ATA totalni promasaj Marzocchi-ja
Idemo redom. Za one koji neznaju ATA-Air Travel Adjust je podesavanje hod vozdusnih amortizera kod Marzocchi-ja. Ugradjuje se u kataloski najbolje i najskuplje amortizere. Znaci da se pohvale sa ovim uredjajom mogu samo 44, 55, 66 i 888. Ovo je trenutno stanje i nepricam o ranijim modelima. Znaci sam sistem se smatra kao nesto najbolje sto moze Marzocchi da ponudi nama vozacima. Isto kao i Air U-Turn kod Rock Shox-a. Znaci isti proizvod smao drugo ime. Znate svi razlicito zbog patentiranja i druge stvari kojima nije mesto ovde. Da se vratimo na sistem. Znaci ATA dozvoljava vozacu podesavanje hoda amortizera za 40mm. Znaci kod 44 ide 100-140 kod 55 125-165 kod 66 140-180 i kod 888 ide 160-200. Ali taj sistem jos od kada je izasao 2007 ako se nevaram je trn u oku svakog vozaca koji ima takav amortizer. Desavalo se ljudi da pracaju svoje amortizere u Marzocchi 8 puta godisnje da im promene ATA sistem. Taj amortizer je vise vreme prosao u servisu nego na terenu. koji su nedostatci. Najmanji medju njima je da ATA sistem sam spusta amortizer dok vozac vozi spust. Znaci postavite recimo 66 u pozicijiu 180mm i na kraju spusta amortizer vam se nadje na 140mm. Najmanji problem jer mozes da ga opet vratis na 180mm. Ali da platis 1000$ ili eura i da se zajebavas tako ne ide. Drugi problem. ATA sistem is;usta vazduh. Danas ga napumpas sutra pritisak u komoru je opao da doprinese da se amortizer nemoze voziti. Znaci pravac servis i promena celog sistema. I dosli smo do treceg i najzajebanog problema koji poseduje ATA. Amortizer sam se zaglavi na neki polozaj i tako ostane sve dok ne ode u servis. Zamislite vozite bilo koji zabarski amortizer koji poseduje ovaj famozni sistem na maksimalni hod. Vozite neki spust u skocite neku karpu koren ili nesto slicno, ili ga samo vozite. Odjednom amortizer stane na donju granicu i nemoze nikako da se vrati gore. Ako imate srecu da se to desi na skoku najebali ste kao zuti mrav jer ocekujete amortizer da se vrati na svoj maksimalni hod i da lepo doskocite. U taj trenutak ode glava preko volana a telo doskoci na zemlju. Jedini spas je kaciga i oklp za telo. Pitanje koliki.
Znaci ja sam nabrojao samo nekoliko problema koji su karakteristicni za ATA-u. Ako neko zna vise neka me dopuni. Neznam gde sam citao da ATA nemoze da se servisira nego vec Marzocchi kada primi amortizer menja ceo kertridz. Neznam koliko je tacno jer kako sam naveo samo sam procitao na netu i neznam koliko je verodostojno. Ali ono sto ceo svet zna je da su problemi zapoceli kada je Marzocchi preselijo svoju proizvodju u fabrikama gde se izradjuje SR SUntour u Kini i na Tajvanu. U jedan review koi sam citao sad neznam dali 55 ili 66 neki decko je otvorijo amortizer iz inata jer mu dojadilo da mu se pokvaruje i hteo da vidi sta ima unutra. Nasao je SR Suntour rebound sistem. Znaci u vili od 1000 banknota naso sranjtorov rebound koji ubacuju u vile od 100 banknota. Zalosno.
Meni iskreno ATA mi se vise svidja od 2-Step koji ima Rock Shox(koji na pocetku svoje karijere je bijo sa mnogo problema) jer mozes da postavis vilu na koji hod zelis jer nemas samo dva raspooziva hoda.