Jump to content


Fotografije
- - - - -

Capriolo-Polar-Venera


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#1 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 28 March 2023 - 05:56 PM

Nigd nema teme domaćih proizvođača. Jeste, zna,, svaki iskusan bajker teško da će uzeti nov domaći bajk, ali ruku na srce, bilo bi mu zanimljivo da na primer radi jedan, dva pet ili svo vreme u nekvoj domaćoj fabrici, još kada bi bio prostojan novac (daj bože da jeste, mada..."druga tema"...) bilo bi baš OK. Barem za mene, spojiš strast s poslom, još ako se plaća iole pristojno...

 

Ali nije to bio razlog otvaranja ove teme. Već, gledam na netu, Triban, u Dekatlonu što se pojavljuje, kada pogledaš, ono je "francuski Capriolo".

 

https://www.capriolo...h?pretraga=cpro

To me natera da otvorim sajt Caprioloa, kad tamo, neka nova familija ali vrlo ozbiljno opremljenih bajkova, veliki korak napred CoPro aerija, sa diskovima, hidraulikom, najavljuju i Gravel (ima fotka na instagramu). Dakle, uskoro čekamo i drumaša sa diskovima. Mene će više interesovati Planetova Polar Furia sa diskovima, jer je poslednja Furia barem za mene dosta elegantnogi lepog izgleda bajkova srednje-niže klase.

 

Polar je zagazio odavno sa hidraulikom, diskovima, i kineskim šalterima "više" klase.

 

Mogu reći da sam pozitivno iznenađen modelima. Naravno nećemo o cenama, ovde samo želim da pokažem da i naši proozvođači pokušavaju da održe korak s tehnologijom, a to me iznenadilo, iskreno.

A cene (mada nećemo :) ) su baš velike za domaćeg proizvođača. Ako Triban RC120 drumski s mehaničkim diskom košta u Dekatlonu 550e, onda domaći ne bi smeo premašiti 400e, a on će premašiti sasvim sigurno mnogo više...

 

Uzgred, postoji i bugarska fabrika bicikala u Srbiji, Zaječaru, Cross.

 

Venera je niža kategorija kvaliteta, verovatno im je takav pravac...


  • 0

#2 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 March 2023 - 12:01 AM

Zar Polar nije kineski ram, kao što je i Tesla kineski telefon?
  • 0
The sea, the sea

#3 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 29 March 2023 - 11:19 PM

Svi koriste Kina, Taivan i slično...ne verujem da ovde rade, sem farbanja, koliko sam upoznat, to su počeli da rade.


  • 0

#4 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 07:18 AM

Sve se pravi u Aziji inače, nego mislim na to šta naš 'proizvođač' proizvodi? Da li kod nas dizajniraju i razvijaju te ramove ili samo kupuju gotove modele i sklapaju?
  • 0
The sea, the sea

#5 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 459 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 08:18 AM

Naš proizvođač samo sklapa, poruči xx ramova i ostale komponente i onda sklopi ovde. Nemam iskustva konkretno sa biciklima ali znam kako to ide za telefone na primer - hoće domaći ComTrade da pravi telefone, ode u par fabrika u Kini, ukoliko se radi o nekoj manjoj porudžbini, recimo 5.000 komada onda sve što treba jeste da odabere model, pošalje kako hoće da izgleda pakovanje/uputstvo/logo i ostale prateće stvari i za par meseci nakon plaćanja dobija isporuku ovde koje prodaje kao "domaće". I sad recimo Tesla je u međuvremenu porasla, funkcioniše i na okolnim tržištima, ukoliko imaju dobru saradnju sa fabrikom i konstantne isporuke onda može i da zahteva neke izmene, da modeli budu ekskluzivno za njih i slično. Ali ovaj prvi korak možeš da uradiš bukvalno na "dobar dan" preko maila i naravno s avansnom uplatom :)

 

Što sve meni nije sporno, ne prave ni veliki svetski proizvođači sad svoje ramove u matičnim zemljama nego imaju dogovore sa fabrikama u Kini, Tajvanu i sl. I ako bi na primer Capriolo dovoljno porastao da ima ozbiljne porudžbine onda bi mogli i da dizajniraju svoje ramove i slično, a ne da samo nalepe odgovarajuću nalepnicu, što je sve sasvim normalno. 

 

Meni je recimo ta C:Pro serija skroz simpatična, iako je recimo upitno koliko je bicikl od 500 evra "pro", ali aj sad, siromašno smo tržište. Jedinu veliku zamerku imam na najskuplji Cpro c 9.7 koji je stvarno dobra vrednost za ~1200 evra nov, samo mi je užas zašto su stavili neku no-name kinesku viljušku. Guglao sam malo taj model i našao da u Maleziji košta cirka 75 evra, a neke slične RST ili Manitou modele imaš za već 20ak evra više, za 50-60 dolazimo u teritoriju gde može da se nađe i RockShox. U tom smislu mislim da bi 50 ili 100 evra viša cena bila i dalje dobra kupovina a mogao bih mirne glave da ga preporučim nekome. Naravno, ima tu i drugih delova na kojima su štedeli, ali za nekog relativno početnika koji hoće da napreduje i ima nešto više para da da bi bila i više nego dobra osnova a kao nov bicikl. 

 

Plus ako se uračuna da neke lokalne samouprave daju subvencije za kupovinu bicikala domaće proizvodnje, što podržavam, bude još isplativije. 

 

Edit: Mala trivia - C:Pro karbonski bajs je težak 12.7 kg, dok recimo uporediv aluminijumski Scot Scale 970 ima 13.2kg, što i ne deluje baš kao značajna razlika. Pri čemu je Scott u PB skuplji 16 hiljada dinara, ali ima ima i krštenu viljušku... 


  • 0

#6 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 11:03 AM

Nigd nema teme domaćih proizvođača.


Sve se pravi u Aziji inače, nego mislim na to šta naš 'proizvođač' proizvodi? Da li kod nas dizajniraju i razvijaju te ramove ili samo kupuju gotove modele i sklapaju?


Zato i pitam... Svaka njima čast, ali ne bih sklapanje bajseva nazivao proizvodnjom, još manje brendom (trgovačkim da). Kad zaposle neke domaće pametne mašince, dizajnere i mehaničare da naprave domaći alu ram koji je prilagođen domaćem tržištu po karakteristikama, spektru veličina i opreme i, najbitnije, po ceni, onda će moći da se zovu domaći proizvođači, čak i ako naruče da im se ramovi prave na istoku.
  • 2
The sea, the sea

#7 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 11:12 AM

možda je, što bi rekli, nepopularno mišljenje ali ja mislim da im se to nikako ne isplati uz široku pomudu raznih ramova koji su dostupni već projektovanih za razne potrebe.

Šta bi dobili sa sopstvenim projektovanjem osim dugačkog procesa i usavršavanja dok ne dobiju rezultate koji sigurno neće biti bolji od postojeće ponude?


  • 1

#8 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 11:27 AM

Zašto onda učestvujemo na npr. svetskom ili evropskom prvenstvu u fudbalu? Ogromna količina novca se troši na taj sport, a rezultati sigurno neće biti bolji od konkurencije...
  • 0
The sea, the sea

#9 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 11:30 AM

zato što želimo i plaćamo za to, postoji ciljna grupa, zarada od marketinga, itd...

 

bajseve koji nisu kvalitetniji od kineskih varijanti ramova a sigurno će biti skuplji ni jedan preduzetnik pri zdravoj pameti neće hteti da proizvodi.


  • 1

#10 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 11:36 AM

Nisu Kinezi odgovorni za našu industriju. Svejedno, potrebno je uložiti u proizvodnju da bi se zvao proizvođačem, ne može trgovac da bude 'domaći brend bicikla' ili bilo čega što nije na neki način proizvodnja, a ne prodaja.
  • 0
The sea, the sea

#11 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 11:43 AM

Nisu odgovorni za industriju, odgovorni su za komponente kojima snadbevaju privredu. To je tako u svim granama. Za proizvod je odgovoran privrednik, prodavac, itd... Proizvođač je onaj koji plati porez svojoj državi na dodatnu vrednost koju je stvorio.
  • 0

#12 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 459 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 11:59 AM

Kad zaposle neke domaće pametne mašince, dizajnere i mehaničare da naprave domaći alu ram koji je prilagođen domaćem tržištu po karakteristikama, spektru veličina i opreme i, najbitnije, po ceni, onda će moći da se zovu domaći proizvođači, čak i ako naruče da im se ramovi prave na istoku.

 

Ali šta ti znači ram koji je prilagođen domaćem tržištu? Šta je specifično za domaće tržište da bi trebalo da ga prilagođavaš? Ovde nit žive pigmeji nit ljudi od pet metara visine pa da treba nešto samo za nas ovde specifično da se radi. U tom smislu čak i da ih projektuju ovde to bi bilo samo "izmišljanje tople vode" koje bi na kraju rezultiralo skupljim biciklom, a to je ovde zapravo glavna boljka. 

 

Druga opcija je da ulože nenormalne pare u razvoj pa da za 5 do 10 godina izađu sa nekim ramovima koji su zaista u nekim oblastima unapređeni nego što drugi nude. Ali je problem što za to niko nema resursa jer smo malo tržište pa je i broj prodatih bicikala, čak i da su svi domaći, izuzetno mali da bi oni sad mogli u tom smislu da konkurišu globalnim proizvođačima. Njihova logika u tom smislu jeste osnovana - za sada kupuju gotove ramove pa ako im to bude dobro prolazilo onda mogu širiti tržište i praviti ekskluzivne modele za sebe. Tu se vraćamo opet na brend Tesla u elektronici - oni su tako krenuli, ali su se sad proširili i na druga tržišta Istočne i Južne Evrope i sada su već u prilici da imaju svoje specifične modele i neke inovacije i slično. Nije to na nivou Samsunga, ali je na nekom regionalnom nivou sasvim pristojno. 

 

I nisi upravu za poređenjem sa svetskim prvenstvom u fudbalu - adekvatno poređenje ovome što ti hoćeš da kažeš bi bilo na primer da reprezentaciju sačinjavaju samo igrači iz domaćeg prvenstva. 


  • 0

#13 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 12:02 PM

Sve bi bilo drugacije da na ramu pise proizvedeno i projektovano u americi ili nemackoj. Onda se ne bi postavljalo pitanje da li se proizvodi ili sastavlja u Srbiji... Ako velikim firmama ramove prave Kinezi onda nema potrebe da raspravljate na ovu temu. Problem sa domacim proizvodjacima bicikala je sto nemaju stucnjaka inzenjera koji ce posvetiti tehnickim potrebama i zahtevima nego verovatno samo marketing menadzera koji se brine za prodaju, nabavi jeftino prodaj skupo...


  • 0

#14 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 12:57 PM

Problem sa domacim proizvodjacima bicikala je sto nemaju stucnjaka inzenjera koji ce posvetiti tehnickim potrebama i zahtevima nego verovatno samo marketing menadzera koji se brine za prodaju, nabavi jeftino prodaj skupo...


Upravo o tome pričam, hvala.
  • 0
The sea, the sea

#15 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:13 PM

postoje stručnjaci, samo neće raditi za sitniš. Konstruišu se ovde i osetljivije i kompleksnije stvari od statike rama bicikla.

drugo, cena za legure ne bi bila tako povoljna kao za ove što isporučuju na pola zemaljske kugle.


  • 0

#16 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:16 PM

Nisam bas siguran da sam i ja o tome pricao. Ako bi postojala zelja da se proizvede domaci ram, on bi bio zamisljen ovde a projektovan i proizveden u Kini, kao sto rade i strane fabrike. Izuzetak su vrhunski proizvodjaci koji razvijaju nove ramove pa zbog industrijske spijunaze ne salju odmah u Kinu, nego tek kada zavrse sa ispitivanjima. Ono o cemu vi ovde polemisete je proizvod tipa "sve proizvedeno u Srbiji" a toga retko ima i u drugim drzavama, mislim.. amerikanci u svoje avione ugradjuju kineske delove...

Tesko da postoje strucnjaci za bicikl, da bi postojali mora da postoji neka skola za to, dok je radila fabrika u Subotici mozda ih je i bilo ali sada je to sve u penziji. Da bi novi naucili, mora se angazovati neki stranac pa da ih on upozna sa problematikom... Tako su i Kinezi poceli.


  • 0

#17 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:20 PM

ma to je jasno... zašto stati na ramu, treba i preciznu mehaniku ovde projektovari i proizvoditi, sajle takođe...

 

A kako se zamišlja ram ako se i ne projektuje, misliš samo na dizajnerski deo? Ja mislim da kinezi imaju sve što ovde može da se zamisli, samo otvore paletu i cenovnik.

Opet, i kada bi dizajn bio ovde, cena custom projektovanja bi bila višestruka u odnosu na njihova već ponuđena rešenja. Možda malo jeftinije nego da uposle domaće inženjere i kreiraju procese koji će trajati više godina.


  • 0

#18 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 March 2023 - 01:29 PM

Pa to, zašto mi da nešto proizvodimo kad ima ko će bolje i jeftinije? Potražnja ne opravdava ulaganja, za razliku od npr. fudbala. Ali onda se to ne zove 'domaći proizvođač' nego uvoznik, prodavac itd.
  • 0
The sea, the sea

#19 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:29 PM

Za projektovanje treba obrazovani kadar a toga nemamo, a dizajn da se posalje kinezima a oni projektuju i naprave prototip to moze samo kosta valjda 50000~ evra. Nema sanse da neki domaci proizvodjac to pokusa. Sa druge strane kinezi koji prave ramove za poznate firme ne smeju da ih nude drugima, pa imaju neke svoje varijante koje verovatno nisu tako "povozne" kao original, a i manje se obraca paznja na kvalitet pa su jeftiniji. 


  • 0

#20 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:32 PM

i proizvođač rama kupuje "delove" legure, cevi...  tanjene, hromirane, šta god da naruče, pa ih "samo" vare i sklapaju, da li onda to isto nije proizvod?


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika