
Veličina za xc race bajk
#1
Postavljeno 09 June 2025 - 06:45 AM
Nešto sam ae zagrejao da kupim svoj prvi mtb jer sam naišao na baš solidnu priliku. Bajk je alu sa solidnom opremom, reba amortizer, sram Eagle 12 brzina i Sram Level T kočnice.
Idem sutra da pogledam bajk. Međutim jedino što me muči je da li će mi veliçina odgovarati. M je veličina a po specifikaciji proizvođača on je za visinu od 165 do 174. Vlasnik je 180 i vozio ga je bez problema. Ja sam 182 sa unutrašnjom dužinom noge 82. Bajk ima malo agresivniju geometriju, dužina je 610 a seat tube 400mm. Dužina lule fabrički 70mm. Znam da je ovako napamet teško govoriti i da treba sesti na bajk, ali je još jedan problem što ja nikad nisam vozio moderan xc bajk do sad pa čak i kad sednem na njega, neću znati da li to meni odgovara ili ne.
Neko vaše mišljenje o veličinama za moderne xc bicikle bih cenio. Kad se neko nalazi između 2 veličine da li je bolje ići na veću ili gotovo uvek na manju kao što je to slučaj sa drumskim biciklima?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford

#2
Postavljeno 09 June 2025 - 07:20 AM
Definitivo mali ram, bez obzira na geometriju.
Da kazem da smo skoro iste visine, i koliko god pokusavao na probam neki M ram, nikako se ne uklapam.
Kada je u pitanju izbor izmedju velicine rama, moje licno misljenje i kolega sa kojima vozim, nesto manji ram, koji je namenjen iskljucivo za profesionalnu upotrebu, veci ram je za rekreativnu upotrebu.
#3
Postavljeno 09 June 2025 - 08:53 AM
Prednost manjeg rama na mtb-u je što lakše možeš da "bacakaš" bicikl tamo-vamo ako ti treba, ali ti to više treba za neke malo ekstremnije discipline od XC. Mana je što će ti biti mnogo neudobnije na dužim vožnjama, pogotovu ako treba mnogo snage da savladavaš neke terene. Ja sam imao Scott Genius i sa mojih 180cm bi po Scott tabelama bio između M i L, ja sam ga dosta vozio, ali mi je ipak bio manji, sada kada sam prešao u Canyon Neuron u L veličini je to mnogo bolji osećaj, iako sam i po njihovom kalkulatoru i za M i za L...
#4
Postavljeno 09 June 2025 - 11:26 AM

Sutra svakako imam vremena pa ako se uklopim sa prodavcem, otići ću da ga pogledam. Uprkos manjoj veličini, cena je tako smešna da se isplati kupiti bajk pa ako baš ne paše nikako, uzeti kasnije veći ram pa tokom zime kad se svakako ne vozi mnogo, prešrafiti delove na drugi ram.
Još jedni pitanje: Da li se na mtb bajku stavljanjem duže lule može malo regulisati dohvat ili je to strogo nepreporučljivo zbog upravljanja? Da budem precizniji, kontao sam da lulu zamenim sa 70 na ,90 ili 80mm.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#5
Postavljeno 09 June 2025 - 01:23 PM
Može, ali to zavisi od tipa vožnji za koje ti treba upravljanje, za agresivnije trail vožnje je preporučljivije da lula bude kraća zbog boljeg upravljanja, za XC može imati smisla duža lula. Pogledaj ovaj članak: https://www.tbsbikep...right-mtb-stem/
Opet čini mi se da ljudi koji su na neki način potekli iz drumskog biciklizma mnogo više obraćaju pažnju na te stvari jer je navika da satima sediš u jednom položaju i onda 10mm gore ili dole može napraviti ozbiljnu razliku u udobnosti, dok su kod mtb-a mnogo češće promene položaja vozača u odnosu na bicikl pa ne možeš tako brzo osetiti ta sitna podešavanja. U smislu pogledaj da li ti se ne čini bajk globalno mali i da li ti deluje da ti je udobno na njemu, ako ga uzmeš tek ćeš posle par stotina kilometara šumskih puteva realno moći da proceniš da li je odgovarajuća dužina lule s obzirom da si do sada sedeo u dosta drugačijem položaju.
#6
Postavljeno 09 June 2025 - 08:52 PM
Neću da mudrujem, nemam mnogo iskustva sa MTB, pogotovo ne sa kupovinom za sebe (mada će biti i to uskoro), ali znam da su mi uvek odgovarali veći ramovi, baš zbog dohvata volana i navike od drumskog položaja. Nisam se bavio vratolomijama i ne nameravam, tako da kontam da si verovatno u sličnoj situaciji kao ja. Koliko znam, XC ramovi su po geometriji i po spakovanim lulama malo opruženiji od 'akrobatskih' (valjda su to trail ili kako god?) pa se možda poklopi da ti malo manja veličina ipak legne... ako bajs ima droper, na spustu svakako nisi na sedištu, a po ravnom je bolje da nije preblizu volan... može i duža lula, ako ne planiraš da postaneš virtuoz u izbegavanju korenja, kamenja i krtičnjaka
#7
Postavljeno 10 June 2025 - 05:48 AM
Da, baš tako. Ne nameravam da vozim neke sad trailove na njemu jer pre svega nikad ranije nisam ozbiljnije vozio trailove (a ni imao bicikl za to) a poznato je da je starog konja teško naučiti novim trikovima. Već sam dva puta lomio ključnu kost, ne mora i treći put što se mene tiče.
Da, definitino XC bajk ima ubedljivo najagresivniju geometriju od svih vrsta mtb bajkova. To se zapravo vidi po toj dužini rama koja je osetno duža nego kod drugih ful sus bajkova. Položaj tela je znatno nagnutiji napred a samim tim i pozicija vozača je takva da je pedaliranje efikasnije i upravo baš nešto tako tražim, da bude što sličnije drumskom jer sam se na to navikao već godinama.
XC mtb mi treba isključivo za vožnje po šumi, makadamu, travi, lišću, po malo i pesku. Na spustevima sam veoma oprezan jer koliko god te gume bile moćne i ulivale poverenje, kad god je podloga rastresita ja jednostavno imam strah na spustu, pogotovo kad je teren onako ekstremno strm kakav već offroad ume da bude. Ali u svemu tome zapravo i leži jedna doza zabave koja se u drumskom biciklizmu ipak ne nalazi.
Kad sam već kod guma, taj bajk ima 27.5 plus točkove sa gumama od monstruoznih 2.8 inča! Meni su već gume tipa 2,2 inča impresivno velike a ove tek ne mogu da zamislim. Ako kupim bajk mislim da su gume prvo što ću da zamenim. Ne kapiram poentu takvih guma stvarno, kao fet bajk.
Inače ovo je bajk, samo kao što rekoh u M veličini i sa 27.5 plus točkovima.
https://www.2bike.rs...500-29-l-size-1
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#8
Postavljeno 10 June 2025 - 07:04 AM
#10
Postavljeno 10 June 2025 - 08:45 AM
Može dropper na skoro svaki HT bajs, samo vidiš koji je promer šticne, na ovaj Rockrider sam 99% siguran da može. Kod Full Sus bajseva može biti problem zbog geometrije zadnjeg dela da li može dovoljno da se uvuče u ram pa je nešto komplikovanije. Definitivno najbolje uloženih ~120 evra u mountain bike po mom mišljenju.
XC mtb mi treba isključivo za vožnje po šumi, makadamu, travi, lišću, po malo i pesku. Na spustevima sam veoma oprezan jer koliko god te gume bile moćne i ulivale poverenje, kad god je podloga rastresita ja jednostavno imam strah na spustu, pogotovo kad je teren onako ekstremno strm kakav već offroad ume da bude. Ali u svemu tome zapravo i leži jedna doza zabave koja se u drumskom biciklizmu ipak ne nalazi.
Spuštanje i nizbrdice dolaze s iskustvom pa je manje i straha. Naravno klinci to mnogo lakše i brže usvajaju jer se u startu manje plaše od nas matorih koji samo gledamo da ostanemo čitavi. Primera radi na ovom MTB maratonu otprilike pred kraj sam ja na srednjoj dužini bio na istim deonicama kao ovi što se takmiče na velikoj dužini, i sad aj što me ostavljaju uzbrdo, to ima smisla, međutim nizbrdo ja em imam dropper pa mogu da se prebacim više nazad (oni na tim baš laganim XC biciklima to ne stavljaju baš zbog dodatne težine), em imam i zadnji amortizer, em imam i veće ubrzanje zbog značajno veće težine vozača I "jurim" se ja tu s nekim klincem nizbrdo, čovek ne vozi, leti niz stazu. I posle par minuta krenem da razmišljam "a šta će tebi sad u 45 godina da se ovde zakucaš u neko drvo sa 40 na sat?" i samo stisnem kočnicu u fazonu "ne okreći se sine"
Kad sam već kod guma, taj bajk ima 27.5 plus točkove sa gumama od monstruoznih 2.8 inča! Meni su već gume tipa 2,2 inča impresivno velike a ove tek ne mogu da zamislim. Ako kupim bajk mislim da su gume prvo što ću da zamenim. Ne kapiram poentu takvih guma stvarno, kao fet bajk.
Te plus gume su u nekom momentu bili aktuelni za mtb, ali deluje da je to bila onako stranputica koja nije prihvaćena jer su prosto preteške bez obzira što daju bolje prijanjanje zbog veće površine. U suštini kapiram da ima logike samo ako ćeš da voziš ono po peščanim plažama ili tako negde, osim toga ne baš. Nisam siguran da li su tu i posebni točkovi, ali mislim da nisu, u smislu da možeš samo da zameniš gume za neke normalne 2,2-2,4".
#11
Postavljeno 10 June 2025 - 08:56 AM
Problem je što su te gume montirane na Sunringle Duroc felne unutrašnje širine od neverovatnih 37mm! Ako kupim bajk, prvo što ću da uradim je da pokušam da prodam te točkove i gume, pa lepo uzmem neki Crossmax 29 i Bog da me vidi.,
Gume su definitivno preteške. Preko kilogram po gumi. Debilana bez svrhe, najblaže rečeno.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#13
Postavljeno 10 June 2025 - 10:56 PM
Mislim da je rockrider u M savrsen za tvoju visinu
#14
Postavljeno 11 June 2025 - 06:32 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#15
Postavljeno 11 June 2025 - 08:23 AM
Si to dosao kuci? Ako jesi hoces da obrnemo jedan krug?
#17
Postavljeno 12 June 2025 - 01:43 PM
Cim si napisao 610 i 400 za mere znao sam da je rockrider. Kupio rodjaku prosle godine isti sa istim merama, vozio sam ga par puta po 40-50 km. Meni sa 186 duzinski odlican, jedino je sedalna cev kratka ali meni je noga 88. Plus na tom bajku je dosla kraca lula pa je ceo dohvat bio jos kraci nego sto bi bio sa tom 70mm koju imas u ponudi.
Mislim da je rockrider u M savrsen za tvoju visinu
Uf, nisam baš siguran koliko je savršen za mene, Bajs je kupljen. Vozio sam se skoro 2 sata autom da ga pogledam. Prilikom probne vožnje tu nekoliko stotina metara po ulici, nije mi delovao ni malo kratak. Stanje bicikla rekao bih izuzetno dobro. Sve na njemu originalno, vrlo dobro očuvan bez ikakvih većih ogrebotina ili oštećenja, jedini vidljivi tragovi upotrebe na zadnjoj gumi koja je jedno 50'% istrošena. Koči i šalta savršeno, vrlo razumno lagan bajk čak i sa tim monstruoznim fet bajk stil gumama. Uz bajk sam na poklon dobio rezervnu unutrašnju, rezervne pločice i set za luftiranje kočnica.
Međutim, dan kasnije sam ga probao na jednoj vožnji otprilike sat vremena sa ćerkom, i utisak je da mi nije baš sjajno legao. Prvo i osnovno, jako mi neprirodno da držim onako razjapnjene ruke na kormanu širine preko 700mm. Sve ja kontam da je to zbog upravljivosti na offroad terenu, ali meni to tako deluje smešno u praksi da ne mogu nikako da se naviknem, verovatno jer već deceniju i više vozim drumski korman širine svega 420mm.
I druga stvar, sedim previsoko na bajku, i velika mi je razlika između visine kormana i sica. Kad ga podesim po svojim merama, to izgleda profi bajk za TDF, onaj gde obavezno mora da voziš 2 veličine manje nego obični smrtnici. Rezultat toga nije samo vizuelan efektan, nego i činjenica da se na tako podešenom bajku mnogo više oslanjam napred na ruke pa to osećam već posle pola sata vožnje. Šta bi onda tek bilo posle nekoliko sati....
Možda to može da se koriguje dužom lulom u plusu, ali onda bih morao da menjam i creva i bužire koji su vrlo lepo skorjeni naspram ovog rama i njegovih dimenzija. Tako da suma sumarum, ne znam ni ja šta da radim, videćemo....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#18
Postavljeno 12 June 2025 - 06:33 PM
Zato sa takvom pozicijom možeš da savlađuješ oštre uspone a da se bajs ne propinje na zadnji točak, sve ima svoje zašto...Uf, nisam baš siguran koliko je savršen za mene, Bajs je kupljen. Vozio sam se skoro 2 sata autom da ga pogledam. Prilikom probne vožnje tu nekoliko stotina metara po ulici, nije mi delovao ni malo kratak. Stanje bicikla rekao bih izuzetno dobro. Sve na njemu originalno, vrlo dobro očuvan bez ikakvih većih ogrebotina ili oštećenja, jedini vidljivi tragovi upotrebe na zadnjoj gumi koja je jedno 50'% istrošena. Koči i šalta savršeno, vrlo razumno lagan bajk čak i sa tim monstruoznim fet bajk stil gumama. Uz bajk sam na poklon dobio rezervnu unutrašnju, rezervne pločice i set za luftiranje kočnica.
Međutim, dan kasnije sam ga probao na jednoj vožnji otprilike sat vremena sa ćerkom, i utisak je da mi nije baš sjajno legao. Prvo i osnovno, jako mi neprirodno da držim onako razjapnjene ruke na kormanu širine preko 700mm. Sve ja kontam da je to zbog upravljivosti na offroad terenu, ali meni to tako deluje smešno u praksi da ne mogu nikako da se naviknem, verovatno jer već deceniju i više vozim drumski korman širine svega 420mm.
I druga stvar, sedim previsoko na bajku, i velika mi je razlika između visine kormana i sica. Kad ga podesim po svojim merama, to izgleda profi bajk za TDF, onaj gde obavezno mora da voziš 2 veličine manje nego obični smrtnici. Rezultat toga nije samo vizuelan efektan, nego i činjenica da se na tako podešenom bajku mnogo više oslanjam napred na ruke pa to osećam već posle pola sata vožnje. Šta bi onda tek bilo posle nekoliko sati....
Možda to može da se koriguje dužom lulom u plusu, ali onda bih morao da menjam i creva i bužire koji su vrlo lepo skorjeni naspram ovog rama i njegovih dimenzija. Tako da suma sumarum, ne znam ni ja šta da radim, videćemo....
Navići ćeš se, polako
Sent from my SM-A556B using Tapatalk
#19
Postavljeno 12 June 2025 - 07:47 PM
Evo iedna fotka kako izgleda podešen za moju visinu
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika