Jump to content


Fotografije
* * * * * 1 glasovi

Obećao deci


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 Glupo_obecanje

Glupo_obecanje
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 03 September 2022 - 08:14 AM

Pozdrav svima. Nisam biciklista, nekad malo vozim. Najduže u komadu je bilo 70km. Nisam ni u formi, imam 46 godina i 15kg viška, ali sam obećao deci da cu iduće godine otici biciklom u CG na more. Živim u Pancevu I sve je ravno. Ne znam ni kako izgleda popeti se na brdo. Počinjem već danas sa pripremama a vi mi kažite da li uzalud to radim i kojim putem je najbolje da idem. Kolike deonice, na šta da se pripremim... spavao bi u pansionima, pa mi ne treba šator, vreća... sta mi od stvari treba. I sad sto vise kucam shvatam da ja nista ne znam o ovome. Ali obećao sam. 🤷‍♂️
  • 5

#2 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 September 2022 - 04:54 PM

Ја нисам био у Црној Гори, али једно је сигурно - равна није. ;)

Такође, иако на мапи делује као да се од Панчева до ЦГ иде доле то нипошто не значи да се иде низбрдо. :)

 

Углавном, пишем ти као неко ко је био у твојој ситуацији. Био сам мало млађи (38), али и тежи (30+ кила вишка). Одмах да ти кажем да ниси луд, да није узалуд и да све то можеш. А није ти потребно ништа од наведеног него само - ВОЉА. Људи греше кад мисле да је за неки напор битна физичка снага. Истина је да нећеш стати ни одустати када си физички исцрпљен него онда када будеш ментално испражњен. Наравно, ментална снага се брже троши кад останеш без физичке, али могуће је бити исцрпљен, а ипак пун елана терати даље. Кроз грчеве.

 

Да ли то значи да нема потребе да се физички припремаш?

Одговор је у другом питању: колико времена имаш на располагању?

Можеш да кренеш и стигнеш и потпуно неспреман, ако можеш да путујеш месец дана (или три). Ако претпоставимо да ипак желиш да стигнеш за 10ак дана, биће потребно да скинеш килограме и педалаш. Било би добро да се одвезеш коликма до Авале и Фрушке, да осетиш вожњу узбрдо (бициклом, не колима ;)). Такође, било би добро да одвезеш целодневне вожње, јер није исто бити на бициклу неколико сати и цео дан.

 

Иначе, ја сам са својих 30+ кила вишка кренуо био бициклом на успон од 1400 метара, без припрема, стрмим путем. На крају сам више гурао него возио, а успут сам мислио да ће ми тај успон доћи главе. Али сам успео. С тим да ми је било потребно тачно 5 сати, за ~22 км (првих пола сата је била релативно равна деоница). Годинама касније, исти успон (много стрмијом рутом) пешице сам савладао за 4:45 и нисам се баш ни уморио (горе и назад 41,2 км). Бициклом се више нисам пео на врх, али сам пар пута ишао до 1000 метара, такође веома стрмим путем. без проблема.

 

Дакле, треба да скинеш килажу, треба да вежбаш вожњу и целодневно седење на бициклу, али треба да вежбаш и вољу.

А рута је најмање битна. Може и да се промени до следећег лета. Планирањем руте треба да се бавиш тек тамо негде од јуна, а имаш и овде на форуму већ трекова до ЦГ.

 

Иначе, брз поглед на мапу каже да је најкраћа рута око 500 км (до ХН), уз 6500 метара успона. То је кроз БиХ. Кроз Србију и ЦГ 8500 метара успона. То су вероватно најкраће руте (без аутопутева), не знам какве су препоручене. Грубо гледано, ја бих по равном циљао на 100-120 км дневно, с тим да не будеш од тога исцрпљен. У планинама ће вероватно бити 30-50 км дневно. Профилу руте се не бих радовао.  :) Равно ти је практично до Ваљева и од Вишеграда до Фоче (само гледам мапу). Кроз Србију је равно до Лазаревца и онда... у повратку. ;) И имај у виду да све те "равне" деонице углавном имају доста горедолирања које буде итекако напорно, али на тако дугој рути делује равно.

 

П.С. Ниси рекао да ли имаш друмаша, трекинг или МТБ? А кад дођеш до руте, параметри ће вероватно бити кратко, брзо или безбедно, било која два. ;) Ако си возио само по Војводини, ја бих препоручио путеве са што мање саобраћаја, али они увек иду около и имају више успона.

П.П.С. За руту ће ти бити важно и колико км мораш да прелазиш између неких места, са преноћиштем и продавницом/рестораном, да се не затекнеш ноћу на некој планинчуги, гладан и жедан. МОРАШ да имаш довољно хране и воде код себе и редовно да једеш и пијеш.


  • 7

#3 Glupo_obecanje

Glupo_obecanje
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 03 September 2022 - 08:06 PM

Bolji i inspirativniji odgovor nisam mogao da dobijem. Imam 11 meseci za pripremu da stignem za 5 dana. Hvala na podršci.
  • 0

#4 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2022 - 03:17 AM

Do Valjeva preko Uba.. dalje preko Kaone i Kosjerića i Požege ka Užicu. Od Požege ima lokalni put do Užica jer je najpametnije NE voziti magistralom. Od Užica preko Višegrada do Foče i dalje preko Plužina i Nikšića do HN.
Mesta za noćenje oko Foče ima u rafting bungalovima. U sezoni je poželjno rezervisati. Teren je poprilično brdovit, posebno kanjonom Puve ali je zato doživljaj nezaboravan.

Za trening najbolje doći do Avale i penjatije uzastopno više puta. U jednom krugu preko Avale ima 211 metara visinskih i po 4,2 km gore i dole.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 September 2022 - 06:21 AM

@Glupo obećanje

 

 

U ova dva posta iznad si dobio toliko korisnih informacija, ličnih saveta i dobrih predloga da mislim da niko više ništa od toga pametnije ne može da doda.

 

 

Inače, obećanje koje si dao deci nije ni malo glupo. Hrabro jeste, i možda pomalo preambiciozno, ali to obećanje svakako ima određeni cilj i svrhu, čije ispunjenje siguran sam dovodi do boljeg upoznavanja sopstvenih psiho fizičkih mogućnosti, guranje sebe preko tih granica kao i jednu nezaboravnu avanturu koja je neizostavni deo tog procesa...


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 445 posts

Postavljeno 04 September 2022 - 06:27 AM

Ja bih preporucio i da ides na varijantu da svako vece imas prenociste u nekom smestaju. Ustedeces na prtljagu na bajsu a i bolje ces moci da se odmoris nego sa satorom.

I 5 dana za oko 500km je dosta ambiciozno, to znaci da mozes opusteno da vozis 100km u danu po brdovitom terenu i da to ponovis bez problema. Malo je sad nezgodan period godine za trening bajsem ali bi moja logika bila da ti do proleca najopustenije bude da krenes iz Panceva, 2-3 puta se popnes na Avalu i nazad.
  • 0

#7 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1059 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 04 September 2022 - 07:43 AM

Ako je ukupna nadmorska visina tačna to će biti jaka vožnja. 6500m na 5 dana je 1300m. Treba da si već na bicikli i lagano da praviš kilometražu. Može da ti odlazak na adu i krug oko ade-ciganlije i povratak u Pančevo cilj za kraj meseca. Uvek imaj ciljeve i mentalni stav treba da ti bude još samo toliko/još samo to nikako ima još ovoliko/ima još i to. Piši o progresu, možeš i svaki dan, to će te motivisati. Bazen/plivanje ti je isto dobar način skidanja kila. Ono što možeš danas da uradiš je da ostaviš proste šećere (mono-saharide, sve što je u ustima slatko) posle 12h (podne). Sve gotove grickalice su zabranjene (slatke i/ili slane). Treba da izdržiš posle 10 dana neverovatne osećaje gladi i ne vratiš se sve ostavljenom to je najteži deo, e1disciplinovati sebe, nije trening. Počni da spremaš hranu. Još jedan težak deo je otići kod lekara i odraditi internistički pregled i nutricuonistički pregled. Nutricionista će ti možda tražiti labaratoriju što će mu pomoći da ti napiše kakvu ishranu da imaš i da kakve/koje namernice da uzimaš. Ako si bio u vojsci seti se obuke i dana do zakletve, kada nisu puštali u kantinu i kada posle 19h nisi imao šta da jedeš.

Pre nekih 10 možda 15 godina je moje malo društvo (njih četvorica) zapucalo na more. Oni nisu imali nikakve pripreme ali su vozili 20 dana. Znači može. Kao što reče Цане gore sve je u glavi.

Kada ispuniš obećanje osećaćeš se da možeš da poletiš a deca će biti užasno ponosna na tebe.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#8 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2022 - 10:23 AM

Пет дана је амбициозно и за искусне морециклисте. Није само до снаге, биће пуно лепих предела и места где ћеш да застанеш, а диктираће ти и преноћишта, а можда и оједи, сунце, киша... То треба да буде свеукупно доживљај за памћење, а не трка. Ја бих и даље планирао 100-120 км по равном и 30-50 по планинама. Ако се на терену испостави да можеш више, терај.

 

Што се тиче исхране и тренинга, то је индивидуално. Чак истом човеку не одговара увек исти режим. ***

Неко воли војнички систем, неко не.

 

Ово је пројекат на дуге стазе. Нећеш стићи до циља идући само правом линијом него ће бити и кривудања. А што су драстичније промене које уведеш, то је теже дуго их одржавати. Дакле, треба бити упоран и озбиљан, али није смак света ако неким данима не испуниш неки фамозни план. Уосталом, ко ће да ти направи тачан план по данима, 11 месеци унапред, за вожњу до ЦГ? И не заборави - можеш да стигнеш до мора и неспреман. Само даш отказ. :) Иначе, поред базена, пробај пењање уз степенице (по 1 и 2), ако их имаш у близини. Ако не, онда чучњеви. То је рад сличан педалању. Вишеструки успони на Авалу су одлична ствар и за вежбање воље. Како рекох, имаћеш на терену то горедолирање и важно је да се натераш да после једног успона прихватиш и други, можда и тежи. То не сме да те обесхрабри. У ствари, то увек обесхрабри :) него мораш да прихватиш и тераш даље. Срећом, бициклистима је дозвољено псовање брда и планина. :) Ја тако у брдима стално причам "још ова кривина и сигурно сам на врху, још само ова кривина", а оно се наставља и наставља и наставља. Онда станем да попијем воде, испсујем брдо и мало се смирим, па наставак.

 

Иначе, сваки редован тренинг брзо даје резултате, чак изненађујуће. А кућне вежбе одузму буквално по 10 минута. Од 10 "склекова" на једвите јаде, за месец-два стигао сам био до 4 серије по 30 правих склекова. Лаганица. Када сам почео са шетњама, нисам могао да пређем ни 50 метара дишући само на нос, а и иначе бих се задихао после 2-3 км. Данас могу да се задишем само ако брзо хоћу да се пењем стрмим путевима и стазама (а имам неку природну... опструкцију ноздрва). Лако пређем и више од 40 км, а прошле године сам у мају и јуну укупно препешачио 1000 км. Одавно није проблем кондиција и снага него време и временске прилике. (а и обућа)

 

Бтв, по мени, најважнија ствар јесте да покажеш деци да се заиста све може кад се хоће. Да њима прошириш видике, мање себи. Веруј ми, ти ћеш бити одушевљен и кад скинеш 10 кила од тих 15.

 

 

 

*** Ја сам прошао и одрицање (нпр, годину дана без слаткиша) и једење свега, али умерено. Па правило да слаткише једем само када ми неко донесе или понуди у гостима. :)  Или да ми "слаткиш" буде Форнети пециво са кајсијом, једном недељно, 200 грама. Некада сам мерио намирнице у грам. Био сам под режимима и лети (чешће), али и зими. Све може да функционише, само треба да нађеш шта теби одговара. Иначе, на почетку је лако, килограми беже од тебе, али је то све вода. Кад дође до масти постаје паклено. :) Ништа, само тераш даље. Исто као кад бициклираш по Војводини, па ти се чини да стојиш у месту. :) Ко год не одустане на крају стигне до циља.

 

Иначе, добар је савет да сам припремаш храну, а поготово колаче, ако је могуће.

Успут, највише сам имао 117 кила (висок 193). После сталних клацкалица, те 2011. сам био на око 112. Од тада, више нисам прешао 90 (ајде, кило или два, кратко). Сада сам на око 85 и очекујем да спустим на 83 до зиме.

 

П.С. Ово је редигована, краћа верзија текста. Бар нисам поменуо пуњење батерија за камеру, то је напредак.


  • 0

#9 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1386 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2022 - 10:31 AM

...

 

П.С. Ово је редигована, краћа верзија текста. Бар нисам поменуо пуњење батерија за камеру, то је напредак.

Mislis, zamalo da uspes da ne pomenes, ali si pokleknuo na samom kraju :D


  • 0

#10 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2022 - 10:32 AM

Ех, знао сам да ћу заборавити...

За исхрану, оно што је мени лично највише помогло - обавезно три оброка дневно (ако ти неко помене 5, са неким ужинама и глупостима, бежи што даље), пожељно у исто време. Последњи оброк у 6 увече, не после 7. Уз сваки оброк највише 2 (нормалне) кришке хлеба. Генерално сам избацио грицкалице, мада некад узмем опет и кикирики, чипс, смоки или грисине и переце (некад).

 

На вожњама, мени највише одговара масна храна, никакве банане. Најрадије понесем домаћу гибаницу или пицу, али углавном су то класични сендвичи са мајонезом и можда димљени врат/печеница и евентуално качкаваљ. Како рекох, на вожњама је ЈАКО важно да једеш и пијеш редовно, чешће него код куће. Ако закасниш са клопом и пола сата распашћеш се, а опоравак може да потраје сатима.

 

@Борис Хаха, знао сам да нас посматраш из прикрајка, па специјално за тебе поменух. :)


  • 0

#11 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 04 September 2022 - 10:40 AM

Polako ljudi, čovek još nije ni počeo da se sprema a vi kao da putuje za 15 dana. Rute, spavanje, oprema i sve ostalo je skoro zadnja stvar i na kraju zavisi od toga koliko je spreman.

 

Najveći problem je zima koja ide i pitanje je koliko će moći da se vozi bajs, sve ostalo se mnogo lakše rešava. Vozio- ne vozio mora da vežba cele zime, da trči koliko može, tu vremenske prilike ne utiču toliko mnogo kao za vožnju. Mora biti spreman za trenutak kada sedne na bajs. Da ne gubi vreme i krene od nule na proleće. 

 

A da može da ostvari zadat cilj, može, samo polako.


  • 2
.

#12 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 September 2022 - 12:59 PM

Polako ljudi, čovek još nije ni počeo da se sprema a vi kao da putuje za 15 dana. Rute, spavanje, oprema i sve ostalo je skoro zadnja stvar i na kraju zavisi od toga koliko je spreman.

Moja prva ciklotura do Ostroga, sada već davne 2012-te.. tamo - vamo oko 900km. Pre tog putovanja vozio uglavnom po 30-40km oko Smedereva i jednom do Topole i nazad 120km. I procenio da sam spreman.. procena je bila.. pogrešna :D
Što se tiče tehničke strane.. pozajmljene bisage, pozajmljen šator, vreća za spavanje iz Idee od 7 eur, gaće pamučne bokserice, šorc za fizičko, pamučne majice.. dakle, totalno nespreman. Jednostavno sam seo na bic i otišao.. kao da sam krenuo do susednog sela :D
I završio uspešno turu.. 4 dana do Ostroga i isto toliko nazad. Kako je bilo? Bilo je za pamćenje.. i dan danas se pamti oguljena koža na zadnjici :D ali bilo je vrhunski svakako.
Sve je u glavi.. uz dobre savete u vezi pripreme i opreme do mora se vozi bez problema.

Bilo je tu i nekog pisanija o toj turi
https://www.2bike.rs...rog#entry121435

I naravno, zarazio se time da godišnji odmor provodim u pokretu. Danas, 10 godina kasnije iza sebe imam oko 20 000km u cikloturiranju po celom Balkanu. I bilo je svega.. krvi, znoja, bolova, beda i ljutnje.. i sve je to prolazno ali sećanjje ostaje doživotno.

Glupo_obećanje@ nemoj da odustaješ.. pripremi se i teraj.. pamtićeš tu avanturu dokle god si živ.
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#13 Voyager

Voyager
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 247 posts
  • LocationTemišvar

Postavljeno 05 September 2022 - 09:45 AM

Bolji i inspirativniji odgovor nisam mogao da dobijem. Imam 11 meseci za pripremu da stignem za 5 dana. Hvala na podršci.

 

Uzmi tih 5 dana sa velikom dozom rezerve. Ja bih ti pre savetovao da računaš 7, a da dnevno planiraš oko 70ak km koji su i te kako izvodivi po ravnom.

U svim ovim pripremama će ti bicikl biti lakši nego kada zaista kreneš. Planiraš da ne budeš natovaren za kampovanje, ali ipak će za put biti teži bicikl. Ako sebi daš više vremena, nećeš nabiti presiju da moraš da stigneš za 5 dana.

 

Još ako radiš, nećeš imati priliku da se popneš na Avalu za lepog vremena dovoljno puta koliko bi simuliralo penjanje koje te čeka. Poenta je da se ne preforsiraš.

 

A obećanje deci je divno i ko što kolege spomenuše, daje im potvrdu da nikad nije kasno da se čovek promeni ili da menja stvari oko sebe.


  • 0

#14 vladetaub

vladetaub
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 465 posts
  • LocationUb

Postavljeno 09 September 2022 - 09:09 AM

Dobio si dobre savete. Nemoj da se opterećuješ koliko je dana putovanje. Ne možeš predvideti šta te sve očekuje i ne moraš da se po svaku cenu držiš plana. Najopasniji su prvi i drugi dan kada te svežina i adrenalin drže i možeš nepotrebno da preforsiraš. Imaš pisane i video priloge o takvim putovanjima,prouči ih. Ako si naumio - obećao, sigurno ćeš i uspeti. Za početak,imaš motiv a to je, često, od presudnog značaja.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika