Jump to content


Fotografije

Rockshox reba rl 100mm upgrade na 120mm


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
62 odgovora na ovu temu

#1 ivkesm

ivkesm
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • LocationSremska Mitrovica

Postavljeno 03 November 2021 - 07:24 PM

Pozdrav svima

 

Planiram da uzmem ovu (FS-REBA-RL-A3) malo stariju vilu, 2013-to godište, 100mm hod ali hoću da povećam hod na 120mm jer sam po netu pročitao da može da ide hod na 120mm

Da li mi je potrebna nova opruga ili može da se "overclock-uje" ova opruga, majstor mi kaže da se samo skine neki damper i kao onda ima 120mm a na manual-u od te vile piše:
"To change the travel in your suspension fork, replace the entire solo air spring assembly according to the directions below."

 

Jel imao neko iskustva sa ovakvom rabotom?


  • 0

Cannondale Trail 6 2020, 1x11 XT M8000 + Deore M5100 11-51, DT Swiss 240s napred i nazad sa WTB i29 30mm, Deore M6100 kočnice sa 180mm
xt napred i nazad, Onza Porcupine White, Ergon GA2 Fat

Norco Fluid HT1 2022 1x12 XT M8100 full, XT M8120 + 203mm napred i nazad, DT Swiss 350 + DT Swiss e532 + Onca Porcupine White 2.4, CrankBrothers 170mm Highline 3, Spank Vibrocore + ODI waffle grips
Norco Fluid FS3 2021 1x12 M6100 + XT M8120 + 203/180mm, DT swiss X1900 25mm, Maxxis Mionin DHF + DHR, Crankbrothers 150mm Highline 3

Merida Cross MD20 2016, 3x8, MT200 kočnice, Ergon GA3, Schwalbe Tour GT 40mm

Merida Cross 20, 2010, 2x9 Alivio
Scott Contesa JR 20, Schwalbe Smart Sam Plus, Shimano MT400, customed točkovi, xt 772, 11-36 9s kaseta

Scott Ransom 600 2022


#2 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:02 PM

...(FS-REBA-RL-A3) malo stariju vilu, 2013-to godište, 100mm hod ali hoću da povećam hod na 120mm jer sam po netu pročitao da može da ide hod na 120mm

Da li mi je potrebna nova opruga ili može da se "overclock-uje" ova opruga, majstor mi kaže da se samo skine neki damper...
 

nekad je Reba bila tako konstruisana da bude prilagodljivija, tj da joj se menja hod na veoma jednostavan nacin.

Mnogo jednostavnije je da se izvade neki odbojnici koji sprecavaju da se viljuska *maksimalno* ispruzi na sto veci hod koji su vec u viljusci

2009 Reba Dual air travel spacers.JPG

2007-Reba-travel-change.gif

u poredjenju sa novim pristupom da se u viljusku fabricki ugradjuju delovi vazdusne opruge za kraci hod

2013 reba solo air piston shaft.jpg

dok je za produzenje hoda potrebno (do)kupiti delove koji omogucuju veci hod

Dodaj prilog  2013 rockshox air shaft components.pdf   51.29KB   145 downloads

iako je cela viljuska vec izdizajnirana i konstruisana da moze da *proguta* veci hod.

Dodaj prilog  2013 rockshox reba exploded view.pdf   808.88KB   74 downloads


  • 0

#3 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:10 PM

Na starijim modelima RS viljuski se radilo kao sto ti je rekao tvoj majstor. Izbacio bi se jedan plastican odstojnik i povecao bi se hod. Kod novih mora da se promeni ceo unutrasnji deo, jer je ona sipkica je duza za 2 cm, da bi imao 120 mm. Ako ti nesto znaci mozda mogu da nadjem taj deo sto se izbacuje da bi uporedio da li je kao na tvojoj. Jesu ti crni stapovi? Tesko je znati tacno u godinu kada su menjali sistem. Ako imas dobrog strugara nije problem ovo napraviti.


  • 0

#4 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:12 PM

Pretece me IgorN za pet sekundi.  n2:Heristical


  • 0

#5 ivkesm

ivkesm
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • LocationSremska Mitrovica

Postavljeno 03 November 2021 - 08:35 PM

nekad je Reba bila tako konstruisana da bude prilagodljivija, tj da joj se menja hod na veoma jednostavan nacin.

Jel ova spada u tu kategoriju? :D


  • 0

Cannondale Trail 6 2020, 1x11 XT M8000 + Deore M5100 11-51, DT Swiss 240s napred i nazad sa WTB i29 30mm, Deore M6100 kočnice sa 180mm
xt napred i nazad, Onza Porcupine White, Ergon GA2 Fat

Norco Fluid HT1 2022 1x12 XT M8100 full, XT M8120 + 203mm napred i nazad, DT Swiss 350 + DT Swiss e532 + Onca Porcupine White 2.4, CrankBrothers 170mm Highline 3, Spank Vibrocore + ODI waffle grips
Norco Fluid FS3 2021 1x12 M6100 + XT M8120 + 203/180mm, DT swiss X1900 25mm, Maxxis Mionin DHF + DHR, Crankbrothers 150mm Highline 3

Merida Cross MD20 2016, 3x8, MT200 kočnice, Ergon GA3, Schwalbe Tour GT 40mm

Merida Cross 20, 2010, 2x9 Alivio
Scott Contesa JR 20, Schwalbe Smart Sam Plus, Shimano MT400, customed točkovi, xt 772, 11-36 9s kaseta

Scott Ransom 600 2022


#6 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:38 PM

Jel ova spada u tu kategoriju? :D

na tvoju zalost ne :(


  • 0

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:45 PM

Ako imas dobrog strugara nije problem ovo napraviti.

 

msls na neki produzetak kojim bi se nadomestilo tih 20-30mm (u zavisnosti od fabricke duzine) ?


  • 0

#8 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 08:49 PM

msls na neki produzetak kojim bi se nadomestilo tih 20-30mm (u zavisnosti od fabricke duzine) ?

 

Da, tu je samo razlika u duzini sipkice. Moze nastavak od ta 2 cm ili cela nova sipkica, odgovarajuce duzine i da se na nju namesti klip, to bi bilo bolje,


  • 0

#9 ivkesm

ivkesm
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • LocationSremska Mitrovica

Postavljeno 03 November 2021 - 09:25 PM

Paaa...imam strug na raspolaganju i relativno veštog tasta
  • 0

Cannondale Trail 6 2020, 1x11 XT M8000 + Deore M5100 11-51, DT Swiss 240s napred i nazad sa WTB i29 30mm, Deore M6100 kočnice sa 180mm
xt napred i nazad, Onza Porcupine White, Ergon GA2 Fat

Norco Fluid HT1 2022 1x12 XT M8100 full, XT M8120 + 203mm napred i nazad, DT Swiss 350 + DT Swiss e532 + Onca Porcupine White 2.4, CrankBrothers 170mm Highline 3, Spank Vibrocore + ODI waffle grips
Norco Fluid FS3 2021 1x12 M6100 + XT M8120 + 203/180mm, DT swiss X1900 25mm, Maxxis Mionin DHF + DHR, Crankbrothers 150mm Highline 3

Merida Cross MD20 2016, 3x8, MT200 kočnice, Ergon GA3, Schwalbe Tour GT 40mm

Merida Cross 20, 2010, 2x9 Alivio
Scott Contesa JR 20, Schwalbe Smart Sam Plus, Shimano MT400, customed točkovi, xt 772, 11-36 9s kaseta

Scott Ransom 600 2022


#10 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 09:31 PM

Da, tu je samo razlika u duzini sipkice. Moze nastavak od ta 2 cm...

msm da je *sipkica* suplja, i da dole (gde se uvrce vijak) ima ventil?!?!

 

Ta supljina bi trebalo da je vezana za *negativnu* komoru (ispod glavnog klipa) koja se *samonaduvava*

a donji ventil sluzi za *samonivelaciju* da ne dodje do slucaja da negativna komora ima veci pritisak od positivne,

sto bi znacilo da je zbir vezdusnih opruga *negativan

sto bi dovelo do *usukavanja* viljuske tj smanjenja njenog hoda.

 

...cela nova sipkica, odgovarajuce duzine i da se na nju namesti klip, to bi bilo bolje,

al ta sipkica bi trebala da bude kvalitetno uradanjena jer

prolazi kroz bar 2 gumene o-ring zaptivke sto znaci da treba da pruza najmanji moguci otpor sa jedne strane

dok sa druge strane treba da traje neko (duze) vreme.


  • 0

#11 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 03 November 2021 - 09:49 PM

Ne znam koja je njegova viljuska. Ako je solo air (pumpa se samo odozgore), onda je odozdo sipka zatvorena, tj ima samo urezan navoj imbus srafa. Ako je dual air (pumpa se gore i dole), onda ima ventil odozdo. Dual air ima na spoljnoj strani navoj, vidi se na tvojoj slici, tako da sto se tice o ringova nece biti problem, samo zahteva vestijeg majstora, tj onog koji ima potrebne ureznice.

Ako je solo air , to je za napraviti najlakse.

U svakom slucaju najbolje je kao sto sam na pocetku napisao da naprave celu novu sipku ako mogu. Jeste najkomplikovanije ali je najbolje.


  • 0

#12 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 10:50 AM

Uradio sam ovu konverziju pre mesec dana na istoj vili samo 2016. Treba ti duza opruga kao sto je vec napisano, ali sam uz nju uzeo i pakovanje gumica za servisiranje vile i sve potrebne gumice zamenio pri otvaranju.

Sve ovo imas da nadjes na bike24, dodatno kupi 10 grama silikonske masti i rockshox 15wt ulja (ako nema poslacu ti ja, treba ti 12ml) i miran si. Ove strug fore zaobidji jer zbog tolerancija i zavrsne obrade povrsine koja se oslanja o o-ring gumice, ne mozes napraviti precizno da je ne znam kakav majstor u pitanju, a komora drzi 7+ bara pritiska
  • 0

#13 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 02:18 PM

Uradio sam ovu konverziju pre mesec dana na istoj vili samo 2016. Treba ti duza opruga kao sto je vec napisano, ali sam uz nju uzeo i pakovanje gumica za servisiranje vile i sve potrebne gumice zamenio pri otvaranju.

Sve ovo imas da nadjes na bike24, dodatno kupi 10 grama silikonske masti i rockshox 15wt ulja (ako nema poslacu ti ja, treba ti 12ml) i miran si. Ove strug fore zaobidji jer zbog tolerancija i zavrsne obrade povrsine koja se oslanja o o-ring gumice, ne mozes napraviti precizno da je ne znam kakav majstor u pitanju, a komora drzi 7+ bara pritiska

 

O kakvim ti tolerancijama pricas? On nece nista da dira ni klip ni cilindar ni O- ring. 

 

Pritisci od 7 bara su za o ring smesni. Dok sam radio u odrzavanju u Zastavi, vrsili smo ispitivanje kocionih cilandara, koji imaju  O ring na sledeci nacin. Da se ne bi ubrizgavalo ulje, ispitivanja su vrsena sa fazduhom. Znaci u posebnoj komori je u cilindar upumpavan vazduh da bi se videlo da li mogu da izdrze to na koliko su projektovani. a projektovani su na 120 bara.  O- ringovi su izdrzavali 120 bara ko od šale. Postojala je veca opasnost da se raspadne kocioni cilindara, zato su i ispitivani u komori, ali nije se ni to desilo posto su bili kovani. Tako da tih 7 bara sto ti mislis da je ogroman pritisak to nije nista.

 

U hidaulici sa podupiracima  O- ringovi izdrzavaju do 250 bara.  Mada su to vec krajni pritisci.Razlog veceg pritiska je koriscenje podupiraca i sto je u ulju. Ali i u viljuscije u ulju ili masti. 

 

Kada su ovako veliki pritisci samo idu malo tvrdje gumice, na viljusci su oko 70 šora, a u hudraulici oko 90 šora.

 

Izgleda da ovde ljudi misle da u RS rade neki iz NASE na svemirskim masinama.


  • 0

#14 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 November 2021 - 02:42 PM

Paaa...imam strug na raspolaganju i relativno veštog tasta

Ako treba nešto u vezi suspenzije da se pravi, budži itd. idi pravo kod majstora Tesic Miodrag
Gornji Milanovac
Predraga Jevtica 58
0644287876

Čovek radi ozbiljne stvari na amortima i ogibljenjima za motocikle i automobile, prepravke itd.
Vila za bajs mu je verovatno dečija igračka, taj zna šta može šta ne može da se budži.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 03:26 PM

Ne znam koja je njegova viljuska. Ako je solo air (pumpa se samo odozgore), onda je odozdo sipka zatvorena, tj ima samo urezan navoj imbus srafa. Ako je dual air (pumpa se gore i dole), onda ima ventil odozdo. Dual air ima na spoljnoj strani navoj, vidi se na tvojoj slici, tako da sto se tice o ringova nece biti problem, samo zahteva vestijeg majstora, tj onog koji ima potrebne ureznice.

Ako je solo air , to je za napraviti najlakse.

U svakom slucaju najbolje je kao sto sam na pocetku napisao da naprave celu novu sipku ako mogu. Jeste najkomplikovanije ali je najbolje.

ti bese imas SIDa? Koje je godiste? SOLO AIR ili DUAL AIR?


  • 0

#16 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 03:35 PM

Ako treba nešto u vezi suspenzije da se pravi, budži itd...

ne treba nista da se budzi kad moze da se nabavi originalni deo i da se ugradi.

Msm da to moze svako sa malo znanja, malo alata i dosta strpljenja.

U nekom predhodnom postu sam okacio i fabricke sifre delova da moze da odabere koji mu odgovara.

 

Tesic Miodrag
Gornji Milanovac
Predraga Jevtica 58
0644287876

ako je to Teša koji je nekad (i sad ? ) pravio prohromske auspuhe, onda svaka preporuka.


  • 0

#17 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 03:56 PM

ti bese imas SIDa? Koje je godiste? SOLO AIR ili DUAL AIR?

 

Jeste,  Sid race, dual air. Koje godiste ne znam. Servisirao sam ove visljuske stotinu puta i solo air i dual. Malo je problem za,  neke viljuske, zbog gumica, nemaju kao Rs, O-ringove, nego kvadro gumice pa sam morao da narucujem iz jedne firme koja se bavi proizvodnjom tih gumica. Kada su vile sa O ringovima onda nema problema.

 

Naravno da je najbolje kupiti originalni deo. Ali kako sam na brzinu video cene za solo air krecu od 40 e , a za duala sigurno i dosta vise. Uvek sam za to da nesto proba da se napravi, ako ne ispadne dobro uvek moze naknadno da se kupi. Plus sto ovaj decko kaze da ima rodjaka sa strugom i nece ga verovatno nista kostati, a i nema sta da zezne, ako ne uspe sve mu ostaje da moze da vrati kao  sto je bilo.


  • 0

#18 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 04:01 PM

Nazalost, skoro sam ovakvu jednu viljusku morao da otpisem, nije mogla da se popravi i to pogodite ciju? Pa naravno, Neša terminator.

Nastavlja u svojoj tradiciji da sve upropasti sto dohvati, malo od nepaznje, malo od neredovnog odrzavanja.


  • 0

#19 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 04 November 2021 - 04:29 PM

ti bese imas SIDa? Koje je godiste? SOLO AIR ili DUAL AIR?

 

Jeste,  Sid race, dual air.

nazalost, onda ne verujem da mozes da proveris na licu mesta

ali kolega ivkesm koji je zapoceo temu verovatno moze:

da odvrne imbus iz donjeg dela leve (u pravcu kretnja bicikla), vazdusne strane amorta

i u rupi gde je bio uvrnu vijak, najverovatnije ima nesto da se vidi

pa moze da nam kaze sta vidi unutri :)

 

Ne kazem da je u svakoj SOLO AIR vili tako

jer nisam otvarao svaku na svetu

ali jeste u svakoj SOLO AIR vili koju sam ja otvarao.


  • 0

#20 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 November 2021 - 04:30 PM

ne treba nista da se budzi kad moze da se nabavi originalni deo i da se ugradi.
Msm da to moze svako sa malo znanja, malo alata i dosta strpljenja.
U nekom predhodnom postu sam okacio i fabricke sifre delova da moze da odabere koji mu odgovara.

ako je to Teša koji je nekad (i sad ? ) pravio prohromske auspuhe, onda svaka preporuka.

Jeste vrv, taj.
Radi i sve ostalo od prohroma, stepenice itd.
Stari majstor koji zna da napravi, prepravi, nije klasičan menjač delova, radio u Prvoj petoletki. Ume da napravi šta god treba na strugu, glodalici itd.
Ovi što voze auto i moto trke, idu kod njega da spremaju i popravljaju suspenzije i amorte za trke.
Ako recimo treba kvadratna oring gumica da se stavi a nema original da se kupi, napravi novi klip na koji stavi okrugli oring standardne veličine i to bude posle još lakše i jeftinije za servis.
Ili ako su u amort stavili neku nestandardnu veličinu oringova, on to prepravi na neku standardnu meru i posle umesto da originalni set gumica plaćaš 50e kupiš za 300 din. sve što ti treba i servisiraš amort.
Za neke amorte na motociklima uopšte nije predviđen servis i reparacija, a skupi su kao đavo.
To majstor Teša sve lepo otvori, zameni potrošeno, ako je pojedena osovina, on je napravi, hromira, ako treba prepravi klipove, promeni gumice, napuni uljem, gasom, ugradi ventil za pumpanje i štelovanje tvrdoće i posle možeš da ga otvaraš i repariraš koliko hoćeš puta jer je sve prepravljeno i čak bolje odrađeno nego fabrički.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika