Jump to content


Fotografije

Krpljenje gume i centriranje tocka (u kucnoj radinosti)...


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
35 odgovora na ovu temu

#1 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 11 May 2009 - 03:51 PM

Dok nisam dosao na ovaj forum, gume sam "popravljao" k'o gospodin covek => 200din kod serivsera, on stavi novu unutrasnju, sve skine/namontira, ja samo sacekam 5min i vozim dalje :mrgreen:

Ne lezi vraze, dodjem ovde na forum i shvatim da to mogu (uf, mogu li?) i sam da uradim, i naravno krenem u akciju... Prvu operaciju izvodim na svom (pra)starom BoomMax biciklu, kome je busna zadnja guma. Kupio TipTop, skidace, odgovarajuci kljuc; skinuo tocak, skinuo spoljasnju sa felne, nasao rupu na unutrasnjoj, ismirglao, namazao lepkom, zalepio flekicu. Sad ide prvo pitanje; kad odlepim flekicu sa one "alu folije", da li treba da isecem providnu foliju tako da mi ostane samo crni deo uokviren narandzastim?
Postavljena slika
Drugo, da li bi guma trebalo da bude naduvana ili izduvana dok je krpim? (nesto mi je logicno da bude naduvana, ali hajde da pitam). Sutra cu da vam javim da li ovo moje krpljenje drzi, ili curi :D

E sad, treci i najveci problem je u tome sto ne umem da nacentriram tocak :(. Postavim ja njega, ali seta levo-desno kad ga zavrtim, i kaci v-brake. Zasto je ovo najveci problem? Pa ako mi napolju pukne guma, ja cu lepo da stavim rezervnu, a busnu cu da krpim nekad kuci :D'; ali dzaba mi guma ako ne umem tocak da nacentriram :(

I da, sa stare felne mi je otpala (pukla) jedna zica, koliko to utice na stabilnost/sigurnost/bilo sta u voznji?

Bilo kakva pomoc je dobrodosla; a moram da priznam da sam se sjajno zabavio sa ovim "majstorisanjem" iako su mi ruke crne do lakata :P
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#2 stefan

stefan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 711 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 11 May 2009 - 04:05 PM

ne znam sa tim flekicama kako,ja krpim obicnom gumom(koju ismirglam na tocilu da bih je istanjio do maximuma) i sintelan lepkom,trebao bi da lepis na izduvanu gumu i da je stegnes malo dok se susi,zatim treba da proveris spoljasnju da ti nije ostao trn jer onda dzaba sve to.tocak ne znam da centriram.toliko od mene.pozdrav!
  • 0

#3 lensovrodjak

lensovrodjak
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 205 posts
  • LocationFruska gora

Postavljeno 11 May 2009 - 04:34 PM

Flekicu ne diras,samo je odlepis sa celofana i naslonis na prethodno osmirglan i lepkom namazan deo gume na kojem je rupa,pritisnes rukom i zadrzis pritisak par minuta(obicno se to radi na izduvanoj gumi,a doduvas je samo malo pre nego je pocnes umetati u spoljasnju gumu).
Sto se tice centriranja tocka,verovatno mislis na postavljanje tocka u leziste tako da njegova osa prati osu cevi rama u koju se umece sticna sedista,sto je lako ako ti je stezanje po sistemu QR(quick release),tj. umetnes tocak,pritisnes malo rukom na sediste i zatvoris QR.Po onome sto ti govoris kod tebe je izgleda sistem na kljuc 14,15(ne znam tacno koji,mislim ipak da je standard 15) tu moras biti vestiji(citaj strpljiviji) i po svoj prilici svaki put malo dostelovati V brake.Sto se tice zica,kratkotrajno resenje je da popustis zicu na suprotnoj strani,a moj predlog ti je da se ceo tocak prezbica(zameniti sve zice),jer ako menjas jednu,vrlo skoro ce ti puci neka druga,pa jos jedna i tako redom,a da utice na upravljanje-utice,i haba lezaj i ne mozes dobro kociti sa V kocnicom.Za centriranje tocka(mislim na ispravljanje felne dotezanjem i popustanjem zica)ja se obratim majstorima,jer sam lenj da ucim. :wink:
  • 0
..

#4 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 11 May 2009 - 05:21 PM

Slažem se da šniranje i centriranje točka treba prepustiti majstoru. Probao sam nekada davno (pre godinu dana) da to odradim sam. Naoružao se teoretskim znanjem i u praksi sam bio delimično uspešan. Zatim sam kupio nove nable i felne i rešio da se ne kočim sam nego ko gospodin :D dam majstoru. Razlika je bila očigledna. Do danas se ništa nije desilo, popustilo, otkinulo, iskrivilo. Majstor je bio iz Planeta u Nisu.

Mada su za stabilnost točka pored felne naravno itekako odgovorne žbice, a i niple. Ja sam tada uzeo neke dt swiss žbice koje nisu bile uopšte skupe.

Ako ti se felna toliko pokrivila obavezvo majstoru da stavi nove žbice i sve to dotera u red.
  • 0

#5 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 11 May 2009 - 06:57 PM

Centriranje kod majstora :wink:
Unutrasnje sam do skoro menjao(bacim probusenu) ali sam ove nedelje i zakrpio jednu jer bila nedelja pa nisam imao gde da kupim.Zakrpio sam tu koja je bila probusena taze(na jednom mestu samo).

Takodje sam krpio sa flekicom koju sam isekao od neke unutranje(nije joj bilo spasa).Namazao isshmirglanu flekicu i gumicu lepkom(neki kao Sintelan,Tigar-tako dobro mirise :? ),odstoje flekica i guma tako nezavisno 10-20min da lepak bude ok i posle sam sve to prilepio i stavio ispod buchice od 25kg :mrgreen: ,tako stojalo 12h i VOILA drzi do jaja :D .A da ,kad se lepi unutrasnja je izduvana maximalno jer ne valja da bude naduvena tada je flekica(tj guma od koje je ona ,opustena) a guma naduvena(zategnuta) sto za kontakt nije bas dobro,najbolje je da su u istom naponskom stanju,opustene obe kad je guma izduvana a napregnute obe kad je unutrasnja naduvena :wink:
  • 0

#6 aiwa

aiwa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 254 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2009 - 07:42 PM

Internet je cudo :D

http://bicycletutor.com/wheel-truing/

i druga uputstva:

http://bicycletutor.com/download/
  • 0

Shimano Line-up chart 2020

 

http://productinfo.s...no.com/#/lc/1.4


#7 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 11 May 2009 - 07:51 PM

Batali centriranje kod majstora - procedura je vrlo jednostavna - ako točak nije udaren, tj. felna iskrivljena prvo što treba uraditi je podesiti žice da točak ne skače gore-dole. Kad to uradiš gledaš da ne ide levo-desno i to je to. U suštini je mnogo lakše centirati ga kada imaš viljušku za centriranje, ali kočnice i prednja/zadnja viljuška, kao i lenjir (koji nasloniš na zadnju viljušku da vidiš gde točak "iskače") mogu da posluže. Treba samo imati strpljenja i živaca, prvi put kad čovek radi ide malo teže, ali posle par puta kad se nauči nema problema. Ako je felna udarena i iskrivljena, onda treba alat za peglanje i tad se isplati odneti kod majstora - s time da neke felne nema teorije da se ispeglaju. A što se krpljenja tiče - TipTop je zakon. Ja ga sa sobom redovno nosim na duže ture, vodi samo računa da ako ostane vazduh zarobljen u kapici hoće da sasuši lepak u tubi.. E da i pošto vidim da pominješ da ti fali jedna žica - pa može točak da se drži i na 35 žica (ako imaš točak sa 36) ali ti je moj savet da ipak ubaciš tu jednu žicu koja fali.. generalno što točak ima više žica lakše ga je nacentrirati..
  • 0

#8 Gary_Fisher89

Gary_Fisher89
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1215 posts
  • LocationPalace, Centar, Beograd

Postavljeno 11 May 2009 - 08:48 PM

tip top flekice su najjace. Evo meni zadnja unutrasnja na tri mesta zakrpljena njima i na 4,5 bara vozim evo vec mesec dana i ,da neureknem :? , pici sve ok.
  • 0
http://www.youtube.c...cycleFanatic89#

"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."

Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...

#9 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 12 May 2009 - 10:48 AM

verovatno mislis na postavljanje tocka u leziste tako da njegova osa prati osu cevi rama u koju se umece sticna sedista


Da, na ovo sam mislio, ali sam se pogresno izrazio :). Jos nemam tu dozu entuzijazma da sam centriram tocak :oops: , potrebno mi je samo da ga pravilno vratim na bajs. I da, nemam quick release; vec maticu 15 (nazalost). Kad nadjem malo vremena, pokusacu da ga postavim bolje, i usput da proverim da li se felna iskrivila. (posto je u pitanju stari bajs koji niko ne vozi, nigde ne zurim ;) )

Flekica za sada drzi, a sledeci put cu da izduvam gumu i tako zakrpim; bitno mi je da imam predstavu kako se krpljenje zapravo radi :).

Sto se tice http://bicycletutor.com, site je odlican (tamo sam i video kako izgleda krpljenje gume), ali sto se tice montiranja tocka imaju samo primer za quick release, koji meni ne znaci. ;)

Hvala vam svima na savetima; ako opet negde zapne eto me nazad :D
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#10 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 12 May 2009 - 11:14 AM

Imao quick release imao navrtke - bitno je da je osovina prava tj. da nije iskrivljena i da dok s centriranjem ne završiš ne pomeraš točak (ako je po sredi iskrivljena osovina može biti problema).
  • 0

#11 sandook

sandook
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 15 May 2009 - 03:49 PM

jel ima negde da se kupi taj kljuc za zbice kod nas ? ili to moze da odradi i neki drugi kljuc ?
video sam na netu ovako nesto Postavljena slika
  • 0

#12 skylimit

skylimit
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 May 2009 - 04:33 PM

Imas u capriolu:
http://parts.capriol... ... ice-0136mm
http://parts.capriol...vodi/ala ... 0”
http://parts.capriol... ... niverzalni

Ima ih jos, pogledaj sam.
  • 0
-

#13 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 15 May 2009 - 05:21 PM

Kupi onaj skupi crveni, 'cobra'. Imao sam taj sa slike, sad imam kobru, razlika je golema.

Što se tiče krpljenja, ako je unutrašnja kvalitetna (nije plastikana, nego guma), gumu okrpiš u letu, 10 minuta ti treba. Tačkaste rupe mogu bez problema da se krpe sa pola flekice.
Naravno, aut pravi tip-top aut nihil.
  • 0

#14 sandook

sandook
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 15 May 2009 - 06:40 PM

ma sutra nosim kod meistera da mi centrira zadnji posto sam danas krpio gumu na njemu pa me nesto zeza
ps jel imate pojma kolko to kosta ?
  • 0

#15 skylimit

skylimit
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 May 2009 - 08:26 PM

Onaj servis iza sajma je cini mi se 200din po tocku.
  • 0
-

#16 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 15 May 2009 - 08:40 PM

Ma to su lupovi, izvacarete na brzaka za lovu. Ja tu prolazio, kao, aj mi pogledate headset, ima luft. Da vidimo, otegne, prodrma, pritegne..kao, cek, treba malo ti stapovi na vili se podmazu, spricne teflon (a to im nisam ni trazio). 200 kinti. Vraca mi kusur, pa mi jos uvali novcanicu od 100 kinti bez ziga. Ja kazem, ova vam ne vazi, nema zig...on me malo pogleda, kao, aj evo ti druga. Sta me gledas, em mi uzimas lovu za 3 min, em mi uvaljujes sjebanu novcanicu. :evil:

Ni pre toga, nije bilo sve na mestu, svestan sam bio toga, ali posle te operacije headset je legao jos gore na ram! ](*,)
  • 0

#17 sandook

sandook
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 16 May 2009 - 11:13 AM

heh mislim da sam dosao do resenja problema
posto mi felga ne zahvata kocnice tj ne vrsi nikakvo trenje nad njima pa sam skontao a i jedan laf mi je rekao da je to mozda do gume.Kaze da se to mora dobro namestiti al pogledacu u cemu je fora
  • 0

#18 sandook

sandook
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 20 May 2009 - 04:32 PM

:( skenj ponovo pukla guma al sad se nesto mucim da namestim gumu kako treba ! uglavnom znam ta linija sto ima na gumi treba da bude jednako udaljena od felge ali nesto nece da se namesti pa ako zna neko kako treba uspesno promeniti gumu neka javi
Postavljena slika
  • 0

#19 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 20 May 2009 - 05:36 PM

Prosto i jednostavno - prvo navuceš spoljašnju na felnu - jednu stranu. Onda unutrašnju blago napumpaš i ubaciš je i navučeš na felnu. Na kraju ti je ostala jedna strana spoljašnje koja nije navučena - navučeš i nju. Posle toga pumpaš i to je to. Ovo uputstvo inače stoji na svakoj Michelin gumi koju sam video..
  • 0

#20 sandook

sandook
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 20 May 2009 - 05:41 PM

pa da to znam ali mi na jednom mestu ona linija blize felgi nego na ostalim delovima a nije mi jasno zasto ??? kad pogledam tocak kao da vuce malo na jednu stranu a znam da je to do namestanja gume a ne do felge(ne treba da se centrira)
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika