Jump to content


Fotografije

par sitnica za poboljsanje kvaliteta voznje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
10 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 December 2006 - 09:20 PM

U gotovo svakom biciklisti postoji “tank” pun energije koji ceka da bude pusten u pogon. Upotreba ove energetske reserve ne zahteva specijalne metode treninga, niti prouzrokuje bilo kakav bol u organizmu, a moze da da dodatnu snagu i brzinu tako da cete se poptei uz neki uspon nacinom za koji ste do tada mislili da je nemoguc! U nekim slucajevima oslobadjanje ove energije moze biti lako kao i zvizdukanje omiljene pesme.
Prosta cinjenica: Podignite tenisku lopticu i videcete kako vas ( ili tudji ) pas pocinje da ritmicno dise u iscekivanju sprinta za istom. A sada se zapitajmo sledece: Zasto onda ljudi zadrzavaju dah kada su suoceni sa fizickim naporom, kao npr. jak uspon ili voznja po zahtevnoj stenovitoj podlozi?
- Kako se priblizavate teskom delu staze, obratite paznju na disanje i pripremite se na lagan ali snazan ritam i to solidno pre nego sto budete morali da krenete jakim tempom i upotrebite veliki napor. Ovo ce doprineti da kiseonik “tece” u organizmu pre nego sto ispraznite sve rezerve i pocnete da se borite za normalan dah.
- Koordinirajte disanje sa kadencom pedaliranja, kao da plivate ( npr. 2 okreta pedale – udisaj; dva okreta – izdisaj ), tako ce vase telo ostati u ritmu i ako vam misli odlutaju u drugom pravcu.
- Kada smo umorni, pogotovu u zavrsnim fazama dugih voznji, tendencija je da stanemo sa dubokim i ritmickim disanjem. Odmah reagujte i upotrebivsi kadencu pedaliranja kao metronom, vratite disanje u koordiaciju sa nogama.

Vase telo gubi znacajnu kolicinu energije prosto samo zato sto se drzi na biciklu. Osim ako ne vozite ludacki downhill ili veoma zahtevne deonice, nema nikakve potrebe grcevito stezati rucice volana. Sama nesigurnost automatski ima za posledicu stezanje rukohvata kao i pojacanje tenzije gornjeg dela tela. Tenzija torza ima za posledicu redukciju fleksibilnosti kao i kontrole samog bicikla. Ukrucen vozac narusava geometriju i stabilnost bicikla koji postaje nesiguran, pogotovu na offroad voznji. Relaksiran - opusten gornji deo tela ce dati dodatni “boost” vasoj voznji i upravljanju i umesto izgubljene, energiju ce preneti na noge gde je i najpotrebnija.
- Pocnimo od drzanja volana: podignite palace preko gripova dok vozite uspon ili neku laksu deonicu. Dok vam se prsti – pogotovu palace “odmara” na volanu, uradite sledecu stvar: pomerite laktove na unutra. Ove dve proste stvarcice ce dati signal gornjem delu tela da bude max.opusten u najvecem delu.
- Kad god krenete da se penjete i forsirate pedaliranje, trudite se da u to sto manje unosite gornji deo tela. Umesto savijanja tela i stezanja volana, upotrebite nekoliko prstiju na volanu kao “kuku” da bi balansirali i osetili pravu meru.
- “Osetite” kako tenzija od nogu putuje dijagonalno preko ledja i ramena i zamislite da jet u jedna celicna sajla koja je razapeta od prstiju, preko ruku, ramena, ledja do bokova. Jedan po jedan relaksirajte sto vise “neporebnih” misica dok ne doprete do stadijuma kao da su u vasem telu dve sajle koje idu preko ledja od svake ruke i zavrsavaju u nogama, prateci svaki okret pedala.
- Kada ste ovladali tehnikom relaksiranja gornjeg dela tela, krenite na to isto samo sa nogama. Lateralni misici su ti koji ne doprinose mnogo pedaliranju. Noge mogu da se “odmore” do tacke lateralne ( side – to –side ) putanje, dok se u vertikalnom pokretu upotrebljava max.napor.
Jos jedna stvar: mnogi ( gotovo svi ) takmicari koriste tehniku u kojoj nema “praznog hoda” t.j. pri pedaliranju ne forsira se samo potisak na pedalu, vec i kontra – izdizanje nogu. To daje dodatni “boost” pogotovu na uzbrdicama i sprintu pred finish.
U nekoj srednjoj formi, prica uz dugacak uspon ce biti jedan od garanta da ste sacuvali rezerve energije za savladjivanje bilo koje sledecetehnicke sekcije koja vas ceka. Kada noge pocnu da rade normalno i da se energija u njima obnavlja i to pri konstantnoj kadenci, i sama brzina penjanja ce drasticno biti povecana.
Mnogi vozaci se u toku voznje “otkopcavaju” iz pedala da bi bili sigurniji u voznji i sprecili eventualni pad zbog patenta koji sama pedala i patika imaju. Sama situacija, proces tzv. “restartovanja” – namestanja pedale, ukopcavanje, hvatanje pedale i prazan hod takodje trese energiju. Ako se ovaj proces jos ponavlja vise desetina puta – jasno je koliko se i vremena i energije izgubi. A ta izgubljena energija se ne moze zanemariti, pogotovu na dugim voznjama. Takmicari su toliko uvezbani da se otkopcavaju jedino pri padu ili silasku sa bicikla.
- Otkopcajte jednu patiku na malo zahtevnom delu staze i pedalirajte drugom nogom. Ostanite u sedecem stavu i odrzavajte tempo i pritisak na pedali tokom celog kruga. Vezbajte naizmenicno i jednu i drugu nogu, dok ne postignete rutinu.
Tako, kada se nadjete na delu gde zbog bilo kog razloga treba da se otkopcate, otkopcajte samo jednu patiku i nastavite da pedalirate drugom, dok cete slobodnom da drzite balans. Kada prodjete zahtevni deo, potrosicete manje vremena i energije da ukopcate samo jednu patiku. Savet: namestite jacinu zakopcavanja spd pedala da vas ZAKOPCAJU, ne ZAKLJUCAJU. U momentima kada treba brzo reagovati i otkopcati se, jako stegnut mehanizam moze da dovede do ozbiljnih posledica ukoliko noga ostane zakopcana za pedalu.
Da li ste cesto dolazili u situaciju da vam se pesma, deo nje ili refren vrte po glavi ceo dan? Ovo moze da se upotrebi i u biciklisticke svrhe, pogotovu onih dana kada je tesko naci motivaciju za forsiranje i trening. Potrebno je vreme da se misici napune energijom i kiseonikom, pokrenu nervnim impulsom i sve to ponavljati dok traje voznja. Trik za izdrzljivost je usaglasiti srcani i plucni tempo, kadencu pedaliranja i njenu jacinu sa preciznim “satom” koji kuca u misicima. Prava pesma moze da ucini cudo!
- Izaberite refren ili deo pesme koji “upada” u usi – funkcionise cak i ako je ne volite. Odaberite samo neku stvar koja je brzeg tempa sa ritmom koji se uklapa u vas tempo pedaliranja.
- Kada u glavi pocnete da ponavljate pesmu ili refren, dovedite disanje u isti taj tempo. Potom “oslobodite” krutost tela i “udjite” u ritam. Negde dok vozite, vas puls ce se automatski – a da toga niste ni svesni - sinhronizovati i vozicete relaksirano duze periode.
- Ukoliko “ispadnete” iz ritma – ne ocajavajte, pocnite da pevusite ponovo i u 99% slucaja ce ritam ponovo biti “uhvacen”. Telo voli ponavljanja. To je kao i orkestar: dobar dirigent moze od rastimovane grupe da nacini pravu simfoniju!
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 random

random
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 18 December 2006 - 11:10 PM

Jos jedan veoma koristan clanak. =D> Sta je sledece? :wink:
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 December 2006 - 06:09 PM

Hvala, bice nesto o vezbanju u teretani za bicikliste, Rudi je time zapoceo ovu rubriku o treninzima, ja cu da se malo nadovezem... :wink:
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 koloezda4ka

koloezda4ka
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 19 December 2006 - 08:16 PM

sa nestrpljenjem ocekujem taj tekst o vezbama u teretani za bic:)
  • 0

#5 Rudi

Rudi
  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 26 December 2006 - 08:03 PM

mislim da biceps treba najmanje da te interesuje< naravno ako treniras bike>, a ako je u pitanju neki drugi sport onda ok...
pozz, i navali na leg press 8)
  • 0
MTB I SAMO MTB...............
http://www.mtbfanatic.com

#6 vajs

vajs
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts

Postavljeno 27 December 2006 - 08:40 AM

Čini mi se da nije mislio na biceps nega on vežbe za bicikliste!
  • 0

#7 Rudi

Rudi
  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 27 December 2006 - 02:27 PM

xexe , jbg... onda je ok... pozz
  • 0
MTB I SAMO MTB...............
http://www.mtbfanatic.com

#8 sz_r_

sz_r_
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 24 February 2007 - 03:36 PM

dali ima nekog?ili se vozate po ovakvoj ''zimi''?
  • 0

#9 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 25 February 2007 - 04:17 AM

tu smo, okrecemo pedale u mestu ;) :D

dobrososao/la
  • 0

#10 sz_r_

sz_r_
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 25 February 2007 - 09:41 PM

Zasto u mestu?Ovaj vikend bas i nije bio za uzivanje u prirodi ali kazu za dan dva vec bolje vreme.Dali si nervozan kad ne mozes voziti makar sat vremena?
  • 0

#11 armadillo

armadillo
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 266 posts

Postavljeno 23 March 2009 - 10:23 AM

Ova pricha sa pevushenjem i disanjem je istinita 100%.

Trchao sam ranije orijentirung, a to pevushenje mi je pomoglo najvishe da ne crknem posle dva od 12 km duge staze, jerbo je teren gore dole gore dole, pa je tesko drzati ritam, a na vecim visinama preko 1000mNV je i disanje teze! Pevushio sam neku dechiju pesmicu, a to je doslo , kao slucajno, kad sam video neke klince usput kako pevushe! Pevushim u glavi a sa svcakim izdisajom kao odzvizdim taj delic! Na bajsu, mi je nekako najprirodnije disanje 2-2, i nekako nikad nisam imao problem sa disanjem na bajku, nekako mi radi automatika dobro :)

Mnogo dobar trip :)
  • 0
Ako kanis pobijediti ne smijes izgubiti!




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika