Posle zimskog sna...
#1
Postavljeno 05 February 2009 - 03:27 PM
E sad, mene zanima kada dodje vreme sta sve i kako odraditi na bajsu. Prvo mi treba ulje za podmazivanje ali ne znam koje je najbolje. Drugo zelim da skinem lanac i da ga operem kao i zupcanike i zadnji menjac. Trece trebao bi da zamenim kocionu tecnost ali opet ne znam koje i kako se to radi. I naravno da li se menja ulje u amortizeru!??
i na kraju ako se ipak odlucim da ko gospodim platim za sve to, a ne da prljam ruke ima li preporuka za neki posten servis!?? Primer, kada sam isao na kontrolni servis mesec dana posle kupovine bajsa u PlanetBike na Dunavskom keju tip koji je tamo radio me je totalno razocarao. Mozda je on odlican mastor ali je nepazljiv, a ta nepaznja se ogleda u tome da mi je izglrebao ram kad je podigao bajs na onaj stativ koji ima ulogu dizalice za bajs. Uopste nije zastitio parcetom neke gume ili bilo cime deo rama na koji se dize bajs. Tu sam se iznervirao najstrasnije pa zato i pitah za neki posten servis.
inace ovo je moj bike: viewtopic.php?f=30&t=907
#2
Postavljeno 05 February 2009 - 05:40 PM
Ulje - nemoj drnč i jestivo i WD-40. Ostalo (ja koristim ono za lance motornih testera koje me koštalo 200 din/l na pumpi) razredi uljanim razređivačem 1:1 i time komotno podmazuj sve osim amortizera. Tako ga razrediš i zavuče se svuda bez problema, razređivač posle ispari a ono gusto ostane gde treba.
Za štapove amortizera kupi ulje za šivaće mašine (ima gde god piše 'bagat' ).
Ubedljivo najsavršenije-ikada podmazivanje je špricom i iglom. Staviš ga tačno tamo gde treba i koliko treba. Neverovatno sa koliko malo možeš da podmažeš ceo lanac.
Zamena ulja u zavisnosti od satnice i uslova...
Inače, za skidanje lanca ti treba ili alat za rastavljanje*, ili ništa, ako je SRAMov pa imaš kariku za rastavljanje.
* - vrlo korisna stvar za imati, pogotovo kad negde u pizdincima pokidaš lanac granom - kao neki koji ga pre nisu nosili a sad ga nose i u krevet...
#3
Postavljeno 05 February 2009 - 06:25 PM
Mnogo je bolje dočekati lepše i duže dane već spreman za kakve-takve duže/ozbiljnije vožnjice nego krenuti za dva meseca ba biti u formi tek kad krenu vrućine po kojima je još gore voziti nego po ovom vremenu. Čitaj - bude li lep vikend, na točak.
#4
Postavljeno 06 February 2009 - 09:53 AM
E sad otprilike mi je jasno sve to oko pripreme za sezonu sta treba uraditi ali i dalje sam nekako nesiguran kako cu sve sam bez icijeg nadzora! Niti znam koliko treba da se podmaze, mozda neko mesto preskocim, tecnost za kocnice kontam da je slicno kao na autu pa se nadam da cu nekako uspeti ali za amortizer pojma nemam. Kad dodje vreme za voznju iscimacu nekog od vas da se negde nadjemo ili sta vec pa da to lepo zavrsimo!
Inace ne verujem da ce i vikend biti ovako topao kao sto je juce i danas ali i ako bude bike necu voziti. Spremam diplomski i jos neke ispite koji su mi ostali tako da mi je sada jedino to u glavi jer mi je cilj da do juna to zavrsim, a onda leto slobodno, pa u septembru vojska....
U svakom slucaju ja cu sta god me bude interesovalo pitati, bitno mi je da na vreme imams ve informacije i kockice budu sklopljene!
#5
Postavljeno 06 February 2009 - 10:59 AM
on ima dve ultra-generalke:
jedna je na posletku trkačke sezone što je ujedno i priprema za trening sezonu: pakuju se stariji i lošiji delovi, oni koje će jesti so sa puteva i zamrzavati se od hladnoće i sl.
druga je par nedelja pre prvog takmičenja i tu se pakuju "racing" delovi, odnosno najbolje što imam.
Dok radim te generalke rasturim bajk u najmanje delove: skinem točkove, vilu, šoljice (ne izbijam ih iz rama), čeljusti, korman+lulu, šticnu sa sedištem i sl. Napakujem masti na sledeća mesta: u cev šticne, u šoljice, na skoro sve navoje koje jače stežem, kao što je npr. patrona, nosač Vbrake-a i sl. Nikako ne stavljam masti na navoje lule, šelne za šticnu, čeljusti šticne, čeljusti disk-kočnica i sl.
Dalje se promene bužiri, sajle, eventualno se promeni ulje u disk-kočnicama, amort poseti servis, pedale dobiju nove ležajeve (ako treba), došteluju menjači i proveri stanje pakni.
I ako se još nečeg setim ili vidim da još nešto ne valja...
#6
Postavljeno 06 February 2009 - 11:41 AM
I lanac i menjači se podmazuju po zglobovima. Dakle, *sva* ona mesta gde se dva pokretna dela spajaju moraju da budu podmazana. Koliko da se podmaže? Malo u višku, koji se posle obriše. Sajle podmazujem vazelinom, uzmem dovoljno da mogu da razmažem između dva prsta koliko da su masni, i onda k'o da upredam konac pa niz njega. Nije me izneverilo. Fora je pomdazati i delove unutar bužira. Kako?
Normalno, pomeriš bužir
Najpre oba menjača oboriš na najmanji zupčanik
Procedura za prednji: povučeš kavez menjača (ono kroz šta ide lanac) skroz ka velikoj šajbni, znači, u položaj u kome je kad je sajla maksimalno napeta.
Sajla će se razlabaviti dovoljno da možeš da izvučeš bužir iz jednog ležišta. Posle toga je lako. Vraćanje na mesto - isto to, samo obrnuto
Procedura za zadnji: ako zamislimo da je menjač u obliku noge, (kao što jeste) poguraš mu 'butinu' nadole, kao da hoćeš da se noga opruži. Sajla će da se opusti, tralala...
* - toplo se preporučuje da se menjači tokom nevoženja bajka svakako drže na najmanjim šajbama
#7
Postavljeno 06 February 2009 - 01:00 PM
To je procedura za rapid-rise menjače, popularno -kontraše. Za "obične" je procedura sledeća: nabacimo na najveći zupčanik nazad i ručicom menjača otpustimo sajlu sktoz, znači svih 7-8 klikova (koliko već ko ima) i to je to.Procedura za zadnji: ako zamislimo da je menjač u obliku noge, (kao što jeste) poguraš mu 'butinu' nadole, kao da hoćeš da se noga opruži. Sajla će da se opusti, tralala...
#8
Postavljeno 06 February 2009 - 04:27 PM
#9
Postavljeno 09 February 2009 - 02:10 PM
#10
Postavljeno 03 April 2009 - 12:03 PM
takodje sam gledao onaj alat za skidanje lanca, imaju vise razlicitih pa ne znam u cemu je razlika ili moze bilo koji!??
#11
Postavljeno 03 April 2009 - 12:22 PM
Što se alata za lanac tiče - ukoliko nije neki poznat brend proizvođača - treba uzeti što robusniji, da može da istrpi pritisak izbijanja pinova bez pucanja, a ovo se relativno često dešava kod manje kvalitetnih alata.
MTB do groba a i posle...
#12
Postavljeno 03 April 2009 - 05:26 PM
E sad kad skinem lanac jel sve jedno da li je razredjivac na uljnoj bazi ili ne!?
A kako cistis zupcanike tj. cime posto ih ja necu skidati!?
#13
Postavljeno 03 April 2009 - 05:39 PM
Kasetu (sa sve točkom) slobodno u kadi četkom i praškom za veš/pastom. Oni što ti savetuju da nipošto ne pereš bajk da mu ne uđe voda u sitne pore zaboravljaju da ga inače redovno voze po mulju do očiju
Ako si ipak za propise, onda kupi spravicu za čišćenje dotične, to je 100-200 din (bar bilo kod Šukija tu negde).
PS kad se čisti, čisti se sve - i kaseta i pogon i lanac i točkići na menjaču.
#14
Postavljeno 03 April 2009 - 10:42 PM
Mislim da ce dobra krpa, cetka i razredjena tecnost za sudove resiti stvar i bez skidanja tocka posto bajs nije bas toliko prljav. A sto se tice spravice na koju si mislio...za ciscenje zupcanika ili!??
#15
Postavljeno 03 April 2009 - 10:51 PM
7/8 komada - lanac za osmofaz
6 - ne moraš ni da podmazuješ lanac
S powerlinkom je dečja igra sastaviti (ponekad i rastaviti) lanac... kaš'će ti se samo kad ga vidiš uživo. Najgore što se desi su masni prsti.
Krpa?
Razređena tečnost za sudove? Pomenuo sam prašak i pastu jer će to da ostane tamo gde ga staviš...
Da, ta spravica.
Nego, ako si prošle godine prešao 300 km lanac na sebi još ima fabrički podmazivač, koji je odličan i treba uživati u njemu koliko god se može...
#16
Postavljeno 03 April 2009 - 10:58 PM
Ok prasak za ves, a pasta za sta!?
Prvi put cujem za spravu za ciscenje zupcanika, znam da ima za ciscenje lanca sa rotirajucim cetkicama....ima li negde slika!? A i nesto mi jeftina
#17
Postavljeno 05 April 2009 - 11:00 PM
#18
Postavljeno 05 April 2009 - 11:27 PM
#20
Postavljeno 06 April 2009 - 04:03 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika