Jump to content


Fotografije

Pomoć za servis RockShox vile

RockShox Revelation 409

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 Branko15

Branko15
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 01 July 2024 - 12:17 PM

Pozdrav ekipa trebao bih servis za vilu ali nikako ne mogu pronaći osobu ili servis koji to radi uspešno sam odbijen na preko 20 razlicitih lokacija a razlog je “mi to ne radimo kupi drugi amortizer”.
Dok bih ja najradije servisirao ovaj moj stari ako neko može da mi pomogne tu sam Loznica, Srbija.
RockShox Revelation 409 U-turn Air 115mm
  • 0

#2 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 624 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 01 July 2024 - 05:43 PM

Capriolo je zvanični uvoznik i serviser za RS.
Zoveš centralu u Subotici, i tražiš Firgu (glavni serviser), i onda se dogovoriš sa njim oko slanja.


  • 0

#3 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 221 posts

Postavljeno 01 July 2024 - 09:58 PM

Mene zanima kakav je to kvar na vili da to živ čovek ne može da opravi pa ti kažu na 20 mesta da ne rade i da kupiš novu, a da na kraju saznamo da postoji neki guru za vile iza sedam gora i mora kao u nekoj bajci i sad ti jašeš tamo na konju umesto na biciklu koji je u kvaru? Ljudi popravljaju elektroniku, automobile, generatore, razne uređaje itd. dok svaki put kada se pomene "servis" amortizera kao da si pomenuo lasersku operaciju oka. Isto tako i na stranim forumima. Recimo na Mtbr koji pratim 20 godina malo po malo neko pukao par stotina dolara na servis amortizera. Izgleda da biti serviser amortizera bilo gde u svetu je jedna od najzajebanijih i najprofitabilnijih delatnosti. Bila je ovde tema sećam se gde je neki kolega imao temu gde je pokazivao kako je postao sam svoj majstor baš u nedostatku istih. Na kraju je popravljao i "servisirao" amortizere i druge jebeno složene stvari. Možda nije loše da se čovek sam obuči da radi ovo možda i zaradi neki dinar jer očigledno postoji potreba, a nema onih koji se u ovo razumeju.
  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14787 posts

Postavljeno 01 July 2024 - 10:13 PM

Amortizer je zaheban za popravku jer:

1. moras znati kako radi

2. ne vidis sta se desava unutra

3. kada to sve naucis kroz godine iskustva onda ti kazu da mnogo trazis para.

4. postoji razlika izmedju redovnog servisa sto vecina normalnih ljudi moze da uradi i popravke.


  • 0

#5 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 624 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 02 July 2024 - 08:11 AM

Pipavo je i ima specifičnih delova, što znači da neko mora da ima na stanju svašta (skupo ulaganje) ili da se poručuje po potrebi (čekanje).
Nijedan standardni servis za bajseve se ne bakće time, čak i neki koji kao "rade", ustvari šalju drugima.

@Branko15
Ako želiš sam da pokušaš, evo ti šta te sve čeka (iz ličnog iskustva).
https://www.2bike.rs...318#entry249621


  • 1

#6 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 221 posts

Postavljeno 02 July 2024 - 12:46 PM

Lepo kolega, ovakvi poduhvati i odvažnost se ceni. Pokazao si da amortizer nije bauk. Posle, pa čak i da prvi put nije uspešno, ko je uporan nađe put. Hvala. Ja se izvinjavam što sam u postu iznad više puta upotrebio reč jebeno. Nekada me iznervira da postoji stvar na bajsu od koje zaziremo i ne možemo ništa da uradimo kako bismo to popravili.


  • 0

#7 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4620 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 02 July 2024 - 07:04 PM

Pozdrav ekipa trebao bih servis za vilu ali nikako ne mogu pronaći osobu ili servis koji to radi uspešno sam odbijen na preko 20 razlicitih lokacija a razlog je “mi to ne radimo kupi drugi amortizer”.
Dok bih ja najradije servisirao ovaj moj stari ako neko može da mi pomogne tu sam Loznica, Srbija.
RockShox Revelation 409 U-turn Air 115mm

Ovo je postupak:
Pogledaš gomilu videa i pročitaš gomilu uputstava za tvoju vilu i proceniš da li bi umeo samostalno da je servisiraš.
Ako iole imaš rutine sa gedorama, ključevima i mehanikom, moći ćeš sve sam da odradiš.
Nađeš potrebne delove u inostranstvu, naručiš i kada stignu, ugradiš ih i uradiš servis.

Ako oceniš da ne umeš, pošalješ je recimo u Ljubljanu https://airnshox.com...uWhQzRgLXZnZkAA
I oni ti to odrade.

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#8 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3409 posts

Postavljeno 03 July 2024 - 05:45 AM

Здебели је све објаснио најбоље. Разлика између улагања у то да си у сервису опремљен знањем и материјалом за сервис/поправку амортизера и исплативости је велика, те се мало ко одлучује да то ради. Тржиште нам је полудивље, па нема пуно званично лиценцираних мајстора генерално, не само за то. Пре неколико година сам покушавао да заменим ременик (..ланчаник'' за каиш) на Ролоф глави за обичан ланчаник и ниједан сервис то није радио. Ниједан.

Зар нема у Шиду неки мајстор за амортизере? Колико се сећам, сервисирао је све амортизере...


  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14787 posts

Postavljeno 03 July 2024 - 06:48 AM

(link)


  • 0

#10 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4620 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 July 2024 - 07:09 AM

Ima u Šidu Laki Vejn, samo je pitanje sa kojim delovima radi i koliko će trajati kada ga servisira.

Ja sam iz tog razloga počeo sam da radim svoje vile i amorte, nemam poverenje u majstore.

Jedino bi Fox slao u Novi sad na servis u Ris cycling, nije jeftin majstor ali ovlaćen za Fox i čuo sam da su ljudi zadovoljni.

Kad majstori kažu 100-150e za servis vile ili amorta, ljudi padnu na dupe.
Zato nerado rade suspenziju jer ljudi nemaju pojma koliko koštaju delovi.

Samo delovi za redovan servis sa poštarinom, bez ulja, koštaju oko 60e.

Dok kupiš ulje, mast, poseban alat, moraš da calneš još 50-60-70e a i više ponekad, što znači da će te servis i u sopstvenoj režiji izaći preko 100e.
Dobra stvar je što će ti ostati alata, ulja i masti da možeš više puta da uradiš servis, posle samo delove kupuješ.
Najteže je uraditi dijagnostiku kvara, dok ne otvoriš ne znaš šta ćeš zateći unutra.
Ko zna ko je sve tu čačkao pre tebe i pikušavao da popravi.
Možda fale delovi, možda su oštećeni i vrednost delova nadmašuje cenu popravke.
Iscimaš se da otvaraš, zezaš sa dijagnostikom i onda ti vlasnik kaže skupo mi je, nemam para, vrati sve kako je bilo odustajem od popravke...
Razumem majstore potpuno, neće da se zezaju sa glupostima, ne mogu da naplate cimanje.

Jedino se isplati rad sa mala privreda delovima, neoriginalnim uljem i boli me đoka koliko će da ti traje popravljeno.
Naplati ti 50e servis, delovi koštaju 100 din. i teraj, može da traje godinama a može i par sati, zavisi od sreće.

Uglavnom evo linka za delove ako je to za tvoj model i godište https://airnshox.com...-dual-position/

Imaju oni još nekoliko kitova za Revelation pa vidi koji kit paše na tvoju vilu i možeš da poručiš, takođe pogledaj cene i raspoloživost na bikediscount ili bike-components pa uporedi.


Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 1

#11 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 624 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 03 July 2024 - 10:10 AM

Opet cu da napomenem da za Rockshox imamo Capriolo, i poslednji put kada sam slao (ima sigurno 5 godina) je bilo 1500-2000 za ciscenje i zamenu ulja sto je smesno. E sada, ako su noviji zatvoreni tipovi dampera (charger) onda je verovatno skuplje.

E sad, sto se tice samog servisa, ja smatram da mnogi bas deru sa cenama za obicnu zamenu ulja i gumica, ali svako je slobodan da naplati svoje vreme koliko misli da vredi.

Sto se tice takozvanih originalnih ulja, to je glupost, jer za sva ta ulja ppstoje podaci o konzistenciji, i forumi su prepuni tih stvari. Rockshox je prestao i da krije vise to, i sada lepo pise da im Motorex pravi ulje. Jesu ulja skupa u startu posto su uglavnom pakovanja od litar, ali postoje ljudi na forumu koji hoce da prodaju manju kolicinu, i na taj sam nacin ja prosao jeftinije kada sam prvi put radio.
Druga stvar, postoje i jeftinija ulja koja nisu nista gora (bar po mom iskustvu) a dosta su jeftinija (recimo Agip).

Sto se gumica tice, to se isto lako nabavi, samo je tu komplikovaniji deo oko tacnih dimenzija, jer proizvodjaci nece to da navode. Zato postoje razni strani forumi,i ljudi su premerili manje vise svaku gumicu koja se dobija u pakovanju, pa se uz malo cimanja nadje i ispadne znacajno jeftinije.

Jedino sto mora da ide preko proizvodjaca su prasinari (koji generalno traju dosta dugo) i delovi koji se polome i sl.
O businzima necu ni da pisem, to kada ode zamena je neislativa za iole stariji model.
  • 0

#12 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 221 posts

Postavljeno 03 July 2024 - 11:09 AM

Здебели је све објаснио најбоље. Разлика између улагања у то да си у сервису опремљен знањем и материјалом за сервис/поправку амортизера и исплативости је велика, те се мало ко одлучује да то ради. Тржиште нам је полудивље, па нема пуно званично лиценцираних мајстора генерално, не само за то. Пре неколико година сам покушавао да заменим ременик (..ланчаник'' за каиш) на Ролоф глави за обичан ланчаник и ниједан сервис то није радио. Ниједан.

Зар нема у Шиду неки мајстор за амортизере? Колико се сећам, сервисирао је све амортизере...

Da li možeš negde da napišeš svoja iskustva vezano za Rohloff glavu ako si vozio jer baš me zanima iz usta našeg čoveka. Načitao sam se šta pišu stranci, ali nije mi to to.


  • 0

#13 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4620 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 July 2024 - 11:46 AM

Opet cu da napomenem da za Rockshox imamo Capriolo, i poslednji put kada sam slao (ima sigurno 5 godina) je bilo 1500-2000 za ciscenje i zamenu ulja sto je smesno. E sada, ako su noviji zatvoreni tipovi dampera (charger) onda je verovatno skuplje.

E sad, sto se tice samog servisa, ja smatram da mnogi bas deru sa cenama za obicnu zamenu ulja i gumica, ali svako je slobodan da naplati svoje vreme koliko misli da vredi.

Sto se tice takozvanih originalnih ulja, to je glupost, jer za sva ta ulja ppstoje podaci o konzistenciji, i forumi su prepuni tih stvari. Rockshox je prestao i da krije vise to, i sada lepo pise da im Motorex pravi ulje. Jesu ulja skupa u startu posto su uglavnom pakovanja od litar, ali postoje ljudi na forumu koji hoce da prodaju manju kolicinu, i na taj sam nacin ja prosao jeftinije kada sam prvi put radio.
Druga stvar, postoje i jeftinija ulja koja nisu nista gora (bar po mom iskustvu) a dosta su jeftinija (recimo Agip).

Sto se gumica tice, to se isto lako nabavi, samo je tu komplikovaniji deo oko tacnih dimenzija, jer proizvodjaci nece to da navode. Zato postoje razni strani forumi,i ljudi su premerili manje vise svaku gumicu koja se dobija u pakovanju, pa se uz malo cimanja nadje i ispadne znacajno jeftinije.

Jedino sto mora da ide preko proizvodjaca su prasinari (koji generalno traju dosta dugo) i delovi koji se polome i sl.
O businzima necu ni da pisem, to kada ode zamena je neislativa za iole stariji model.

Što se ulja tiče, ulja različitih proizvođača u istoj gradaciji nemaju istu gustinu pa će i amortizer ili vila raditi drugačije.
To da za Rockshox ulje pravi isklučivo Motorex je netačno.
Recimo u manualu za moj RS amort stoji da se sipa Maxima Extra u gradaciji 15w-50 i Maxima plush 7wt jedno je za vazdušnu drugo za uljnu komoru.
Ne pominje se RS ulje.

Za gumice sam objasnio, može mala privreda u približnoj dimenziji ali ishod servisa je neizvesan, može da bude ok a može i da bude kratkotrajno.
Sve u svemu, možeš da se igraš sa različitim delovima, mašću i uljima, ali ja ne bi da se igram sa amortom koji košta 300-500e pa i više.
Kupim original delove, ulja i maziva i potreban alat, platim u startu skuplje, a uštedim na tome što sam sebi servisiram viljušku i amorte.

P.S. baš iz ovog razloga što svaki majstor ima svoju teoriju o uljima i rezervnim delovima NE IDEM KOD PRIUČENIH MAJSTORA koji ne rade suspenzije sa originalnim delovima, uljima i mastima, jer ko zna šta će da trpaju unutra.


Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#14 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 624 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 03 July 2024 - 01:16 PM

Greska, hvala na ispravci, mislio sam na Maxima.
Sada pise Maxima te i te gradacije, pre je pisalo Rockshox ulje (moze i dalje da se nadje na Capriolo sajtu recimo) koje je bilo prepakovano Torco.

U pravu si za gustinu, ali imas tablice za manje vise sva ulja gde je uporedjena gustina na razlicitim temperaturama. Da ne bude zabune, i dalje mora da ide ulje za suspenzije, ne bilo koje.

Nisu gumice tolika filozofija, samo treba da znas dimenzije i materijal koji je odgovarajuci za tu sredinu. Mogu da preporucim BG Hidromatik, imaju skoro sve.

Slazem se da ako se nosi u zvanican servis treba i da idu i delovi po propisu, samo sam rekao da moze da se prodje jeftinije sa 99% identicnim ishodom.
Uostalom, eksepimentisanjem sa gustinom ulja moze da se dobije na boljem radu viljuske. Oni stavljaju neki prosek sto se tice gustine za tu predvidjenu funkciju, ali nije svejeno da li se ta viljuska koristi na 15 stepeni ili na 40.

Sve u svemu, ne treba se toliko drzati propisanog, mora malo da se eksperimentise i da se guraju granice, tako je mtb i evoluirao :).

PS: ako neko hoce Agip ulje da proba sam da odradi, neka pise, mislim da imam 5, 7.5 i 10w.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika