Jump to content


Fotografije

Canyon Endurace CF 8 WMN karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
7 odgovora na ovu temu

#1 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 07 October 2022 - 09:36 AM

Jedini razlog za zamenu mog (sada već bivšeg) Canyon Endurace AL sa novim Endurace-om je bila veličina rama (prethodni mi je bio za broj veći) i kraća lula, sedište koliko može napred itd mi nisu rešila problem – samo su malo pomogla oko toga. Novi bajs mi je savršen što se tiče veličine i osećam veliku (pozitivnu) razliku u odnosu na prethodni.

Odmah da kažem da mi je kupovina vrlo brzo presela (bajs je detaljno pregledan sa moje strane), mislio sam da sam upoznat sa tim šta kupujem itd. Međutim, kolega Vidak je na jednoj od mojih slika koje sam postavio na portalu čim sam kupio bajs, iza pogona primetio ogrebotinu na karbonskom ramu – ne znam da li Vidaku da se zahvalim zbog oštrog oka ili da ga „kunem“ zbog spuštanja moje euforije nakon kupovine (hvala Vidak). Još sam buljio u pogon, ocenjivao istrošenost zubaca ali šta da radim – trebaće još vode da proteče dok bajsevi i ja ne „kliknemo“. Odmah kod Miroslava (Bozaro), nije ništa strašno ali oštećenje treba da se sanira da ne bi reagovao ram u budućnosti što je i urađeno (tri dana je bajs bio kod njega). Nisam hteo posle da farbam ram, nego smo preko popravljenog dela stavili zakrpu od armiranog karbona – još više povećava čvrstinu, uredno izgleda mada se ne vidi uopšte iza pogona. U svakom slučaju, bicikl je teži za 80-ak grama nakon urađenog šmirglanja, ispune i slaganja karbona, osećam se sigurno a ja mislim da je nakon svega ram i jači nego što je bio. Vreme će pokazati mada znam da će mnogi od vas odmahivati glavom u neverici ali ja sam pričao sa par ljudi koji godinama /deceniju voze bajs koji je Bozaro sredio (sa pravim lomovima) i nikakvih problema nemaju – svi ga hvale.
Novi Canyon je došao sa 25mm gumama (zadnja Grand Prix 5000, prednja Grand Prix 4000), odmah naručio GP 5000 od 28mm (prethodni bajs bio na 32mm) ali sam se toliko navikao i nauživao sa postojećim 25mm da sam rešio da ih ostavim do daljnjeg na bajsu (svaki dan kada nije kiša prelazim par stotina metara utabanom zemljanom stazom i travom na putu do posla – nema problema, loš asfalt – takođe nema problema itd). Možda pozadi stavim 28mm a napred ostavim 25mm (ne znam da li će to za mrvu doneti neku pozitivnu promenu, npr. što se tiče povećane udobnosti, probaću zimus).

Alu šticnu koja je bila na bajsu (pri kupovini sam video da šticna nije Canyonova original) sam zamenio sam karbonskom Specialized šticnom sa amortizerom (navodno ima mogućnost ugibanja od 7mm). Minimalno sam osetio poboljšanu udobnost bajsa ali ništa spektakularno.
Traka kormana je bila iscepana na jednom mestu. Stavio sam neku po srednjoj ceni (Sram), korektna, udobna, dovoljne debljine ali sledeća traka će mi biti „glossy“ kao na prethodnom Enduraceu – lakše se briše i održava sjajna nego matirana/platnena.

I na kraju ono trenutno najvažnije – reših da se spojim sa bajsom/pedalama. Glavna nedoumica je bila u činjenici da mi je ovo jedini bajs, koristim ga svakodnevno za put do posla i naravno u gradskoj vožnji imaš nebrojano puta stajanje/silaženje (semafori, gužva itd), pešačenje od mesta parkiranja do kuće/offica itd itd. Zbog ovog zadnjeg sam izbacio drumske pedale (pokrivale su jedino duže vikend vožnje), odlučio se za MTB. Kombinovane pedale su takođe bile u opciji ali sam i njih eliminisao I to zbog razmišljanja da ako kupim SPD obuću i pedale, nema potrebe da koristim i tražim platforme u vožnji. Izbor pao na nove, jeftine i proverene M520 (380 grama). Nisam hteo da zbog 50-100 grama dajem X puta više para, a za kasnije videćemo.... Kod sprinterica poseban problem (npr. Scottove sprinterice, svaki SPD MTB model ima svoju veličinu koja je varirala od 44 do broja 46 u mom slučaju). Na kraju sam video da samo neposrednim probanjem svakog modela (bez online kupovine) mogu da utvrdim udobnost i odgovaranje iste, te sam isprobao 6-7 modela pre nego što sam naletio na udobne i estetski ugodne sprinterice (naravno naručivao u Planetu i čekao da mi stignu). Prve vožnje prošle bez problema, za svaki slučaj tenzije na pedalama sam namestio na minimum, kasnije ću dotegnuti.

Stvarno sam zadovoljan novim bajsom i baš uživam u vožnjama. Glas ko Sinan, stas ko Konan, brz ko Sagan – jednom rečju mitsko biće..... Primetio da se karbon ram (makar kod mene) duplo lakše prlja nego prethodni od aluminijuma. Nadalje (to nije zamerka već konstatacija i vezana je za 105 mehaniku), prilikom promene brzine kod zadnjeg menjača sam kod prethodnog bajsa uvek osećao blagu zadršku, zvuk, slušno a i po osećaju, osetio svaku promenu brzine. Na novoj 105, samo pipnem i u novoj sam, željenoj brzini (nema zvuka, nema onog osećaja prebačaja brzine, nema potrebne fizičke sile pritiska kod promene brzine). Uvek gledam da li prebaci u drugu brzinu majku mu (ali za sada besprekorno radi), već sam se navikao na to .

Neka očekivanja za naredni period – pa brži, jači i skuplji bajs (koji ćemi moj, šalim se), moj najveći problem je da nađem vreme za vožnju a za sve ostalo ćemo lako. Možda bih voleo da imam jedan par dobrih aero točkova za vikend vožnje, videćemo na proleće75df151a7f0e0b4e2add2b68700da2c4.jpge479373546187c17d3b198476e34bb53.jpg9f8883f4e1a7aed54067a01f6491e176.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 1

#2 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 October 2022 - 12:08 PM

Fine sprinterice. Gde i koliko?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#3 sava83

sava83
  • Members
  • PipPip
  • 43 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 October 2022 - 03:19 PM

Pisao je gore da je naručivao preko Planetbike-a.

 

Verovatno su ove: https://planetbike.r...eige-black.html


  • 0

#4 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 07 October 2022 - 03:57 PM

Jeste, to je model sa slike i uključuje i 5% popusta na prikazanu cenu jer se u isto vreme od glave do pete oblačio i moj kolega pa smo dobili popust na količinu...

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#5 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 07 October 2022 - 04:45 PM

Da ti se u budućnosti ne bi desilo slično sa ramom, obavezno montiraj chain catcher! Dobro je da si na vreme sanirao pukotinu, a kako je urađeno vreme će pokazati.
Isprati posle svake vožnje ili ma nekoj pauzi kakvo ke stanje, ako opet pukne ili pokaže slabost, onda ti ne gine servis Kastelic u Sloveniji da ga okrpi ljudski da više nikad ne pukne.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 October 2022 - 08:11 AM

Nemoj da se sekiraš mnogo to za ram. Ono što je najbolje kod karbona jeste što u suštini šta god da se desi ramu, stručan čovek ga porpilično lako popravi i vrati u vozno stanje. I ja imam taj problem da kad kupim bajk trudim se da sve bude savršeno koliko god mogu, ali činjenice je da kad se bajk koristi, on mora imati pre ili kasnije neke tragove korišćenja tako da ne treba se previše sekriati oko toga. Da se ta ogrebotina iza pogona nije desila prethodnom vlasniku, desila bi se verovatno tebi, tako da vozi i uživaj.

Tvoje subjektivno mišljenje da se karbon brže i lakše prlja je ipak subjektivno. :) To kako i koliko će se prljati ne zavisi od karbona nego pre svega od laka. Ja sam primetio da bicikli koji imaju onaj visoki sjaj koji je bio moderan ranije se mnogo lakše čiste i održavaju nego kad imaju mat boju. Neka prljavština, pogotovo one crne fleke od ulja od lanca i štroke se mnogo lakše lepe i teže skidaju kad je ram matiran nego kad ima visoki sjaj....

 

Što se kombinacije guma različite debljine tiče, u suštini i ja sam to uradio. Prvo mi je na jednom bajku vrisnula zadnja guma, to jest iscepala se po boku na kamen i želeo sam što pre da osposobim bicikl da ga vozim, pa sam uzeo gumu u dimenziji 25mm jer su to  tada imali na stanju. Posle nekog vremena primetim da mi je prednja po boku gume ispucala, pa nju zamenim istom takvom gumom ali 28mm. I iako bi mnogi rekli da je u takvom slučaju ipak mnogo bolje staviti deblju gumu pozadi nego napredi, jer je pre svega težina bicikliste više nazad a i pogon je na zadnjem točku, ja ipak trvrdim da biciklista ima daleko više benefita ako malo deblju gumu stavi napred. Pre svega, ta deblja guma će biti mnogo udobnija jer će se duvati na nešto niži pritisak, a vibracije od lošeg puta i džombe najviše osećamo upravo preko kormana a ne preko zadnjeg točka. Druga stvar, trakcija prednje gume je daleko važnija od trakcije zadnje, jer ako se na bilo koji način desi da prokliže zadnji točak, velike su šanse da biciklista, pogotovo iskusan iskontroliše bicikl i ostane na njemu, a ako prokliže prednji u jako velikom broju slučajeva se ljubi asfalt što sam i lično iskusio. A pošto šira guma bar u teoriji imao bolje prijanjanje, onda je bolje da je prednja malko deblja nego zadnja. ...


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 11 October 2022 - 09:31 AM

Да искористим тему за неколико питања пошто имам исти бајс, само не карбон модел (осим виле). Наиме, хтео сам да подмажем мало шоље у кућишту (приметио сам благи отпор при окретању волана у једну страну) и евентуално да заменим јеж у врату који ми се чини мало слабашан. Када сам скинуо вилу видео сам да нема мртву шољу (ако сам се добро изразио) која иде на подножје врата. Моје питање је да ли постоји могућност да је тако фабрички пошто вила у том делу има конусни облик? Ако ипак треба нека мртва шоља, каква би требало да буде?
На сликама је вила како стоји у раму са лежајима и како изгледа тај део где можда иде или не иде мртва поља. Лежаји су одлични, врте се лепо.
E0262594-13DA-4F03-89C4-58D8E44CA8AC.jpeg
8F3BA816-24E8-400B-933D-F7B98E1274FF.jpeg
07C0885B-A131-46FE-ADAF-AE1909F32F9D.jpeg
158E61F5-6FC2-413E-B638-3E6B53FC3785.jpeg
DE57C1AD-A56A-462B-8DF0-37737C1F344B.jpeg
Друго питање је у вези са јежом у врату виле. Био је неки оригинални пластиканац поклопац који ми је пукао, па сам ставио класични поклопац луле. Сликао сам шрафић којим се елиминише луфт и притеже одгоре и који ми делује мало танко и слабо. Ту је и слика са стандардним шрафом ради поређења. Приликом елиминисања луфта, он се губи или појави већ на пола окретаја тог малог завртња. Да ли је то у реду и да ли да стављам неки солиднији јеж?
И једно питање око подмазивања: подмазујем само шоље и конусе и делове виле где они дођу, а места причвршћивања луле не?


884F1D39-FF63-4A96-B2B4-60DC43DC61CB.jpeg 884F1D39-FF63-4A96-B2B4-60DC43DC61CB.jpeg
210243E7-F268-416C-951D-A94F71FEE00C.jpeg
A1D14CF7-8D3F-413B-B126-4AF6F2D9FC14.jpeg
  • 0

#8 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 11 October 2022 - 07:55 PM

...Када сам скинуо вилу видео сам да нема мртву шољу (ако сам се добро изразио) која иде на подножје врата. Моје питање је да ли постоји могућност да је тако фабрички пошто вила у том делу има конусни облик?...

Da.

 

Kao sto postoje ramovi kod kojih se lezajevi ( ili lezaji, sta je ispravno?!? )

postavljaju direktno u ram, bez ikakvih šolj(ic)a,

bilo za viljusku, bilo za pogon, 

tako postoje i viljuske koje su tako napravljene imaju direktan kontakt sa lezajem

bez ikakvih konusa.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika