Jump to content


Fotografije

Pohvale za servisera Grbića, Bike Plus servis u Pop Lukinoj


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
37 odgovora na ovu temu

#1 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 22 July 2021 - 09:43 PM

Sve pohvale za servisera Grbića iz servisa Bike Plus (HiFi), Pop Lukina ispod Brankovog mosta. Dobar čovek i dobar serviser. Dijagnostiku nije hteo da naplati, a detaljan servis bicikla sa ugradnjom nekih novih delova izašao je kod njega jeftinije nego u bilo kom drugom servisu (a servisirala sam bicikl u svim servisima na Novom Beogradu i u Zemunu), svake godine, kao godišnji servis. Grbić me pozvao za svaku intervenciju da kaže šta je dijagnostikovao, kako predlaže da se reši i da li pristajem na zamenu nekog dela.  

Inače, svake godine sam radila veliki servis za bicikl koji je star 14 godina i kupljen nov . Samo prošle godine, pošto pretprošle nije skoro ni vožen, urađen je mali servis u avgustu ali je zato morao opet u februaru. Ispalo je da je bicikl bio prilično zapušten uprkos tim redovnim velikim servisima, maloj kilometraži (a 4 godine nije vožen ni 20 km godišnje) i činjenici da bicikl stoji u sobi u stanu, a ne u nekoj garaži. Grbić je otklonio kvarove koje nije niko u poslednjih 6 godina, otkad ih ja primećujem i ukazujem na njih serviserima. Po mojoj proceni, bicikl je sad podmlađen 10 godina. Sa duplo manje snage prelazim iste razdaljine, nema čudnih zvukova, grebanja, menjač ne prebacuje sam brzine, točkovi se lagano vrte.

 

Grbiću, hvala Vam još jednom i sve preporuke za Vas. 


  • 5

#2 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 22 July 2021 - 10:00 PM

Lepo je to čuti da neko studiozno radi u današnje vreme a da je skriman u naplati. Obično je obrnuto. Verovatno stara garda.
Hvala ti na preporuci.
  • 1

#3 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 22 July 2021 - 10:34 PM

@Milan777, nema na čemu. Ja sam oduševljena. Jeste stara garda i svaka mu čast. I na kraju regularno otkuca fiskalni račun. Pritom, lepo objasni koliko očekuje da će neki delovi trajati (npr. zadnji točak sa zupčanicima) i da nema potrebe da to odmah menjam nego da mogu da vozim još sigurno 600 km, i tek sledeće sezone razmislim o zameni. U većini servisa bi me sigurno ubedili da treba da promenim sve sa bicikla (sem rama i prednjeg tocka) ili bi samo nešto malo dotegnuli, i naplatili veliki servis 5000 din (to je okvirna cena). 

Inače sa ostalim servisima sam imala razne pehove. U jednom nisu pritegli kočnice, u drugom nisu pritegli prednji točak koji je ispao iz ležišta u toku vožnje. Srećom vozila sam sporo i po ravnom.


  • 0

#4 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 July 2021 - 04:06 AM

Ja ne smem ni da kažem Grbiću koliko vozim a ništa ne menjam. Tačnije, ništa i ne proveravam. Kad budem rešio da mu dodjem prvo ću da pošaljem nekoga da vidim dal' je dobro raspoložen i još ću da potegnem čašicu-dve.. lakše ću da podnesem kritike :D
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 23 July 2021 - 04:10 AM

Nisam ni znao da bajs ima veliki i mali servis. :)

Inače danas je jako teško naći dobrog i kompetentnog majstora za bicikl čak i nekog srednjeg cenovnog ranga, o višim da ne govorimo. Baš zato kad ga pronađemo treba ga se, poput vernog zubara ili automehaničara, dugoročno držati...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 23 July 2021 - 07:08 AM

U veliki servis ja racunam kada se kompletno rasturi Bajs i svi delovi očiste i podmazi i zamene sve sajle i buziri.

Svi to nekako odlazemo ali pre ili kasnije to mora da se uradi.

Mali servis zamena potrošnih delova, lanac, kaseta...

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
  • 0

#7 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 23 July 2021 - 07:13 AM

@Smasher, slažem se. Pi ostalim servisima ""mali servis" je da našteluju kočnice, brzine i to je oko 3000 din. A "veliki serviis" je kad otvaraju nable, pogon, rastavljaju sve i to je 5000 din. U mom slučaju, koliko vifim, to je vervatno uradio samo jednom neki serviser pretpostavljam jedan čovek pred penzijom, jako korektan) a ostali su naplatili veliki a radili mali servis.
  • 0

#8 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 23 July 2021 - 07:15 AM

@Bakara, to je to - baš kao što kažete.
  • 0

#9 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 23 July 2021 - 08:04 AM

Veliki servis po meni se radi tek posle 5 - 10 godina starosti bicikla u zavisnosti od predjene km.
Mali po potrebi, kad se potroši lanac ili kaseta.
  • 0

#10 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 23 July 2021 - 12:15 PM

Eh da su bar svi serviseri takvi,ja sada trebam slati bicikl na veliki servis i samo se molim da sve urade kako treba.

A kao da gledam da ce nesto preskociti (zaboraviti ili ih mrzi da urade takvu "sitnicu") da li to bilo stelovanje kocnica ili stelovanje mjenjaca....i kostat ce me 40evra i ko zna vjerovatno plus neki dodatni dijelici koji se moraju zamjeniti i plus dostava (20evra) :D.

I kad bi bilo da su nesto preskocili na biciklu nakon te cifre,mislim da bi im otisao licno i nabio bajs u duu.....


  • 0

#11 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 23 July 2021 - 12:52 PM

Bez želje da ikoga uvredim, ali moje lično mišljenje je da bi svaki biciklista i čovek koji redovno koristi bicikl bilo kao sredstvo rekreacije ili kao prevozno sredstvo, trebalo da zna da servisira i popravi neke osnovne stvari na biciklu koje ne iziskuju nikakvo posebno znanje i veštinu a i ne traže neke posebne alate kao što su štelovanje kočnica, štelovanje prednjeg i zadnjeg menjača, zamena lanca, dotezanje vile ili eliminisanje lufta u vili, zamena probušene gume.

Nije komplikovano da se nauči a kada se uspe, štedi dosta i novaca i vremena. Za neke komplikovanije intervencije gde su potrebni specifični alati, tu su nadam se neki pošteni servisi.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#12 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 23 July 2021 - 01:10 PM

Bez želje da ikoga uvredim, ali moje lično mišljenje je da bi svaki biciklista i čovek koji redovno koristi bicikl bilo kao sredstvo rekreacije ili kao prevozno sredstvo, trebalo da zna da servisira i popravi neke osnovne stvari na biciklu koje ne iziskuju nikakvo posebno znanje i veštinu a i ne traže neke posebne alate kao što su štelovanje kočnica, štelovanje prednjeg i zadnjeg menjača, zamena lanca, dotezanje vile ili eliminisanje lufta u vili, zamena probušene gume.

Nije komplikovano da se nauči a kada se uspe, štedi dosta i novaca i vremena. Za neke komplikovanije intervencije gde su potrebni specifični alati, tu su nadam se neki pošteni servisi.

Sa time se slazem.Ali ako vec saljem bicikl na servis i placam toliko zelim da mi se i uradi sve sto pada pod cjenovnikom,a ne da kasnije bude nisu uradili te 2 stvari recimo jer im se nije dalo,a stelovanje kocnica 2evra,i eto zadnji menjac 2-3 evra i na kraju moram ja nastelovati i plus me koliko toliko izradili...

Znaci ako sam platio za to,trazim i da se uradi tako i da mogu odma sjesti na bicikl,a ne kasnije da se dodatno zezam i nerviram sto su znali uzeti pare,a i znali a nisu htjeli uraditi ono sto je trebalo.


  • 0

#13 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 23 July 2021 - 08:54 PM

@Smasher, u pravu ste. To mi je sledeći zadatak. Inače se trudim da naučim i uradim sama sve što mogu i što manje zavisim od drugih (kao na primer za računare). Bicikl nije došao na red još ali sad ću morati. Bolje se osećam kad više znam o nečemu. Gledam i čitam već mesecima sjajne BikeGremlin tutorijale. Kad se sledeći put nešto sitno rašteluje na biciklu, probaću prvo sama da namestim, pre nego odem u servis. 


  • 0

#14 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 06:25 AM

Svaka čast na volji i želji, pogotovo što si žensko. To se ne viđa svaki dan. :)

Kao što si rekla, tutorijala na netu danas imaš mnogo pa najmanje što možemo da uradimo je da pokušamo. Ako ide i uspemo super, a ako ne, svakako će problem biti rešen u servisu.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#15 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 06:56 AM

Svaka čast za koleginicu, zaista.
Nije to ni lako baš kako izgleda kada gledamo. Većina tih tutorijala je za one sa dobrom osnovom, dosta toga se već podrazumeva da se zna i dosta je odaljena kamera gde se ti precizni pokreti i sitni i ne vide dovoljno već se podrazumevaju, logični su i sl. Za baš početnike sam video vrlo mali broj takvih (stranih do duše) koji približe kameru i obradjuju detalje gde ko kreće od nule može stvarno da nauči nešto. Kod nas po meni i nema tako kvalitetnih. Video sam par stranih koji na primer za štelovsnje menjača što je po meni jedan od najbitnijih poslova koji bi možda trebali i amateri znati gde je uradjen grafički prikaz strelicama gde šta i kako ide, koja akcija ima koju reakciju itd. Jer ako samo kamera snima štelivanje menjača i majstora koji okreće tamo onaj gornji vijak na menjaču mi ništa ne vidimo da se dešava pošto su kretanja milimetarska a majstor sav srećan što je on to lepo rukama i rečima objasniio tipa ovo ide gore ovo u levo itd pa i pored silnih videa baš za štelovanje menjača i danas preko 80% biciklista ipak to ne zna samostalno da uradi. Niko ne polazi od samog početka.. nema osećaj za početnika. A i za učenje bi najbolje da imamo jedan stari bicikl za vežbanje.
  • 0

#16 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 08:19 AM

-  Suncokret- Jesi li kupila taj el. bicikl.ili  preradila obicni na el.  ili je to jos u fazi razmatranja opcija?


  • 1

#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 09:07 AM

 

@Milan777

 

 

Kad malo bolje razmislim, definitivno si u pravu. Ja kada sam počinjao da učim te neke osnovne stvari i kada sam želeo da mogu da što više stvari na bajsu koji stalno vozim servisiram sam, sećam se da sam uglavnom gledao video klipove od GCN-a i od Park Tool-a. Na tim klipovima je rađeno baš onako kako treba. Manji fokus na servisera a veći na na konkretan deo koji se šteluje, plus dodatan zoom gde je potrebno. Kod tutorijala na našem jeziku baš to fali. E sad znam da je i Relja - širim narodnim masama poznat kao BIkeGremlin, kačio dosta tutorijala i dosta njih je korisno. NIsam siguran da li je na njegovim klipovima zumirano kad i gde treba, ali vredi pogledati. Dosta temeljno i sa razumevanjem objašnjava.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#18 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 09:11 AM

Sto se tice tutorijala za popravke mislim da ParkTool ima bas kvalitetne,fino i detaljno prikazane.
Objasne sve lagano mic po mic,kako bi sami pocetnici mogli sto bolje nauciti,sto se tice menjaca specificno,tu su prikazali cini mi se svako ugao kamere,objasnili kako osluskivati ako nije dobro podeseno,i cak i animacijski prikazano.
Moze se naci fino objasnjenih i detaljno prikazanih tutorijala samo se mora dublje pretraziti heh.
Nisam pretrazivao tutorijale sa nasih prostora,ali imamo tu BikeGremlina .
Edit:A za ostale korisne stvari oz cycle legenda.
  • 0

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 July 2021 - 09:26 AM

ParkTool je među najboljim na svetu - nevezano za govorno područje.

Odličan pedagoški pristup - tako da je i interesantno za gledati, i da izgleda lako i zanimljivo za probati sam, a retko kad ispuste pomenuti neki bitan detalj.

 

Kada su počeli, pre nekih 10ak godina, kvalitet videa je bio dosta ispod sadašnjeg kvaliteta mojih videa (na primer) - ali su puno napredovali. Sada je svaki kadar očigledno profesionalno režiran. Snima se sa više kamera, iz više uglova, sa profi opremom u profi studiju i sa profi snimateljima i režiserima. Gotovo televizijski nivo produkcije, uz odlično znanje Calvina da pokaže šta je bitno i smisao da sve lepo objasni, uz dozu dobrog humora.

 

Meni je to neki cilj kvaliteta kojem težim (uz ipak nešto drugačiji pristup demonstriranju - svako radi na svoj način). Za nekih 5-10 godina, uz neko dobro sponzorstvo, to je ostvarivo. Do tada, težim nekom nivou koji je što bliže tome, sa budžet opremom i hobi pristupom (YouTube ne plaća račune još uvek).

 

P.S. Mislim da ovakve diskusije treba odvojiti u posebnu temu, jer nemaju veze sa Grbićevim servisom.  :)

 

OT:

Iz mog iskustva - koga god da sam uputio na Grbića, a upućujem tamo sve koji su u BG & okolini, čuo sam samo pozitivne povratne informacije.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 24 July 2021 - 09:47 AM

Da naveli ste one najbolje. Mora da ide zum na detalj a ne na majstora, tako je, ako se ne vide mikropomeraji trebala bi animacija da prikazuje dešavanja. Takodje odmah se počne sa engleskim nazivima delova, alata i sl što dodatno zbuni početnika. Nekad pomislim gledajući neke majstore da su hteli samo da se izreklamiraja a ne da nauče nekog da odrade nešto i ako su u temi navodne obuke. Odalje kameru, kamera njih više snima, prekriju detalje prstom ili rukom, engleski nazivi piče...
Nećete možda verovati da preko 70% biciklista ne zna kako funkcioniše točak (proverite), kako žica koji mm izdrži čoveka od 100kg, udare i slično. Ne zna se šta drži u stvari masu, da li kao što pitaju drži deo žice na osovini, ili na obruču, ima li vijak na krajevima žica ili je samo provučena pa drži sve to, šta se nalazi u osovini, bar teoretski da kažu. Ja ne krivim ljude ovde već samo skrećem pažnju da se spusti nivo priče o tome da ne bude samopromocija majstora u njegovog znanja već da približe ljudima našu spravu do skoro (za nas) banalbog nivoa. Pitajte ljude najosnovnije stvari i uverićete se da su potrebni naj naj osnovniji tutorijali eto o tom točku za početak pa tek kasnije o ležajevima, aero žicama, nablama itd...
Da dodam i podršku za BikeGremlin koji je na našem jeziku što je bitno.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika