Jump to content


Fotografije
- - - - -

Električni menjači


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
34 odgovora na ovu temu

#1 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 02:17 PM

Juče sam prvi put probao Cervelo drumaša sa električnim Shimanom Di2 menjačom (Ultegra group). Malo je reći da sam oduševljen. Kada staneš, možeš da odmah (u mestu) prebaciš par brzina na dole, nema ono da polako kreneš pa prebacuješ u niži stepen, sve to ide jako glatko i bešumno, baterija menjača dugo drži (sa jednim punjenjem par meseci kako mi rekoše) itd, itd. U budućnosti ako/kada budem išao za boljim bajsom, električni menjač će biti „must have“

Nisam našao ovde neku temu koja se bavi osnovama rada tih menjača (Sram Red, Campagnolo EPS, uz gore pomenuti ), pa me interesuje osnovne stvari o ovim menjačima, pogotovu od strane članova koji ih koriste.

Da li se mogu primeniti na faktički bilo koju grupu, koje su mane (osim cene) , da li zahtevaju neko posebno održavanje, da li je servis istih komplikovan, vidim da se dosta bajseva prodaje bez punjača (da li to znači da treba da postoji sumnja u poreklo bajsa) itd, itd.

Hvala za svaki info



Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#2 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 02:38 PM

Kada staneš, možeš da odmah (u mestu) prebaciš par brzina na dole, nema ono da polako kreneš pa prebacuješ u niži stepen,  sve to ide jako glatko i bešumno,



Nekako mi ovo nema logiku. Sam menjač verovatno radi na istom principu kao i onaj na sajlu osim što ga ne povlači sajla već motorić.
Ako je tako to praktično znači da ne može u mestu da prebaci lanac na niži ili viši lančanik.. ili možda to nije tako. Pratim.. baš me zanima način na koji funkcioniše.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#3 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 02:49 PM

U mestu prebacuje prenose na više ili na niže stepene prenosa. Krećeš bez preskakanja

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 1

#4 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 03:04 PM

Zanimljivo.. kako menjač i je montiran ispod kasete uspe da smakne ili nabaci lanac koji je namotan na gornju stranu kasete?
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 04:05 PM

Ja već neko vreme razmišljam da pređem na struju ali ipak ne mogu da opravdam ulaganje jer ne stižem da vozim tri bajsa godišnje jedva 5,6 hiljada ukupno.

Svakako, nikoga elektronika neće učiniti bržim, lakšim niti boljim biciklistom, ali isto tako preciznost i lakoća rada koju stvara električni impuls ipak ne može da se poredi sa mehaničkim vučenjem sajle svaki put kad želimo da prebacimo brzinu. Ok, postoje mnogi koji upravo žele taj mehanički momenat i osećaj u šaltanju, ali svakako ćemo svi jednog dana preći na struju, pa možda je i bolje pre nego kasnije.

Nego, koliko se meni čini, da bi neka ful elektronska grupa mogla da se montira na bajk i ram mora biti kompatibilan sa takvom vrstom menjača...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 04:41 PM

Zanimljivo.. kako menjač i je montiran ispod kasete uspe da smakne ili nabaci lanac koji je namotan na gornju stranu kasete?

https://youtu.be/8rRVxxfQqTY

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 04:42 PM

...Kada staneš, možeš da odmah (u mestu) prebaciš par brzina na dole, nema ono da polako kreneš pa prebacuješ u niži stepen, sve to ide jako glatko i bešumno...

st znaci (u mestu) ? Bez okretanja pedala ili...?

 

 

...Nisam našao ovde neku temu koja se bavi osnovama rada tih menjača (Sram Red, Campagnolo EPS, uz gore pomenuti ), pa me interesuje osnovne stvari o ovim menjačima, pogotovu od strane članova koji ih koriste.
 

SRAM Red postoji i mehanicki sistem ?!?!


  • 0

#8 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 05:19 PM

To znači da sam naglo usporio, bez okretanja pedala spustio zadnji menjač za 2-3 prenosa i kada sam ponovo nagazio (pre nego sam pritisnuo pedalu punim pritiskom) uz blagi kratki zvuk zujanja, u mikrosekundi sam nastavio u nižoj brzini kao da sam već bio tu. To sam probao i na uzbrdici pod opterećenjem, istog sekunda prebacuje, bez onog krckanja i zapinjanja kao kod normalnog menjača. To je delić sekunde, gotovo instant promena i to po par stepenika/brzina na gore ili dole.

Sram etap, greškom ukucah red.

Ako bi neko ko koristi e-menjač ušao u diskusiju bilo bi super, a ne da ja sa 200m pređenih, opisujem kako radi.
Znam samo da će moj sledeći bajs imati emenjač, meni je to fantazija, samo bih voleo da dobijem odgovor na po neko pitanje iz prvog posta.


Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#9 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 05:52 PM

Eh, ali krc-krc-krc-škljockrc je sastavni deo svake teže ili komplikovanije vožnje. To je kao da pravis kokice a ne čuje se zvuk kokanja. Ne mož' to, ne ide. :D

 

Šalu na stranu, ne bih imao ništa protiv tako nečega na biciklu koji vozim po gradu i bližoj okolini, odnosno za vožnje sa kojih se vratim brzo ili makar istog dana, ali to ne bih izabrao za bilo kakve bitnije tj duže vožnje, ili ture. Jednostavnost je jednostavnost, što ima popriličnu vrednost bez obzira na (realno minimalna) poboljšanja koja se dobiju prelaskom na novije tehnologije. Štap, kanap, sajla, šelna, vezica, žica... sa time možeš na kraj sveta. Struja je nova stvar, ima je tek par stotina godina, i još uvek nismo našli način da je učinimo dovoljno jednostavnom.


  • 1

#10 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 06:16 PM

Добра вам је тема момци.
Негде нас све у будућности то негде чека. Као и диск кочнице (на друмашу) што нас полако стижу.
Нема више штеловања мењача затезањем сајли и звука качења ланца о кавез и сл..
  • 0

#11 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 06:26 PM

OK, slažem se da nije za tebe, Miću I Mireka (ako sam dobro zapamtio nick poslednjeg) Za nas ostale je super.

Šalu na stranu, mene je bilo malo sramota da postavim pitanje oko e menjača, mislio sam da je to već sažvakana /stara tema, te će odmah da se javi par njih da mi objasni "na koju nogu se nazuva leva papuča a na koju desna" ali izgleda da je to još poprilično novo/skupo za nas. Ja sam ubeđen da će za par godina ovaj sistem toliko zaživeti da će biti jeftiniji nego sajle. Pa kada počne hakovanje bajseva
Jbt, gde je više Dušan sa (link)

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#12 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 06:31 PM

Evo anegdote sa Kopaonika pre neki dan. Došao čovek iz daleka da vozi grupnu vožnju na Kopaoniku. Pošto ima menjače na struju, napunio sve moguće baterije i spreman da krene. Osim što je maltene pred sam polazak shvatio da menjači ne rade, baterija prazna. Navodno, dok je bicikl bio u autu, šamaraljka je bila naslonjena na drugi bicikl i potrošila bateriju.
Koliko sam čuo, dopunio je malo bateriju pre vožnje, ali ga je izdala negde usput. Verujem da mu nije bilo zabavno popeti se na Kopaonik u lošem prenosu.
Sve ima svojih prednosti i mana. Ja bih rado probao, ali mislim da ima pametnijih načina za uložiti taj novac u bicikl. Točkovi i powermetar definitivno pre Di2, etap i sličnih.
  • 1

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 06:32 PM

... kada sam ponovo nagazio (pre nego sam pritisnuo pedalu punim pritiskom) uz blagi kratki zvuk zujanja, u mikrosekundi sam nastavio u nižoj brzini kao da sam već bio tu. To sam probao i na uzbrdici pod opterećenjem, istog sekunda prebacuje, bez onog krckanja i zapinjanja kao kod normalnog menjača. To je delić sekunde, gotovo instant promena i to po par stepenika/brzina na gore ili dole...

 

brzina menjanja nije sporna (i koliko sam razumeo moze da se podesava u nekom opsegu kod svih novih digitalnih sistema)

kao ni optimalni trenutak (polozaj poluge pogona - kurble, nabacivaca i/ili profila na lancaniku)

ali,

da bi promenio prenosni odnos (brzinu) lanac mora da predje sa jednog na drugi lancanik

ali to ne moze u mestu, bez okretnja tocka, tj bez okretanja pogona.

 

Nisam vozio ALFINE DI2 kao ni digitalnu verziju ROHLOFFa razvijenu u saradnji s BOSCHom

ali kod mehanickih varijanti ovih menjaca u glavi (IGH) moguce je prebaciti prenosni odnos/brzinu, stojeci na crvenom svetlu na semaforu

sa jednom nogom na zemlji tako sto se samo popusti pritisak na pedalu i potom samo vrati pritisak na pedalu.

Bez okretanja tockova, bez kretanja lanca unapred, samo malim pritiskom na pedalu/polugu pogona/kurblu.
Zbog toga sam pitao sta si mislio pod tim "u mestu".


  • 1

#14 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 932 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 06:50 PM

Nisam dobio nikakvo objašnjenje principa rada, niti prednosti istog. Bio sam kod autoelektričara ( vozio ženin auto), video bajs koji je bio parkiran u garaži. Pitao ga da li mogu da probam, dobio odgovor da je to od sina, da izvolim ali ako se nešto desi bajsu, ženina kola ostaju kod njega. Provozao par stotina metara (uglavnom uživao u kreni, stani i instant menjanju brzina ), zaključio da je moćna stvar i to je to...Bajs mi bio broj ili dva manji, by the way. Bio je i predivan stariji Hondin motor, zamalo da pitam i njega da probam....

@Flocus Pretpostavljam da zbog cene menjača, kvalitet točkova i ostalih komponenti na tom bajsu se toliko ne dovode u pitanje (verovatno je sve vrhunsko)

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#15 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 06:57 PM

To si u pravu flokus ali ko nas pita šta nam je važno a šta ne, ako je trend takav, nema razgovora ...

Motaćemo mi elektroniku na Stylus točkovima  :)

Dušan udara čežnju, danima nas drži bez svojih linkova.


  • 0

#16 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 07:33 PM

Вероватно ће ићи као и са свим другим новитетима - старији ће имати отпор (не сви, наравно), млађи ће прихватати мање критички (не сви), али и уз различиту доступност због финансијских могућности. Такође, доста зависи од врсте бициклизма, личних афинитета, итд.
Детаљнији принцип рада ми није познат.
  • 0

#17 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 07:35 PM

To si u pravu flokus ali ko nas pita šta nam je važno a šta ne, ako je trend takav, nema razgovora ...
Motaćemo mi elektroniku na Stylus točkovima  :)
Dušan udara čežnju, danima nas drži bez svojih linkova.



Tu je Dušan. Imao je zastoj zbog mejla i prijave na forum ali je rešeno.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 07:49 PM

Svi cete voziti elektricne bicikle, sa disk kocnicama pride.


  • 0

#19 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 August 2022 - 08:04 PM

Kao i sa automobilima na struju, industrija pokušava da progura nešto što je 'bolje' ili 'ekološki' ili 'budućnost' pa se posle ispostavi da će pre da se obogate industrijalci nego što će korisnici da dobiju nešto konzistentno i kvalitetno, čemu ne treba armija propagandnih radnika da proguraju...

Di2 i ostali sistemi pojefitnjuju izradu ramova jer je lakše provući par žičica (ili ni to) nego kablove i bužire, samo što to pojeftinjenje mi osetimo samo kao pojavu novog i skupljeg modela bicikla pod raznim sloganima manje težine, veće krutosti i ostalih loženja mase... Do sad bi trebalo da prave vanzemaljske ramove koji prkose gravitaciji i kojima se upravlja mislima, kad bi sabrali sva poboljšanja u poslednjih par decenija.
  • 0
The sea, the sea

#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 29 August 2022 - 08:38 PM

Dok ne sednete i probate kao Nesoni...Sva elektronika ce da bude u dva cipa...Kad Putin bude odobrio bice i malih nuklearnih baterija za putovanje oko sveta. Samo ce Gadjan da vrti obrtaje, svi ostali na elektricnim.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika