Jump to content


Fotografije

Kupovina hibrid treking ili MTB do 300 eur


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
28 odgovora na ovu temu

#21 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 04:20 AM

Taman sam pomislio da sam blizu krajnje odluke i kupovine Sahara ili Trek, a sada si mi dao zadatak (slatke muke).

Sva tri su interesantna, Rabeneick i Cannondale dobra oprema, stanje sve kao novo ... nisam baš želeo 3x9 pa niti diskove ali me više odbijaju interno rutirane sajle u cevima.

Speedster izgleda najkompletnije i kao najbolja varijanta za mene, jedino što mi je odmah zapalo za oko su tanje gume. Koliko sa njima ima čvrstine u točkovima za eventualna naletanja na rupe i udarce, a po gradu i do Avale, Kosmaja biće toga.

Ako sam dobro razumemo imao si ga, pa te molim za podatak za koju najveću širinu gume ima prostora. Takodje ova velična rama 550 mm ja sam 180cm (ali unutrašnja noga 90cm i ruke su mi takodje malo duže za moju visinu) svakako da moram da probam, ali pošto si ga vozio šta misliš?

Hvala ti za predložena bicikla i savete.

Neka te ne brine previše interno rutiranje sajli. To jeste komplikovanije za zamenu, ali nije neki posao za mudraca. Radi se o tome da bužir ili sajla koju izvlačiš iz rama (stara) treba da ti bude vodilja za novu sajlu, odnosno pre nego što izvučeš staru, za nju zakačiš ili zalepiš izolir trakom novu. Nije to neka posebna pamet samo se to ne sme zaboaviti ali da bicikl tako izgleda lepše to je sigurno. Naravno da je pri spoljnom rutiranju sajli lakše zameniti sve, ali realno gledano koliko često se to radi. Ako voziš puno i skoro svaki dan, možda jednom u 2 godine, ako voziš povremeno i po lepom vremenu, jednom u 5, 6 godina...

Ja sam vozio Capriolo Firebird a to je drumska verzija Speedstera. To je bio moj prvi bicikl kojim sam počeo aktivno da vozim. Na njega su mogle gume 25, možda i 28 ali na baš tesno. Međutim Speedster ima V brake kočnica koje omogućavaju prihvat mnogo širih fuma a i viljuške imaju dosta više mesta. ČOvek je u oglasu napisao da uz njega daje gume 32 i 28, znači verovatno staje 32. Deblje od toga ti za grad i blagi offroad nikad neće trebati jer na ciklokros biciklima su gume 33 a oni voze po travi, blatu, pesku itd.

Nema potrebe da bežiš ni od 9, 10 ili 11 brzina. To su zapravo prednosti a ne mane i naravno da je bolje kad ima više brzina. Hidraulični diskovi su trenutno najbolje kočnice koje postoje na tržištu i ako imaš priliku da ih imaš na svom bajsu iskoristi je, bićeš oduševljen. Ako imaš bar malo smisla za mehaniku i makar mrvicu majstorskih ruku, sve te bajkove možeš da održavaš sam uz potreban alat i malo gledanja klipova na youtube-u.

P.S.
ŠTo se odabire veiličine rama za tebe tiče tu nisam siguran ali ja sam 182 a vozio sam 54 ram taj Capriolo, meni je bio odličan. Trebalo bi da ti 55 bude OK iako imaš duge ruke i noge, samo malo više izvučeš šticnu i u krajnjoj nuždi kupiš malko dužu lulu kormana i gotovo. Ali treba svakako probati ako možeš...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 March 2023 - 09:47 AM

Neka te ne brine previše interno rutiranje sajli. To jeste komplikovanije za zamenu, ali nije neki posao za mudraca. Radi se o tome da bužir ili sajla koju izvlačiš iz rama (stara) treba da ti bude vodilja za novu sajlu, odnosno pre nego što izvučeš staru, za nju zakačiš ili zalepiš izolir trakom novu. Nije to neka posebna pamet samo se to ne sme zaboaviti ali da bicikl tako izgleda lepše to je sigurno. Naravno da je pri spoljnom rutiranju sajli lakše zameniti sve, ali realno gledano koliko često se to radi. Ako voziš puno i skoro svaki dan, možda jednom u 2 godine, ako voziš povremeno i po lepom vremenu, jednom u 5, 6 godina...

Ja sam vozio Capriolo Firebird a to je drumska verzija Speedstera. To je bio moj prvi bicikl kojim sam počeo aktivno da vozim. Na njega su mogle gume 25, možda i 28 ali na baš tesno. Međutim Speedster ima V brake kočnica koje omogućavaju prihvat mnogo širih fuma a i viljuške imaju dosta više mesta. ČOvek je u oglasu napisao da uz njega daje gume 32 i 28, znači verovatno staje 32. Deblje od toga ti za grad i blagi offroad nikad neće trebati jer na ciklokros biciklima su gume 33 a oni voze po travi, blatu, pesku itd.

Nema potrebe da bežiš ni od 9, 10 ili 11 brzina. To su zapravo prednosti a ne mane i naravno da je bolje kad ima više brzina. Hidraulični diskovi su trenutno najbolje kočnice koje postoje na tržištu i ako imaš priliku da ih imaš na svom bajsu iskoristi je, bićeš oduševljen. Ako imaš bar malo smisla za mehaniku i makar mrvicu majstorskih ruku, sve te bajkove možeš da održavaš sam uz potreban alat i malo gledanja klipova na youtube-u.

P.S.
ŠTo se odabire veiličine rama za tebe tiče tu nisam siguran ali ja sam 182 a vozio sam 54 ram taj Capriolo, meni je bio odličan. Trebalo bi da ti 55 bude OK iako imaš duge ruke i noge, samo malo više izvučeš šticnu i u krajnjoj nuždi kupiš malko dužu lulu kormana i gotovo. Ali treba svakako probati ako možeš...

 

Interno rutirane sajle jesu veće cimanje za zamenu - kad god je potrebno da se uradi.

Takođe, otežavaju pregled stanja sajli i bužira u slučaju da menjači na primer ne rade baš sjajno.

 

Više brzina znači skuplji lanci i kasete. Prednost koju daju je nešto brže menjanje brzina i nešto više izbora prenosnih odnosa unutar datog raspona (tipa kad bi bilo baš idealno da je pozadi 16 zuba, a ti imaš izbor između 15 i 17). Po meni su te prednosti veoma male za rekreativnu (ne-takmičarsku) upotrebu. Dok se mane osete po džepu.

 

Slično je i sa disk kočnicama. Sklonost češanju i kad je sve ispravno. Takođe, dovoljno je nepažljivo osloniti bajs pa da se disk iskrivi ako se bicikl osloni na njega - a sa kontra strane bicikla je već zadnji menjač, na koji isto nije pametno naslanjati bajs. Hidraulika sa zamenom kočione tečnosti isto donosi svojih komplikacija. Naravno, kada je sve kako treba i ispravno, hidraulične disk kočnice najbolje rade. Ali odlično rade i ne-disk kočnice (barem kvalitetne - kad su kočnice loše, ili loše podešene, onda loše rade čak i ako su hidraulične disk kočnice u pitanju).

 

Moja slika je možda malo iskrivljena u smislu da mi često dolaze bicikli sa nekim problemom. Ali i to kad uzmem u obzir, vidim da mi je lakše rešiti problem sa "prostijom" opremom. I sebi još uvek uspevam "napecati" bicikle i ramove koji su sa tom "zastarelom" tehnologijom, i to radi odlično, uz minimum troškova i muke oko održavanja.

 

Deluje mi da je vrhunac biciklističke tehnologije u smislu da služi običnom korisniku dostignut negde oko kraja 90ih, početka 2000-ih (ako prihvatimo da su ketridž patrone koje se u suštini ne servisiraju ali traju puno kilometara praktičnije od patrona sa šoljama i konusima koje istina mogu trajati "večno," ali traže redovan servis). Sve nakon toga mi deluje da je više usmereno ka marketingu i povećanju profita, nego ka tome da traje i služi za neku da kažem običnu, rekreativnu vožnju. Sigurno se pola foruma sa ovim neće složiti, i to je OK - moje mišljenje je moje, na osnovu mog znanja & iskustva, a svako ima svoje.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 01:12 PM

Ima jedna prednost kod sajli što prolaze kroz ram, a to je da su dobro zaštićene od vremenskih uslova a samim tim teoretski duže traju. :P

Svakako, sajla koja prva "propadne" i istruna je ona dole do zadnjeg menjača jer je najviše izložena vlazi i spoljnim uticajima, a ta sajla je i kod bajseva sa internim rutiranjem uvek izložena van rama i lako dostupna. Po meni nema tu šta mnogo da se proverava. Kad bicikl ne šalta kako treba, prvo što treba da se zameni su sajle i bužiri...

Više brzina jeste malo skuplje ali ništa drastično i nikog nije više brzina u bankrot oteralo. Lanac za 8 brzina dobar je desetak eura, za 10 brzina petnaestak. Veća je razlika u kaseti gde za 8 brzina košta 15 a za 10 brzina 30 eura. Ali kaseta se u proseku menja na svaku treću zamenu lanca, a kvalitetan lanac uz redovno održavanje traje bar 5000km. Toliko prelazi prosečan biciklista godišnje. Znači jednom godišnje dati lovu za lanac a jednom u 3 godine na kasetu. Neće više brzina ni od koga napraviti dužničkog roba, a definitivno je lakše i bolje kad bajk ima više brzina.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#24 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 March 2023 - 04:18 PM

Ima jedna prednost kod sajli što prolaze kroz ram, a to je da su dobro zaštićene od vremenskih uslova a samim tim teoretski duže traju. :P

Svakako, sajla koja prva "propadne" i istruna je ona dole do zadnjeg menjača jer je najviše izložena vlazi i spoljnim uticajima, a ta sajla je i kod bajseva sa internim rutiranjem uvek izložena van rama i lako dostupna. Po meni nema tu šta mnogo da se proverava. Kad bicikl ne šalta kako treba, prvo što treba da se zameni su sajle i bužiri...

Više brzina jeste malo skuplje ali ništa drastično i nikog nije više brzina u bankrot oteralo. Lanac za 8 brzina dobar je desetak eura, za 10 brzina petnaestak. Veća je razlika u kaseti gde za 8 brzina košta 15 a za 10 brzina 30 eura. Ali kaseta se u proseku menja na svaku treću zamenu lanca, a kvalitetan lanac uz redovno održavanje traje bar 5000km. Toliko prelazi prosečan biciklista godišnje. Znači jednom godišnje dati lovu za lanac a jednom u 3 godine na kasetu. Neće više brzina ni od koga napraviti dužničkog roba, a definitivno je lakše i bolje kad bajk ima više brzina.

 

U praksi je bolje kad sajle imaju manje bužira - dakle spoljno rutirane, sa stoperima na ramu (kruća je konstrukcija u odnosu na bužir, čak i neki skuplji i "do 30% krući od uobičajenog"). Kod MTB-a su bili počeli rutirati ih duž gornje cevi da ih zaštite od blata.

 

Što se cena tiče - meni je lepše dati 20 evra manje, makar bilo i jednom godišnje, tad kada dajem mi je opet 20 evra više. Nekim ljudima je to veći problem, nekima manji, a nekima uopšte ne igra ulogu.

 

Dodatna prednost manjeg broja brzina (pogotovo uz - sad će neki dobiti fras - frikcione ručice menjača) je što kad dekneš menjačem na putu, možeš nastaviti vožnju manje-više nesmetano, eventualno uz vraćanje kuke menjača manje-više u normalu priručnim metodama. Sa indeksnim menjačima i kasetom od 10-11 brzina, u najboljem slučaju ćeš namestiti da ti 2-3 brzine rade manje-više normalno.

 

Sa druge strane, jedina prednost većeg broja brzina su nešto manji razmaci u stepenima prenosa. Kome je to dovoljno bitno - svakako se više brzina isplati. Tj. ako često čovek dođe u situaciju da mu treba baš jedan stepen između dva susedna na kaseti i da mu baš  smeta ako to fali - onda je za njega više brzina pun pogodak.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#25 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 06:55 PM

Ne znam jesmo se dobro razumeli. Napisao sam da je lanac za 10 brzina tek 5 eura skuplji od lanca za 8 brzina a ne 20. Daje se 5 eura godišnje više za bicikl koji ima dve brzine više pozadi i to je realno smešna cifra. Kome je to mnogo taj ni ne gleda bicikl od 300 eura.

Ako se nekom desi da na putu tako dekne da se iskrivi kuka menjača obično će to biti pad na bok koji neće biti nimalo bezazlen. U tom momentu mislim da će bicikl i briga oko toga da li može ili ne može da se ispravi kuka menjača biti najmanja briga na svetu. A ako sa druge strane nema težih povreda pa dogegaće se nekako do kuće ne koristeći nekoliko brzina, onda sve to popraviti i opet imaš bicikl sa 10, 11 brzina umesto 7,8. Te teorije šta bi bilo ako bude dobro idu u prilog prodavcima osiguranja. Relja, sigurno je da imaš talenta za takav biznis. :)

Početnik neće znati da li mu fali neki stepen prenosa na većoj kaseti sa krupnim prenosima a malo brzina, ali će zato čim prvi put pređe sa recimo 7 na 10,11 brzina u momentu shvatiti šta je propuštao. Zato je bolje od početka ga usmeriti da ne gubi vreme. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#26 MladenBG

MladenBG
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 07:58 PM

Još si ti nogat kako bi se reklo. Zato ne najbolje proba. Ja sa 188 imam dužinu unutrasnje nogavice od 82-83. Tako da ti to rešavaš sedištem

Sent from my SM-G780G using Tapatalk

 

Svakako, moram da probam to je najsigurniji način

 

Da li si pravilno izmerio "insade leg"? Skineš se i kao na slici (sa krojačkim metrom). Ili slika 2
Odskačeš i od regularnih i od neregularnih mera, pa zato pitam

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
7a0d84aaad777fec1bc16f0f8def7ee3.jpg
86caa237121766baaad0a7907725f8e7.jpg

 

Jesam, potpuno te razumem da me to pitaš i meni je to prvo palo na pamet, da nisam dobro uzeo meru ali tako je i ruke, raspon ruku mi je 190cm tako da je sve jače za mojih 180cm visine.


  • 1

#27 MladenBG

MladenBG
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 08:53 PM

Neka te ne brine previše interno rutiranje sajli. To jeste komplikovanije za zamenu, ali nije neki posao za mudraca. Radi se o tome da bužir ili sajla koju izvlačiš iz rama (stara) treba da ti bude vodilja za novu sajlu, odnosno pre nego što izvučeš staru, za nju zakačiš ili zalepiš izolir trakom novu. Nije to neka posebna pamet samo se to ne sme zaboaviti ali da bicikl tako izgleda lepše to je sigurno. Naravno da je pri spoljnom rutiranju sajli lakše zameniti sve, ali realno gledano koliko često se to radi. Ako voziš puno i skoro svaki dan, možda jednom u 2 godine, ako voziš povremeno i po lepom vremenu, jednom u 5, 6 godina...

Ja sam vozio Capriolo Firebird a to je drumska verzija Speedstera. To je bio moj prvi bicikl kojim sam počeo aktivno da vozim. Na njega su mogle gume 25, možda i 28 ali na baš tesno. Međutim Speedster ima V brake kočnica koje omogućavaju prihvat mnogo širih fuma a i viljuške imaju dosta više mesta. ČOvek je u oglasu napisao da uz njega daje gume 32 i 28, znači verovatno staje 32. Deblje od toga ti za grad i blagi offroad nikad neće trebati jer na ciklokros biciklima su gume 33 a oni voze po travi, blatu, pesku itd.

Nema potrebe da bežiš ni od 9, 10 ili 11 brzina. To su zapravo prednosti a ne mane i naravno da je bolje kad ima više brzina. Hidraulični diskovi su trenutno najbolje kočnice koje postoje na tržištu i ako imaš priliku da ih imaš na svom bajsu iskoristi je, bićeš oduševljen. Ako imaš bar malo smisla za mehaniku i makar mrvicu majstorskih ruku, sve te bajkove možeš da održavaš sam uz potreban alat i malo gledanja klipova na youtube-u.

P.S.
ŠTo se odabire veiličine rama za tebe tiče tu nisam siguran ali ja sam 182 a vozio sam 54 ram taj Capriolo, meni je bio odličan. Trebalo bi da ti 55 bude OK iako imaš duge ruke i noge, samo malo više izvučeš šticnu i u krajnjoj nuždi kupiš malko dužu lulu kormana i gotovo. Ali treba svakako probati ako možeš...

 

Nema mnogo izbora uzmi ili ostavi, proizvodjači (kao i uvek) diktiraju koja i kakva oprema se stavlja, tako da je očigledno da odredjenih modela ima sve manje, zastarevaju i teže ih je naći. Kao što kažeš, rutiranje sajli, disk kočnice sve ima svoje dobre i loše strane koliko god da o tome nisam razmišljao, pogledaću sva ova bicikla i nakon probanja i stečenog utiska doneti odluku. Treba napraviti plan i  uskladiti vreme i mogućnosti za obilaske, to je sledeći korak. I naravno pratiti ako se pojavi još neka interesantna ponuda u medjuvremenu.

 

P.S.

Za veličinu rama, deluje razumno ako je tebi 54 odgovarao da 55 bude dobar, Kad budem probao znaću


  • 1

#28 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 30 March 2023 - 09:02 PM

Tako je, pametno razmišljaš. Ni ja nisam lud za internim rutiranjem sajli ali da na primer nađem neki bajk čija mi geometrija, izgled, mehanika, veličina rama odgovara a pogotovo cena, pa naravno da ga ne bih zaobišao samo zbog eksternog rutiranja sajli. Disk kočnice takođe. Ako te bar malo interesuje kako to radi, lako ćeš na YT pronaći uputstvo kako se i šta namesti i servisira i sve ćeš to raditi sam a opet ćeš imati najmoćnije kočnice koje postoje na tržištu i koje su pogotovo korisne za grad kad se bajk vozi po ne tako sjajnom i idealnom vremenu a kojekakvi ludaci iskaču iz sporednih ulica na tebe. A i da nema disk kočnice, ni to opet nije problem.

 

Budi samo otvoren za sve opcije, pamet u glavu i traži najbolje za svoje novce. Nek je sa srećom potražnja i ako te šta još zanima ili imaš pitanje vezano za konkretan bajk, samo ga linkuj i daćemo svako svoje mišljenje....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#29 MladenBG

MladenBG
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 31 March 2023 - 10:35 AM

Interno rutirane sajle jesu veće cimanje za zamenu - kad god je potrebno da se uradi.

Takođe, otežavaju pregled stanja sajli i bužira u slučaju da menjači na primer ne rade baš sjajno.

 

Više brzina znači skuplji lanci i kasete. Prednost koju daju je nešto brže menjanje brzina i nešto više izbora prenosnih odnosa unutar datog raspona (tipa kad bi bilo baš idealno da je pozadi 16 zuba, a ti imaš izbor između 15 i 17). Po meni su te prednosti veoma male za rekreativnu (ne-takmičarsku) upotrebu. Dok se mane osete po džepu.

 

Slično je i sa disk kočnicama. Sklonost češanju i kad je sve ispravno. Takođe, dovoljno je nepažljivo osloniti bajs pa da se disk iskrivi ako se bicikl osloni na njega - a sa kontra strane bicikla je već zadnji menjač, na koji isto nije pametno naslanjati bajs. Hidraulika sa zamenom kočione tečnosti isto donosi svojih komplikacija. Naravno, kada je sve kako treba i ispravno, hidraulične disk kočnice najbolje rade. Ali odlično rade i ne-disk kočnice (barem kvalitetne - kad su kočnice loše, ili loše podešene, onda loše rade čak i ako su hidraulične disk kočnice u pitanju).

 

Moja slika je možda malo iskrivljena u smislu da mi često dolaze bicikli sa nekim problemom. Ali i to kad uzmem u obzir, vidim da mi je lakše rešiti problem sa "prostijom" opremom. I sebi još uvek uspevam "napecati" bicikle i ramove koji su sa tom "zastarelom" tehnologijom, i to radi odlično, uz minimum troškova i muke oko održavanja.

 

Deluje mi da je vrhunac biciklističke tehnologije u smislu da služi običnom korisniku dostignut negde oko kraja 90ih, početka 2000-ih (ako prihvatimo da su ketridž patrone koje se u suštini ne servisiraju ali traju puno kilometara praktičnije od patrona sa šoljama i konusima koje istina mogu trajati "večno," ali traže redovan servis). Sve nakon toga mi deluje da je više usmereno ka marketingu i povećanju profita, nego ka tome da traje i služi za neku da kažem običnu, rekreativnu vožnju. Sigurno se pola foruma sa ovim neće složiti, i to je OK - moje mišljenje je moje, na osnovu mog znanja & iskustva, a svako ima svoje.

 

Sva tvoja zapažanja po pitanju mana ili prednosti novije tehnologije, održavanja i po kojoj ceni imaju smisla, naročito  uzimajući u obzir šta praksa kaže, tvoje znanje i iskustvo. 

 

Nije nemoguće ali jeste teško "napecati" bicikle tog tipa, slažem se i verujem da rade dobro i da se lakše održavaju ali kao što si naveo od 2000-ih znači sada već više od dve decenije problem je ne samo naći nego i obezbediti delove a na sve to i dobrog majstora bar dok se ne osamostalim i priučim po tom pitanju. Tako da nije samo ptanje 5, 15 ili 20 eur godišnje ili trogodišnje, da li to nekeome jeste ili nije problem ima tu više faktora.

 

Ne treba odustajati u taženju i što pre ali ne i brzopleto pronaći biciklo koje izgleda i deluje dobro ili se bar čini da je tako uz manji ili veći kompromis i konačno uživati u njemu što je i krajnji cilj.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika