Jump to content


Fotografije

Gravel, trekking za duže puteve i blagi off road ?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
5 odgovora na ovu temu

#1 Sita

Sita
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 15 April 2025 - 02:20 PM

Pozdrav svima,

Trenutno vozim MTB sa 26 točkovima. Čitao sam i informisao se, i imajući u vidu da bih bicikl koristio najviše za vožnju po gradu, i van grada (duže ture), kupio bih neki drugi bicikli i rekao bih da mi je gravel ili tekking najbolja opcija za mene.

Moj budžet je oko 500 evra. Dolaze u obzir i polovni modeli (ali da su iz Novog Sada ili okoline kako bih mogao da ih proverim). Čak sam i našao neke koji mi deluju dobro. Imajući u vidu namenu bicikla, više naginjem ka opciji bicikla koja ima blatobrane, nožicu, svetla i pak-treger, naravno nije neophodno da ih bicikl u startu ima ali bi mi značilo da bar blatobrani i nožica mogu da se dodaju.

Visok sam 175cm, smatram da sam početnik u biciklizmu i malo van forme. Ako bih morao da pravim kompromis između performansi i komfora, verovatno bih dao prednost komforu u početku dok ne dođem u neku određenu formu. Informisao sam se na BikeGremlin-u sa vodičom o kupovini kao i stvarima koje izbegavati, tako da nije nužno da imam npr. prednji amortizer (ako je loš), disk kočnice (ponuda je uglavnom sa njima, pa bih ciljao bar da budu hidraulične) i slično.
Uglavnom mi treba bicikl koji bi bio pouzdan, po mogućnosti jeftin za održavanje i dobar za moje namene.

Lista nije velika, ali našao sam sledeće:

https://www.2bike.rs...e-2x10-grx-novo
https://www.2bike.rs...ze-m-2x9-alivio

Hvala unapred.
 


  • 0

#2 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 556 posts

Postavljeno 15 April 2025 - 04:10 PM

Ovaj Cube kao bombona za te pare ako je stvarno u "kao nov" stanju. Ima hidraulicne diskove, ovaj drugi ima mehaničke koji su nešto lošiji. Pogon i to je takođe bolje na Cube ali ne bih rekao da je to presudno. Najvažnija stvar je što ima blatobrane i svetla na dinamu, meni to užasno znači na gradskom biciklu jer ne razmišljaš o punjenju svetala da te uvek vide (možda valja dokupiti još jedno svetlo da osvetliš mračne ulice da ti bolje vidiš noću). Samo te stavke da kupuješ posebno će izaći bar 70-100 eur sve zajedno tako da bih rekao da se isplati dati više novca za Cube.
  • 0

#3 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4742 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 April 2025 - 08:20 PM

Ovaj Cube kao bombona za te pare ako je stvarno u "kao nov" stanju. Ima hidraulicne diskove, ovaj drugi ima mehaničke koji su nešto lošiji. Pogon i to je takođe bolje na Cube ali ne bih rekao da je to presudno. Najvažnija stvar je što ima blatobrane i svetla na dinamu, meni to užasno znači na gradskom biciklu jer ne razmišljaš o punjenju svetala da te uvek vide (možda valja dokupiti još jedno svetlo da osvetliš mračne ulice da ti bolje vidiš noću). Samo te stavke da kupuješ posebno će izaći bar 70-100 eur sve zajedno tako da bih rekao da se isplati dati više novca za Cube.

I drugi ima hidrauliku...
Potežu se na sajlu ali su hidraulične kočnice u pitanju...

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#4 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5539 posts

Postavljeno 15 April 2025 - 11:12 PM

I drugi ima hidrauliku...
Potežu se na sajlu ali su hidraulične kočnice u pitanju...

Sent from my SM-A556B using Tapatalk

ima (polu) hidrauliku, ali samo nazad ... prednja je super kvalitetna ali ipak cista mehanicka disk kocnica!

 

ajd sto jeftiniji al mi deluje baš onako nekako "udrobljeno"... ništa nisačime :(

zadnja celjust hyrd prednja spyre, zadnji menjac alivio, zadnja glava XT ...

najvise me brine kako (fabricki) 8fazne samaraljke rade na 9faznoj kaseti (ako nije greska u oglasu) ?

 

https://cicli-berlin...-lever-8-speed/

 

Iako ima podesavajuce kuke (sliding dropouts) za jednostavnu ugradnju singl speeda

i IGH glava sa unutrasnjim brzinama tipa Alfine, Rohloff, Nexus koje su moji favoriti za po gradu

ja bih ipak zaobisao ovaj bike, i odlucio se za CUBE ako se ne insistira na "krivom" drumskom upravljaču!


  • 0

#5 Sita

Sita
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 16 April 2025 - 07:53 PM

Hvala vam svima na ovako brzom i detaljnom odgovoru. Verovatno ću onda i da kontaktiram prodavca za ovaj Cube. U međuvremenu ću još gledati pa ako naiđem na nešto ostaviću ovde. Ako i vi pronađete nešto slobodno pišite.

Uzgred, da li neko ima savet šta i kako da gledam na bajsu pre kupovine?

Takođe, obzirom da u ovom budžetu, gravel i trekking nema neku široku ponudu (možda grešim ali tako mi deluje), da li bi mi preporučili neki MTB ili drumaš? Mada nisam siguran koliko bi drumaš odgovarao mojim potrebama obzirom da ne vozim samo po asfaltu, a potrebni su mi pak tregeri, blatobrani itd. A za MTB ne znam koliko bih ga mogao prilagoditi da ipak bude malo više za asfalt i koliko bi to koštalo.

Ako je to slučaj, imam neke MTB koje sam pronašao.

https://www.2bike.rs...slx-fox-32-m-ve - Malo skuplji od ostalih, ali ako vredi, povećao bih budžet, jer mi deluje kvalitetno.
https://www.2bike.rs...1-56cm-3x9-2024
https://www.2bike.rs...2x9-alivio-novo - Ovaj mi je favorit zbog blatobrana, diname i pak tregera. Mada mi deluje da bih gume morao da menjam zbog namene.
https://www.2bike.rs...cera-3x8-disc-2 - I ovaj mi deluje fino pogotovo zbog cene. Samo da li vredi?

Hvala unapred.


  • 0

#6 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 556 posts

Postavljeno 17 April 2025 - 09:01 AM

Uzgred, da li neko ima savet šta i kako da gledam na bajsu pre kupovine?

 

BikeGremlin ima na kanalu i video šta gledati na polovnom biciklu - e to :) 

 

 

 

Takođe, obzirom da u ovom budžetu, gravel i trekking nema neku široku ponudu (možda grešim ali tako mi deluje), da li bi mi preporučili neki MTB ili drumaš? Mada nisam siguran koliko bi drumaš odgovarao mojim potrebama obzirom da ne vozim samo po asfaltu, a potrebni su mi pak tregeri, blatobrani itd. A za MTB ne znam koliko bih ga mogao prilagoditi da ipak bude malo više za asfalt i koliko bi to koštalo.
 
Ovako pitanje ti je mnogo široko postavljeno. Prvo kreni od razloga zašto menjaš svoj trenutni mtb bicikl pa kad na to odgovoriš sam sebi možeš da gledaš druge opcije. Skoro na svemu se može voziti sve - ok ne može na drumašu downhill ili obrnuto isto nema baš mnogo smisla, ali skoro sve može. Pitanje je šta će najbolje odgovarati tvojim potrebama i kad to odgovoriš sam sebi onda možeš da napraviš pravi izbor. Ukratko:
 
- MTB - ima povišenu poziciju sedenja i noviji modeli imaju dosta široke volane što ih čini jako stabilnim za spuštanje niz brda i manevrisanje. Mane toga su što ne možeš baš svuda da se "provučeš" po gradu zbog velikog volana i što ako duva vetari si ti kao jedro raširen, umrećeš od pedalanja. Isto i sa gumama - što veći kramponi bolje hvata lošu podlogu, blato i slično, po gradu ćeš mnogo teže pedalati sa njima. Imaju jedan ili oba amortizera što je super za šumu, za grad onako jer gubiš malo na efikasnosti pedaliranja. 
 
- Trekking - pa to ti dođe slično kao mtb sa užim volanom i malo još povišenom pozicijom sedenja pa je vrlo praktičan po gradu. S druge strane baš nije previše aerodinamična pozicija jer si opet dosta uspravan. Gume uglavnom uopšte nemaju krampone zbog lakše vožnje po asfaltu ali su šire pa i malo udobnije, uglavnom imaju i prednji amortizer zbog udobnosti. Delovi su uglavnom dosta izdržljivi i robusni, imaju blatobrane, svetla i sl, ali su zato sami po sebi dosta teži. 
 
- Gravel - ovo je malo specifičnija priča jer ima zakrivljen volan i malo agresivniju poziciju sedenja u odnosu na mtb/trekking a zapravo sličniju kao drumaš. To je dobro jer imaš nekoliko različitih pozicija za hvatanje ruku što je jako zgodno na dužim vožnjama plus je aerodinamika vozača mnogo bolja nego u prethodnim kategorijama. S druge strane gume obično imaju makar nekakve krampone i malo su često i šire od trekinga (ili slične širine) jer podrazumeva da ćeš ponekad izaći sa asfalta. Ono što može biti nezgodno za grad jeste što mali broj ljudi ima problem da se navikne ne iznenadna kočenja sa ovim tipom volana, nekako je ravan volan tu intuitivniji za većinu (a i navikli su). 
 
- Drumaš - forsira se aerodinamika vozača u smislu agresivnije pozicije i tanke i gume bez krampona koje će praviti najmanje otpora pri vožnji po asfaltu. Problematičniji su ivičnjaci, rupe i sve ostalo nego kod svih ovih gornjih kategorija ali je za duže vožnje po asfaltu idealan. 
 
I sad u svim tim kategorijama ti možeš praviti korekcije - gravel sa tankim i ravnim gumama će biti skoro kao drumaš, mtb u istoj konfiguraciji skoro kao trekking i slično. U krajnjoj liniji to se vidi i po biciklima koje si naveo - pola imaju komponente za mtb, Cube ima grx za gravel u kombinaciji sa Tiagra ručicama koje su iz drumske kategorije. Što ništa nije problem, samo konstatacija da se dosta tih stvari može mešati pa još više napraviti zbrku :) 

  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika