Jump to content


Fotografije

Bicikli za dostavu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#21 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1361 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 June 2021 - 07:39 AM

Ja sam prošle godine radio dostavu par meseci. Trek FX 7.5, deore lx, koštao me 200-300€. Radio sam kratke smene jer je tad tako moglo, a i nisam jurio lovu već sam više hteo da radim nešto korisno u vreme kada nije bilo posla. Ako se baviš time ozbiljno i juriš zaradu (koja može da bude sasvim ok), onda baš treba da radiš kada je špic, kada je najveća vrućina ili kiša, jer je tad najveća potražnja, najveći bonusi i najveća isplativost po kilometru. Da sam nastavio da radim, verovatno bih ugradio motor ili uzeo ebike, čak i sa mojom kondicijom (ne hvalim se, ali nisam početnik).

Kvalitet bajsa za dostavu je lični izbor, ali ne utiče toliko na učinak. Poenta je da je to radna mašina koja je pod opterećenjem gradske vožnje više sati dnevno. Radio sam po suncu i kiši, vozio tamo gde inače ne bih vozio rekreativno, ukratko, koristio sam bajs kao što koriste svi kuriri, a to zahteva robusnu spravu, sa mehanikom koja je izdržljiva i jeftina za održavanje. Polovan alu mtb u rangu ~300€ je neki minimum, da bi bio relativno miran i da ne bi više trošio na štelovanje i zamenu loših komponenti nego što zaradiš.

Što se tiče struje, to je veliki plus da bi opušteno iz dana u dan mogao da peglaš dostave, a da ti ne pripadne muka kada te pošalju na Mirijevo ili Banovo Brdo. Motor dodaje težinu, ali je vrlo kompenzuje asistencijom, tako da ostaje jedino nošenje bajsa kao minus. Ne voze kuriri bezveze ebike, većina krene ozbiljno da mota tek kada se zaposle, tako da je motor skoro obavezan da bi postigli zaradu, a da ne puknu od umora.

Još jedna stavka je sigurnost. Kaciga, rukavice i naočare bi trebalo da su obavezne za kurire (viđam gologlave i goloruke, a i neke koji su se 'pozdravili' sa haubom automobila), obavezno upoznavanje sa saobraćajnim propisima (to bi moglo da važi za sve gradske bicikliste) i neka vrsta zaključavanja ili lanca.
  • 3
The sea, the sea

#22 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 26 June 2021 - 08:15 AM

Pokusavam da shvatim, ne ide mi. Cemu elektricni motor na biciklu za dostavu? Samo otezava? Mislim da svako ko radi posao dostave, mora/treba da zna da drzi kadencu. A cak iako je neka bas dugacka uzbrdica, vozaci autobusa dopustaju ljude koje rade dostavu biciklom da ga unesu u autobus, naravno ako nije prevelika guzva. A dostavljaci hvala Bogu imaju fleksibilno radno vreme.
Licno bih izabrao sto laksi mtb 29er bicikl, sa 2x pogonom, slik/polu slik gumama, i ravnim kormanom od 680mm ( i kratka lula).
E sada koliko sam ja nacuo, dostavljaci iznajmljuju te elektricne bajseve za oko 14 000din mesecno, i konkretno jedan mi se zalio da mu cesto pucaju unutrasnje gume. Naravno, sve popravke placaju dostavljači

 


Сасвим случајно одржавам те електричне бицикле које возе курири, а обзиром да примећујем брдо недоумица и предрасуда усудућу се да покушам објаснити. Такав ел. бицикл који је се користи у достави је 1х7 уз мотор од 250 вати са батеријом која му обезбеђује 40км у последњем степену асистенције, што значи да може било која узбрдица без залета уз већу потрошњу батерије. Зависно од куће која рентира бицикле курири не плаћају редовно одржавање у смислу замене сајли, плочица али плаћају кад пукне гума јер је углавном бушење и скоро 50% снејк бајт на ивичњак, плаћају такође и кад се деси да падну па оштете бајс. Негде курири плаћају комплетно одржавање. Сви који возе обичне бицикле углавном су прешли на електричне због брзине доставе, чак се негде и праве листе чекања за месечну ренту колико чујем. Рентабилност је прилично јасна а то закључујем из разговора са куририма ако заради месечно око 100000 сасвим је у реду да да 12-14000 за ел.бајс који му омогућава брзину доставе јер се све сведе колико брзо можеш да прихватиш следећу доставу.

Додаћу још следеће да има и доста и-прајмова који су 1х8, 1х9, такође има и доста прерађених обичних у разним варијантама мотора и батерија. Обзиром да сам стицајем околности упознао доста курира рекао бих да је ипак више задовољних него незадовољних, али то је моје лично мишљење.


  • 5

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#23 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 26 June 2021 - 11:37 AM

Код мене се појавио неки Deliverin са неколико електричних бициклова новије генерације који имају мањи задњи точак. Терет носе углавном у неким корпама, али сам приметио и оне торбе које се носе на леђима, мада само пар пута. Делује ми мало претерано за овако мало место, али ето, има их. Не знам да ли су бајсеве педелеци или друга врста електричних бицикала.
  • 0

#24 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 26 June 2021 - 12:48 PM

@Dusan011
Nije da osuđujem takav bicikl ili nešto slično, bio bi on dobar za neke ravnije predele, ali sa ciljem da se što brže i više dostavi mislim da relativno često guranje bicikla nije baš najbolja opcija.
A što se nošenja tiče svakako ne bih nosio šest kutija pa da mi je potrebno mnogo mesta za ostavljanje, jer ako se nosi hrana na primer onda bi se ohladila, a i uopšteno ljudima se ne čeka više mnogo i ne žele da neko dostavi 50 stvari prvo pa tek onda njima, tako da bih razmatrao sam iza da ima paktreger da ne moram uvek na leđima da nosim nego kako je kad lakše, a napred da se nosi nešto tako ravno, to malo više zeza gorepomenutu aerodinamiku nego kada se nalazi iza vozača jer je ipak on malo aerodinamičniji.
Sada gledam kakvih ima, novih i polovnih, trekinga pa ću videti još
  • 0

#25 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 26 June 2021 - 01:14 PM

@woody gledao sam neke slične kao taj navedeni bicikl, a radio bih kada imam vremena pošto studiram pa treba sve uklopiti, ali preko leta bih duže, a ovako kad se nađe vremena.
E-bikove sam gledao i polovne i nove, iznajmljivanje još nisam baš zbog toga što ne znam koliko bih ponekad imao vremena, mogao bih da iznajmim npr. Sad leti kada ga ima dosta, ali kad krenu opet druge obaveze ne verujem da bih uspevao da dođem do tih 100 000, a opet je drugi problem što ne znam gde bih punio e-bicikl jer sam na trećem spratu zgrade u garsonjeri trenutno, pa jedino da nabavim lepo držač neki i da mogu da ga koristim i kao kućni bicikl .
Meni je tim poslom bio cilj da otplati kupljeni bicikl, održavam kondiciju, a uz sve to i pomalo (ili po malo više, opet zavisi od vremena) zaradim
Što se kacige i ostale zaštite tiče, slažem se, i meni je jezivo da vidim kako voze, a da su gologlavi...
U svakom slučaju hvala i tebi i @grbic na sugestijama
  • 0

#26 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 26 June 2021 - 01:32 PM

Тих сто хиљада, укључује ли пријаву и здравствено? Хоћу да кажем, и у мом граду може да се у неким фирмама заради 100 хиљада, али уз брдо прековременог, ноћног и осталог рада без слободних дана. И још те пријаве
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika