Jump to content


Fotografije
- - - - -

Bike fitting (prilagodjavanje položaja na biciklu)


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
168 odgovora na ovu temu

#41 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 09:21 PM

Ma niko nije rekao da je svako isto gradjen. Ali se zbog toga i podesava pozicija da bude sto bliza idealnoj. A ima dosta stvari koje uticu na to. 

 

Kod horizontalnog sica, a primer da bole ruke, moze da bude dosta stvari, cesto koje ne izgledaju povezane.

 

!. Moze da bude do sedista

2. Moze da bude do neodgovarajuce duzine rama i slucaj da je ram mali .

3. Pogresno postavljenog sedista na sinama

4, Neodgovarajuce duzine lule

5. Nedovoljno treninga i slabi trbusno ledjni misici.

 

I tako dalje, ali kada se sve to zbroji dolazi do neodgovarajuce pozicije.


  • 0

#42 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4565 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 August 2021 - 09:30 PM

Nisam vozio bajs duže vreme, nisam trenirao uopšte zbog korone.
Krenem ovih dana da vrtim trenažer i imam osećaj da sam seo na tuđi bicikl.
Najgore od svega što mi pored nedostatka kondicije, najveći problem stvara bol u rukama i ramenima, do te mere da je neizdrživo.
Znači fiting mnogo zavisi i od trenutne fizičke spreme, to je definitivno.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#43 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 09:34 PM

Nisam vozio bajs duže vreme, nisam trenirao uopšte zbog korone.
Krenem ovih dana da vrtim trenažer i imam osećaj da sam seo na tuđi bicikl.
Najgore od svega što mi pored nedostatka kondicije, najveći problem stvara bol u rukama i ramenima, do te mere da je neizdrživo.
Znači fiting mnogo zavisi i od trenutne fizičke spreme, to je definitivno.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

 Tako je. Jer meni kome je kljun sica u minusu, ispada da ne bi mogao da vozim ni pola sata. Ali vazna je ta opsta sprema, tj da su svi misici dovoljno jaki. Dzaba misici nogu, ako su slaba ledja, stomak i ruke i naravno misici vrata. 

I sto sam vec pisao, sto bicikl ima vise RACE geomtriju, zahteva fizicki spremnijeg biciklistu.


  • 0

#44 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 09:56 PM

Ako ne moze da se podesi idealno, uvek je blolje ako je koleno malo ispred, nego ako je iza idealne linije.


zašto ispred?
  • 0

#45 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:04 PM

zašto ispred?

 

Zato sto se vise snage na pedalu pravi kada se gazi na dole nego kada se gura unapred,  Znaci kada je sic pozadi vise pedalama ides unapred i guras ih, a kada je sic napred pritezes na dole i tada je zbog polozaja gornjeg dela tela, efikasnije pedaliranje. To se sve gleda u odnosu na osu kolena kada su noge u horizontalnom polozaju naspram pedala. Malo je tesko objasniti recima.


  • 0

#46 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:20 PM

Ma znam ja to, nego zar nije bitnije čuvati kolena?
Mislim ako na ovoj temi pričamo o nama amaterima.
  • 0

#47 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:32 PM

Ma znam ja to, nego zar nije bitnije čuvati kolena?
Mislim ako na ovoj temi pričamo o nama amaterima.

 

 

 

Ovo o cemu mi pricamo daleko prevazilazi amatere.  A ako mislis da ce sanimetar i po pomereno sediste na sini, napred ili nazad, da ti upropasti kolena, ne boj se nece. Pre ce da upropasti  veoma visoko podeseno sediste, sto mnogo amatera voli, nego santim napred nazad na sini. Samo moze da ti koristi.


  • 0

#48 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:42 PM

Centimetar i po?
Ja sam mislio da se radi više o milimetrima. :)

U svakom slučaju verovatno je najispravnije tačno podesiti, a za bolje performanse možda malo napred. Dok mi neko ne objasni da grešim, ako grešim, ja nastavljam sa pomerenim sedištem unazad. :)
  • 0

#49 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14583 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:44 PM

@MI1966    Pisao si da si na granici izmedju dve velicine rama i izabrao si manji, normalno je da pomeris sediste unazad...


  • 0

#50 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 10:57 PM

Eto kako se Dusan setio da si uzeo manji ram, i to onda objasnjava sve.
Sve sto nije na biciklu kako treba ima neki uzrok, gore sam pisao o tome, ali mi se srodimo sa tim i ne primecujemo ga, iako nam stoji pred ocima.

Sta je guranje a sta gazenje pedala. Dva saljiva primera. U Vojvodini kada vidite one predratne bicikle i kako oni gaze one pedale, pedale negde napred, ko da su na prednjem tocku. A onda kada ovi profi gaze, pa sednu na spic sedista, samo sto im ne udje u supak, e to je gazenje. Ovo je karikiranje ali za one koji ne razumeju o cemu pricamo.
  • 1

#51 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 10 August 2021 - 11:22 PM

Pogledajte Armstrongovu guvernalu na Turu. Podignuta za koji stepen u vis, a donji deo uopšte nije ravan s podlogom. Sve van "pravila"...a ipak bio profesionalni vozač...Najbolja je pozicija ona koja nakon 100 i nešto km ti pokaže da te ništa ne boli i da si kolikio-toliko udobno vozio drumaš. Jer nisu udobni...mada jesu :)


  • 0

#52 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 04:27 AM

Iznenađuje me da pročitam da neki od vas postave sic tako da je kljun u pozitivnom uglu. Ja sam vozio ranije neko vreme tako da je sic prema vaser vagi postavljen u horizontali ali sam onda skontao da kad krenu usponi počne da mi smeta, neretko ona stvar utrne. Onda sam kljun pomerio tek malo na dole, i taj osećaj nelagode na usponu je prestao. Ali da, taj položaj definitivno prebacuje dobar deo težine tela na korman i malo se klizi unapred po ravnom. Ali ja sam eto žrtvovao takav položaj zarad one stvari, koja mi je ipak bitnija. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#53 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 August 2021 - 05:47 AM

Mislis, dignut je kljun u odnosu na horizontalu? Sta ti tacno smeta kada je ravno?


Ne dignut već spušten. Kad je sedlo ravno na usponima mi pritiska miška, i on utrne pa kad treba dašoram eto nevolje :D
Jednostavno mi tako prija, blago nagnuto ka dole.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#54 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 11 August 2021 - 06:47 AM



Onda sam kljun pomerio tek malo na dole, i taj osećaj nelagode na usponu je prestao. Ali da, taj položaj definitivno prebacuje dobar deo težine tela na korman i malo se klizi unapred po ravnom. Ali ja sam eto žrtvovao takav položaj zarad one stvari, koja mi je ipak bitnija. :)


Da probaš 5mm da digneš volan ili da probaš za 2-3cm kraći hvat (kraći reach) to će ti malo podići poziciju i manje ćeš se oslanjati na perineum, probaj isto 1cm šire sedište.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#55 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 08:58 AM

  Kada su u pitanju dobri (vrhunski) ramovi, tu proizvodjac tog rama izuzetnu paznju poklanja uglovima i geometriji tog rama. I tu nema mnogo greske.

Sta to znaci. Ako smo kupili ram koji je za nasu visinu i ako smo u grupi ljudi koji su skladno gradjeni (neskladno gradjeni su oni koji npr. imaju prekretke ili predugacke noge i sl.) onda ce i sve drugo da se namesti samo kako treba. Znaci sediste ce otprilike biti na sredini sina, ugao sedista ce biti sto blizi horizontali sl.     Problem nastaje kod ramova koji nisu za nasu visinu. Onda dolazi do pomeranja sedista sto vise nazad, sto dovodi do guranja pedala, pa stavljanja, duzih lula, ali sve to ne resava problem. Isto tako ili jos gore je sa velikim ramovima.

  

Tako da ono sto sam na dosta tema pisao, ram je broj 1. Velicina i uglovi. Pa tek onda mehanika.

 

Jednostavno zna se odnos a i vidi ko ima iskustva, izmedju toga koliko je izvucena sticna nekome na biciklu u odnosu na ram. 

 

Kada su sedista u pitanju ona treba da budu u libeli, ali posto neka imaju na zadnjem delu ulegnuca libela mora da se stavi ukoso u odnosu na osu rama. Tu jos dolazi do problema kod merenja sa onima koji imaju ona punjena sedista pa se od voznje ta pena sabila na nekim mestima  bude meksa kada se sedne i otuda greske sa libelom. Uglavnom komplikovano za objasniti, ali sve to dovodi da nekome nesto ne odgovara, a ne bi trebalo.


  • 0

#56 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 03:00 PM

@Serbian_Spirit


Hvala na predlogu. Korman da dignem ne mogu jer je lula na vrhu vile, a svi spejseri ispod njega. Lula je u tek blagom pozitivnom uglu. Mogu da je okrenem naopako i uperim u nebesa ali mi tako bajs odvratno izgleda. Radije ne. :)
Sic mi je poprilično širok za standarde drumskih siceva, čak 15 cm. Ne znam koliko ima smisla da idem na još šire kad mi ovo što se sedalnih kostiju tiče apsolutno perfektno odgovara.

Inače ram je Cannondale Caad10, veličina 56 a lula 110mm. E sad ovaj ram se smatra agresivnim i više je naklonjen tradiocionalnoj nego kompakt geometriji. To što Milovuk piše ima nekog smisla. Proizvođač ramova je predvideo da za tu i tu visinu rama najbolje paše određena dužina lule. Naravno, dužina se može malo korigovati ali meni je 2 do 3 cm kraće ili duže od standarda već ekstremno. Da sam mogao da biram radije bih uzeo Caad8 koji ima nešto malo opušteniju geometriju, koji milimetar tamo i ovamo ali na kraju znači. No ispala mi prilika da pazarim desetku i nisam se pokajao. Bajs je za alu ram veoma lagan, krut, odlično prenosi snagu, ali opet kažem i više orijentisan na performanse nego na udobnost.
Da se razumemo, ja idem na vožnje vikendom koje traju uglavnom oko 4 sata, i tu već posle 3 i po sata osećam da me recimo malo vrat boli. Nije strašno ali osećam.. Da li je to definitivno pokazatelj da mi je dohvat predugačak?

Inače pre jedno 2 nedelje smo drug i ja bili na još dužoj vožnji, nešto oko 5 i nešto sati gde smo se dosta penjali i spuštali i obojica smo otpali. U tom stadijumu gde sam već bio na izmaku snaga shvatio sam da recimo ne osećam neke nelagode u predelu vrata, nego da sve dolazi isključivo iz donjeg dela tela. Zato ja kažem, ko na drumašu dobro upre, noge bole toliko da se ovo drugo ni ne oseća. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#57 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 03:10 PM

@Serbian_Spirit


Hvala na predlogu. Korman da dignem ne mogu jer je lula na vrhu vile, a svi spejseri ispod njega. Lula je u tek blagom pozitivnom uglu. Mogu da je okrenem naopako i uperim u nebesa ali mi tako bajs odvratno izgleda. Radije ne. :)
Sic mi je poprilično širok za standarde drumskih siceva, čak 15 cm. Ne znam koliko ima smisla da idem na još šire kad mi ovo što se sedalnih kostiju tiče apsolutno perfektno odgovara.

Inače ram je Cannondale Caad10, veličina 56 a lula 110mm. E sad ovaj ram se smatra agresivnim i više je naklonjen tradiocionalnoj nego kompakt geometriji. To što Milovuk piše ima nekog smisla. Proizvođač ramova je predvideo da za tu i tu visinu rama najbolje paše određena dužina lule. Naravno, dužina se može malo korigovati ali meni je 2 do 3 cm kraće ili duže od standarda već ekstremno. Da sam mogao da biram radije bih uzeo Caad8 koji ima nešto malo opušteniju geometriju, koji milimetar tamo i ovamo ali na kraju znači. No ispala mi prilika da pazarim desetku i nisam se pokajao. Bajs je za alu ram veoma lagan, krut, odlično prenosi snagu, ali opet kažem i više orijentisan na performanse nego na udobnost.
Da se razumemo, ja idem na vožnje vikendom koje traju uglavnom oko 4 sata, i tu već posle 3 i po sata osećam da me recimo malo vrat boli. Nije strašno ali osećam.. Da li je to definitivno pokazatelj da mi je dohvat predugačak?

Inače pre jedno 2 nedelje smo drug i ja bili na još dužoj vožnji, nešto oko 5 i nešto sati gde smo se dosta penjali i spuštali i obojica smo otpali. U tom stadijumu gde sam već bio na izmaku snaga shvatio sam da recimo ne osećam neke nelagode u predelu vrata, nego da sve dolazi isključivo iz donjeg dela tela. Zato ja kažem, ko na drumašu dobro upre, noge bole toliko da se ovo drugo ni ne oseća

 

 

Ako te ne mrzi postavi par fotki. Jednu samo bicikla i ako mozes gde si ti na njemu. Jednu sa pedalama u horizontalnom polozaiu i jednu sa vertikalnim polozajem.


  • 0

#58 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 August 2021 - 03:18 PM

^^

Negde si napisao da posle 4 sata mora nešto da boli, ali uopšte ne mora. 4 sata vožnje uopšte nije nešto previše.

Ja sam krajem jula vozio base camp uspon Rudnica-Kopaonik 4x za 5500 elevacije i to je trajalo 10 i po sati u sedištu. Osim malo guzice nisam imao nikakvih problema (umor ne računam). Za sedenje i ne može baš da se ne osećaju nikakve posledice jer se tu sedi konstantno 2 sata po usponu bez pauza i ustajanja. A i to su bile blage nelagode, ne sad da ne mogu da sedim. Posle samo dan pauze sam vozio Goliju tri dana vezano uspone sa svih strana.

To je za mene udoban bicikl, kada prođe ozbiljne testove. Mtb mi je bio manje udoban.


  • 0

#59 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 03:40 PM

@Gadjan

Ne znam šta bih napisao... Ti očito dosta voziš pa ti se i telo adaptiralo na taj položaj. Ja kad putujem autom par puta u godini pređem u cugu 1300km u jednom pravcu. To je nekih minimum 12 do 13 sati vožnje, uz idealne uslove saobraćaja koji su retko kad ostvarivi pa bude uglavnom još koji sat više. U autu koji ima široka, udobna sedišta i gde se fizički ne umaram, posle 6,7 sati mi telo traži promenu položaja, da se malo istegnem, prošetam. Znači i u fotelji da čovek sedi konstantno 7 sati pa mu opet nije savršeno udobno a kamoli na biciklu. Zbog toga ja ne gajim iluzije da će bicikl da mi bude "preudoban" . Kao što rekoh bitno je da nema trnjenja i dominatnih bolova, sve ostalo što uz to dolazi bih uzeo kao normalnu posledicu fizičke aktivacije tela i njegovih mišića.

@Milovuk

Nemam trenutno nikakvu sliku bajsa sa strane sem ove jedne koja ne govori mnogo. Slikaću se na bajsu sa boka čim uhvatim vremena...

Attached Thumbnails

  • IMG_20210801_1601134.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#60 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 04:02 PM

Smasher

 

Ovo koliko se vidi na ovoj fotki, izgleda  sve ok. Sve je u srazmeri. Po tome kolio si izvukao sticnu, to je to. Nije ti ni mali ram. Taman je. Jedino mi se cini da ti je lula malo duza u odnosu na ovaj ram, ali moguce da gresim zbog ugla fotografisanja. 

 

Ako je duza nego sto treba, dolazi do toga da ti vise lezis na ramu. Posledica toga je da bi video put, ti moras dosta glavu da zabacis unazad. Onda dosta trpe misici vrata, pa moguce da te zbog toga ponekad boli vrat. Jos pretpostavljam da vozis sa kacigom i ako ima onu nastresnicu, ona te tera da jos vise glavu zabacujes nazad. Naravno svih tih problema ne bi bilo sa vise treninga. Sami misici vrata bi ojacali da ne prave probleme.

 

Moguce je da sam sve pogresio, jer nemam sliku, gde si ti na biciklu.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika