Jump to content


Photo
- - - - -

Pomoc oko kupovine MTB!


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 04:05 AM

Resio sam da kupim MTB, a vec imam Chesini road biciklu. MTB mi treba za odlaske u prirodu, na planine, jezera radi fotografisanja pejzaza i sl. Zato mi treba offroad bicikla, da bih mogao da dodjem do interesantnih mesta - nista extremno. Vozila bi se i svakodnevno po gradu. Imam 70kg i 180cm. To je ono sta mi treba,
e sad,
Kod komsije koji prodaje razne polovne bicikle sam zapazio za 200evra (mozda i spusti 10-20evra) Scott Tampico, gledajuci po netu, mislim da je iz 2004 godine. U svakom slucaju evo ovde nekih delova pa vidite sami: http://www.chainreac... ... mpico.html Ono sto sam odmah zapazio je da je bike vrlo lak, mozda malo tezi od mog Chesinija, probao sam ga nesto malo i svidja mi se kako ide. Nisam vozio mnogo MTBikeova, ali mi ne izgleda lose kako radi. Probao sam menjanje brzina, radilo je bez problema na svih 9 faza pozadi. Bicikla ima nekoliko ogrebotina na ramu i izgleda da nema nikakve mane. Takodje mi se svidelo to sto od srednje glave ima kockastu cev do zadnje glave, pa podseca malo na ove kross motore, ali nije to ni bitno, vec mi se cini da je zbog toga mozda malo jace konstrukcije. U svakom slucaju, na prvi pogled mi je izgledala povoljno i vrlo sam se zagrejao da je kupim.

MOLIM vas, ako mozete da me posavetujete da li da je uzimam? Da li je to ta klasa bicikle koja mi treba? Da nije neka od onih "sminkerskih" bicikli - za do trafike i prodavnice?
Hvala!
  • 0

#2 Sajko

Sajko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 21 September 2006 - 02:02 PM

Ja vozim tampico-a, kao drugi bicikl. Samo je jos stariji i ima totalno bljak i fuj opremu koju me je sramota da navodim. Najvise mi sluzi za odlazak do posla, pijace i za razne druge magarece poslove - i za to je sasvim dobar (ajde!? a koji to ne bi bio...)
E sad, isti taj je izdrzao par ciklokros trka na dunavskom kupu (i osvojio jednu medalju), jednu XC trku u backoj topoli (u istom ciklusu) - bez medalje i sa jednom puknutom zbicom u zadnjem tocku (koju sam ja iskrivio kad sam probavao bicikl pre kupovine - dok je menjac bio nenastelovan - pa ne mogu bas da mu zamerim) i jednu pravu MTB trku na Avali - bez incidenata. Nisam vozio puno drugih, ozbiljnijih i skupljih mtb-ova na slicnim terenima, ali se meni skotov kvalitet cini dovoljnim za vecinu nasih "smrtnickih" potreba.
Nemojte me puno napadati - ja sam ipak drumas koji povremeno zaviri u mtb carstvo...
  • 0

#3 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:23 PM

ovo sam shvatio kao da ovaj bike moze da mi zavrsi posao za koji mi treba?? e sad, da li je to mnogo para za ovaj bajs...
Hvala na odgovoru. Ali bih voleo da cujem i druga misljenja.
Evo ja sam uspeo da nabavim nekoliko fotki. Inace, danas sam ga vozio jedno 2 sata po gradu i malo po nekim usponima i parkovima...20ak km sam presao i nije lose, ne znam.
Interesuje me objasnjenje za ove oznake sa rama: PRO/SPEC, SPORT GEOMETRY, PROJECT LITEFLITE.
Hvala!!

Attached Thumbnails

  • 1.jpg

  • 0

#4 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:36 PM

slika 2

Attached Thumbnails

  • 22.jpg

  • 0

#5 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:38 PM

slike 3

Attached Thumbnails

  • 3.jpg

  • 0

#6 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:40 PM

slika 4

Attached Thumbnails

  • 4.jpg

  • 0

#7 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:41 PM

slika 5

Attached Thumbnails

  • 5.jpg

  • 0

#8 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:43 PM

slikeee

Attached Thumbnails

  • 7.jpg

  • 0

#9 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 21 September 2006 - 11:46 PM

izvinite, ali nisam znao kako drugacije da ubacim ovih nekoliko slika...

Attached Thumbnails

  • 6.jpg

  • 0

#10 sofa_rocker

sofa_rocker
  • Members
  • PipPipPip
  • 82 posts
  • LocationObrenovac

Posted 22 September 2006 - 06:01 AM

Koliko mogu da vidim, to je Tampico za 2004. godinu sa fabrickim delovima, znaci nikakva budzevina ala PB. Cena novog bila je 600-700 eura, a ta cena za koju ga ti dobijas je sasvim ok, pod uslovom da sve funkcionise kako treba. Mislim da bi ti zavrsio posao, pod uslovom da promenis sediste, to Scott-ovo je blagi uzas :!: A taj XL (22,5") ram je malo veci nego sto ti je potrebno, al ajd sad , ne moze bas sve da se bira, L bi ti bio idealan.
  • 0
Make Tea, Not War!

#11 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 22 September 2006 - 07:51 PM

"PRO/SPEC, SPORT GEOMETRY, PROJECT LITEFLITE."

E pa ovako: Scott ima 2 geometrije klasicnog MTB-a: PRO/SPEC RACING GEOMETRY i SPORT GEOMETRY. Racing je kako i samo ime kaze za trke, a sport je za all round i rekreaciju generalno. Razlika je u samoj geometriji - uglovima pod kojim su cevi varene, a od cega zavisi generalno i sam polozaj vozaca na bajsu.
LITEFLITE je oznaka za tanjene cevi rama koje su kod RACE modela trostruko tanjene, a kod "obicnih" modela dvostruko, a sve radi sto lakseg rama.
Sada SCOTT ima kao i Merida tzv. "hydroforming" sistem izlivanja alu ramova, koji istini za volju nisu uopste laksi od klasicnih ranijih varenih, naprotiv, i naravno karbonske ramove. Jedan podatak: SCOTT fullsuspension bajk sa karbonskim ramom je tezak svega 9,9 kg, a sa promenom npr. prednjeg amortizera i manje, kao i SCALE ltd koji je tezak 9 kg.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#12 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 23 September 2006 - 09:53 PM

Hvala veliko, svima!!!
Sada mi je mnogo jasnije.

E sad, imam novi problem. Danas sam ponovo bio do komsije, posto me je pozvao da vidim bike koji je upravo dobio. U pitanju je Nakamuro (??) MTB, sa disk kocnicama, prednjom suspenzijom, pozadi ima deore LX (ili XL bese?) menjac, verovatno i napred ima istu seriju menjaca, dakle sve Shimano (hubovi, rucice menjaca), polovan i malo manji od skotta. Cena 300 evra, stim sto mi je ponudio mogucnost da on skine kompletno te disk kocnice i ubaci klasicne (V) i tada bi bila cena za mene 230evra (ova cena mi je vec i prihvatljiva). Cini mi se, ali nisam siguran, da je Nakamuro maalo samo tezi, ali i da mu je malko bolji mehanizam lanca/zupcanika/menjaca (jer recimo kada zamotam pedalu unazad na skottu i na njemu, na skottu se nekako brze zaustavi (bili su otprilike u istoj brzini)). Probao sam ga malo i opet, nemam sta da zamerim u voznji. Ima neke neobicno oblikovane rukohvate na upravljacu i ima neka male rogove.
Znaci, ako ja to dobro kontam, moje pitanje bi trebalo da bude da li se isplati uzeti ovaj bajk za +30e sobzitom da ima menjace koji su visa klasa u odnosu na Skotta?
Evo, ako znaci nesto, napravio sam 1 sliku mobilnim telefonom sa obe bicikle, loseg je kvaliteta, ali cisto malo da se vidi.
Hvala,
Pozdrav,
Dane

Attached Thumbnails

  • NakiSkot.jpg

  • 0

#13 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 September 2006 - 05:35 PM

Gledam slike al bogami slabo se vidi sta koji bajs ima od komponenata.

Izgleda da Nakamura ima zadjnji menjac XT, a Scott nisam 100% siguran Deore prednji i zadni menjac.

Da bi dobio bolji odgovor napisi koje komponente i koji model ima svaki od bajseva. Takodje napomeni koje diskove Nakamura ima i koje bi V-Brake dobio ako se odlucis za skidanje diskova. Prednja suspenzija proizvodjac i model takodje obavezni.
  • 0

#14 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 25 September 2006 - 07:06 AM

Uzeo sam Skotta. Hvala svima na odgovorima. Nadam se da je ok da ovde iznecem neka zapazanja oko bajsa, ako ih budem imao.
Hvala.
  • 0

#15 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 26 September 2006 - 10:58 PM

Zdravo, ponovo,
Evo posle predjenih preko 100km imam par zamerki, pa bih da cujem vase misljenje pre nego sto se obratim komsiji. Elem, prvo sto sam primetio je da pri vecim brzinama (preko 25kmh) pocinje da se cuje neki zvuk od pozadi, rekao bih da dolazi iz glave, ali ne znam kako da to odredim precizno. Ponekad se isti zvuk cuje i pri manjim brzinama ali pocinjem da ga cujem upravo kada prekinem pedalanje, kao da nesto "melje" u zadnjoj glavi. Ne znam kako bolje da objasnim. Pri malim brzinama se ne cuje.
Drugi problem me malo vise brine. U pitanju je nekakav hod u srednjoj glavi. Osecam ga kada je leva pedala na vrhu i pocinje da silazi. Stegao sam one glavne srafove na kurblama ali nije pomoglo, a stegao sam bas jako. Ne oseca se uvek taj hod, recimo uopste se ne primecuje u prvih pola sata voznje, ali posle polako pocinje. U razlicitim stepenima prenosa se razlicito oseca. Bas sam pravio malo duzu turu, po suncu i posle 20ak km je u jednom trenutku cak i pocelo malo da se cuje, pa sam se malo uplazio da li cu uspeti da se vratim kuci:) ali stvarno sam to pomislio.
Vozio sam samo asfaltom, dakle nisam isao ni na kakve terene.
Molim za neku pomoc, pre nego sto se javim coveku koji mi je prodao.
Hvala!
  • 0

#16 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Posted 26 September 2006 - 11:49 PM

Ponekad se isti zvuk cuje i pri manjim brzinama ali pocinjem da ga cujem upravo kada prekinem pedalanje, kao da nesto "melje" u zadnjoj glavi.


Problem si vec sam nasao. Ako se taj zvuk cuje a neokreces pedale budi 99% siguran da je problem u jednoj od glava najcesce zadnjoj. Najverovatnije je pukla (naprsla) neka od kuglica pa prilikom okretanja kad nagazi na taj ostecen deo proizvodi taj zvuk.

Sa dijagnozom takvog kvara nesavetujem ti da vozis takav tocak da nebi doslo do ostecenja solje same nable.

Drugi problem je dosta slozeniji, probaj da klimas kurblu u vise polozaja i javi dal imas lufta. Ukliko ga ima moras menjati srednju glavu, a ukoliko ga nema hm :-k
Probaj da objasnis malo detaljnije "kakav je to nekakav hod kad leva pedala pocinje da silazi" ?

U svakom slucaju ti si bicikl posteno platio i nezasluzujes da budes prevaren, pa preporucujem da se obratis komsiji sa kojim ces sigurno naci neko resenje.
  • 0

#17 vstojnic

vstojnic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts
  • LocationSmederevo

Posted 27 September 2006 - 07:30 AM

To sto u prvih sat vremena ne osecas nista, to je zato sto komponente nisu se propisno zagrejale i rasirile i legle na svoje mesto. Naravno da posle pola sata se sve to razradi i pozne da skripi i preskace jer se materijal rasirio a neke komponente su se pojele. A naravno da kad pedala silazi tada vrsis najveci pritisak na nju.
Isti problem sam imao sa jednim starim pedalama, a meni se cini da imas neke ne bas kvalitetne na tom scott-u. Dzabe napinjes srafove pogona, oblaznuce ti i posle imas samo da bacis patronu. Zameni pedale, tj probaj necije na pola sata, to je jedini nacin da utvris.
A da, dzabe juris prodavca bajsa, on nece imati pojma sta ti se desilo, a kamoli da ti nadoknadi iznos, jer si bajs kupio u vidjenom stanju.Tako da nemoj da racunas na to.Isto je i kad kupujes auto, zar ne.
Slazem se sa predhonim komentarom da moras da otvoris tocak pod hitno jer rizikujes da ostetis nablu.
  • 0

#18 mileinside

mileinside
  • Members
  • 6 posts

Posted 27 September 2006 - 07:45 AM

"a meni se cini da imas neke ne bas kvalitetne na tom scott-u"
Tako je.
To su uzasno glasne :-({|= wellgo pedale, koje imam i ja na mom scott-u.
I u mom slucaju se cuje leva, tako da bi prvo trebao da okrivis njih.
  • 0

#19 vstojnic

vstojnic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts
  • LocationSmederevo

Posted 27 September 2006 - 08:45 AM

O tome ti pricam, ne mozes da ocekujes da za Dz kintu dobijes da sve radi kako treba.
Najbolje je investiradi u jedne dobre pedale sa klinovima za DH ( ako ne volis spd i klipsere) i onda kad prodajes bajs pedale skidas i stavljas ih na drugi bajs koji kupis.Naravno na taj koji prodajes stavljas te budjave.To je i onako potrosan materijal.
  • 0

#20 dane

dane
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 27 September 2006 - 02:16 PM

E sad polako:)
Prvo hvala na ovoliko puno odgovora.
Drugo, vozio sam bike (ne brzo) stim sto sam malo vise paznje obratio na to sto se desava. Zakljucio sam sledece: kurble i srednja glava su u redu (pedale stvarno jesu bucne); probao sam i da ih mrdam i mislim da stvarno nema lufta. Ali problem je ostao. Mislim da je problem do lanca, ili se bar prenosi preko lanca sa zagnje glave. Dakle, pod nogama "osecam" da krcka nesto...moze se cak i reci "melje", a to se ponekad i cuje (cuje se kada je leva pedala u najvisem polozaju, odnosno kada malo krene na dole). Probao sam recimo dok bajk ide da znatno sporije okrecem pedale (znaci lanac nije opterecen) i tada nista ne krcka i ne mrda. Takodje kada okrecem unazad pedale nema nikakvih problema (ni lufta ni mlevenja) pa i kada im napravim vestacno opterecenje drugom nogom. Dakle, problem se javlja kada je lanac u pogonu. E sad, juce sam podmazao lanac nekim sprejem za oruzje i mislim da je bas to jos malo uvecalo problem, i pomoglo mi da skontam da nije problem do glave vec do lanca ili zadnje kasete ili cega vec, pitam ja vas jer ne znam?. E sad, moguce da je danas hladniji dan, pa se problem lufta u srednjoj glavi nije ispoljio.

E sad sto se tice naseg dogovora oko kupovine, dogovor je da ako nadjem da nesto nije u redu on ce to srediti, dakle neka vrsta garancije (a verujem da on i nema vremena da proba detaljno svaki bajs koji dobije, pa je ostavio meni da isprobam i javim ako ima neki problem).

Pozdrav!
P.S. Ako moze da pomogne da napravim neku sliku odredjenog dela bajsa recite pa da okacim.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users