Jump to content


Fotografije
- - - - -

Savjet oko drop bars.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
155 odgovora na ovu temu

#141 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 01:28 PM

Kroserice imaju napred 21" a pozadi 18/19". Ali nisam siguran koliko je relevatno poređenje sa potpuno desetim disciplinama. Imaš ti i takmičarske bicikle sa 20" točkovima, BMX, olimpijska disciplina bili ove godine, niko ti ne brani da voziš, pa čak i da se trkaš :)

 

Isto i bicikl koji je namenjen za obaranje rekorda u brzini a koji zapravo vozi u zavetrini iza drugog vozila i vozi po poprilično ravnom, plus do 160 km/h je to isto vozilo vuče, dakle uopšte ne mora da krene iz mesta. Ako ćemo tako taj bicikl ima i viljušku sa duplom krunom što ne znači da može da se vozi downhill. 

 

Opet svakome nešto drugo prija i pogoduje, kako po pitanju discipline koja mu odgovara tako i po pitanju bicikla, veličine točkova, oblika kormana i slično. Nije logično da postoji univerzalno rešenje za svaku primenu u rasponu od 17" do 29" prečnika točka... 

 

Pa zar nije lakse kako se tvrdi sa vecim tockom preko rupe? Sto  na cross ne stave 29 kad vec raspolazu sa obiljem snage, naspram covekovih par stotina vati? Nista nisi odgovorio.

 

Drugo za bicikl. Ovde se pise kako 29 bolje odrzavaju brzinu od 26. I lepo si primetio, auto navukao bicikl na tu brzinu. Znaci bicikl je samo odrzavao brzinu. Zar ne bi po vasim teorijama, bolje odrzavao sa 29?

 

I tu nije da su malo napravili razliku, 26 vs 29. Nego su stavili 17'' to je ogromna razlika.


  • 0

#142 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 November 2021 - 01:59 PM

Pa zar nije lakse kako se tvrdi sa vecim tockom preko rupe? Sto  na cross ne stave 29 kad vec raspolazu sa obiljem snage, naspram covekovih par stotina vati? Nista nisi odgovorio.

 

Drugo za bicikl. Ovde se pise kako 29 bolje odrzavaju brzinu od 26. I lepo si primetio, auto navukao bicikl na tu brzinu. Znaci bicikl je samo odrzavao brzinu. Zar ne bi po vasim teorijama, bolje odrzavao sa 29?

 

I tu nije da su malo napravili razliku, 26 vs 29. Nego su stavili 17'' to je ogromna razlika.

 

Ne znam - imaš li ti odgovor na to pitanje?

 

Ono što mi pada na pamet je sledeće:

 

Puno veća snaga, uz veoma široke gume i amortizere dosta dugačkog hoda.

Veći točak bi se teško spakovao u ram kroserice, a da ga prosečan čovek može opkoračiti i njime upravljati.

 

Uz to, spoljni prečnik točka kroserice (sa sve gumom) nije baš mali, iako je felna dosta manja nego na bajsu, upravo zbog dosta širokih guma.

 

Problem može biti i snaga točka - kroserica daje 100 puta više snage od prosečnog čoveka koji pedala, točak većeg prečnika bi tražio i dosta jake žbice, a i šire nable kako bi točak podnosio dobro i bočna opterećenja, a i prenosio snagu motora.

 

Deluje mi da, što se kaže, porediš babe i žabe. Uzeo si primere koji su dosta ekstremni, a i dosta različiti od onoga što obično srećemo na biciklu.

 

U tom smislu, vezano za veličinu točkova bicikla koji ide 200 na sat - pretpostavljam da su koristili najveće moto točkove (ili barem samo felne) koji nisu previše široki i teški, kako bi mogli koristiti moto gumu, koja je projektovana da se ne raspadne pri broju obrtaja u minutu kada se ide 200 na sat (na motociklima, a i na kolima se i o tome mora voditi računa, maksimalna brzina, pored nosivosti, koju guma može podneti).


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#143 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 02:10 PM

Ne znam - imaš li ti odgovor na to pitanje?

 

Ono što mi pada na pamet je sledeće:

 

Puno veća snaga, uz veoma široke gume i amortizere dosta dugačkog hoda.

Veći točak bi se teško spakovao u ram kroserice, a da ga prosečan čovek može opkoračiti i njime upravljati.

 

Uz to, spoljni prečnik točka kroserice (sa sve gumom) nije baš mali, iako je felna dosta manja nego na bajsu, upravo zbog dosta širokih guma.

 

Problem može biti i snaga točka - kroserica daje 100 puta više snage od prosečnog čoveka koji pedala, točak većeg prečnika bi tražio i dosta jake žbice, a i šire nable kako bi točak podnosio dobro i bočna opterećenja, a i prenosio snagu motora.

 

Deluje mi da, što se kaže, porediš babe i žabe. Uzeo si primere koji su dosta ekstremni, a i dosta različiti od onoga što obično srećemo na biciklu.

 

U tom smislu, vezano za veličinu točkova bicikla koji ide 200 na sat - pretpostavljam da su koristili najveće moto točkove (ili barem samo felne) koji nisu previše široki i teški, kako bi mogli koristiti moto gumu, koja je projektovana da se ne raspadne pri broju obrtaja u minutu kada se ide 200 na sat (na motociklima, a i na kolima se i o tome mora voditi računa, maksimalna brzina, pored nosivosti, koju guma može podneti).

 

 Nemam odgovor zato i pitam ali mi je nesto nelogicno. To sto kazes za snagu bi resili oni jacim - debljim zicama. Tockove bi isto spakovali kao sto su spakovali na MTB. Drugo ne moraju da stave 29 neka stave bar 26'' ali nema ni toga. A onda pogledas kuda voze po Dakar reliju, bez problema sa tim "malim" tockovima.

Ja pre mislim da oni znaju sta je optimalan odnos precnika tocka, okretnosti, i upravljana motorom. Da je bolje napravili bi oni veci tocak. 

 

I ima jos jedna stvar za koju nisam siguran ali sam blizu toga da sam siguran.

29 hoce da  po losem putu sto ja kazem "oranju" da napravi to bolje vreme za nekih 2,4%. Ali.... Pravice bolje vreme dok vozac bude imao snagu da gazi i prelece preku tih rupa. Kada bude pao sa snagom, kada se mucis, a tocak zapne, i nemas zaleta, lakse ces se vaditi sa laksim (manjim) tockovima.


  • 0

#144 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 459 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 02:12 PM

Ja se slažem s ovim iznad - ne znam zašto su točkovi na moto kros motoru dimenzija kojih jesu (niti me preterano zanima), niti na nekom ekstremnom biciklu (niti me preterano zanima), niti na BMX biciklu (mada tu donekle i mogu da skapiram logiku). Pri tome ja nisam ni potezao pitanje dimenzije točka toliko nego aerodinamički položaj kao stavku u korist gravel bicikala u odnosu na mtb. A ti si rekao da ti se prosto više sviđa mtb, i to mogu da poštujem, svako ima nešto što voli, nema problema, samo je suludo tvrditi da nešto što meni odgovara mora biti dobro i nekom drugom. Čak naprotiv, meni može da odgovara i nešto što većini ne, i to mi je sasvim ok. 


  • 0

#145 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 02:15 PM

Ja se slažem s ovim iznad - ne znam zašto su točkovi na moto kros motoru dimenzija kojih jesu (niti me preterano zanima), niti na nekom ekstremnom biciklu (niti me preterano zanima), niti na BMX biciklu (mada tu donekle i mogu da skapiram logiku). Pri tome ja nisam ni potezao pitanje dimenzije točka toliko nego aerodinamički položaj kao stavku u korist gravel bicikala u odnosu na mtb. A ti si rekao da ti se prosto više sviđa mtb, i to mogu da poštujem, svako ima nešto što voli, nema problema, samo je suludo tvrditi da nešto što meni odgovara mora biti dobro i nekom drugom. Čak naprotiv, meni može da odgovara i nešto što većini ne, i to mi je sasvim ok. 

 

Aman covece, znas li da citas, pa gde sam ja tvrdio da ono sta ja volim mora i drugi da voli. Uvek se ogradim i kazem "ZA MENE" je to bolje i objasnjavam razloge. Citaj malo pazljivije...


  • 0

#146 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 November 2021 - 02:32 PM

 Nemam odgovor zato i pitam ali mi je nesto nelogicno. To sto kazes za snagu bi resili oni jacim - debljim zicama. Tockove bi isto spakovali kao sto su spakovali na MTB. Drugo ne moraju da stave 29 neka stave bar 26'' ali nema ni toga. A onda pogledas kuda voze po Dakar reliju, bez problema sa tim "malim" tockovima.

Ja pre mislim da oni znaju sta je optimalan odnos precnika tocka, okretnosti, i upravljana motorom. Da je bolje napravili bi oni veci tocak. 

 

I ima jos jedna stvar za koju nisam siguran ali sam blizu toga da sam siguran.

29 hoce da  po losem putu sto ja kazem "oranju" da napravi to bolje vreme za nekih 2,4%. Ali.... Pravice bolje vreme dok vozac bude imao snagu da gazi i prelece preku tih rupa. Kada bude pao sa snagom, kada se mucis, a tocak zapne, i nemas zaleta, lakse ces se vaditi sa laksim (manjim) tockovima.

 

Motor je puno i jači i teži. Nije 1 na 1 analogan biciklu - kako se vozi, upravlja i sl.

Optimalan prečnik za takvu spravu nije isti kao optimalan prečnik za bicikl.

 

Za bicikle - da, slažem se, i 26 i 29 imaju svojih prednosti i mana. Ne bih rekao da je jedan od ta dva za svaku namenu i u svakom smislu bolji.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#147 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 02:39 PM

Motor je puno i jači i teži. Nije 1 na 1 analogan biciklu - kako se vozi, upravlja i sl.

Optimalan prečnik za takvu spravu nije isti kao optimalan prečnik za bicikl.

 

Za bicikle - da, slažem se, i 26 i 29 imaju svojih prednosti i mana. Ne bih rekao da je jedan od ta dva za svaku namenu i u svakom smislu bolji.

 

Nisam ja mislio da je jedan na jedan sa biciklom. Ali nesto sto je jace (motor), brze  kruce, ima vise snage, ima veliki medjuosovinski razmak, igracka bi bila napraviti veci tocak. Ali nisu verovatno jer bi bilo predimenzionalno i gubile bi se druge vazne karakteristike.

 

A onda imamo nas slabasne sa tim ogromnim tockovima i ubedili nas da je bolje.

 

Ovde je problem sto se slepo veruje proizvodjacima. To onda nema veze sa naukom, nego sa verom. A sustina nauke je sumnja. Sumnja u sve pa cak i ono sto je izmisljeno. Da nije bilo sumje, jos bi smo verovali u ravnu zemlju. Tako da ja za sve njihova velika otkrica imam sumnju. I naravno kao i svi, samo isticu dobre strane a lose pod tepih.


  • 0

#148 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 09 November 2021 - 06:46 PM

Zašto ste oteli temu i u drumskoj temi o drop-ovima pišete o veličini točkova za MTB?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 3

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#149 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 09 November 2021 - 07:22 PM

Evo ja ću dodatno da poduprem temu odozgo svojim viđenjem gravela.

 

Vozio sam MTB po zemlji i svetu, sam i u društvu. '18 u Španiji sam vozio trekera sa drumaškim gumama po terenu.

 

I video sam dve stvari:

 

1. 80% ljudi koji voze MTB voze 80% asfalt, a po terenu k'o tetke i ne koriste 30% potencijala svog MTB bicikla, na kom nema šta nema od opreme i tehnologije.

2. 80% offroad staza je ono što bi se nazvalo dobrim ili veoma dobrim zemljanim, seoskim putem. (ovo je u svetu, ne kod nas)

 

Gravel je odgovor na činjenicu da 80% ljudi ne mora da vozi MTB, ali da bi bilo trulo vratiti u prodavnicu MTB iz '91 sa krutom vilom i gumom od 1,75 i reći da je to to, nego inovacija.

 

Ne znači to da je gravel loš. Loši su vozači :P


  • 1

#150 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 08:00 PM

Zašto ste oteli temu i u drumskoj temi o drop-ovima pišete o veličini točkova za MTB?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Ja sam još pre 2 strane zamolio da ako bilo kakav moderator administrator ovo čita, da otvori novu temu adekvatnu tematici i u nju prebaci postove, ali ovde izgleda nema ni moderatora ni administratora, samo nas što palamudimo. :)

 

 

Inače, ličnog sam mišljenja da je gravel mnogo dobra stvar. Kao što reče Mixitron, velika većina mtb vozača ili retko zalaze van asfalta ili ako to i rade, voze pažljivo i polako. Oni mtb voze pre svega jer ima debele, masivne i stabilne gume koje jako lepo peglaju neravnine preko puteva, ispucalih trotoara, ivičnjaka i jer ima hidraulične kočnice koje snažno zaustavljaju iako to njima skoro nikad nije potrebno. Kada se tome doda aerodinamičan položaj koji se dobija na drop kormanu, a pogotovo još na dropovima koji jako dobro dođe kada se vozi ona asfaltna deonica uz recimo jak čeoni vetar, dobija se jako upotrebljiv, zanimljiv, relativno brz bicikl po drumu koji se ne stidi ni šumskih staza i letnjih puteva. Takoreći, momak za sve, i nije ni čudo što je taj gravel doživeo takav bum i ekspanziju u svetu u poslednjih nekoliko godina.

 

Lično vozim nešto što bi se moglo nazvati nekim polugravelom ili ultrajeftinom varijantom ovakvog bicikla. Prenos 1x7, šamaraljke i drop korman, "hibridne" gume od 32 mm sa krmaponima sa strane i kaliper kočnicama. Drndam ga svaki dan do posla i nazad po svim mogućim vremenskim uslovima, vozim ćerku nazad na dečijem sedištu. Plan mi je da mu stavim pogon 46/30 i prednji menjač i kad to završim biće to gravel bajk koji neće koštatit više od 200 eura sve zajedno. Doduše daleko je to od pravog gravela, ali za neke povremene offroad izlete uglavnom po suvom, i za drndanje po gradskom asfaltu, i više nego dobar...


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#151 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:49 PM

...Doduše daleko je to od pravog gravela...

kakve veze imaju imena, sedneš i voziš :) Nedavno sam čuo sam za novu *kategoriju* MTB..DOWN-COUNTRY!


  • 0

#152 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14609 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 11:10 PM

A vi kako te? Cujem izmislili ste neke bicikle za planinu? Posle 100 godina? Dobri ste :)

Oba amortizera, check.

Aerodinamicni polozaj, check.

Ojacan ram, check.

Pozadi manji napred veci tocak, check.

Pogon 1x, check.

Ne trebaju mi kocnice, check.

 

Evolution_6hof.jpg


  • 1

#153 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 November 2021 - 12:28 AM

A vi kako te? Cujem izmislili ste neke bicikle za planinu? Posle 100 godina? Dobri ste :)
Oba amortizera, check.
Aerodinamicni polozaj, check.
Ojacan ram, check.
Pozadi manji napred veci tocak, check.
Pogon 1x, check.
Ne trebaju mi kocnice, check.
 
attachicon.gifEvolution_6hof.jpg


Kurble 200mm check? :D
  • 0
The sea, the sea

#154 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 November 2021 - 05:31 AM

kakve veze imaju imena, sedneš i voziš :) Nedavno sam čuo sam za novu *kategoriju* MTB..DOWN-COUNTRY!



Pa mislio sam pre svega jer "pravi" gravel bicikli danas svi imaju diskove i to hidraulične. Ovaj moj ne da nema diskove nego nema ni V brake nego tek kaliper kočnice. No uprkos svemu, uz dobre pakne može to bez problema da zaustavlja, dok god se ne vozi po nekoj teškoj blatčugi...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#155 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 16 January 2022 - 09:23 AM

Pa mislio sam pre svega jer "pravi" gravel bicikli danas svi imaju diskove i to hidraulične. Ovaj moj ne da nema diskove nego nema ni V brake nego tek kaliper kočnice. No uprkos svemu, uz dobre pakne može to bez problema da zaustavlja, dok god se ne vozi po nekoj teškoj blatčugi...

To što ti voziš je u suštini ciklo kros bicikl. Fazon je u tome što ciklokros sezona traje zimi, i da, većinom po blatu, dobro natopljenom blatu. Ima razlog zašto je disk pre svega za off-road. Kada točkovi napakuju blato po kočnicama aj što kočnice jedva rade nego se i točak jedva okreće. Nikada više kočnice na felgu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#156 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 16 January 2022 - 08:39 PM

Uf, slabije ja to vozim i po jakoj zimi i po blatu. To mi je više za neki prelazni period kad je ni tamo ni ovamo, ili kad se zaželim makadama. Da mi je do vozanja po natopljenom blatu,uzeo bih kršten mtb. Ali još i za te avanture vremena nažalost nemam....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika