Jump to content


Fotografije

Polovan ili nov drumas


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
59 odgovora na ovu temu

#1 Avatarijus

Avatarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 08:15 PM

Pozdrav.Ne znam da li ima ova tema nekad postavljena, vjerujte da pokusavam naci vec pola sata ali bezuspjesno. Ukoliko ima izvinjavam se zbog otvaranja nove.
Dakle, kako sam naslov kaze, polovan ili nov drumas. Htio bih cuti vasa misljenja po ovom pitanju i naravno obrazlozenja zasto mislite tako.
Budzet bi recimo bio od 750 - 1500e maksimalno. Svi ste vjerovatno gledali ponude biciklistickih kuca i ponude po oglasima i vidjeli da se za ccc 1000e moze uzeti nov bicikl sa uglavom sora opremom ili koristen sa boljom opremom tipa 105 ili ultegra, boljim kocnicama itd.
Dakle, kad bi imali taj novac i odredili ga za kupovinu drumskog bicikla sta bi pre uzeli i zasto?
Zahvaljujem svima na eventualnim odgovorima.
  • 0

#2 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 09:01 PM

Novo je naravno najbolje. Ali isključivo zbog finansija, uvek kupujem polovan bicikl. Oprema i točkovi koje želim mi nisu dostupni u "izlogu" a niži nivo opreme me ne čini zadovoljnim i zadovoljenim (probao, nema "leka" iako nisam nešto ni brži ni lepši). Jednostavno želim bolje....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#3 Avatarijus

Avatarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 09:22 PM

Novo je naravno najbolje. Ali isključivo zbog finansija, uvek kupujem polovan bicikl. Oprema i točkovi koje želim mi nisu dostupni u "izlogu" a niži nivo opreme me ne čini zadovoljnim i zadovoljenim (probao, nema "leka" iako nisam nešto ni brži ni lepši). Jednostavno želim bolje....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Dakle, u slucaju da imas ovaj novac ti bi uzeo polovan bicikl sa boljom opremom ako sam dobro shvatio?
  • 0

#4 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 284 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 09:36 PM

Zašto bi vozio novog Punta kad možeš polovnog Golfa? To je filozofija a i Pinto će za par godina biti polovan. Dodaj i to da Punto brze stari od golfa. Ako me razumeš...
  • 0

#5 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 09:37 PM

Da. Upravo se spremam da sutra to uradim. Stiže mi (u stvari idem po) karbonac sa Ultegrom R8000
Sav gorim, kola oprana, Thule nameštena, ako probna vožnja i kontrola budu OK, mojoj sreći nema kraja. U stvari ima kraja, to je gđa....ali o njoj ću sutra uveče razmišljati.
Da se vratim na temu, ovaj bajs nema kod nas u radnjama, da ga dovučem ovde izašlo bi me debelo preko 3h evra.
Treća kupovina u kratkom vremenu, prvi aluminijum sa Shimanom 105, pa karbon sa 105, sutra nadam se karbon sa Ultegrom, posle toga upgrade na karbon točkove i tu bih se zaustavio. Uživao u svakoj kupovini i sređivanju /prilagođavanju, dodavao po malo para svaki put... Tako planiram, videćemo....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 10:01 PM

Pozdrav.Ne znam da li ima ova tema nekad postavljena, vjerujte da pokusavam naci vec pola sata ali bezuspjesno. Ukoliko ima izvinjavam se zbog otvaranja nove.
Dakle, kako sam naslov kaze, polovan ili nov drumas. Htio bih cuti vasa misljenja po ovom pitanju i naravno obrazlozenja zasto mislite tako.
Budzet bi recimo bio od 750 - 1500e maksimalno. Svi ste vjerovatno gledali ponude biciklistickih kuca i ponude po oglasima i vidjeli da se za ccc 1000e moze uzeti nov bicikl sa uglavom sora opremom ili koristen sa boljom opremom tipa 105 ili ultegra, boljim kocnicama itd.
Dakle, kad bi imali taj novac i odredili ga za kupovinu drumskog bicikla sta bi pre uzeli i zasto?
Zahvaljujem svima na eventualnim odgovorima.


Bolje pitanje za tebe je, da li si vičan popravkama i servisima na biciklu? Da li znaš da sam zameniš gume, lanac, kasetu, da zameniš sajle i bužire i ušteluješ menjače da to radi kako treba, da namotaš traku na korman, eliminišeš luft u viljušci?

To su sve normalne stvari koje pre ili kasnije moraš da odradiš na bajsu i obično kada kupuješ polovan bajs nešto od toga ćeš u startu morati da menjaš. Ako to ne znaš sam ili nemaš alat, da li u tvojoj blizini ima neki kompetentan servis kojem bi poverio da prčkaju po tvom bajsu koji polovan vredi 1500 eura a nov je vredeo verovatno 3?

Kod novog bicikla o svim tim stvarima bar u startu ne moraš da razmišljaš a i kad dođe vreme za to, trebalo bi da možeš u tome da se osloniš na dilera koji ti je bajs prodao.


Za isti novac se kod polovnog bicikla uvek dobije više nego kod novog. No bolje pitanje je kakvo je prethodno biciklističko iskustvo onog ko bicikl kupuje i šta je pre toga vozio, u kakvoj je formi i kakav mu je biciklistički "staž" ? Jer džaba biciklisti prednost od 11 brzina u odnosu na 9 ako on nema pojma šta je optimalna kadenca ni kako da je pronađe, ako me razumeš....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 Avatarijus

Avatarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 10:17 PM

Da. Upravo se spremam da sutra to uradim. Stiže mi (u stvari idem po) karbonac sa Ultegrom R8000
Sav gorim, kola oprana, Thule nameštena, ako probna vožnja i kontrola budu OK, mojoj sreći nema kraja. U stvari ima kraja, to je gđa....ali o njoj ću sutra uveče razmišljati.
Da se vratim na temu, ovaj bajs nema kod nas u radnjama, da ga dovučem ovde izašlo bi me debelo preko 3h evra.
Treća kupovina u kratkom vremenu, prvi aluminijum sa Shimanom 105, pa karbon sa 105, sutra nadam se karbon sa Ultegrom, posle toga upgrade na karbon točkove i tu bih se zaustavio. Uživao u svakoj kupovini i sređivanju /prilagođavanju, dodavao po malo para svaki put... Tako planiram, videćemo....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Nek je sretno, da te dobro sluzi i vjetar u ledja.
  • 1

#8 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 10:24 PM

Kao što rekoh, sa boljom klasom opreme nećeš biti mnogo brži, veći baja i lepši ali se makar ja mnogo zadovoljnije osećam u vožnji i jednostavno više uživam.

To je iracionalna moja crta a verujem i većine nas ovde (puštamo je onoliko koliko nam novčanik dopušta)


Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#9 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 March 2023 - 10:27 PM

Ja sam do sada kupio tri nova drumaša i niti jedan polovan (a jesam tražio polovan u dva navrata). Glavni razlog je da hoću da mirno spavam. Znam da bicikl nije ukraden i znam da nije nigde udaren pa udarac zamaskiran. Točkove sam kupio polovne, od poznatog čoveka i sa poznatom istorijom. Nisam gadljiv na polovno, ali volim da znam šta kupujem.
E sad, svako sa svojim parama kako hoće, ne mislim da je moje razmišljanje jedino ispravno.
Edit: svaki bicikl sam kupio na popustu, dosta ispod redovne (da ne kažem naduvane) cene naših prodavaca.
  • 0

#10 Avatarijus

Avatarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 10:28 PM

Bolje pitanje za tebe je, da li si vičan popravkama i servisima na biciklu? Da li znaš da sam zameniš gume, lanac, kasetu, da zameniš sajle i bužire i ušteluješ menjače da to radi kako treba, da namotaš traku na korman, eliminišeš luft u viljušci?
To su sve normalne stvari koje pre ili kasnije moraš da odradiš na bajsu i obično kada kupuješ polovan bajs nešto od toga ćeš u startu morati da menjaš. Ako to ne znaš sam ili nemaš alat, da li u tvojoj blizini ima neki kompetentan servis kojem bi poverio da prčkaju po tvom bajsu koji polovan vredi 1500 eura a nov je vredeo verovatno 3?
Kod novog bicikla o svim tim stvarima bar u startu ne moraš da razmišljaš a i kad dođe vreme za to, trebalo bi da možeš u tome da se osloniš na dilera koji ti je bajs prodao.
Za isti novac se kod polovnog bicikla uvek dobije više nego kod novog. No bolje pitanje je kakvo je prethodno biciklističko iskustvo onog ko bicikl kupuje i šta je pre toga vozio, u kakvoj je formi i kakav mu je biciklistički "staž" ? Jer džaba biciklisti prednost od 11 brzina u odnosu na 9 ako on nema pojma šta je optimalna kadenca ni kako da je pronađe, ako me razumeš....


Nisam mislio da ovo pretvorim u nekakvo licno predstavljanje vec je namjera bila cuti sta vecina misli po ovome pitanju odnosno da li se slazemo ali nije problem, napisacu par recenica.
Dakle, sto se tice tvojih pitanja da kazem da vecinu gore navedenih stvari znam uraditi, ono sto ne znam ili nemam alat rjesava kompetentan servis.Sto se tice mog iskustva, prvo sam vozio mtb a sad drumasa, ne vozim trke vec rekreativno od 30 do 50, 70, 100KM, zavisi od slobodnog vremena. Forma je sada losa jer iz zdravstvenih razloga ne vozim, trebam na artroskopiju koljena ali se iskreno nadam da ce to sve dobro proci da se mogu vratiti onome sto volim-biciklizmu.
Kao sto rekoh, nije mi bila namjera ulaziti u to ko koliko vozi i slicno vec samo sta mislite, novo ili polovno.
  • 2

#11 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 19 March 2023 - 10:53 PM

Nema tu neke velike pameti za isti novac. Nov i lošiji bajs ili polovan ali (osetno) više klase ali i sa mogućim problemima koje nosi nešto polovno. Mada problemi više zavise od toga da li znaš da vidiš šta kupiuješ. Pa ti vidi šta ti više odgovara. Mi umesto tebe to ne možemo da rešimo. 

 

Ja lično sam uvek za polovno ali dosta bolje. Ali ja, kao i dosta ljudi ovde, znamo sami da uradimo 90% stvari na bajsu pa možemo tako da biramo. 


  • 0
.

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 04:51 AM

Nisam mislio da ovo pretvorim u nekakvo licno predstavljanje vec je namjera bila cuti sta vecina misli po ovome pitanju odnosno da li se slazemo ali nije problem, napisacu par recenica.
Dakle, sto se tice tvojih pitanja da kazem da vecinu gore navedenih stvari znam uraditi, ono sto ne znam ili nemam alat rjesava kompetentan servis.Sto se tice mog iskustva, prvo sam vozio mtb a sad drumasa, ne vozim trke vec rekreativno od 30 do 50, 70, 100KM, zavisi od slobodnog vremena. Forma je sada losa jer iz zdravstvenih razloga ne vozim, trebam na artroskopiju koljena ali se iskreno nadam da ce to sve dobro proci da se mogu vratiti onome sto volim-biciklizmu.
Kao sto rekoh, nije mi bila namjera ulaziti u to ko koliko vozi i slicno vec samo sta mislite, novo ili polovno.



Nisam ni ja želeo da pravim diskusiju od toga ali to da li neko zna ili ne zna da sam servisira bicikl i da li mu je dobar servis dostupan može uticati na odluku da li je za njega bolje kupiti polovan ili nov drumski bicikl.


Kada sam počeo da vozim, prvog drumaša sam kupio novog jer naravno nisam imao pojma o održavanju. Svaki naredni je bio polovan u super stanju, a pretposlednji bajk sam kupio nov, ali preko drugarice koja radi u toj prodavnici pa sam dobio popust 30% inače ne verujem da bih ga kupovao novog. 3 meseca nakon toga sam pazario još jedan polovan bicikl ali je bio bukvalno nov, ne vožen i stajao u garaži godinama. To sam provalio tako što sam našao specifikaciju bajsa na netu i video da su svi delovi na njemu i dalje originalni uključujući traku volana, gume, kasetu itd.

Može se sa polovnim jako dobro proći ako se dobro otvore oči pri kupovini i ako čovek zna šta kupuje...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2023 - 10:18 AM

Pozdrav.Ne znam da li ima ova tema nekad postavljena, vjerujte da pokusavam naci vec pola sata ali bezuspjesno. Ukoliko ima izvinjavam se zbog otvaranja nove.
Dakle, kako sam naslov kaze, polovan ili nov drumas. Htio bih cuti vasa misljenja po ovom pitanju i naravno obrazlozenja zasto mislite tako.
Budzet bi recimo bio od 750 - 1500e maksimalno. Svi ste vjerovatno gledali ponude biciklistickih kuca i ponude po oglasima i vidjeli da se za ccc 1000e moze uzeti nov bicikl sa uglavom sora opremom ili koristen sa boljom opremom tipa 105 ili ultegra, boljim kocnicama itd.
Dakle, kad bi imali taj novac i odredili ga za kupovinu drumskog bicikla sta bi pre uzeli i zasto?
Zahvaljujem svima na eventualnim odgovorima.

 

Napisam sam članak o prednostima i manama kupovine polovnog bicikla (u odnosu na kupovinu novog).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 01:27 PM

Zdravo,

 

Ja sam skoro imao istu dilemu da li da kupujem polovan, nov ili da sam sklapam od novih delova. Od polovnog sam odmah odustao jer ne želim iz principa da imam ukraden bajs (gadim se toga poprilično), a drugi razlog je što ne znam ko je i kako vozio (održavanje i očuvanost). Na kraju sam se odlučio za nov MTB bajs jer je to najjednostavnije, stigao mi je iz Nemačke u kutiji, sa papirima i sve je bilo perfektno. Platio sam ga 1700e sa dostavom. Odmah sam naručio iz iste te Nemačke nove delove za 500e kako bih ga unapredio. Tako da sam uložio 2200e na kraju, a takav bajs nov košta oko 2800-3000e.

 

Takođe sam se dvoumio da li da uzmem mtb ili drumaša, možda i hibrid. Uzeo sam mtb i brzo sam se smorio kada sam video kakve su rupe, putevi, vozačka kultura, saobraćaj itd... Znao sam da je loše stanje ali ne baš toliko (pre par godina je bilo bolje, sad je gore)... Da sam uzeo drumaša mislim da bih ga već uništio...

 

I mnogo je lep osećaj kada ga ti prvi izvadiš iz kutije, kada sve miriše na novo i kada prvi sedneš na njega, napraviš prve km.

To je moje mišljenje i iskustvo, ti svakako odluči po svojim osećanjima i kriterijumima.


  • 1

#15 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 March 2023 - 01:53 PM

Nema tu neke velike pameti za isti novac. Nov i lošiji bajs ili polovan ali (osetno) više klase ali i sa mogućim problemima koje nosi nešto polovno. Mada problemi više zavise od toga da li znaš da vidiš šta kupiuješ. Pa ti vidi šta ti više odgovara. Mi umesto tebe to ne možemo da rešimo.

Ja lično sam uvek za polovno ali dosta bolje. Ali ja, kao i dosta ljudi ovde, znamo sami da uradimo 90% stvari na bajsu pa možemo tako da biramo.



Sad neka neko napiše šta na polovnom biciklu može biti problematično u toj meri da bude skuplja pita od tepsije. Na biciklu ima svega 4 elementa koji su ookretni.. vila, nabla točka x 2 i ležaj pogona. Automobil ima na desetine pokretnih elemenata, skupu elektroniku, komplikovane mehaničke delove pa ljudi uglavnom kupuju polovno.
Kočnice ili rade ili ne rade.. luft u patroni pogona se može otkriti prilikom probe, a i patrine nisu nešto skupe.. menjači i šifteri (nebitno koje vrste) ili rade ili ne rade.. točak će se videti ako je kriv.. pedale se lako mogu proveriti.
Pogon se vidi ako je potrošen.
Znači, jedino kaseta i lanac mogu prevariti a to je ulaganje u narednih sezonu-dve a nekim i više.
Ram.. pažljivim gledanjem mogu se videti eventualna oštećenja. Ali ako je neko stručan u popravci (a ja znam neke) to se okom otkriti ne može.
Realno, kupovina novog u našim radnjama, npr u Planet bajku je skidanje kože.
Naravno, mišljenja su naša a izbor je tvoj.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#16 sebekkg

sebekkg
  • Members
  • PipPip
  • 40 posts
  • LocationKg

Postavljeno 20 March 2023 - 02:46 PM

Kad gledam cene polovnih bajseva dodje na isto kao da si ga kupio regularno od vlasnika. Ove cene su da se krstiš. Kontam da svako hoće da zaradi ali ko tu onda uzima najmanje proviziju?

Sent from my SM-G780G using Tapatalk
  • 0

#17 Avatarijus

Avatarijus
  • Members
  • PipPipPip
  • 84 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 03:19 PM

Procitao sam komentare i razumijem zasto navodite stvari tipa sta sam znam popraviti, koliko se razumijem u bicikl, koliko su skupi ili preskupi i slicno, sve su to stvari koje uticu na kupovinu polovnog ili novog bicikla. Sad neka me neko ispravi, novo sa sora opremom kosta preko 1000e a polovno sa 105 ili ultegra opremom, cak ima i karbonskih oko 1500e, neki i manje ali necemo ulaziti sad u marke bicikla. I kad bih htio uzeti novo ne mogu da se otmem utisku da za te iste pare mogu voziti nesto bolje, lakse, brze i na kraju krajeva ljepse za oko.
Trenutno vozim karbonca, ram je negdje iz perioda 2012-2015, nisam siguran da ne ulazim u detalje pa se otud javila misao o mozda kupovini neceg svjezijeg.
  • 0

#18 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 03:28 PM

Skoro je bio test (baš je o tome govorio biciklista Ivan Stević) da prepoznaju vozači razliku izmedju grupa 105 i iznad, zatvorenih očiju. Da skratim, nisu uspeli. Razlika je u težini samo.
Ja preko 105 ne bi nikad ni išao ali noviju 105 (7000).

Sora je vrh takodje, prešao sam sa njom onoliko km bez ikakvih problema. Ako nisi takmičar ili ne pretenduješ da budeš.
  • 2

#19 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 04:12 PM

Da je Sora vrh, vozili bi je profesionalci. Ovako je dno, kao što i jeste. Druga priča je da li je i Sora više nego dovoljna za ono što treba nekome. Ali da ne razvodnjavamo priču, nije to poenta. 


  • 1
.

#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14522 posts

Postavljeno 20 March 2023 - 04:18 PM

Ovo pitanje treba postaviti onoj vestackoj intelektenciji.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika