Jump to content


Fotografije

Prvi drumaš - endurance bajk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
9 odgovora na ovu temu

#1 Veselin2511

Veselin2511
  • Members
  • 4 posts
  • LocationBgd

Postavljeno 11 April 2024 - 12:50 PM

Moj prvi post na Forumu. Hvala, bolje vas našao :)

 

Posle desetak godina rekreativne vožnje (Trekking - Merida Crossway 500) razmišljam sa slomim kičmu i spustim se na drop bar. Vozim uglavnom vikendom ture oko Beograda, distance između 60km i 85km. Sa pauzama naravno. Prosek cca 20km/h (rekord 23.7). Postojeći bajk od 15kg sa gumama od 35mm i običnim pedalama je ok za lošije puteve, mada 99% vozim po asfaltu. Imam 54 godine, ali mi je genetika dala neku vitkost, a poslednje vreme treniram kad god stignem (ubacio sam trenažer sredom po cca 40km), pa nisam baš zapušten, ali svakako ni spreman sa Ironmana. Visina 182, težina 83kg.

 

Čemu ovoliki uvod, pa nikad nisam vozio ništa sa spuštenim kormanom i sad sam u dilemi ići u tom pravcu ili ne. Da li je potrebna velika fizička sprema za drop bar. Jedini motiv je da pređem veću kilometražu/podginem prosečnu brzinu sa istim maltretiranjem i da se pridružim prijateljima koji su na drumašima. Kad sam pokušao da vozim sa njima, ispustio sam dušu. Nerealno je da pratim hibridom jednu karbon Trek Emondu sa 28mm.

 

Pitanje, koliko su endurance bicikli zapravo kompromis udobnosti i performansi ili je klasični drumaš ipak bolji? Zapravo pr(a)vo pitanje je, da li je težak prelaz sa ravnog na spušten korman? Dalje, iščitavao sam i odgledao na YT svašta nešto oko veličine rama. Sve je to u teoriji lepo, ali u praksi kako kupiti na neviđeno bajk, pa posle nakon svake vožnje ići kod hiropraktičara.

 

Budžet je relativno solidan, ali ne i beskonačan (do 3k evra cena na sajtu u Evropi). To će i tako biti poslednja veća investicija za mene lično u životu  n2:1147_tasty_tongue

 

Gledao sam u PB, Scott Addict 30, L veličinu. Kad sam se nekako smestio na njega u radnji, imao sam osećaj da sam razapet i da će mi vožnja izgledati kao kontinuirani plank od 4 sata  n2:loony  pa sam privremeno odložio kupovinu. Ok nije bio podešen za mene, nije urađen nulti servis, ali sam se zapitao da li je vožnja na drumašu stvarno tako napeta.

 

U opciji su pored Addicta, još i Trekk Domane, Pinarello Paris i Look 765 Optimum... Svi sa 105 menjačem.

 

Sve preporuke, saveti, iskustva su dobrodošli

 

Izvinjenje za ovaj prvi duži post


  • 0

#2 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3372 posts

Postavljeno 11 April 2024 - 04:23 PM

Ја сам имао сличан прелаз са равног кормана на повијени. После неколико година разних варијанти трекинга и хибрида, до руку ми је доспела Кона Сутра као класичан туринг са повијеним корманом. На њој сам се навозао, уз сва ограничења која има хроммолибденски бајс. Само првих пар вожњи ми је положај био чудан, после је и то постало навија. Но, туринг нема агресивну спортску геометрију једног друмаша. Када сам пожелео мало брзине, прешао сам на неки гравел, адаптиран за 99% асфалта, па сам и њега гањао неке три сезоне. Геометрија јесте удобна, али је и тај бицикл око десетак кила, што је знатна разлика у односу на друмаша. Пре две-три године сам узео првог друмаша баш у тој ендуранс варијанти, јер сам и ја зазирао од класичног друмаша управо због положаја који ми је превише агресиван. Могу да возим, али ми је ендуранс удобнији. Ипак, рекао бих да је то индивидуална ствар, некоме је и друмаш као фотеља.
Било би идеално када би могао неки да испробаш неко време, пре него купиш. Није тај положај толики баук, колико је битно да се узме одговарајућа величина бицикла, на повијен положај се брзо навикне. Наравно, физичка спремност је важна, што си у бољој форми, мање ћеш примећивати положсј на бајсу.
Сличне смо конституције, само сам пар кила лакши и неколико година старији. Прелазак на друмаа сматрам добром одлуком и одвојићу се од њега само у случају да ме леђа изневере, али ситан проблем сам имао и пре активнијег бављења бициклизмом.
  • 0

#3 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14686 posts

Postavljeno 11 April 2024 - 04:37 PM

Imas kod Boze Tosica u BG gomilu drumasa, prosetaj, pogledaj i probaj...  Probaj i velicine M. Slab je izbor u prodavnicama u Srbiji, neki polovan je po meni bolji izbor. Nemoj odma da im kazes koliko si spreman da izdvojis para :) Ovaj cak i nije "drumas" (link)


  • 0

#4 Veselin2511

Veselin2511
  • Members
  • 4 posts
  • LocationBgd

Postavljeno 11 April 2024 - 04:49 PM

Hvala, to mi je trebalo. Moj ispisnik koji je (makar dosta ranije) počeo grbiti kičmu na nižoj razini i preživeo :) Verovatno je kao što kažeš sve stvar navike i fizičke forme. Leđa održavam vežbama, ali diskus hernija mi stoji nad glavom evo već 15 godina.

 

Ram... ključna dilema. Počeo da izvlačim u excelu osnovne dimenzije svih bicikala koje sam gledao - stack, reach, seat tube, head, top... Koliko sam razumeo što je veći stack/reach odnos to je ram manje agresivan. Addict je 1.51, Pinarello Paris 1.52 (moj favorit), Look 765 Optimum 1.56, Trek Domane 1.57 (L veličine)... E sad da li u praksi stvarno znači da je npr 1.51 mnogo napetiji od npr 1.57, ili su to nijanse u pitanju, nemam pojma. Pretpostavljam da bi korekcijom lule moglo dosta toga da se reši, u slučaju da ram nije baš custom made, kao što nije.

 

Naravno da bi najbolje bilo da probam bajk pa onda da kupim, ali iskreno ne znam kako to da izvedem. Probaću od drugara Addict ovih dana, ali on je XL, pa već znam da če mi biti van optimuma, ali bar neki osećaj da steknem.


  • 0

#5 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 473 posts

Postavljeno 11 April 2024 - 06:51 PM

Ja sam pre dve godine uzeo prvi bajs sa povijenim volanom, do tada sam uvek vozio samo mtb i ravan volan. U pitanju je Bergamont Grandurance, koji kao što mu i ime kaže dođe negde između gravela i endurance, može da bude i jedno i drugo, ali svakako nema previše agresivnu poziciju. Ja jesam jedno 10 godina mlađi, ali sam i 10kg teži a visina ista. Nisam imao problema sa navikavanjem na "drumaša" jer suštinski i nemam problema sa leđima, a i druga stvar kada se vozi na "hoods", što je realno većinu vremena, položaj nije toliko agresivniji. E kada si u dropovima to je baš ozbiljna razlika i tu recimo u početku nisam mogao da vozim u tom položaju bukvalno duže od 2-3 minuta. Međutim zbog nekih drugih stvari sam morao da krenem da radim vežbe snage, između ostalog i za leđa i shvatio sam da mi to dramatično menja fleksibilnost - sada mogu da bez problema vozim pola sata ako ne i duže u tom povijenom položaju u dropovima i da izbacujem solidnu snagu. Tako da je suštinski stvar navike i fizičke spreme, ali ne u kontekstu kondicije za pedalanje već snage leđnih i trbušnih mišića spram konstitucije. 

 

Svakako je položaj na drumašu mnogo bolje prilagođen za vožnje od 50+ km i veću brzinu.Samo je jedna stvar još tu bitna - nemoj očekivati čuda, prelazak sa 35mm na 28mm će doneti nešto malo ubrzanja, malo više aerodinamičnija pozicija takođe, lakši bajs po ravnom vrlo malo, tako da ne treba očekivati da ako si sada napravio rekord sa prosekom od 24 km/h na primer ćeš na drumašu opušteno da ideš 30... nećeš :) jer su ta poboljšanja uglavnom marginalna, tipa na vožnji od 2 sata i 50km pri istoj snazi bi sa drumašem stigao 5-15 minuta brže nego na trekingu, najviše je ipak do bicikliste :) dakle prosek ti možda skoči sa 25 na 28 ili tako nešto...  


  • 2

#6 BlueOcean

BlueOcean
  • Members
  • PipPipPip
  • 145 posts

Postavljeno 12 April 2024 - 05:26 AM

Nemaju te velicine S/M/M-L/XL itd veze sa vezom. Najbolje je probati licno. Juce sam prodao drumasa koji je meni bio mali, a kupio ga lik visi bar 5cm. Gledam ga, savio se kao blesav, kazem mu da uzme bar lulu duzu, on kaze njemu je to dobro nece on na dropove. Tako da sto ljudi sto cudi. Ako gledas ramove novije proizvodnje (cca zadnjih 10 god), a gledas te slovne oznake u 90% slucajeva lezace ti M (gornja granica) ili L. Postoji kod nekih proizvodjaca i M/L. Ja sam od tebe nizi nekih 3-4 cm i meni je M/L ili L "veliki", tj mogu da ga vozim, ali nije to to. Za tebe je otprilike efektivna top tube 54-56 cm.


Sto se tice volana, to je subjektivno, ali jednom kad se navuces na drop volan, tesko ga je zaboraviti. Mozes da vozis u xy pozicija, a da ne pricam ako dodas aero-bar...

Ako bas porucujes na nevidjeno (kao i ja) neces promasiti sa M ili L ili ces eventualno menjati lulu. Taj XL sto pominjes da probas ti mozda nece dati pravi odgovor, jer to je ipak veliki bicikl.

Uglavnom srecna kupovina. Kao sto rekose drugi, najbolje je licno, a ako ne mozes licno, minimum ti je M, a maksimum L. Pozdrav
  • 1

#7 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4585 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 April 2024 - 06:20 AM

Svašta zanimljivo ovde može da se pročita!

Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  • 1

#8 Veselin2511

Veselin2511
  • Members
  • 4 posts
  • LocationBgd

Postavljeno 12 April 2024 - 04:39 PM

Imas kod Boze Tosica u BG gomilu drumasa, prosetaj, pogledaj i probaj...  Probaj i velicine M. Slab je izbor u prodavnicama u Srbiji, neki polovan je po meni bolji izbor. Nemoj odma da im kazes koliko si spreman da izdvojis para :) Ovaj cak i nije "drumas" (link)

 

Pošto sam još uvek rookie nemam pravo da pišem više od dva posta dnevno, što sam brzo istrošio, otuda nisam dalje komentarisao. 

 

Naravno, moj budžet je moja stvar i prodavcu se ne otkriva (valjda ne čitaju Forum :)). Svakako za polovan bajs ide druga logika. Gledao sam oglase i nekako svima sam našao neku zamerku. Videću da odem to tog Bože, možda mi otvori neke neove perspektive.


  • 0

#9 markosimic74

markosimic74
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 10 May 2024 - 11:55 AM

Prvo Veselin2511 hvala za post. Metrike nam se gadjaju u 80% :)
Zato bih te zamolim da podelis sa nama za koji si se bicikl na kraju odlucio.

Ja sam na 183 i 90kg, sa trekking biciklom i kondicijom za 50km.
Cilj mi je da stignem do 100km u danu i to je to. 

Srecno!


  • 0

#10 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 955 posts

Postavljeno 11 May 2024 - 07:39 PM

Pričati o Endurance bajsovima a ne spomenuti Canyon Endurace, znači da nisi dovoljno istraživao. Apsolutni best buy za novac sa vrhunskim spojem udobnosti i performansi.
99% vremena nećeš biti u dropu/dole , nego ćeš voziti na hoodu/gore tako da nema velike razlike u odnosu na hibrid.
Scott Addict je horor endurance bajs, totalni promašaj. Karakteristika endurance bajsova je da imaju kraći Reach (voziš u uspravnijem položaju) i dužu lulu za volan (upravljiviji za veće brzine). U veličini S, Addict ima 54cm top tube to jest 7 mm duži reach od recimo Specialized Tarmaca u istoj veličini, a koji je agresivan trkački bajs. U isto vreme da bi kompezovali taj razvučeni položaj vozača, stavili su kraću lulu (ubili upravljivost). Beži od Addict a.
Na kraju konkretan predlog. Vidim da je telefonski broj srpski. Dodatno uzmi (ostaće ti više nego dovoljno sredstava), vrhunske karbon točkove i imaćeš bajs sa zimskim i letnjim točkovima, ultegrom R8000 u kome ćeš leteti. Bajs izgleda a i u opisu (300km) je skoro pa nov. Zapamti, osim prave veličine rama, točkovi sa odabirom guma imaju najveći značaj za udobnost, brzinu itd. Više od toga da li je 105 ili Dura Ace npr

https://www.njuskalo...-oglas-43556759

U svakom slučaju, nemoj preskočiti Canyon Endurace ili npr Cannondale Synapse, nikako iz izbora

Srećno

Sent from my CPH2449 using Tapatalk
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika