra je sve bilo suvo tako da desnu stranu nisam ni dirao sklopio i sve radi ok! Jel treba nesto da se radi na ovoj desnoj strani lockout i ako treba kako da je skinem?
#12
Postavljeno 27 January 2007 - 06:29 PM
Lockout kod suntoura: odvrni ga odozgo, odvrni šraf s donje strane amorta; povuci ga nagore. Izlazi ceo kertridž zajedno s oprugom. Podmaži šta ima da se podmaže (dno kertridža i oprugu), vrati na mesto.
Neki dan sam do šrafova rasturio svoj suntour NS (priča i slika rasturenog amorta na freebiking forumu), i, detaljnim ribanjem, utvrdio da ipak vrlo malo nečistoće ulazi unutra a od toga se 90% zadržava veoma blizu dihtunga. Znači, za elementarno čišćenje se samo odšrafe nogice amorta (odozdo), iščupaju se, metodom krpe-na-prstu se očiste dihtunzi, i opet zamaste, i teraj dalje.
Neki dan sam do šrafova rasturio svoj suntour NS (priča i slika rasturenog amorta na freebiking forumu), i, detaljnim ribanjem, utvrdio da ipak vrlo malo nečistoće ulazi unutra a od toga se 90% zadržava veoma blizu dihtunga. Znači, za elementarno čišćenje se samo odšrafe nogice amorta (odozdo), iščupaju se, metodom krpe-na-prstu se očiste dihtunzi, i opet zamaste, i teraj dalje.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika