@vasilije12589 (link)
Da li menjati mtb za drumski bicikl?
#22
Postavljeno 26 June 2022 - 05:49 AM
ja sam namerno uzeo mtb za asfalt, ne odskace cela bicikla na svaki kamencic, ram je robustan, trajan i nije previse nezan
ne planiram etape od 200km sa 50km/h i za takvu voznju, uzivanje i kuliranje mislim da je mtb prakticniji, udobnost i polozaj da ne pominjem
tih 20% ustede energije i brzine na uobicajenim hobi voznjama od 30-50km mi ne znace nista
#23
Postavljeno 26 June 2022 - 06:29 AM
ja sam namerno uzeo mtb za asfalt, ne odskace cela bicikla na svaki kamencic, ram je robustan, trajan i nije previse nezan
ne planiram etape od 200km sa 50km/h i za takvu voznju, uzivanje i kuliranje mislim da je mtb prakticniji, udobnost i polozaj da ne pominjem
tih 20% ustede energije i brzine na uobicajenim hobi voznjama od 30-50km mi ne znace nista
Da, ima dosta istine u ovome. Drumaki je dobar za duže vožnje 70-80.. 100 +km. Medjutim, mtb za kratke vožnje po asfaltu je kao grom. Ako se stave gume za asfalt to je tek grom. Ja sam na moj stavio Kojak gume i sa njim vozim po gradu i okolini, do posla i slično. Nešto sporiji jeste ali sam opušten na rupama, ležećim, trotoarima, lošem putu i slično.
Ko vozi kratko, sat-dva-zri, dobar mtb sa gumama za asfalt radi posao.. ovo se odnosi na 26 točak.
Ako je 29ka u pitanju isto se stavi Kojak i li Mišelin wild guma i taj bicikl je brz i istovremeno jak na usponu. Za ljude koji nemaju mogućnosti da poseduju 2 bicikla ovakve kombinacije odlično rade posao.
https://picasaweb.go...208760685671353
#24
Postavljeno 26 June 2022 - 08:48 AM
Ja se slažem s tom konstatacijom, mtb može biti sasvim ok za to po gradu i kraće vožnje. Ja sam svoj mtb 26" svojevremeno tako sa gumama bez krampona (Schwalbe Marathon) pretvorio u da kažemo neki polu-trekking i to je sasvim ok. To je ovaj:
Naknadno sam, pošto je ovaj prešao gospođi u posedovanje i nevoženje sebi uzeo ovaj kao drumski endurance/gravel
I sad ima tu i prednosti i mana iz moje perspektive:
- MTB je nekako jednostavniji, lakše se to ide po gradu i sve, pomaže i taj prednji amortizer za rupe, ivičnjake i ostalo, za te vožnje 2-3 sata max je rekao bih čak možda i bolja opcija
- Drumski bajs je prvo brži i efikasniji, bez obzira na gume. Na ovom su Schwalbe G-One gume od 35mm, na mtb-u su 1.75", dakle nekih 45mm, viđao sam gravele i sa širim gumama.
- Drumski ima više opcija za podešavanje položaja što jako znači na dužim vožnjama. Mtb ima čak i rogove, ali nije to ta fleksibilnost ipak.
- Prenosi na drumskom su više podređeni kretanju većom brzinom i to se vidi, mislim da još uvek nisam dovoljno jak da vozim na jačem od 5-6 zadnjem zupčaniku (od 10) kada sam na velikom zupčaniku napred duži vremenski period. S druge strane na ovom mtb (koji doduše jeste dosta star) sam po ravnom asfaltu mogao da vozim na poslednjem zupčaniku uz malo napora.
Moja logika je da se mtb za nekim gumama od 40-45mm širine koje verovatno mogu da se stave na njega sasvim lepo može koristiti za neke opuštene vožnje po asfaltu i da ako je cilj vožnje od 30-50 km za 2-3 sata vožnje nema potrebe ulaziti u nabavku drumskog bicikla. Preko toga svakako drumski bajs definitivno odnosi ozbiljnu prevagu.
#28
Postavljeno 26 June 2022 - 11:25 AM
Baš tako. Moje vožnje su uglavnom od 2 do 4 sata, leti i duže ali ako uzmemo prosek cele godine to je to. I svaki put otpadnem na vožnji bez obzira koliko dugo traje. Štaviše, nekad me kratka a brža vožnja više umori nego duža u umerenija.
Ako voziš redovno mtb po asfaltu kad tad ćeš se možda priključiti nekim biciklistima koji voze po asfaltu, po pravilu drumski bicikl. I kada shvatiš koliko ti više snage i energije treba da sa njima držiš njihov prosečan tempo čak i kad si na začelju grupe, poželećeš da gurneš mtb u Dunav jer za asfalt jednostavno ima boljih rešenja.
Gravel nije mnogo brži od mtb+a po asfaltu, ali ima jednu veliku prednost, a to je položaj tela a osobito ruku na biciklu. Na klasičnom mtb-u su široki kormani koji vozača stavljaju u položaj da kao jedro hvata vazduh po putu, dok je na gravelu pozicija ruku dosta uža i zatvara torzo i ramena ka unutra čineći vozača aerodinamičnijim. Uz sve to, ako se na gravelu stave drumske gume od recimo 28mm i češće koriste dropovi, dobijamo zapravo bicikl koji je suštinski jako sličan drumskom, a jedina razlika biće što je par kila teži i ima nešto manje agresivnu geometriju.
Ja bih lično koristio gravel čak i kad bih vozio 50% asfalt a 50% off road, a ako se i više od polovine vozi asfalt, tek je tu gravel u prednosti.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#30
Postavljeno 26 June 2022 - 07:17 PM
Današnji uspon od 2,2km sa nagibom od 7-8% uz Brestovik MTB 26-ica je sažvakao pola minuta brže od drumskog.. još sam se zaustavio da podignem naočare koje su mi ispale.
Sa pravim gumama može to jako dobro da ide. Ne kažem da je bolji ali nekome ko ne može da poseduje 2 bicikla oz nekog razloga MTB je prilično dobro rešenje.
https://picasaweb.go...208760685671353
#34
Postavljeno 26 June 2022 - 09:25 PM
Nego šta, kad se edukuješ i porasteš naućeš da je kadenca zakon.
Ta kaseta će imati svrhu samo za jedan uspon u Srbiji, Tornik. Gde čak ni sa 34 kasetom kadenca nije ni 80, a optimum je 95-100, za maksimalne vate i performanse. Kilometar i po uspon a prosek 13.1%, sa 330w se ide samo 10 km na sat...
Mada može ta 40t da posluži i za Petrino brdo, mada to se prelazi lagano sa 32 pa i sa 28 suviše je kratko.
#35
Postavljeno 26 June 2022 - 09:32 PM
A tek kad stavis onu kasetu sa 40 zuba pozadi ce da leti bicikl
Ništa ne bi dobio. Imao bi visoku kadencu i malu brzinu.
https://picasaweb.go...208760685671353
#37
Postavljeno 26 June 2022 - 10:01 PM
Ništa ne bi dobio. Imao bi visoku kadencu i malu brzinu.
Ma pusti ga, troluje, ne kaže tebi nego pokušava da zeza mene za kasetu od 40 zuba.
Naravno da je za taj smešan uspon višak sve preko 30 zuba, džabe 34 ili 40 kad se ne bi ni koristili, to je samo za Petrino, Tornik..
Ti inače nemaš senzor kadence pa ne mogu da vidim koliko si vrteo na Brestoviku tih 9 min. I kolika ti je inače optimalna kadenca kad stiskaš jače a imaš prenosa da biraš po želji. Nevezano za ovaj konkretan uspon, kad god neko penje u najslabijem prenosu tj "prvoj" brzini, skoro sigurno da je potrebna veća kaseta. Mislim za bolje performanse i vreme, za samo popeti uvek može bilo čime. Čim se koristi najslabiji prenos na nekom usponu a kadenca je niža od lične optimalne, zna se šta treba, u suprotnom se izbaci manje vati nego što su sopstvene mogućnosti, dakle podbaci se samo zbog parčeta metala.
Sad bi Dušan rekao "imaj više snage da okrećeš isti prenos većom brzinom pa ti neće trebati veća kaseta" ali on uvek maši poentu.
#38
Postavljeno 27 June 2022 - 12:22 PM
Ne znam odakle vam to da 2-3 sata vožnje nisu nešto i da tu drumaš ne znači ništa?
Ja sam se ogradio u smislu neko ko hoće da vozi 30-50 km za 2-3 sata, dakle to je neka poprilično laganija vožnja od 15-25 km/h u proseku. Naravno da će drumaš da znači nekome ko hoće da vozi prosečno 30+ km/h u ta dva-tri sata. I pitanje je bilo da li da promeni gume ili da odmah gleda da kupi drumaša, moj stav je da ako nije siguran krene pre svega sa jeftinijom opcijom - da promeni gume, na kraju krajeva i ja sam tako uradio pa sam tako taj mtb vozio 4-5 godina.
A evo imamo i primer da je čovek brži sa mtb-om sa slik gumama nego sa drumskim biciklom Šalu na stranu mtb je i dalje praktičniji za neke stvari po gradu, vožnju po biciklističkim stazama i slično koje pominje čovek u prvom postu, pogotovu ako se ne ide na značajno duže ili značajno intenzivne vožnje.
#39
Postavljeno 27 June 2022 - 12:51 PM
A evo imamo i primer da je čovek brži sa mtb-om sa slik gumama nego sa drumskim biciklom Šalu na stranu mtb je i dalje praktičniji za neke stvari po gradu, vožnju po biciklističkim stazama i slično koje pominje čovek u prvom postu, pogotovu ako se ne ide na značajno duže ili značajno intenzivne vožnje.
Po ravnom nije jer je točak ipak 2 inča manji. Ali uzbrdo kida jer je nogama lakše da savladaju rotaciju manjeg točka.
https://picasaweb.go...208760685671353
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika