Jump to content


Fotografije

Prelazak sa pogona u zadnjem točku na Bosch sa asistencijom?

e-bike električni bosch

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2 odgovora na ovu temu

#1 Pinhead

Pinhead
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 30 April 2024 - 08:26 PM

Ćao ljudi.

 

Vozim jedno 3 godine konvertovani Scott Aspect 40. 500w motor u zadnjem točku, 850kw baterija, gas, tempomat. Skinuo sam offroad gume i stavio neku varijantu koju mogu da teram i po asfaltu i po nekom blažem terenu, tako da mi je bajs all-rounder, što bi se reklo.

Na ravnom ga nategnem i do 60km/h :D

 

Ta konverzija je bila jedna od najboljih odluka u mom životu i sit sam se navozao sa tim bajsom kojekude, i dan danas ga vozim jednako srećan.

 

Najviše ga koristim za kafe-vožnju, da se prevezem po gradu bez ograničenja kuda ću voziti, bez gužvi u saobraćaju. Ponekad ga ponesem na put, pa se onda vozikam gde god da se nađem - malo offroad, more, planina, jezero itd. Uživanje bez previše napora :) 

 

E sad, počeo sam da razmišljam o tome da li bih i šta dobio prelaskom na neku skuplju varijantu sa Bosch motorom koji radi samo na asistenciju. Ili, ako postoji nešto što kombinuje i asistenciju na pedalu, i gas na kormanu - to bi bila bomba :)

 

U Italiji sam na turi obilaska vinograda probao neki Cube, i bilo mi je simpa. Solidno poteže na pedalu.

 

Da li neko ko je imao priliku da vozi oba sistema, može da prenese svoje iskustvo? Zašto mu je varijanta na gas dobra, zašto mu je Bosch dobar, šta su mane jednog i drugog?

 

Nije mi problem da kupim i posedujem oba, ali eto čisto, da imam neku ideju o tome šta me čeka sa Bosch motorom.

 

Hvala unapred! 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • 0

#2 Ratja

Ratja
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 01 May 2024 - 07:02 AM

Pozdrav,
Moje neko skromno misljenje je da kad saberes i oduzmes sve, u samoj voznji generalno nema neke posebne razlike.
Pozitivne stvari kod srednjeg pogona su te da je Bosch uglavnom kvalitetniji od kineza na zadnjem tocku, ima “cleaner look” u smislu da je sve namesteno fabricki i nista ne izgleda budzeno, baterija lepo spakovana u ram bicikla…
Negativne stvari su te sto npr imas ogranicenje na 25 km/h koje se skida onim speed boxovima al to kosta od 100€ pa na vise i opet ne bi mogao da naguras na 60 km/h, baterija je takva kakva je, nema biranja hocu vecu ili manju (moze da se pojaca al sto bi rekao nas narod skuplja dara nego mera), i nemas gas nego samo pedalanje.
E sad, nisam bas razumeo ono sto si napisao “nesto sto kombinuje i asistenciju na pedalu i gas”. Imas PAS (pedal assist sensor) koji se stavlja na pedalu i detektuje kad okreces pedale i ukljucuje motor, sluzi kao podrska tj asistencija pri pedalanju. Kad ne okreces pedalie, imas gas na volanu. Kosta 10-20€ i poprilicnonse jednostavno stavlja.
Nisam neki ekspert, vozio sam i jedno i drugo i kad sam pravio svoj bajs isto sam se pitao i to su bili moji zaključci. Mada bih i sada s vremena na vreme voleo da imam taj “cleaner look” tj fabriku :)
  • 1

#3 Pinhead

Pinhead
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 06 May 2024 - 09:51 AM

@Ratja - hvala na odgovoru :)

 

Za PAS sam čuo, ali mi je više ljudi reklo da iz nekog razloga nije dobro rešenje, ne mogu sad da se setim tačno zašto. Mislim da ima veze sa tim da Bosch sistem ima torque senzor i u zavisnosti od toga koliko jako pedelaš, toliko dodaje asistencije, a da ova jeftina PAS varijanta više radi po ON/OFF principu, pa je nekako neprirodno.

Sve u svemu, po ovome što si napisao, ako nema značajne razlike u vožnji - zvuči da je kinez varijanta sve u svemu dosta praktičnija.

Možeš da skidaš/stavljaš delove, nema restrikcije, jeftiniji su delovi i održavanje. Bateriju skinem i lakše okačim bajs na nosač ako ga negde vozim.

I mene svrbi isto što i tebe, s vremena na vreme.

To je kao da imaš nabudženu Hondu Civic koja ide solidno dobro i jeftina je za održavanje.

Ali tu i tamo čežnjivo zagledaš neki Porše i počneš da razmišljaš... :D 


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: e-bike, električni, bosch

1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika