Zdravo.
Pre nekoliko meseci mi se javio problem sa prednjom viljuskom opisan u ovoj temi.
https://www.2bike.rs...iljuska-zabola/
Nisam imao vremena da pokusam da sredim viljusku sve do danas.
Samo sam zemenio ulje ali nisam resio problem, viljuska ne moze da se sabije i dalje.
Danas sam se setio a to sam zaboravio da spomenem u prethodnoj temi. Naime, nakon prethodnog servisa, kad god bi se viljuska sabila culo se PFFF tj kao da odnekud izlazi vazduh.
Odprilike to zvuci ovako :
Potrazio sam malo po netu u vezi problema sa sabijanjem i jedino sto sam uspeo da nadjem je neki prastari klip gde tip prakticno ima isti problem.
U komentaru je naveo da je probem resio sa novim service kitom. ( opisano u prvom postu ispod klipa )
Pisao sam Sramu jer serijski broj viljuske onaj njihov servis ne prepoznaje. Dobio sam odgovor da je to zato sto je viljuska stara i ne proizvodi se vise.
Prema njihovim recima, radi se o viljusci Recon SL Solo Air 100mm a iz njihove tabele za kolicinu potrebnog ulja sam koristio podatke za Recon 335/sl solo air jer mi se cini da je to moja viljuska.
Sram podrska mi je rekla da mi je za moju viljusku potreban 11.4015.006.000 service kit medjutim ne nalazim ga nigde sto me ne cudi jer je viljuska stara.
Moja pitanja glase :
1 - Da li postoji zamena za ovaj service kit tj da li mozda pasuje od neke druge viljuske?
2 - Ukoliko novi service kit ne resi problem, da li neko moze makar da predpostavi u cemu je problem sa viljuskom?

Zabola prednja viljuska, part II
#1
Postavljeno 01 February 2025 - 06:34 PM

#3
Postavljeno 02 February 2025 - 07:58 AM
Zdravo.
Pre nekoliko meseci mi se javio problem sa prednjom viljuskom opisan u ovoj temi.
https://www.2bike.rs...iljuska-zabola/
Nisam imao vremena da pokusam da sredim viljusku sve do danas.
Samo sam zemenio ulje ali nisam resio problem, viljuska ne moze da se sabije i dalje.
Danas sam se setio a to sam zaboravio da spomenem u prethodnoj temi. Naime, nakon prethodnog servisa, kad god bi se viljuska sabila culo se PFFF tj kao da odnekud izlazi vazduh.
Odprilike to zvuci ovako :
ciao,
imam nekolika pitanja: posto si licno servisirao viljusku, menjao ulje, da li si primetio da li je ulje procurilo iz "rebound" komore dole u "plovke" (sliders), tj. da li je u dnu viljuske bilo viska ulja?
Po meni viljuska i treba ovako da se cuje, jer to sto se cuje nije vazduh vec treperenje listića u ventilu kada ulje brze ili sporiju protice kroz ventil (ono sto si "dole" okretao, zeka-korjaca). Taj "PFFF" zvuk se ne javlja kada sabijas viljusku i povecavas pritisak vazduha u pozitivnoj komori vazduse opruge vec kada pustas viljusku da se "ispruzi", tj. vrati u prvobitan olozaj, i tada se pritisak u pozitivnoj komori vazdusne opruge vraca na "normalan" nivo, tj koliko si napumpao, tako da nema smisla da je u pitanju vazduh. Da li si merio pritisak vazduha u pozitivnoj komori pre sabijanja i nakon sabijanja (mozes pumpom za amort) ?
Imas li fotke rastavljene viljuske, njenih delova? Narocito me zanima , leva (vazdusna) strana i njen gornji klip?
da li izgleda pvako, sa vijkom na vrhu?
ili ima ovako ravan klip?
Zdravo....
Potrazio sam malo po netu u vezi problema sa sabijanjem i jedino sto sam uspeo da nadjem je neki prastari klip gde tip prakticno ima isti problem.
cini mi se da ovde nije problem u nemogucnosti sabijanja na "ceo" hod, vec da je vila vec unapred sabijena, da nije u potpunosti ispruzena. Deluje kao da mozes da sabijes poslednjih 50mm (50mm-100mm) jer je prvih 50mm (0mm-500mm) vec sabijeno u "plovcima", ali generalno ne radi kako treba
#4
Postavljeno 03 February 2025 - 05:37 PM
Prvo da kazem da ovaj drugi snimak na kom se vidi kako viljuska ne propada nije moj, nasao sam na YT i okacio kao primer.
ciao,
imam nekolika pitanja: posto si licno servisirao viljusku, menjao ulje, da li si primetio da li je ulje procurilo iz "rebound" komore dole u "plovke" (sliders), tj. da li je u dnu viljuske bilo viska ulja?
Po meni viljuska i treba ovako da se cuje, jer to sto se cuje nije vazduh vec treperenje listića u ventilu kada ulje brze ili sporiju protice kroz ventil (ono sto si "dole" okretao, zeka-korjaca). Taj "PFFF" zvuk se ne javlja kada sabijas viljusku i povecavas pritisak vazduha u pozitivnoj komori vazduse opruge vec kada pustas viljusku da se "ispruzi", tj. vrati u prvobitan olozaj, i tada se pritisak u pozitivnoj komori vazdusne opruge vraca na "normalan" nivo, tj koliko si napumpao, tako da nema smisla da je u pitanju vazduh. Da li si merio pritisak vazduha u pozitivnoj komori pre sabijanja i nakon sabijanja (mozes pumpom za amort) ?
Imas li fotke rastavljene viljuske, njenih delova? Narocito me zanima , leva (vazdusna) strana i njen gornji klip?
da li izgleda pvako, sa vijkom na vrhu?
rock shox recon solo air 100 piston.jpg
ili ima ovako ravan klip?
2013 reba solo air piston shaft.jpg
- Ne znam da li je bilo viska ulja, nisam obratio paznju.Mislis da je doslo do curenja ulja iz gornje u donju komoru i da zbog toga dolazi do blokade viljuske?
Sto se tice klipa iz vazdusne komore, on izgleda ovako:
- Nisam merio pritisak, uradicu to sutra.
Danas sam ugrabio malo vremena, skinuo donje noge, ispraznio svo ulje i ponovo sipao samo u gornje noge.
Ulje sipam po tabeli :
Desna gornja noga = 120ml 5W
Desna donja noga = 15ml 15W
Leva gornja noga = 6ml 15W
Leva donja noga = 15ml15W
Nisam vratio donje noge, ostavio sam da prenoci zbog manjka vremena a i da vidim da li ce mozda ulje procureti dole. Ok, predpostavljam da nece i da mu treba veliki pritisak da bi procurelo.
Bez donjih nogu, rucno sam probao da gurnem stapove i cini se da funkcionisu kako treba. Kad ih sabijem jedan po jedan, vracaju se ( desni sporije ali verovatno jer po defaultu "kornjaca" )
Sutra cu vratiti donje noge, necu sipati ulje pa cu videti sta se desava. Ako je sve ok, onda sipam ulje pa probam ponovo.
#5
Postavljeno 03 February 2025 - 05:43 PM
Ovo je odgovor koji sam dobio od Sram podrske.
"Based on the serial number, you have a 2008 Recon SL with a 100mm Solo Air spring and a TurnKey damper. Unfortunately, this fork has been discontinued for a number of years and is no longer supported. Because of this, finding spare parts and service kits may be difficult, and the serial number won't work at Trailhead or the service site. I apologize for the news.
I attached the service manual and spare parts catalog for your fork at the bottom of this email. The service kit for your fork is part number 11.4015.006.000 (Recon Turnkey/Solo Air Service Kit), and the dust wiper kit is part number 11.4310.290.000 (Tora/Recon/Revelation/Argyle Dust Seal/ Foam Ring Kit)."
#6
Postavljeno 04 February 2025 - 03:16 PM
Update :
Nista nije iscurelo preko noci iz gornjih nogu ( stajale na stalku, krpa ispod )
Stapovi se sabijaju i vracaju kad sam probao rucno.
Vratio donje noge, sipao ulje, sve sklopio, napumpao na 100psi ( prema tablici na samoj viljusci )
Probao rucno ( navalio se na viljusku ) i viljuska se sabija i vraca normalno ( probao zeca/kornjacu )
Opet sam je okacio na stalak, krpu ispod i videcu sutra da li ce biti nekog curenja.
Ako ne bude, vracam je na bajk pa testiram.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika