Koliko nas košta motanje pedala?
#1
Postavljeno 22 April 2022 - 09:42 PM
Ali ako dodam još neke stvari: kupim nešto novo od odeće ili obuće, neko svetlo, baterije, torbicu i sl, pa onda ako uračunam troškove pranja stvari, tuširanje nakon vožnje itd, verovatno se troškovi penju na oko 1,5 € na 100 km.
A ako uračunam i uplate za brevete i medalje, trošak se drastično povećava i ide na oko 2,5 € na 100 km.
Pošto vozim povremeno i velike belosvetske brevete - Francuska, Italija, Hrvatska, pa i Srbija (koja mi nije baš blizu), a put do tih zemalja i samo učešće dosta koštaju, trošak na svakih pređenih 100 km mi ispada možda oko 4€.
I, na kraju, ne treba zaboraviti ni da se tokom i posle vožnje jede više nego ako ne bi bilo fizičke aktivnosti, pa bi taman moglo fino da se zaokruži:
SVAKIH 100 KM NA BICIKLU KOŠTAJU ME NEGDE OKO 5€!!!
(prelazim godišnje oko 20.000 km, znači ukupni troškovi su mi preko 80€ mesečno ili oko 1000€ godišnje)
★
A vi, koliko plaćate motanje pedala?
#4
Postavljeno 23 April 2022 - 05:20 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#6
Postavljeno 23 April 2022 - 11:46 AM
Što je najzanimljivije nijedan pušač neće reći "mnogo novca mi ide na cigarete, moraću da ostavim pušenje".
Ni mi ne planiramo da ostavimo motanje...
#8
Postavljeno 23 April 2022 - 12:45 PM
#9
Postavljeno 23 April 2022 - 12:54 PM
Nije sve u parama tako da vrtite i ne opterećujte se time,sve košta a zdravlje nema cenu
Jednostavno vozim, kad dođe vreme menjam šta treba.
Posle PBP-a sam se finansijski oporavljao duže vreme,i idemo dalje pare dođu i odu.
Neko je spomeuo cigare pa da kažem,ostavio sam ih 2008.godine i ništa nisam uštedeo,pare odlaze na drugu stranu tj.na pametnije stvari,da tako kažem!
#10
Postavljeno 23 April 2022 - 12:59 PM
#11
Postavljeno 23 April 2022 - 02:25 PM
Pa zar takvo pragmatično računanje troškova korišćenja bicikla zapravo nije opterećivanje?
Može to i ovako da se izračuna:
Prošle godine sam išao cele godine biciklom na posao. Radno mesto mi je od stana udaljeno 6,5 kilometara u jednom pravcu, dakle u oba 13km. Ako idem 5 puta nedeljno biciklom na posao, to je 65 km za 5 dana, puta 4 nedelje koliko ima jedan mesec (i poneki dan više, ali da ne cepidlačimo), to je 260km. Da sam koristio auto umesto bicikl, za 260 prešenih km morao bih da sipam oko 26 litara benzina, jer mi auto u gradu troši oko 10l. Litar benzina je 2 eura, puta 26 litara je 52 eura mesečno... puta nekih deset meseci to je 520 eura. To je neki apsolutni minimum u koji ne računam troškove obaveznog mesečno osiguranja (50 eura mesečno)i troškove potrošnog materijala tipa jednom godišnje zamena ulja, filtera, možda kočnice ili gume.
Uglavnom, ako bih koristio auto, koštalo bi me dakle 520 eura. A kad koristim bicikl, godišnje pređem sa njim do posla i nazad 2600 km. Na toj kilometraži potrebno je samo jednom zameniti lanac i ništa više. On košta 8 eura za takav jeftin bicikl koji ima 7 ili 8 brzina. i to je otprilike to. Treba možda da dodam i jednu bočicu ulja za podmazivanje i jedan odmašćivač (10 eura) OK, može da se desi da treba i kaseta/račna da se zameni, ali to na svaku drugu ili treću zamenu lanca, gume će potrajati oko 5000 km, znači zamena svake druge godine košta 20 eura za obe gume, ili po godini 10 eura. Dakle, 38 eura za korišćenje bicikla do posla godinu dana ili 520 eura za korišćenje auta. A u sve to ne ulazi činjenica koliko je za pluća, srce, noge, kontrolu težine bolje i zdravije koristiti bicikl kao prevozno sredstvo u odnosu na auto.
Naravno, kod bicikala sa skupljom opremom koji se i dosta više voze, sve je skuiplje, ali to već prelazi u područje hobija, ne mora se, može se. Ako govorimo u upotrebi bicikla kao prevoznog sredstva, zapravo nema jeftinijeg i boljeg načina transporta od njega.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#12
Postavljeno 23 April 2022 - 02:48 PM
Pa zar takvo pragmatično računanje troškova korišćenja bicikla zapravo nije opterećivanje?
Može to i ovako da se izračuna:
Prošle godine sam išao cele godine biciklom na posao. Radno mesto mi je od stana udaljeno 6,5 kilometara u jednom pravcu, dakle u oba 13km. Ako idem 5 puta nedeljno biciklom na posao, to je 65 km za 5 dana, puta 4 nedelje koliko ima jedan mesec (i poneki dan više, ali da ne cepidlačimo), to je 260km. Da sam koristio auto umesto bicikl, za 260 prešenih km morao bih da sipam oko 26 litara benzina, jer mi auto u gradu troši oko 10l. Litar benzina je 2 eura, puta 26 litara je 52 eura mesečno... puta nekih deset meseci to je 520 eura. To je neki apsolutni minimum u koji ne računam troškove obaveznog mesečno osiguranja (50 eura mesečno)i troškove potrošnog materijala tipa jednom godišnje zamena ulja, filtera, možda kočnice ili gume.
Uglavnom, ako bih koristio auto, koštalo bi me dakle 520 eura. A kad koristim bicikl, godišnje pređem sa njim do posla i nazad 2600 km. Na toj kilometraži potrebno je samo jednom zameniti lanac i ništa više. On košta 8 eura za takav jeftin bicikl koji ima 7 ili 8 brzina. i to je otprilike to. Treba možda da dodam i jednu bočicu ulja za podmazivanje i jedan odmašćivač (10 eura) OK, može da se desi da treba i kaseta/račna da se zameni, ali to na svaku drugu ili treću zamenu lanca, gume će potrajati oko 5000 km, znači zamena svake druge godine košta 20 eura za obe gume, ili po godini 10 eura. Dakle, 38 eura za korišćenje bicikla do posla godinu dana ili 520 eura za korišćenje auta. A u sve to ne ulazi činjenica koliko je za pluća, srce, noge, kontrolu težine bolje i zdravije koristiti bicikl kao prevozno sredstvo u odnosu na auto.
Naravno, kod bicikala sa skupljom opremom koji se i dosta više voze, sve je skuiplje, ali to već prelazi u područje hobija, ne mora se, može se. Ako govorimo u upotrebi bicikla kao prevoznog sredstva, zapravo nema jeftinijeg i boljeg načina transporta od njega.
@MI1966 ne znam za tebe ali mene to malo opterecuje,naravno nemam nista protiv da neko racuna!
Takođe idem biciklom na posao i razlikujemo se za 1km u jednom pravcu .Dobijam putne troškove koji su 2300din jer sam u gradu,pa mislim da to sigurno pokriva mesečne troškove i otuštenije dolazim i odlazim sa posla,Naravno zdravije
Koristim neki stariji mtb za posao,osmofaz i ne menjam ništa skoro!
#13
Postavljeno 23 April 2022 - 03:02 PM
#14
Postavljeno 23 April 2022 - 03:32 PM
Nije. U mom slučaju. Samo sam pokrenuo temu. Ako je to znak, onda svakoga ko pokrene neko pitanje, neku novu temu, možemo da optužimo da je opterećen nečim.Pa zar takvo pragmatično računanje troškova korišćenja bicikla zapravo nije opterećivanje?
Konkretno u ovom slučaju, jedan italijanski jutjuber sinoć je izbacio video o tome koliko ga košta bicikliranje po pređenom km, pa sam mu ukrao ideju za temu. Znači, što se tiče opterećenosti, jurite njega...
#15
Postavljeno 23 April 2022 - 03:45 PM
Konkretno u ovom slučaju, jedan italijanski jutjuber sinoć je izbacio video o tome koliko ga košta bicikliranje po pređenom km, pa sam mu ukrao ideju za temu. Znači, što se tiče opterećenosti, jurite njega...
veruj mi, da znamo talijanski jurili bi (smo) ga. Ovako si nam ti "bliži"
#16
Postavljeno 23 April 2022 - 03:59 PM
- biciklima veličine XL
- kupovinom drumaša
- Sramom
- fotografisanjem na MTB avanturama
itd.
#17
Postavljeno 23 April 2022 - 06:09 PM
Ja svaki put uštedim minimum 15€ kad ne izađem na klopu van broda, znači da sam dobar jedno desetak hiljada evra za poslednjih sedam godina... A tek kad ne uzmem da jedem biftek, tu tek zarađujem vrhunski! Parim oči nekim skupim bajsevima ponekad, valjda sam svaki put uštedeo po par hiljada, kad god nisam kupio nekog od tih lepotana
#19
Postavljeno 23 April 2022 - 06:42 PM
koliko god da košta, činjenica da 4/5 godine biciklom idem na posao, obavljam gradske obaveze mi daje san pravednika kad potrošim nekoliko desetina eura na neki redovan servis, deo ili nepotreban deo, bar znam da sam pomogao lokalnu domaću privredu.
vožnje sporta i duševnog mira radi, dođu kao melem i besplatno zadovoljstvo povrh svega toga.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika