Jump to content


Fotografije

Provera ispravnosti baterije za ebike


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#1 saledipling

saledipling
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Postavljeno 05 March 2023 - 11:25 AM

Pozdrav! Prijatelj mi je dovezao električni bicikl (pošto se pomalo bavim servisom bajseva u slobodno vreme) i požalio mi se da mu posle određenog vremena provedenog u vožnji, dolazi do naglog prekida napajanja motora strujom. Ja sam napunio bateriju originalnim punjačem za Litijum jonske baterije, probao njegov bicikl, sve je lepo radilo. Indikator napunjenosti baterije na displeju normalno pokazuje prvo pet, zatim četiri crtice...Međutim, kada se još malo potroši i treba da pokaže tri crtice, struja se potpuno gubi, čak se i displej ne napaja više. Pošto se pomalo razumem u struju, rešio sam da otvorim kućište baterije, da vidim od čega se sastoji i da izvršim neka merenja. Kada sam otvorio, video sam da se baterija sastoji od 50 kombinovano (redno-paralelno) vezanih Li-ion baterija 18650. Proverio sam napon na krajevima (inače je baterija nazivnog napona 36V) i unimer mi je izmerio 39,7V. Moje mišljenje je da bi napon pri potpuno napunjenoj bateriji trebao da iznosi cca 41-42V. Mislio sam da svakoj bateriji (ili bar koje su redno vezane) proverim napon na krajevima. Međutim, shvatam da su baterije spojene međusobno punktovanjem tankog lima, i da ih ne mogu razdvajati. Alat za punktovanje nemam. Pre nego postavim pitanje, da kažem da se radi o električnom biciklu Fischer, nemačke proizvodnje. Karakteristike baterije (kao celine) su sledeće (mada sam slikao i pločicu na njoj), ali 'ajde: Nazivni napon 36V, kapacitet baterije 14,5Ah, akumulirana energija 522Wh. Moje pitanje je: 1. Da li mogu samo na osnovu izmerenih napona da sa sigurnošću tvrdim da je kompletna baterija "odradila svoje" ili bih trebao proveriti i kapacitet baterije?

2. Ako je potrebno ispitati i kapacitet baterije, da li može da se izvrši unimerom (multimetrom), merenjem više strujnih veličina i korišćenjem nekog obrasca ili procenom?

3. Ako ne može multimetrom, kakav uređaj postoji za merenje kapaciteta baterije od 36V?

 

 

Attached Thumbnails

  • baterija 2.jpg
  • naponi na krajevima rednih veza.jpg
  • baterija 4.jpg
  • baterija 3.jpg
  • baterija 1.jpg

  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14615 posts

Postavljeno 05 March 2023 - 12:24 PM

Pretpostavljam da su neke ponaosob baterije lose, pa BMS iskljuci kompletan paket kada padne napon kod losih baterija.


  • 1

#3 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 05 March 2023 - 02:42 PM

Ovo sto Dušan kaže, izgleda da su neke od ćelija odradile svoje, najverovatnije one vezane na BC1.

 

Mogao bi u suštini izmeriti kapacitet multimetrom, ako meriš struju i napon što češće možeš, pa integrališ po vremenu da dobiješ Ah i Wh.

 

Za uređaj, guglaj power analyzer, najjeftinije je ovako nešto:
https://www.aliexpre...4659345274.html


  • 1
Pozdrav

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14615 posts

Postavljeno 05 March 2023 - 04:11 PM

(link)


  • 0

#5 saledipling

saledipling
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Postavljeno 06 March 2023 - 09:01 AM

Momci, hvala na pruženoj pomoći. Evo u kom se pravcu dalje razvija problem. Naime, vratio sam bateriju i kontroler na prtljažnik bicikla, povezao kablove, bateriju ostavio otvorenu bez poklopca i učvrstio je. Vozeći bicikl samo oko 3 km, uglavnom po ravnom, na režimu 3 (od 0 do 5), napon je pao sa 39,7V na 39,1V. Posle pređena još 3 km napon pada na 38,5V, isti režim vožnje, isti teren. Onda sam odlučio da krenem na jednu, ne baš ozbiljnu uzbrdicu, po mojoj proceni 4-5% nagiba. Krenuo sam i posle 200-300m dešava se nagli prekid struje, što me je i navelo da započnem ovu temu. Na displeju se nije moglo videti ništa. Odmah sam se vratio, nekih 500m do kuće, uzeo unimer i izmerio napon. Napon se nije promenio - instrument je pokazao ponovo 38,5V. Verovatno je baterija oslabila, ili neke njene ćelije, ali očigledno da postoji još neki problem. Molim za pomoć.


  • 0

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14615 posts

Postavljeno 06 March 2023 - 10:32 AM

Ne vredi da meris napon kada baterija nije opterecena potrosacem. Po meni resenja su: da kupis novu cca 400e, da ti neko drugi zameni baterije cca 200~300e ili da sam rastavis i pronadjes neispravne baterije a potom sam sastavis (link) Iznad sam ti stavio link ka Panasonic baterijama koje se nalaze u tom paketu koji popravljas. Ta je baterija stara cini mi se osam i vise godina, ne traju one vecno. Ako postoji vise problema resavas jedan po jedan, makar onaj koji mozes. (link). Koji je elektricni motor na biciklu?


  • 1

#7 saledipling

saledipling
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 07:53 AM

Problem je bio u bateriji. Izmenio sam svih 50 ćelija i umesto njih povezao 40 komada, 10 serija po 4 u paraleli (10S4P). Uzeo sam LG 18650 Li ion, 10A, 3200mAh, i tako dobio potrebnih 36V napona na motoru, a kapacitet nešto manji, 13Ah umesto 14,5 Ah, ali kada su prethodne Panasonic baterije bile nove. Pažljivo sve povezao sa BMS i radi, moj ebike je sada udahnuo novu snagu. Još jednom hvala na savetima. Trebalo mi je vremena da neke stvari dodatno naučim i da steknem hrabrost da sam napravim bateriju.


  • 3

#8 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 April 2023 - 11:34 AM

I koliko izađe ta zamena u evrima, koliko koštaju ćelije?
Kupio si i punkt aparat?
Pitam jer imam na umu da se zanimam sa jednim biciklim koji isto ima problem sa baterijom a ne znam da li je isplativo zezati se sa tim.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14615 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 11:54 AM

Ima tackasti zavarivac kod kineza (link)


  • 0

#10 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 12:05 PM

Kakav punkt aparat. Lemiš normalno bateriju na bateriju preko obične bakarne žice.


  • 0
.

#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14615 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 12:21 PM

Da bi lemio baterije moras biti iskusan u lemljenju da ne ostetis bateriju toplotom, sa punkt aparatom moze da radi i amater i to puno brze. Pre dok su bili stoni punkt aparati po stotinu evra nije se isplatilo, danas kad imas rucne od pedesetak evra ne treba puno razmisljati.


  • 0

#12 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 April 2023 - 03:13 PM

Kakav punkt aparat. Lemiš normalno bateriju na bateriju preko obične bakarne žice.

Jeste i onda se desi booooom! Nema tu nikakve bakarne žice nego se punktuje preko metalne trake.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#13 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 April 2023 - 03:18 PM

Ima tackasti zavarivac kod kineza (link)

Ovo izgleda dobro i povoljno

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#14 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 03:30 PM

Jeste i onda se desi booooom! Nema tu nikakve bakarne žice nego se punktuje preko metalne trake.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Ne pričaj gluposti. Uradio sam gomilu baterija i ni jedna nije eksplodirala. A nema ni razloga.


  • 1
.

#15 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 05:19 PM

Ne bi smelo da se lemi na baterije direktno, lemilicom ne može da sa lako kontroliše koliko toplote koliko brzo prodre u bateriju. Samo punktovanje, ili naručiti ćelije sa punktovanim tabovima, neke prodavnice (npr nkon) to urade uz malu doplatu.

 

Postoji pravilan način i geto način. Ne mora da znači da će eksplodirati, ali to je nesreća koja samo čeka da se desi.


  • 4
Pozdrav

#16 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 07:21 PM

To ste sve naučili čitajući internet  n2:hahaha .


  • 1
.

#17 saledipling

saledipling
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 07:43 PM

I koliko izađe ta zamena u evrima, koliko koštaju ćelije?
Kupio si i punkt aparat?
Pitam jer imam na umu da se zanimam sa jednim biciklim koji isto ima problem sa baterijom a ne znam da li je isplativo zezati se sa tim.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Nisam kupovao nikakav punkt aparat, jer može relativno lako da se napravi, za veoma malo novca. Ovaj link mi je pomogao da napravim sopstveni alat za tačkasto zavarivanje    

Iskoristio sam stari transformator od mikrotalasne peći, staro kućište napajanja za računar, staru papučicu za gas za video igre (mikroprekidač), nisam koristio vremenski relej, kao što je u videu pokazano. Direktno na krajeve debele bakarne žice sekundara povezao sam "štapove" za zavarivanje. To su dve kraće izolovane bakarne žice, prečnika oko 4mm kojima sam malo zaoštrio vrhove. Kratkim pritiscima na papučicu (mikroprekidač) dozirao sam energiju potrebnu da se tanki lim od nikla lepo zavari za polove baterija. Ne pravi nikakava oštećenja, a potrebno mi je kleštima dobro da zapnem da bih lim odvojio (razara se i cepa).

Što se tiče cene, napomenuo sam gore koje sam baterije koristio. Cena jedne ćelije u prodaji je 450 dinara, 1m nikl trake 600 dinara + izolacija za plus pol ćelije 2 din. 40kom x 450din/kom + 3m x 600din/m + 40kom x 2din/kom = 19880 dinara.


  • 2

#18 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 07:46 PM

@Zare

 

Ne, nego radeći profesionalno sa BMS-ovima.

 

Da te citiram od pre par poruka:

"Svaka čast, slika i prilika foruma već duži niz godina. Nema pojma ali zna da je u pravu   n2:hahaha ."


  • 4
Pozdrav

#19 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 14 April 2023 - 08:07 PM

Onda lepo uzmi pa napravi čoveku bateriju. Da mu ne eksplodira neka rađena na geto način. 

 

E da, i objasni auditorijumu zašto se u fabrikama baterije punktuju a ne leme a da nije u pitanju zagrevanje baterija.


  • 0
.

#20 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 April 2023 - 12:14 AM

Ne pričaj gluposti. Uradio sam gomilu baterija i ni jedna nije eksplodirala. A nema ni razloga.

Ne pričam gluposti!
Treba biti lud i hrabar pa lemiti lion baterije.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika