Jump to content


Fotografije

Sora ili 105 drumski?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
39 odgovora na ovu temu

#1 Dule29

Dule29
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 06:37 AM

Dobar dan svima, molba za pomoć pri kupovini.
Gledao sam dosta drumskih bicikli. Alu sa grupom 105 ide uglavnom od 500e,600e,700, a da je bicikl lep i ok stanju.

Sa sora grupom ima za 250,300e...

Većina saveta je što skuplji ili bolji. Naravno. Ali sa obzirom da mi6je prvi bicikl, voleo bih što manje para da dam. Jer i kada kupim neki od 500e ili 700, opet ima mnogo bolji za 1000e i 1500. I tako dalje.
Sa obzirom da bih za početak 300e dao, što su većina saveta da bicikl nema ispod 500e, o šta to ne bih mogao sa Sora grupom itd..i sa biciklom od 300?

Razmišljam da je baš tolika za razlika 300e bicikl i na primer 600e,duplo, da vredi dati za početnike. Iz ugla iskusnog i pasioniranog vozača verovatno da.
Ali šta bi ste rekli za početnike...

Hvala unapred.
  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8575 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 July 2021 - 06:47 AM

Mislim da je od opreme deset puta važnije sledeće:

 

Prvo i osnovno - da ram bicikla odgovara za vozača (da je udoban, optimalne veličine).

 

Drugo - stanje rama i stanje delova na njemu.

 

Što se te opreme tiče - Sora je sasvim OK grupa - opširnije: klase delova (grupa) bicikala.


  • 0

bike-gremlin-logo-300x106.png


#3 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 829 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 July 2021 - 07:12 AM

Da li će menjač ili kočnica raditi, hoće. Niže klase veće tolerancije, sve to radi samo nije kao ovo iznad, malo manje opcija za podešavanje, malo teže, malo češće se servusira, često se menja ceo deo a ne deo dela (nitovano nije šrafljeno, itd.). Pitanje je da li ćeš se voziti par puta ili ne jer ako uzimaš bajs za 3-5 hiljada km i više godišnje idi na što skuplju varijantu. Uzimanjem jeftinog bicikla da bih posle menjao za skuplji je bacanje para kao što je bacanje para ako ne budeš vozio bicikl (otkrio da to nije za tebe).

Nemoj ubeđivati nas da ubeđujemo tebe da ti je ok jeftin bicikl, šta znači početnik? Da li ćeš ići na ista mesta i preći isti broj km-a (skoro sigurno da) da li će biti isto uživanje (pa neće, za toliko malo koliko je razlika, nije isto). Ima ovde mnogo njih koji će reći da ti ne treba i da to je sve isto ali iz iskustva govoreći (od bicikla od 150e do bicikla od 2000+ evra) nije isto.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#4 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 942 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 07:32 AM

Sora je odlična grupa ako ne robuješ trenfovima. Funkcionalna, precizna, nije skupa je održavanje, dugovečna, sve ono šta je zaista bitno. Sve više ti je mnogo mnogo skuplje a malo malo bolje. Kasnije uzmi 105 (koja je u nijansama preciznija ali mnogo skuplja za zamenu, održavanje) i tu se zaustavi, ima i bolje naravno ali za naš nivo nema potrebe, bolje za te pare kupi auto, motor ili daj više od pola novca za neku garsonjeru :)
Što reče gore neko, nije to ni najbitnije ima i drugih stvari koje su i važnije.
  • 0

#5 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 08:12 AM

Ja verujem da ima razlike ali ne bih rekao da će neko ko prvi put probava istu primetiti, treba verovatno malo više km u točkovima da bi se te nijanse primećivale, i prvi auto kad sam kupovao mi je 60KS bilo super :) Ja sam bio ciljao taj 105, pa sam na kraju uzeo Tiagra grupu i moj utisak je da mi od ovoga skoro sigurno više ne treba. Nemam iskustvo sa Sora, ali cenim da ne može biti toliko različito samo u jednom rangu ispod. S tim da mislim da može biti različito zavisno od stanja bicikla i od starosti grupe, tipa nova Sora će verovatno možda raditi i bolje od 105 od pre 10 godina. Nisam probavao, ali imam takav utisak na relaciji SLX-XT na brdskom biciklu gde jedan ima XT iz 2008. a drugi SLX iz 2015, razlika je primetna u korist novijeg menjača. 


  • 1

#6 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 829 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 July 2021 - 08:31 AM

Da novije generacije mnogo često bolje rade sem kada ne us*eru (npr. Ultegra pogon i pucanje istog). Ne znam da baš neće osetiti razliku ali da li će voziti dovoljno da ta razlika bude bitna je pitanje. Kao što Gremlin napisa iznad pozicija na biciklu je NAJBITNIJA.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 2

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#7 SalaBrat

SalaBrat
  • Members
  • PipPipPip
  • 97 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 09:22 AM

Dobar dan svima, molba za pomoć pri kupovini.
Gledao sam dosta drumskih bicikli. Alu sa grupom 105 ide uglavnom od 500e,600e,700, a da je bicikl lep i ok stanju.

Sa sora grupom ima za 250,300e...

Većina saveta je što skuplji ili bolji. Naravno. Ali sa obzirom da mi6je prvi bicikl, voleo bih što manje para da dam. Jer i kada kupim neki od 500e ili 700, opet ima mnogo bolji za 1000e i 1500. I tako dalje.
Sa obzirom da bih za početak 300e dao, što su većina saveta da bicikl nema ispod 500e, o šta to ne bih mogao sa Sora grupom itd..i sa biciklom od 300?

Razmišljam da je baš tolika za razlika 300e bicikl i na primer 600e,duplo, da vredi dati za početnike. Iz ugla iskusnog i pasioniranog vozača verovatno da.
Ali šta bi ste rekli za početnike...

Hvala unapred.

pozdrav,vozim Soru od pocetka prelazim godisnje oko 10000km,i nisam imao nikakvih problema!

Naravno uz redovno odrzavanje bicikla,vozi i uzivaj ne opterecuj se opremom!Sto je iznad neko napisao bitnije je da ti velicina  rama odgovara!

Vozio sam voznje od 10km do 1000km i nikakav problem nisam imao,znam da je 105 ica bolja i kvalitetnija ali uvek mozes zameniti grupu ako zelis a neces veruj mi  n2:cool2

Presao sam do sada preko 40000km i dalje vozam moj Canonndale CAAD 8 sa Sorom i ne planiram nikakvu zamenu grupe ... za mene je to licno bacanje para jer sam ameter n2:redbull

Imao sam ranije ponuda da kupim Ultegru i 105 icu ali nisam,koristim Sram lanac PC 951 od 1900 din i do sada nisam imao problem uz redovno odrzavanje!

Da napomenem samo da ne uvredim nekoga,to je moje misljenje iz licnog iskustva!Naravno da je 105-ca kvalitetnija ali previse ulazimo u pricu a treba samo voziti i uzivati! Nadam se da sam pomogao bar malo,sportski pozdrav n2:Cm-smiley


  • 3

#8 SalaBrat

SalaBrat
  • Members
  • PipPipPip
  • 97 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 09:24 AM

Sora je odlična grupa ako ne robuješ trenfovima. Funkcionalna, precizna, nije skupa je održavanje, dugovečna, sve ono šta je zaista bitno. Sve više ti je mnogo mnogo skuplje a malo malo bolje. Kasnije uzmi 105 (koja je u nijansama preciznija ali mnogo skuplja za zamenu, održavanje) i tu se zaustavi, ima i bolje naravno ali za naš nivo nema potrebe, bolje za te pare kupi auto, motor ili daj više od pola novca za neku garsonjeru :)
Što reče gore neko, nije to ni najbitnije ima i drugih stvari koje su i važnije.

Potpuno se slazem  n2:redbull


  • 0

#9 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 829 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 July 2021 - 09:52 AM

Uz održavanje. Naravno to možeš sam ali iziskuje vremena (da se pogleda video ili uputstvo i da se onda uradi) ili možeš da platiš. Ajfe da krenemo od najjeftinijih stvari na bajsu, sajli. Vozim presvučene sajle (da kažemo ofarbane) oko 5e-6e po sajli. Nisu promenjene niti podmazane u zadnje 2 i po godine ni jednom (oko 10000km, 90% off-road), Nemačka nije poznata po sunčanom i lepom vremenu (menjači rade kao sat ali kvarcni sat).
XT lanac koji nije nigde počeo da korodira iako je često bio suv a vreme i teren nisu. Ručice menjača i menjači nisu doštelovavani iako je generacija od pre deset godina (niti imaju lufta). Menjač nije čak ni iskrivljen iako ga je grana gurnula u žbice. Itd. itd., mogu ti navoditi brdo primera ali ću ti dati jedan skoro niko koje uzeo nešto bolje/kvalitetnije/više klase se nije vratio na staro niti više gledao da kupi nižu klasu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 2

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#10 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4423 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 July 2021 - 09:57 AM

Ovde se ni ne priča o ramu, naravno da se podrazumeva da treba da bude taman, i na onom od 300 i na onom od 600. Ispada da zato što je ram najbitniji, da treba da uzme najlošiju grupu, praistorisjku sa 9 brzina, u 2021. godini... kao da to ima veze jedno s drugim.

 

Za 300e nemaš šta da kupiš. Kupi za 500-600 ako možeš i gledaj da ima 11 brzina, dakle šimano 5800 grupa pa na gore. Bićeš zahvalan kasnije.


  • 1

#11 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2336 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 July 2021 - 10:47 AM

Pretece me gadjan dok sam kucao poruku...

 

cemu polemika o velicini, nije blesav da uzme nesto sto mu fizicki ne odgovara

 

lepo je covek ovde objasnio...

 

Da li će menjač ili kočnica raditi, hoće. Niže klase veće tolerancije, sve to radi samo nije kao ovo iznad, malo manje opcija za podešavanje, malo teže, malo češće se servusira, često se menja ceo deo a ne deo dela (nitovano nije šrafljeno, itd.). Pitanje je da li ćeš se voziti par puta ili ne jer ako uzimaš bajs za 3-5 hiljada km i više godišnje idi na što skuplju varijantu. Uzimanjem jeftinog bicikla da bih posle menjao za skuplji je bacanje para kao što je bacanje para ako ne budeš vozio bicikl (otkrio da to nije za tebe).

Nemoj ubeđivati nas da ubeđujemo tebe da ti je ok jeftin bicikl, šta znači početnik? Da li ćeš ići na ista mesta i preći isti broj km-a (skoro sigurno da) da li će biti isto uživanje (pa neće, za toliko malo koliko je razlika, nije isto). Ima ovde mnogo njih koji će reći da ti ne treba i da to je sve isto ali iz iskustva govoreći (od bicikla od 150e do bicikla od 2000+ evra) nije isto.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Jeftiniji delovi, losiji materijali vece tolerancije izrade i kraceg roka trajanja, znaci manje predjenih kilometara.

 

i to treba da ti bude osnovna smernica pri odabiru, broj kilometara koje godisnje prelazis, tako da nekome ko prelazi malo rade posao i najjeftiniji delovi a nekome ko prelazi mnogo trebaju delovi koji duze traju, a svi se ubrajaju u grupu "biciklisti rekreativci"

 


  • 2

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4423 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 July 2021 - 11:04 AM

Upravo tako.

Naravno da nije bitno ako će vozikati bicikl pomalo.

Ako iole misli da vozi sve se primeti, radi lošije, nepreciznije, kilavije, ružnije tj ružniji osećaj, brže se rasklati a i dok se ne razdrnda sve vreme imaš lošiju i osetno težu mehaniku. A sve to zarad smešne razlike u ceni (kod polovnih bicikala). Jeftine grupe su sa razlogom jeftine. Najskuplje je posle kad se uvidi da nešto ne valja, menjati pojedinačno delove za kvalitetnije, tj "apgrejdovati" što je omiljeni sport kod nas (naših početnika).

Niko koga znam, a to je baš povelik krug biciklista ne vozi Soru, nije to slučajno.

Ali i ja bih daleko pre izabrao mlađu modernu Soru na karbonskom ramu sa nekim, pristojnijim točkovima, nego staru ultegru na matorom alu ramu i najobičnije točkove od 100e kakvi idu na tim biciklima (ili bude nešto bolje ali istrošeno).


  • 1

#13 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2336 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 July 2021 - 11:13 AM

Dodao bih i da pogledate slobodno cenu kompletne nove grupe

i videcete sasvim fino da je razlika u ceni izmedju sore, tiagre, 105, ultegre bukvalno dupla izmedju svake susedne grupe,

pa ako vi mislite da je lud onaj ko plati duplo vise za sledecu grupu ili da je bolje da kupi tri sore nego jednu ultegru...

 

Najskuplje je menjati delove potrosene delove.


  • 1

#14 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 942 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 11:56 AM

Ma samo Pinarelo Dogma!
U pravu ste :)

Nekako kad vozim po ravnom 55 na sat sa 20-om brzinom fali mi ta 22. da bi išao 65.
'ej živote lutalico.
  • 5

#15 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2336 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 July 2021 - 12:17 PM

Blago tebi kad možeš 55km/h

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
  • 2

#16 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 942 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 12:24 PM

Ma nije do mene, do bicikla je.
  • 3

#17 vladetaub

vladetaub
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 441 posts
  • LocationUb

Postavljeno 06 July 2021 - 12:32 PM

Dule29: Kao prvo,preko noći se ne može ništa naučiti. Ne možeš čak ni razumeti savete jer ih ljudi daju na osnovu ličnog iskustva. Moraš mnogo toga iskusiti da bi razumeo zašto je to tako. Šta god da uzmeš vozićeš mnogo,mnogo kilometara i steći neki sud. A sada,konkretno: Lauda (na Stravi) iz Bajine Bašte "jači" je od 95% rekreativaca a do skoro je vozio Scott Speedster sa Sorom. Pogledaj na Stravi šta je i koliko čovek vozio poslednje 2-3 godine. I na kraju lično iskustvo: Ja vozim oko 3.500 km godišnje.Oprema je "fabrička" Sora 3400. Kod mene je od 2012 godine i nikada nisam imao nikakav kvar,ali se razumem u mehaniku! Istina,imam spremljenu grupu 105-icu (bez kočnica koje čekam da se pojave na oglasu,još bolje ako nađem R7000). Kao što napred napisaše,možda su dobri točkovi bitniji a ja bih dodao i sedlo. 


  • 1

#18 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts

Postavljeno 06 July 2021 - 03:03 PM

100 ljudi, 100 mišljenja. 100 žena- 200 sisa. :)

Iz nekog ličnog skromnog iskustva. Vozio sam razne bajseve sa raznim grupama, od Shimano Clarisa, Sore 3400 i 3500, Shimano105 5700 tripl i dubl, Campagnolo Veloce 9 i 10 brzina, Sram Rival pa i shimano tourney.
Sve to radi kako treba kad se našteluje i retko se rašteluje kad se normalno koristi i kad su sajle i bužiri dobri.

Egonomski gledano, prednost je ranije bila na strani skupljih grupa kod kojih su šamaraljke lepše ležale u ruci. Kod novih grupa sve to izgleda malte ne identično i nema razlike. Jesu skuplje grupe nešto lakše, ali je ta prednost minimalna, par stotina grama. Nekome to znači sve na svetu, drugi ni ne kontaju da postoje te razlike.

Od toga šta će pisati na grupi i koliko će brzina imati, mnogo je bitnije da ti ta grupa funkcionalno odgovara. Primera radi ja sam mišljenja da nema potrebe da ideš na tripl jer je dubl jednostavniji sistem koji je nekako lakše podesiti da radi kako treba a i nema potrebe da se na brdima toliko zezaš i često šaltaš prednji menjač. Onda ako ideš na dubl, gledaj da ima dovoljan raspon brzina da pokrije sve terene. Za dubl lično ne bih išao ispod 9 brzina. Dalje tebi kao početniku je jako bitno da pogon i kaseta budu odgovarajući da ne bi na prvom brdu ostao bez daha a biciklizm ti preseo. Tvoj prvi bicikl mora da ima kompakt pogon, veliki lančanik 50 zuba a manji 34, dok kaseta mora da bude od minimum 28 zuba pa i do 32 ako nađeš. To će značiti daleko više od neke tamo nekog zvučnog imena grupe.

Najbolje je da za svoj novac kupiš što bolji bicikl možeš ali da zbog toga ne moraš da prodaješ bubreg. Mnogi su ti već napisali da ideš na skuplju varijantu, ja bih ti samo rekao da u troškove moraš da računaš i biciklističku opremu koja često nije jeftina, ali će ti uz nju vožnja biti i lakša a i bolja. Pod opremom mislim na prvo ono osnovno, kaciga, naočare, biciklistički šorc i dres, verovatno ćeš posle nekog vremena poželeti i odgovarajuće sprinterice i pedale koje idu uz to. Uz to ti treba i set za krpljenje guma, jedna rezervna guma i torbica u kojoj ćeš sve to da poneseš, mala pumpa ako se guma usput probuši a i velika da možeš kod kuće gume da naduvaš na propisan pritisak.

ŠTa god da odlučiš, moraš da znaš da skuplji i bolji bicikl daje lepši osećaj u vožnji, ali su to nijanse. Neke od najlepših uspomena sa vožnji sam imao na bajsu od 200 do 300 eura. Nije vrednost bicikla i njegova oprema presudna za uživanje u rekreaciji, nego tvoja volja i želja da to radiš...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#19 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2415 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 06 July 2021 - 04:57 PM

praistorisjku sa 9 brzina, u 2021. godini...

Kad je izmišljeno 3x9, to je bila revolucija. Brda su bila ista, Isto se penjalo i onda i sada. Šta je problem sa 3x9 u 2021?

 

 

bolje da kupi tri sore nego jednu ultegru...

Bolje je imati mogućnost da kupiš 3 Sore, jer treću verovatno prosečan rekreativac neće ni imati potrebu da kupuje, trajaće mu i prva :)


  • 3
Homesick for a place you've never been...

#20 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3847 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 July 2021 - 05:46 PM

[email protected] uvek postoji razlika. Skuplja grupa radi preciznije, mekše, duže radi bez zajebavanja, bolje trpi maltretiranje.. i više košta naravno.
Ako nadješ povoljan bic sa Sorom uzmi ga svakako, voziće se on prilično dobro naspram znatno skuplje Ultegre.
E sad, primera radi.. kod mene je mehanika Ultegra i XT ali su šifteri Tiagra. Upravo taj šifter se pokvario pre 2 nedelje, pukla opruga i ne može da zadrži prednja đenjač u položaju za šajbnu 50t. Eto, goMno je zatajilo što verovatno ne bi bio slučaj sa XT šifterom.
Čisto da ti pojasnim da skuplja mehanika nije bez veze skuplja već zato postoje razlozi. Ali mnogo zavisi od toga koliko i kako ćeš voziti pa na osnovu toga i odluči.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika