Jump to content


Fotografije

Carver Strict E410


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
15 odgovora na ovu temu

#1 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 31 July 2021 - 07:58 PM

Prvi elektricni bajk

 

Max brzina 25 km/h

Domet 100 km

Baterija 500 mah

Motor i baterija marke Bosch

 

225217159-4241915942562810-8153290346094


  • 3

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 31 July 2021 - 10:48 PM

Jel' ti treba kljuc za bateriju?


  • 0

#3 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 07:07 AM

Da, treba.


  • 0

#4 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 09:38 AM

Ti si malo pobrkao loncice , jaca je baterija, kakvih 500mAh,obicne baterije za lampe imaju od 1000-5000 mAh to je u stvari 1-5 Ah iako mislim da tu preteruju sa snagom. Znaci ne znam nisam u toku jer jos nisam sazreo da vozim el. bicikl,jos imam snage Znaci imam wate ali nemam ampercasove,sve manji i manji su mi) ,ali baterija bi trebalo da bude ako bicikl moze sa aistencijom da prodje 100km,znaci da uzmemo 3h ili 33km/h ,neka je motor 250 W 36V i neka se vozi sporije radi ustede el energije napr. da se smanji na 125W znaci protok struje bi bio oko 3.3A baterija bi trenbalo da bude snage 10Ah ili ako ti je jasnije 10000mAh da bi izdrzala sa kapacitetom ili 3.3A x 3h = 10Ah.. A ako bi vozio bez asistencije kod max opterecenja od 6-7 A i punih 250W i brzine oko 45 km/h znaci dva sata do2.5 h baterija bi trebalo da bude snage oko 15-20 Ah
To ti je kao kod automibila,trazis akumulator snage toliko i toliko Ah napr. kod manjih kola 45-55Ah i 12 V.sto znaci da bi jedna sijalica od fara 50 W trebala da sija oko 10-15 h dok se ne isprazni akumulator (ako je nov). Nadam se da sam ti pomogao u shvatanju termina i sustine..
  • 2

#5 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 09:49 AM

Pardon, 500 Wh pise.

Ma imam i ja snage voziti obican bajk,ali je fora na struju pogotovo kada se ide s posla po vetrovitom vremenu, uzbrdice....

Ja cak nisam siguran da li u Srbiji moze da se kupi ovako nesto.Znam da ima oni neki penzionerski,ali ovako prave MTB elektricne ja nisam nasao.


  • 0

#6 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 August 2021 - 01:13 PM

Super ti je bicikl. Uživaj u vožnjama i ne slušaj ovde priče o električnim, tj. pedelec biciklima. Samo ti savetujem da uzmeš prednje i zadnje svetlo koje se povezuju na motor, tj. na bateriju i koje ćeš uključivati/isključivati preko Purion-a.


  • 3

#7 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 04:31 PM

A morao bih drugi purion da ubacim jer ovaj nema taster za svetla?


  • 0

#8 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 August 2021 - 05:02 PM

A morao bih drugi purion da ubacim jer ovaj nema taster za svetla?

 

Ne. Koliko znam, Intuvia, Nyon i Kiox imaju poseban taster za svetla. Kod Puriona se svetlo pali/gasi dužim pritiskom na "+" taster. Nakon toga treba da se pojavi indikator na display-u kao na kolima.

 

 

Ako bicikl nije imao fabričko osvetljenje obavezno preporučujem da se prvo poveže na dijagnostiku, da se upgrade-uje firmware Puriona, motora i baterije, da se uključi opcija za svetla i da se izabere izlazna voltaža (6V ili 12V). Tako sam ja uradio sa moja 2 Bosch bicikla.


  • 0

#9 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 05:33 PM

Interesantno je ali mnogo posla.

Imam svetla sto punim preko USB-a i trenutno je dovoljno.


  • 0

#10 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 August 2021 - 06:51 PM

Da, treba se malo pomučiti. A treba uložiti i još parica jer nisu jeftini ni kablovi, kao ni osvetljenje. A i neko fino zadnje svetlo je teško naći kod nas.


  • 0

#11 Iki86

Iki86
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 07:04 PM

Baterija se nadam se moze puniti i ako ostane jedna crtica ili dopunjavati kako zelis? Nadam se da to ne steti takvo punjenje.


  • 0

#12 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 August 2021 - 10:58 AM

Ne znam zašto, ali uvek gledam da bateriju ispraznim i onda da je punim. Kada znam da ću ići na duže pedaliranje, prethodnog dana prebacim u Turbo mod, izjurim se, ispraznim bateriju (range bude 1km) i stavim da se napuni "do čepa" :)


  • 0

#13 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 August 2021 - 02:00 PM

Ne znam zašto, ali uvek gledam da bateriju ispraznim i onda da je punim. Kada znam da ću ići na duže pedaliranje, prethodnog dana prebacim u Turbo mod, izjurim se, ispraznim bateriju (range bude 1km) i stavim da se napuni "do čepa" :)

To je najgore što možeš da uradiš bateriji, nemoj da je prazniš do kraja, skraćuješ joj vek. Idealno bi bilo da je puniš do nekih 80% i da je prazniš do 30-40%.
E sad normalno je da je ponekad za duže ture napuniš do 100% ali opet izbegavaj pražnjenje do panja.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 2

#14 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 03 August 2021 - 03:56 PM

Tesko je, mali je raspon,ali da se ne ide ispod 20%. U stvari puniti je uvek kada se ukaze prilika  i ne do maximuma,80-90% najbolje. Iako je verovatno i sama fabrika napravila da baterija nemoze da se iprazni do kraja ili napuni 100%. To je kao i kod baterija za telefon,ima uputstava kako se najekonomicnije odrzava baterija,da bude sto vise ciklusa punjenja i do 1000 a da ne izgubi drasticno kapacitet . Negde sam procitao da i ako se ne koristi baterija,godisnje izgubi oko 4-5% kapaciteta.


  • 2

#15 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 August 2021 - 05:20 PM

Uplašili ste me sada da sam upropastio baterije jer sam ih uvek do sada ovako punio. Srećom, ne piše nigde u uputstvu da je štetno prazniti bateriju do kraja i puniti je.

 

https://www.bosch-eb...ide-MY21-EN.pdf

 

Nekoliko puta sam ostao bez baterije, tj. loše proračunao putovanje, pa sam na nekoliko kilometara od kuće vrteo pedale bez asistencije. Verujem da je Bosch predvideo da se baterija prazni do kraja.


  • 0

#16 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 August 2021 - 02:42 AM

Uplašili ste me sada da sam upropastio baterije jer sam ih uvek do sada ovako punio. Srećom, ne piše nigde u uputstvu da je štetno prazniti bateriju do kraja i puniti je.

https://www.bosch-eb...ide-MY21-EN.pdf

Nekoliko puta sam ostao bez baterije, tj. loše proračunao putovanje, pa sam na nekoliko kilometara od kuće vrteo pedale bez asistencije. Verujem da je Bosch predvideo da se baterija prazni do kraja.

Jeste, jelte, predvideo je Bosch i neće ti baterija potpuno izdahnuti odjednom, ali joj drastično smanjuješ kapacitet i trajanje kada je često prazniš do kraja. Kada provališ da ti se brže prazni onda je kasno.
Ja to nisam znao i lepo sam prepolovio domet trotineta prazneći ga do kraja.
E sada Bosch ima sigurno bolju elektroniku od Xiaomi-ja koja kontroliše bateriju, ali sličan je princip i ne očekuj čuda, samo poslušaj dobronameran savet i nemoj da prazniš bateriju do kraja.
Kod mene je jedna ćelija stradala (razlika je 0,30v u odnosu na druge kada se napuni do kraja) i drastično je opao domet trotineta.
Još dve tri su negde u 0.20v razlike u odnosu na ostale koje su u fabričkom stanju.
Ja ne umem da ti objasnim zašto (fizika mi nije jača strana, neko stručniji će to bolje), ali od 10 čelija koje su u mom trotinetu, one koje su prve u nizu do potrošača stradale su prve jer verovatno trpe najviše.
Elektonika gleda bateriju kao celinu, kada dođe do pada napona ispod neke vrednosti, elektronika prekida napajanje, kumulativno napon je recimo 34v ali neke ćelije su se ispraznile do 2,9v a neke do 3,7v, zajedno daju 34v ali ove koje su pale na 2,9v su trajno oštećene.
Ovo je laičko objašnjenje, ima tu vrv još nekih razloga, ukratko izbegavaj da prazniš bateriju do kraja, produžićeš joj vek. Ako nisi siguran da će izdržati turu, ponesi punjač i negde usput je dopuni u nekoj kafani, prodavnici, pumpi itd., to će joj više prijati nego pražnjenje do kraja.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika